Leuk dat zijn eerste voorstelling een succes was
Wij gaan ook niet vaak met zn allen hoor, dat is echt een bijzonder uitje voor ons. Wel zo af en toe met 1 of 2 van de kinderen. Meestal mag ik van mijn man, dus bij elkaar opgeteld zie ik best veel voorstellingen :lol:
De notenkraker had ik graag met zn allen gedaan, gewoon zodat ook de jongens dat meekrijgen, ik denk dat ze het best zouden kunnen waarderen. Maar dat is echt te duur jammergenoeg, misschien volgend jaar.
Rooike, wat vreemd zeg, waarom zouden ze niet mee willen?
Zeker je jongste is toch op een leeftijd dat ze nog wel openstaan voor vanalles. Juist goed om dat nu met hem te doen!
Oh, ik vind het fantastisch. Mara is nog geen twee, dus die is echt nog te klein. Maar met Nikkie ga ik regelmatig naar voorstellingen.
Vorig jaar met kerst ben ik met haar naar het concert van Nijntje geweest in het concertgebouw op het museumplein in Amsterdam. Dat vind ik ook zo’n prachtig gebouw. En Nikkie (die toen nog 3 jaar was) liep daar ook rond en naar alle details van het gebouw te kijken. Ze zei op een gegeven moment: “Wat is het chique hier hè mama.” Ik was er best trots op dat ze daar oog voor had.
Ik vind het theater en alles wat daar komt ook een stukje cultuur wat belangrijk is om over te brengen. Kan je op zich niet vroeg genoeg mee beginnen.
Ik wil Mara volgend jaar zeker meenemen naar Twee turven hoog hier in Almere. Dan kunnen ze beide mee. En hier in een basisschool wordt ook maandelijks een voorstelling gegeven door professionele kleinkunst spelers.
Nikkie wil overigens zelf heel graag optreden. De theaterschool hier is vanaf 5 jaar. Dus ik denk dat ik haar daar volgend jaar eens kennis mee laat maken. Kijken of ze het echt zo leuk vind. Zelf heb ik het altijd fantastisch gevonden om op toneel te staan, maar heb er nooit iets mee gedaan.
gisteren met elize voor het eerst naar het theater geweest. er was een voorstelling van een poppentheater voor kinderen van 2-6 jaar. Elize heeft vond het heel erg leuk dus we gaan zeker nog eens als er iets is.
wel vind ik het jammer dat veel kindervoorstellingen vanaf 4 jaar zijn.
zelf zou ik graag nog een keer naar een ballet gaan maar hubbie vind dat niet zo leuk en alleen ga ik niet…
zelf ben ik niet opgegroeid met dit soort dingen maar ik wil het zeker wel gaan doen met mijn kinderen. is alleen maar goed voor hun ontwikkeling.
@Lune wrote:
Leuk dat zijn eerste voorstelling een succes was
Wij gaan ook niet vaak met zn allen hoor, dat is echt een bijzonder uitje voor ons. Wel zo af en toe met 1 of 2 van de kinderen. Meestal mag ik van mijn man, dus bij elkaar opgeteld zie ik best veel voorstellingen :lol:
De notenkraker had ik graag met zn allen gedaan, gewoon zodat ook de jongens dat meekrijgen, ik denk dat ze het best zouden kunnen waarderen. Maar dat is echt te duur jammergenoeg, misschien volgend jaar.
Rooike, wat vreemd zeg, waarom zouden ze niet mee willen?
Zeker je jongste is toch op een leeftijd dat ze nog wel openstaan voor vanalles. Juist goed om dat nu met hem te doen!
Ik zou een echte grote voorstelling ook wel wat vinden…alleen zo jammer dat de leukste shows en musicals meestal in de avond zijn ofwel snel volgeboekt op korte termijn ofwel…schreeuwend duur…
Een musical als The Lion King had Jo werelds gevonden…
Ja jammer he… Ik ben met mn oudste naar Tarzan geweest, was heel erg gaaf. Wel op het laatste moment kaartjes gekocht (2e gratis) dus dat scheelde een hoop.
Mary poppins vinden ze allemaal erg leuk, dus daar zou ik heeeel graag met zn allen naar toe willen (maar ik wacht mooi tot ik zo’n leuke aanbieding voorbij zie komen ).
Wijnanda, wat leuk zeg, de theaterschool :inlove:
Wie weet komt er hier ook nog een met dergelijke ambities. Mijn dochter zit op een goede balletschool en leert daar wel goed dansen, zo ontroerend om haar met hart en ziel bezig te zien Ze treden om het jaar op in een theater.
Wij doen dan overigens ook wel aan optutten, feestelijke kleding aan. Dat hoort er voor mij wel bij.
En mama-desiree, ik vond dat ook altijd heel jammer idd, er zijn wel voorstellingen voor hele kleintjes, maar het zijn er niet veel. Nu ze groter zijn snap ik wel waarom. Het is gewoon heel moeilijk een mooie voorstelling te maken op het niveau van een kleine peuter en het is algauw teveel voor ze. Ik was gewoon ongeduldig en geniet er nu ze groter zijn volop van.
En ballet vind ik ook geweldig, zo mooi. Ik ging weleens met een vriendin maar toch al jaren niet meer geweest en nu dus met mijn meisje naar de notenkraker, ik ben heeeel benieuwd, het is haar eerste echte balletvoorstelling (ze is net 6 en het begint pas om 19.30u, op een schooldag :shifty: ).
@Lune wrote:
En mama-desiree, ik vond dat ook altijd heel jammer idd, er zijn wel voorstellingen voor hele kleintjes, maar het zijn er niet veel. Nu ze groter zijn snap ik wel waarom. Het is gewoon heel moeilijk een mooie voorstelling te maken op het niveau van een kleine peuter en het is algauw teveel voor ze.
grappig, mijn ervaring is echt totaal anders. Ik kwam er toen nano 2 was juist achter dat er zelfs voor die leeftijd al heel erg veel gemaakt wordt op theatergebied. En dat er door theatermakers heel creatief wordt gewerkt aan voorstellingen die ook voor de allerjongste interessant zijn. Het gaat dan niet om voorstellingen van 1uur met enorm ingewikkelde plots, maar juist om andere manieren waarop ze kleintjes op een meestal abstracte manier weten te boeien.
vb, hier een filmpje van voorstelling lampje lampje.
(Treed binnen in de wonderlijke wereld van het licht. Wiersma & Smeets maken met licht, reflectie en schaduw, bewegende schilderijen. Leuke, mooie, geheimzinnige en poëtische schilderijen.
Met alledaagse voorwerpen toveren de spelers ongelofelijke effecten tevoorschijn. Een verbazingwekkende lichtshow in een kleine witte tent, die geheel als projectiedoek gebruikt wordt.)
http://www.youtube.com/watch?v=licR1u40SzU&feature=player_embedded
Allicht ligt het ook een beetje aan de regio waar je woont hoeveel ruimte er is voor dit soort initiatieven?
Kennen jullie theaterbureau “vanaf 2”? Met google snel gevonden natuurlijk Je kunt er gemakkelijk een geschikte voorstelling vinden met behulp van de uitgebreide zoekfunctie of je klikt op ‘speeldata’ en selecteer het betreffende gezelschap Er staan echt heel veel voorstellingen op, door heel NL, en ook voor de kleintjes
@fiep klophout wrote:
@Lune wrote:En mama-desiree, ik vond dat ook altijd heel jammer idd, er zijn wel voorstellingen voor hele kleintjes, maar het zijn er niet veel. Nu ze groter zijn snap ik wel waarom. Het is gewoon heel moeilijk een mooie voorstelling te maken op het niveau van een kleine peuter en het is algauw teveel voor ze.
grappig, mijn ervaring is echt totaal anders. Ik kwam er toen nano 2 was juist achter dat er zelfs voor die leeftijd al heel erg veel gemaakt wordt op theatergebied.
Allicht ligt het ook een beetje aan de regio waar je woont hoeveel ruimte er is voor dit soort initiatieven?
Misschien is dit ook iets van de laatste jaren. Met mijn dochter vond ik al veeel meer als met mijn oudste. Misschien dat er in de tussentijd ook gewoon meer online te vinden is.
ik ben misschien in mijn hele leven maar 1 of 2 keer naar een voorstelling geweest… ben ook nog nooit naar een concert geweest
wel een paar keer naar het circus en afgelopen zomer naar herman renz samen me tygo… die vond het wel mooi maar het was echt nog te lang voor hem
denk ook niet dat hij lang zou kunnen stil zitten bij een theater voorstelling daar is hij veelste beweeglijk voor
dus wacht het nog even af tot hij wat ouder is
Heb je daar zelf dan ook geen behoefte aan?
Ik heb wel van kindsaf aan vanalles gezien, echt van klassiek concert tot rock, opera’s, klassiek ballet, modern, musicals…
En dan verder nog gewoon theater, cabaret, poppentheater voor kinderen.