Teunisbloemolie / onregelmatige cyclus

Hoi meiden,

Ik heb me rotgezocht op internet, en lees veel successtory’s over teunisbloemolie. Ik ben hier mee sinds een paar dagen begonnen, vanwege een heeel onregelmatige cyclus (30-80-60 etc).

Lees ook ‘enge’ verhalen over pcos etc etc, maar lees liever wat ik wíl lezen natuurlijk :mrgreen: , en lees dus ook over mensen die ook erg onregelmatig zijn, en vervolgens na het slikken van teunisbloemolie gelijk zwanger!

Zijn hier ook mensen die ervaring met teunisbloemolie hebben?

Ik heb er nog nooit over gelezen of gehoord…sorry. Ik denk ook niet dat het echt iets doet…helaas, anders was het wel een veel bekender middeltje geweest.

Maar ja, proberen kan nooit kwaad zou ik zeggen. Baat het niet schaadt het niet zou ik zeggen!

Succes met zwanger worden!

Dores hoe kun je nu zonder ook maar iets van 't middel te weten aangeven dat het mogelijk niets zou doen? Lees je dan in elk geval even in!

Teunisbloemolie staat erom bekend dat het je cyclus wat kan reguleren. Er zijn inderdaad heel veel successtories over te lezen. Ik hoop dat het voor jou ook het gewenste effect kan behalen. Maar; je bent al een jaar bezig met zwanger worden en je bent nog jong. Mocht je cyclus niet beter ‘op gang komen’ dan zou ik toch eens langs de huisarts gaan meis!

Ik snap wel wat Dores bedoeld, als het écht zo’n succesmiddel zou zijn, zou je er wellicht vaker over gehoord hebben…

Ik hoop het alsnog voor je meid dat het werkt!

Houd je ons op de hoogte?

Ik zou niet zelf gaan dokteren maar eens laten kijken waarom het al meer dan een jaar duurt. Dat is helemaal lang omdat je nog zo jong bent. Ik zou er vroeg bij willen zijn, dan is de kans denk ik nog iets groter dat men er iets aan kan doen…

@ Sooki:

Ja, je hebt gelijk! Ik had me inderdaad moeten inlezen… :wall: Tijd vliegt… Sorry :oops: .

Tien jaar geleden was er namelijk nog niet veel over bekend…

En wat Blue Fairy zegt is ook natuurlijk zo. Mocht er wat zijn dan (en daar weet ik helaas van) dan heb je hulp nodig. Je gaat dan de mm (Medische Molen) in zeg maar. En dan gaat er helaas in de meeste gevallen aardig wat tijd in zitten.

Ik hoop voor je dat dat niet het geval is.

Nogmaals Flier: heel veel succes met zwanger worden!

Hoi meiden,

Heel erg bedankt voor de reacties!

Dores, je hebtwel gelijk hoor! Het middel is homeopathisch, en de werking is niet bewezen, maar aangezien de positieve verhalen die ik ook lees… Tsja, daar haal je toch ergens hoop uit…

Ja, ik schuif het ook wel wat voor me uit, naar de h.a omdat ik er verschrikkelijk tegen op zie, en zeg ik tegen mezelf dat ik nog jong ben enz… maar idd… :shifty:

Ben vorige week net ongi geweest, en daarna er mee begonnen, dus ben benieuwd wanneer de eerstvolgende keer weer aandient…

Dat je nog niet naar de huisarts gaat snap ik ergens wel.

Ik was zelf 22 (bijna 23) toen ik zwanger werd, maar ik weet (bijna) zeker dat als het lang had geduurd ik ook had gedacht “ach ik ben nog jong” en niet meteen naar de huisarts was gestapt,

Duimen voor je meid dat het snel raak is en hopelijk vind je tot die tijd de nodige steun op dit forum!

Even in algemeen:

Ik vind dat altijd zo’n irritante opmerking “Ach, je bent nog jong”.

Wat heeft dat nou te maken met welke klachten je hebt, wanneer je naar een huisarts ‘mag’, wanneer je serieus genomen mag worden, wanneer je zwanger ‘mag’ raken (uitzonderingen van 15 jaar bijv. daargelaten)… Bovendien doet je leeftijd toch niets af aan welke klachten je hebt ? Als jonge mensen naar de ha gaan vanwege bijv. een onregelmatige cyclus of een uitblijvende zwangerschap wordt zó vaak gezegd: ach, je bent nog jong, wacht maar af… SO WHAT ? Je komt daar niet omdat je pas over 8 jaar een kindje wil, je komt daar niet omdat je nog 8 jaar gerust wil wachten om je klachten zogezegd eens aan te kijken… Nee je hebt er NU last van dus wilt dat er NU (als in binnenkort, en niet nog tig jaar wachten) iets aan gedaan wordt. Je wordt er zowat weggekeken vanwege dat je toevallig wat jong bent. Er wordt haast voor je de beslissing genomen dat het nog niet ‘mag’ ofzo… Kan daar zo slecht tegen…

Zo, nu meer ontopic :angel:

Over teunusbloemolie (ik snap trouwens niet dat velen dat zo onbekend in de oren klinkt, mij is het iig hartstikke bekend ) :wink: zijn veel verhalen bekend, zowel positieve als negatieve. Bij sommigen werkt het uitstekend, bij anderen schopt het de cyclus alleen maar meer in de war. Puur uitproberen dus. Je zou ook monnikspeper (bij de Tuinen) kunnen uitproberen, daar zijn in verhouding meer positieve verhalen over en weinig tot geen negatieve. Maar je zou natuurlijk ook gewoon naar de huisarts kunnen als jullie al een jaar bezig zijn. Ik snap dat je graag niet de enge kanten wilt horen/lezen, maar als je én al een jaar bezig bent én cycli van 80 en 60 erbij hebt zitten zou ik toch niet mijn kop in het zand willen steken en het toch serieus nemen. Als er toch wat is helpt je kop in het zand steken namelijk niet :wink: Ik had ook zulke lange cycli en wilde met heel mijn hart geloven dat er niets was, maar dat was er dus wel (PCOS). :wink: Hoe dan ook succes !

Ik had het over mezelf, ik in mijn toen huidige situatie, aangezien ik zelf ook jong ben mag ik deze mening des te meer delen.

Ik bedoel was ik 36 geweest en had ik binnen een jaar niet zwanger geraakt dan zou ik eerder stappen ondernemen dan wanneer ik zoals nu 22 was en er voor mijn gevoel nog een heeeeeele poos voor me lag voordat er een biologisch klokje zou gaan tikken.

Huggie verwoordt dat inderdaad goed wat ik voel, maar Selena, je hebt wel gelijk en dat zet me aan het denken.

Hoe graag ik het NU (in de zin van binnenkort ;-)) ook wil, de stap is toch nog te groot… Als ik 26 zou zijn en ‘dan pas’ zwanger zou raken ben ik ook nog jong. En telkens als ik weer ongi ben geworden denk ik, zie je wel, wie weet de volgende keer :doh: Beetje kop in het zand steken denk ik. :shifty:

En inderdaad, leeftijd hoeft idd geen reden te zijn dat ‘het niet mag’, mijn man en ik hebben een stabiel leven, allebei een baan, een goede basis zegmaar, terwijl bij iemand van 36 dit wel anders zou kunnen zijn. In die zin zegt leeftijd niets.

Selena, heb jij ook teunisbloemolie of monnikspeper gebruikt, voordat je wist dat het PCOS was?

Ik heb ook gehoord dat teunisbloemolie een regulerend effect op de cyclus heeft (ook minder menstruatieklachten). Tarwekiemolie zou dit effect ook hebben.

@Selena wrote:

Even in algemeen:

Ik vind dat altijd zo’n irritante opmerking “Ach, je bent nog jong”.

Wat heeft dat nou te maken met welke klachten je hebt, wanneer je naar een huisarts ‘mag’, wanneer je serieus genomen mag worden, wanneer je zwanger ‘mag’ raken (uitzonderingen van 15 jaar bijv. daargelaten)… Bovendien doet je leeftijd toch niets af aan welke klachten je hebt ? Als jonge mensen naar de ha gaan vanwege bijv. een onregelmatige cyclus of een uitblijvende zwangerschap wordt zó vaak gezegd: ach, je bent nog jong, wacht maar af… SO WHAT ? Je komt daar niet omdat je pas over 8 jaar een kindje wil, je komt daar niet omdat je nog 8 jaar gerust wil wachten om je klachten zogezegd eens aan te kijken… Nee je hebt er NU last van dus wilt dat er NU (als in binnenkort, en niet nog tig jaar wachten) iets aan gedaan wordt. Je wordt er zowat weggekeken vanwege dat je toevallig wat jong bent. Er wordt haast voor je de beslissing genomen dat het nog niet ‘mag’ ofzo… Kan daar zo slecht tegen…

Ben dat met je eens Selena. Een jaar geprobeerd is een jaar geprobeerd en dan kun je gewoon stappen gaan ondernemen als je graag binnenkort een kindje wilt, maakt niet uit hoe oud je bent.

Je zal maar bijv -ik noem maar iets- in de vervroegde overgang zitten (ja dat kan ook al in je 20-er jaren). Als je dan wacht, val je helemaal buiten de boot…

Bedoel dat niet om bang te maken hoor! Maar ik ben geen dokter dus ik zou het voor mezelf gewoon graag duidelijk willen hebben wat er aan de hand is. En dan kun je daarna nog de beslissing nemen alsnog wel/niet voor een kindje te gaan.

Het zou zo sneu zijn als je -net zoals mijn schoonzus en een vriendin van mij die beiden dus in de vervroegde overgang zitten- er te laat achter komt en dat het dan niet meer kan…

@Tijger, dankje!

@Blue_fairy; Je maakt me wel bang :wink: , maar dat is niet erg hoor, eerder realistisch!, dankjewel! Extra motivatie om op termijn toch eens naar de h.a. te gaan…

Eerst maar even afwachten of de teunisbloemolie wel iets doet bij mij.

sorry was echt niet de bedoeling :hug: maar ik heb 2x van dichtbij het verdriet meegemaakt en dat is zo zo zo vreselijk… Dus ik dacht; typ het toch maar…

Neee, weet ik, helemaal niet erg! Wat erg om dat te moeten mee maken… vreselijk… :hug:

@Flier wrote:

en lees dus ook over mensen die ook erg onregelmatig zijn, en vervolgens na het slikken van teunisbloemolie gelijk zwanger!

Zijn hier ook mensen die ervaring met teunisbloemolie hebben?

Ik!!

Na maanden bezig geweest te zijn zei iemand me die capsules te proberen, zijn ook nog goed voor andere dingen hoor, maar idd, ik was gelijk de eerste maand al zwanger…

Maar ja, het hoeft natuurlijk niet aan dat produkt te liggen he?

Wauw, Rooike! Wat fijn zeg! :dance:

Was dat bij je eerste? En slikte je het ook ivm een onregelmatige cyclus?

Nee ik heb het bij mn laatste zwangerschap (nou ja, ervoor dan) :mrgreen: geslikt…

Ik ben het gaan slikken omdat iemand me erop wees dat twee van haar vriendinnen daarna zwanger geraakt waren…

Ik dacht, baat het niet dan schaadt het niet…

Heeeel toevallig had ik er baat bij… :inlove:

Hihi, wat goed!, gefeliciteerd!

En super-bedankt voor je antwoord :smiley: