The story continues... (vervolg AUW! Spruw doet WEL pijn!)

He Dames,



Het zoveelste berichtje over spruw, maar dit keer toch een beetje anders… Ik heb nu zelf namelijk spruw :cry: We zijn zaterdag na de borstvoedingsmiddag op vakantie gegaan, en ik had die ochtend al flinke keelpijn. Slikken ging heel moeilijk en deed enorm zeer, en mijn slokdarm voelde gezwollen. 's Avonds ontdekte ik een witte waas op mijn tong en na nadere inspectie allemaal witte vlekken in mijn keel. Maandag dus maar naar de dokter in Duitsland, en waar ik al bang voor was, ik heb spruw in mijn mond en slokdarm. Anouk heeft het ook weer :cry: Dat komt door de AB-kuur van laatst, zij heeft daarvan via de BV ook weer binnengekregen…

Waar ik nou zo boos om ben, toen Anouk voor de eerste keer spruw had, zei mijn huisarts dat ze geen medicijnen nodig had, ze moest het zelf maar uitzieken. Wekenlang heeft het geduurd voor ik iets kreeg, en als ik vroeg of ze niet hardstikke pijn had, zei hij dat spruw niet pijn doet :? Nou… Dat doet het dus WEL!! En hoe… Ik heb het nu bijna een week, en slik al sinds maandag medicijnen, en ik heb nog steeds moeite met eten en drinken… Laat je dus niet door je dokter wijsmaken dat het niet pijn doet bij je kleine, want dat is de reinste onzin!!! Het doet zelfs zo zeer, dat ik van de arts een lokale verdoving voor mijn mond heb gekregen, om het dragelijker te maken (verder heb ik Daktarin voor mijn mond en slokdarm, en nystatinepillen voor maag en darmen, om het goed van binnenuit aan te pakken)

Ik heb vaker gelezen dat er dames hier geen medicijnen meekregen en daarbij te horen kregen dat het pijnloss en onschuldig is, dus ik wilde mijn ervaring even met jullie delen!



Sowieso gaat het hier knudde, want Anouk en ik zijn allebei goed ziek. We hebben beide griep… Daarnaast heeft Anouk acute bronchitis, met gisteren een paar koortsstuipen erbij. Gisteren wilde ze niet eens meer drinken bij me, vandaag heeft ze gelukkig weer gedronken. Ik heb ook koorts en we hoesten ons allebei suf. We zaten dus gisteren weer bij de dokter en met zijn tweetjes hebben we een hele batterij aan medicijnen gekregen. (Ik had een foto van de hele stapel gemaakt voor jullie, maar ik krijg hem niet geupload op deze computer uit de steentijd :silenced: ) Als Anouk zieker wordt, moet ze misschien naar het ziekenhuis… We voelen ons allebei superberoerd, rijden alleen maar heen en weer van artsenpraktijk naar verschillende apotheken (want geen een apotheek had alles wat we nodig hadden op voorraad) en weer terug naar het hotel. Anouk huilt en krijst zich een ongeluk. En ik ren maar door, om het haar zo comfortabel mogelijk te maken… (Ik voel me helemaal een slechte moeder, dat we zo met haar slepen nu ze ziek is, maar we kunnen niet anders, ze moest toch naar de dokter en haar medicijnen halen… :cry: :cry: :cry: )

Gadverdamme, wat zit ik erdoor :cry: Het vakantiegevoel is erg ver te zoeken, ik wou dat ik thuis was :cry:




Zo, nu snel weer naar mijn moppie…

Ach toch :hug: :hug: :hug:



Hopelijk voelen jij en Anouk zich snel weer beter :hug: :hug:

Ach nee!

:hug:



Kan me voorstllen dat dit echt niet als vakantie voelt.

Hopelijk gaat het snel beter met Anouk en hoeven jullie niet naar het ziekenhuis.

:hug:

He bah, wat vervelend!! Ik dacht in eerste instantie dat je bedoelde dat jij de spruw in je tepels voelde. Dát doet namelijk al verrekte zeer. Maar nu heb jij dus ook aan den lijve ondervonden hoe het in je mond voelt!! :hug: Beterschap allebei!! :-*

Jeetje meis… Het zit jullie niet mee!! Heeeeeel veel beterschap en een dikke :hug:

o lieve Smiley en family toch: wat een pech voor jullie dikke :hug: :hug: :hug: :hug: van Olivier en mij en knap maar gauw op. Kan me voorstellen dat je er doorheen zit nu…en dat terwijl je eigenlijk van je vakantie moet kunnen genieten! :doh: :doh: :roll:

Ik duim dat jullie niet naar het ZH hoeven met Anouk, veel sterkte en we zien je wel weer bij de feb-mama’s als je je beter voelt!



:-* M-J

Jeetje meis, het zit allemaal niet mee zeg. Tegen mij is ook gezegd dat spruw geen pijn doet, maar gelukkig hebben wij er toendertijd iets voor gekregen van mijn vk. Ik hoop dat jij en Anouk heel snel weer beter zijn. :hug: :hug:



:-*

Daniëlle

Heel veel sterkte meis :hug: :hug:

Nu weet ik hoe Amy zich gevoeld moet hebben en ik geen geduld met haar had :oops:

smiley, anouk en mr smiley, heel veel beterschap. Wat jammer van jullie vakantie… :hug: :hug: van alex en mij

Veel beterschap, en bedankt voor de informatie. Heel nuttig om te weten.

Bedankt!! :-



Ja, ik heb inderdaad spruw in mijn mond en slokdarm. In je borsten doet het inderdaad ook zeer, maar in je mond dus ook, dat is me nu wel duidelijk :wink:



Anouk heeft ondertussen een AB-kuur tegen een beginnende longontsteking, dus we gaan lekker hier… Lekker bevorderlijk ook voor de spruw :roll: Haar temp gaat redelijk, ze komt eigenlijk niet meer boven de 38,5.

Mijn spruw gaat na 5 dagen smeren ietsje beter nu. Het is vandaag voor het eerst minder dan de dag ervoor, ipv meer, het is dus op de terugweg (jippie :dance: )

Met Anouk goed ingepakt hebben we vandaag een wandelingetje gemaakt. We zitten op dag 8 van de vakantie, en voor het eerst had ik een beetje vakantiegevoel, ookal was het maar een uurtje 8) De nachten zijn ruk, Anouk is meer wakker dan dat ze slaapt en alsof dat niet al vervelend genoeg is, krijgen we ook nog commentaar van de andere (2) gasten in het hotel… :oops: Toch kunnen we beter hierblijven dan nu de 1200 km terug gaan rijden denk ik zo…



En dan nog even wat meer on topic ( :oops: :oops: :oops: ) Anouk eet helemaal niks meer, en drinken doet ze weinig. Ze heeft nog wel plasluiers, maar maar kleine plasjes,en vaak genoeg een droge luier ertussen… Ze blijft wel alert (ookal slaapt ze duidelijk meer dan normaal, maarja, dat doe ik ook als ik me ziek voel) Wanneer moet ik me zorgen maken? En loopt mijn produktie niet enorm terug zo? Ze drinkt al dagen heel weinig en 1 dag heeft ze zelfs helemaal niet gedronken. In het begin heb ik daardoor een heel klein beetje stuwing gehad, maar nu is mijn lijf eigenlijk wel gewend aan dat weinig drinken van haar… Ik hoop maar dat we het weer opgekrikt krijgen als ze opknapt, ik ben helemaal bang dat het nu te ver teruggelopen is… :shifty:



:-

Och Smiley, het zit je ook niet mee he :hug: :hug: :hug:



Hoop dat de medicijnen snel hun werk doen en jullie allebei weer snel opknappen en toch nog een beetje van jullie vakantie kunnen genieten!! :-*

Hoi,



Even een update (even van me afschrijven :oops: )



We zijn terug van de holiday from hell… :frowning: We hebben echt alleen maar heen en weer gereden tussen artsen, apotheek en het hotel en nachtenlang rondgelopen met Anouk. Ze had duidelijk pijn en was niet zichzelf, ze huilde en mopperde veel, elke handeling leverde krijsbuien op, zoals haar luier verschonen of haar temperatuur opnemen. Slapen deed ze bijna niet, en ALS ze sliep, was het een half uurtje, om dan weer gillend wakker te worden. We komen met zijn drietjes echt uren en uren slaap tekort.

We hadden geen eten in het hotel zelf, dus af en toe gingen we snel de deur uit om te eten. Mr. Smiley bleef bij Anouk als ik at, en ik als hij at. We schoven het dure eten zo snel mogelijk naar binnen, om maar snel weer terug te kunnen. Meestal haalden we snel brood bij een supermarkt. De medicijnen toedienen was een crime, want Anouk spuugde het gewoon steeds uit, wat we ook probeerden. Het spul was felroze (echt zuurstokkenroze), dus we kunnen haar halve garderobe weggooien… Één van de middeltjes (niet de roze) zorgde voor hartritmestoornissen en ze ging er helemaal van trillen, wat 2 dagen helemaal ondraaglijk maakte (voor haar én voor ons) Toen we daarmee moesten stoppen, ging het iets beter, maar werd de benauwdheid weer erger. Haar temp schoot heen en weer (koortsstuipen) en op een gegeven moment at en dronk ze niet meer. Na 1 dag niet drinken hielden de plasluiers op en versufde ze. Gelukkig ging ze in de loop van die dag weer wat bij me drinken. Om in te halen drinkt ze de laatste 2 dagen elk uur bij me, wat me uitput. Zelf ben ik namelijk ook ziek, ik heb dezelfde virale ontsteking in mijn longen als zij (en daarbij spruw in mijn slokdarm en mond)

Maandagavond kwamen we thuis en onderweg naar huis hebben we de dokter al gebeld dat we dinsdagochtend langs wilde komen. Het ging op de dag van vertrek namelijk erg slecht, dat was dat moment dat ze niet meer plastte en zo suf werd. Ookal ging ze later die dag weer drinken, we gingen toch maar even naar de HA voor controle. Eenmaal daar bleek de longontsteking op te knappen en de AB-kuur was bijna over, dus we werden met een receptje voor een hogere dosis paracetamol naar huis gestuurd, de koorts moest gedrukt, en omdat ze nu weer dronk, dacht hij dat ze nu wel op zou knappen. In eerste instantie leek ze inderdaad op te knappen, maar naarmate de laatste AB-dosis langer geleden was, werd Anouk gisteren weer zieker. Om 22.00 brak de hel los. Anouk heeft gehuild van 22.00 tot 6.00. Ze heeft 3 keer 20 minuten rechtop geslapen, voor de rest hebben we rondgelopen met haar. Niks was goed, eten, drinken (weer niet), spelen, knuffelen, televisie, rustig zitten, niks werkte. Alleen rondlopen werkte, waarbij ze dus een paar keer rechtop wegdutte. Haar in bed leggen werkte niet, want dan ging ze weer krijsen.

In de ochtend werd ze weer suf, want ze drinkt dus alweer niet. We moesten meteen terugkomen naar de dokter, en die constateerde, zoals ik al vermoedde, aan allebei de kanten een middenoor-ontsteking :cry: Lekkere timing, zo na 5 weken in een sprong met meerdere nachtvoedingen, een griepje, acute brochitis, en longontsteking bij Anouk, en weet ik veel hoeveel gedonder en medicijnenkuurtjes bij mij :frowning: Anouk heeft dus nu haar volgende AB-kuurtje. Ze moet snel veel gaan drinken, anders droogt ze weer uit, dus ik loop maar met mijn boobies te leuren, in de hoop dat ze weer meer wil drinken. Ze drinkt nu trouwens rechtop op schoot, in normale voedingshoudingen kan ze niet liggen van de pijn.

We zijn dus weer thuis, elf vakantiedagen (de enige die we hadden, de rest had Mr. Smiley al opgemaakt in dec/jan, toen ik die maanden plat lag tijdens de zwangerschap) en ruim 1000,- lichter, en compleet uitgeput :cry:



Ik vind het zooooo zielig voor haar :cry: :cry: :cry: En zelf zit ik er eventjes doorheen…

Ach gossie toch… Een hele dikke knuffel :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: en hopelijk snel beterschap voor zowel jezelf als Anouk… :hug: :hug:



:-*

Ach meis… wat heb ik met jullie te doen!





Wat voel je je machteloos als je kleine meisje zo ziek is, maar meer dan troosten en haar dichtbij je houden kan niet dus jullie doen het echt goed. En je geeft haar met de borstvoeding het beste wat ze nu kan krijgen! Hopelijk hebben jullie het dieptepunt nu gehad en knappen jullie allebei langzaam op. Neem alle hulp aan die je kunt krijgen hoor, je man kan misschien zorgverlof opnemen of wat familie vragen om af te toe te komen helpen met het huishouden of zodat jij wat kunt slapen?



Heel veel sterkte meid en gooi alles er hier uit als dat helpt!

O wat een ellende, dikke knuffel voor allebei van hier.

Ow Smiley, wat een drama meis. Gatsie zeg.



Ik hoop dat jullie gauw opknappen, dit is ook niks.

:-*



Judith

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:



Wáárom lees ik dit nu pas!?

:o

Meis wat een hellllllllllllllllllllllllllllllllllllll…kan het niet anders uit druken…

Weet eerlijk gezegt ook niets zinnigs te zeggen :frowning:

Wil je wel een héle dikke :hug: geven…

:-* Sas

:hug:

Meer kan ik niet zeggen.

als ik een ton win in de loterij, bied ik jullie een nieuwe vakantie aan… maar ja, helaas doe ik niet mee aan de lotto.

:shock: :o

Ik zou bijna zeggen: waar woon je, ik kom er even aan!!! :hug: :hug: :-*