Theater

Gaan jullie weleens naar theater?

Iemand zei laatst ergens dat ze dergelijke uitstapjes niet zo nodig vond (ben nog steeds benieuwd waarom!), maar wij vinden het juist een belangrijk onderdeel van de opvoeding.

Ik heb zojuist kaartjes geboekt voor klassiek ballet, samen met mijn meisje ga ik de Notenkraker zien.

Tweede kerstdag gaan wij ieder jaar naar concertgebouw de Doelen in rotterdam, daar hebben ze steeds mooie voorstellingen, vorig jaar was het het meisje met de zwavelstokjes, dit jaar A christmas carol. Ik ben heel benieuwd, vorig jaar was echt kinderopera, dit jaar weet ik eigenlijk niet, volgens mij een gewoon concert.

We gaan nu naar de 6+ voorstellingen, maar ze hebben daar dus vaak ook tegelijk een voorstelling voor jongere kinderen (soms 2+ zelfs!), echt superhandig. Wij zijn dus ook weleens met zn vijven gegaan, man met de jongens naar het een, ik in een andere zaal met mn dochter naar een andere voorstelling.

Toevallig gaan wij 3 december om 20.15 uur…

We gaan naar Showbizz Baby met Jennifer Hoffman en

Egbert-Jan Weeber.

Is een produktie van Rick Engelkes dus ben reuze benieuwd!!!

Geen opera, daar hou ik niet zo van, maar zo een avondje uit naar Theater vind ik reuze ontspannend. :wink:

Ja we gaan hier ook naar peuter/kleutervoorstellingen erg leuk. Knofje was een regelrechte hit, en straks gaan we naar Poeppeuterfestival en in het voorjaar naar kikker.

ik ga in januari met wendy naar theater terra , dolfje weerwolfje, ze weet het nog niet. Maar gaat ze vast heel erg leuk vinden.

We hebben al eens eerder theater gezien en met de andere 2 meiden ben ik ook al eens geweest.

Uitstapjes zijn leuk spanned leerzaam , gezellig ondernemen en ik vind dat iets toevoegen, net als uitstapjes naar een zwembad of speeltuin o.a.

Dus ja ik ben er wel voor. ook al heb ik zelf geen kinderen en ben geen mama.

Ik vind theater geweldig, maar ook duur. Bij ons in de regio is niet zo veel keuze of ik moet naar Belgie uitwijken, laat het daar nu gelukkig ook nog goedkoper zijn!

Ik ben er zelf, door geldgebrek, niet mee opgegroeid en vind dat dus echt een gemis in mijn opvoeding. Theater en muziek, musea vind ik echt een toegevoegde waarde.

natas

Laat ik nou twee wiebelkonten hebben die geen 2 min stil kunnen zitten… :roll: dus nee, we zijn nog niet naar een voorstelling met ze geweest. Maar van het weekend waren we toevallig in zo’n indoor-speelhal waar ook een voorstelling met zang en theater was en ze hebben allebei zeker 45min stil gezeten en gekeken :shock: :o :shock: (ok, af en toe hebben ze lekker mee gedanst :wink: ) ik wil dus binnenkort zeker ergens met ze naar toe :dance: , weet alleen nog niet zo goed waarheen, maar ach ik zie vanzelf wel iets verschijnen :wink:

wij gaan dit jaar naar k3 en vlg jaar naar piet piraat. in het theater… beide kinderen gaan dan me 2 jaar en 3.5 jaar… ben benieuwd of het gaat lukken…

Jo.as heeft zijn eerste musical gezien met 2 jr en 3 maanden. Was niet het plan,maar waren toevallig toen hij 1 jr. en 10 maanden was in Euro Disney en zaten bij een Disney theatershow…Jo heeft ademloos en zeeeer geboeid zitten kijken…

Met 2 jr en 3 maanden de eerste “gok” naar Dora en het piratenavontuur. Was even na de geboorte van Eli…1 keer een uitje alleen met mama…

Jo heeft genoten!

Sindsdien:Floddertje, Roodkapje the musical, Kikker en zijn vriendjes en vergeet er vast alweer een paar…

O.a. een korte vertelvoorstelling in de Bieb.

Morgen ga ik het meemaken hoe Eli.as reageert op een voorstelling. Tot nu toe hebben we Eli.as nooit meegenomen. Dat trekt hij niet. Morgen is het een (kleine) liedjesvoorstelling hier in de buurt. Dit is ook 1 van de weinige voorstellingen waar ze beide qua leeftijd toegelaten worden (3-7 jaar).

Dora was eigenlijk vanaf 3 jaar (dacht ik),maar Jo werd wel binnen gelaten. Hier bij de kleinere toneel en theatervoorstellingen hanteren ze de leeftijden zeer strak.

Heb in de agenda alweer een serie opties staan voor de komende tijd…

Binnenkort ook eens kijken of de productie maatschappij van Roodkapje weer wat leuks heeft…het was echt een hele leuke musical (met Maud van idols als Roodkapje).

Ik vind het WEL belangrijk dat ze er iets van meekrijgen,maar het moet wel bij het karakter passen. Jo was al vroeg dol op glitter/glamour,show en dans…Eli heeft lang een zeer korte spanningsboog gehad en is meer voor de interactieve theater…lekker meehupsen…

Kaylee gaat af en toe naar een voorstelling van de bieb hier… Kleinschalig, interactief en erg leuk altijd :thumbup: Laatste was een week of twee terug naar aanleiding van de kinderboekenweek.

Haar eerste voorstelling was het zandkasteel, toen was ze net 3.

Met Jayden ga ik eind november voor het eerst, we gaan naar Woezel en Pip :inlove:

Ik vind dit soort dingen erg leuk om met ze te doen, maar vind het vaak wel duur… Iig te duur (voor ons) om met het hele gezin te gaan, dus naar Woezel en pip ga ik alleen met Jayden, naar K3 ben ik alleen met Kaylee geweest…

We gaan eind november naar Sesamstraat in het theater en in februari naar Kabouter Plop. Ik ben benieuwd, hopelijk blijft ze een beetje zitten en vindt ze het leuk!

Jammer is dat van die grote producties, dat ze zo duur zijn.

Aanrader is om de programma’s van concertgebouwen in de buurt in de gaten te houden. Deze ontvangen vaak subsidie zodat it stukje cultuur voor iedereen bereikbaar blijft… voor het concert in de doelen betaalde ik voor de kinderen maar 8 euro! En kwalitatief is het echt heel goed, heel iets anders als het studio100 gebeuren.

Kikker hebben ze hier ook allemaal gezien :inlove: Zo leuk!

Overigens zijn er ook zat voorstellingen voor kinderen die niet netjes kunnen blijven zitten. Theater voor twee oid heeft een overzicht met voorstellingen voor de allerkleinsten. Ik vind zelf Ageeth de Haan ook heeeeel erg leuk. Kindjes kunnen lekker meezingen, dansen, alles is goed zolang ze niet heeel veel lawaai gaan maken, maar ze weet zo te boeien… ik heb het nog nooit gezien.

grappig, ik zei net nog tegen een vriendin dat ik maar eens een beetje ga minderen met naar theater gaan met nano. Ik vind het zo leuk, nano ook, dat we echt best heel regelmatig gaan. En dat vind ik dan weer best een beetje jammer omdat het best een beetje bijzonder mag blijven.

Maar ja, hier dus regelmatig naar theater. Er wordt zo ongelooflijk veel leuks gemaakt voor kinderen, ook al voor de hele jonge. Ben zelf heel blij met een festival als 2 Turven Hoog, speciaal voor 2+.

Theater terra vind ik kwalitatief ook echt heel erg goed, maar ik vind de prijzen eerlijk gezegd echt absurd.

Ik vind voor een kleuter 7,50 entree eigenlijk echt genoeg, terra durft gewoon 25 euro te vragen, als ik het me goed herinner.

En met de huidige regering zal het allemaal niet goedkoper worden, schat ik in…

Nav het vorige topic hierover of de opmerking hierover in een bepaald topic, ging ik eens op zoek of hier in de buurt ook voorstellingen waren voor jonge kinderen. Dit omdat ik heel graag een keer met Jinthe daar naar toe wil, maar het om de andere mensen die gaan niet zie zitten om het de eerste keer uit te proberen bij een voorstelling die niet voor kleine kinderen bedoeld is. Mocht ze het op een brullen zetten, dan vind ik dat daar niet kunnen, terwijl dat bij een voorstelling die bedoeld is voor kleine kinderen minder erg is (als het al voorkomt, want ik verwacht het eerlijk gezegd sowieso niet).

Helaas was alles al uitverkocht of je kon niet meer naast elkaar zitten volgens de bestelsite (lekker handig met een kind van 1,5…). Heb toen zo ver vooruit zitten zoeken als het programma al bekend was en voor begin mei waren er nog kaartjes. Dus die heb ik gereserveerd. Voorstelling voor kinderen vanaf 2 jaar. Lijkt me hartstikke leuk en ik denk dat Jinthe dat ook zal vinden.

Als dat goed gaat, zal ik daarna zeker vaker met haar naar voorstellingen (theater, muziek, …) gaan.

Leuk! Maar idd vaak erg duur en dus hier af en toe, niet heel regelmatig. Als je wel heel regelmatig gaat lijkt me zeker niet erg, vind het erg belangrijk en leuk, ook zeker voor kinderen… .En wat een goeie tip om de concertgebouwen in de buurt eens in de gaten te houden, heb ik direct even naar gekeken, andere prijzen idd en ook wat leuks gezien voor 4+ :thumbup: Dus hier waarschijnlijk binnenkort wel weer een verassing voor de oudste :smiley:

Wij proberen ook wel regelmatig te gaan. altijd erg leukhoewel ze het soms ook wel spannend vinden (deze zomer was er een erg leuek dansvoorstelling in een klein theatertje maar de muziek was vrij hard en alles dichtbij zodat ze het echt eng vonden).

Van de sint krijgen ze ook dit jaar een kaartje. Die dingen in de doelen zijn idd. erg leuk Lune, ik zit nog te twijfelen of het dat wordt of het sprookjestheater (ook in rotterdam).

Wel jammer dat het vrij duur is (als alle 4 de kinderen mee kunnen zal het toch minder worden denk ik) en de plannen van de regering :silenced: echt heeeel erg jammer mocht het daadwerkelijk doorgaan.

Oeps… dacht dat je bedoelde volwassen theater.

Maar nee, met de kids ga ik niet want die willen niet mee. :oops:

hier begint het pas met 4 jaar…

Bij ons in de buurt hebben we ook vaak van die culturele festivals die eigenlijk altijd ook een ‘kinderhoekje’ hebben. Het leuke hieraan is dat het vaak (gratis of) heel goedkoop is en dat je gewoon verder kunt lopen als je het niet leuk vind :wink:

Daarnaast zien ze soms iets dat niet voor kindjes gemaakt is en vinden dat op eens ook leuk/mooi… Zo hebben de jongens van de zomer Underground van Motionhouse gezien en daar stonden ze ademloos naar te kijken. Niet bepaald kinderdans, maar wel leuk om zo een keertje mee te maken :wink:

Theater is zoooo leuk voor kinderen!!

We zijn al vaak geweest, meerdere keren naar het zandkasteel, woezel en pip, kabouter Plop en zondag gaan we naar Knofje!

Het is even speuren,maar juist in kleine theaters,buurthuizen,wijkcentra’s, bieb’s e.d. worden soms best wel leuke voorstellingen gehouden…of gewoon kleine kerkjes in de wijk…

Hier is het een stichting die veel dingen organiseert…

Vanmorgen naar een leuke liedjesvoorstelling geweest in een wijkcentrum.

4 euro p.p. entree…dat is prima te doen. Kids hebben genoten. Eli ook…het was zijn eerste echte voorstelling.

Echte theahter is idd erg duur…jammer altijd,maar eens in de zoveel tijd best de moeite waard.