Teunisbloemolie / onregelmatige cyclus

Het kan dus in geen geval kwaad om het te proberen!!! :thumbup:

Ik heb het ook geslikt maar niet zwanger. Het hielp bij mij niet eens om een normale cyclus te krijgen. Achteraf geen wonder, zonder hormonen krijg ik geen of nauwelijks een eisprong. Dus de teunisbloemolie werkte niet.

Over het onderwerp jong enz: Ik was 20 toen ik naar de gyn mocht omdat ik maaaanden niet ongesteld was geweest. Ik kreeg toen ook te horen: je bent nog te jong, ga maar weer en kijk het nog een jaar aan.

Ik was echt geschokt, durfde op dat moment er niet op in te gaan.

We hebben het idd nog een tijd aangekeken. (durfde de stap naar de gyn niet meer te maken :wall: )

In januari dit jaar wel weer gedaan, en de gyn die ik nu heb zei meteen: meid, waarom zijn jullie niet eerder gekomen, elke maand weer de hoop en teleurstellingen. We zijn nu al weer ruim 3 jaar verder dat ik met de pil gestopt ben dus ik vond het na 2,5 jaar wel eens tijd worden om aan de bel te trekken.

speelde bij ons ook wel mee dat hub de stap ook nog te groot vond. Toen hij aangaf er klaar voor te zijn moest ik van mezelf ook mee gaan.

Je kunt wel blijven wachten, maar nu weet ik bv dat wij echt hulp nodig hebben. Wij zijn nu trouwens 23 en 26.

Succes!!

Mutsie86, bedankt voor je verhaal! Wat raar van die 2e gyn zeg!

Hopelijk is er voor jou gauw goed nieuws.

Mijn hub heeft zo iets van; als jij er klaar voor bent gaan we. Maar ik geloof ook dat mannen er wat anders tegen aan kijken, mijn vent vindt 't prima als we volgende maand zwanger zijn bij wijze van, maar over 3 jaar vindtie ook prima! Voor hem staat het verder af zeg maar.

Maar… kdurf niet zo goed :shifty:

Wij zijn 22 en 25 :slight_smile:

hoi hoi

Ik zie ineens dit onderwerp voorbij vliegen. Ik ben ook ooit begonnen met teunisbloemolie capsules. In de eerste instantie voor de cyclus regelmatig te krijgen en met het oog op zwangerschap. Bij mij heeft het helaas niet geholpen. Ik bleek ook later PCOS te hebben.

Ik hoop dat het voor jou werkt. Baat het niet schaadt het niet. Succes!

flier, mijn ervaring met mannen en het ziekenhuis is anders. Hub durfde eerst echt niet… hij vond het doodeng. Hij had altijd nog de hoop dat ik ‘‘spontaan’’ zwanger zou worden.

Ook wou hij niet mij pijn zien lijden en ja dat gebeurt wel. (HSG onderzoek bijvoorbeeld)

Maar hij schaamde zich ook ergens… hij vond het doodeng om iets in te leveren enz.

Ik moest lachen toen ik dit verhaal hoorde: Hij moest alleen naar het ziekenhuis want ik moest werken. Maar hij komt nooit in het ziekenhuis dus ik had hem geadviseerd om gewoon in de hal de weg te vragen. Dus hij vraagt aan de balie naar het klinisch labaratorium in de kelder (dat wist hij wel, in de kelder haha) Die vrouw schiet half in de lach en wijst ergens een kant op. En hub… wou bijna omdraaien… hij had echt het idee dat die vrouw precies wist wat hij ging doen! Ik denk dat het gewoon een toevallig iets is geweest :lol: Maar oh hij heeft toen doorgezet, mijn bikkel met al zijn stoornissen en syndromen :inlove: Ondanks dat hij zich zo ontzettend schaamde en ergens een wc moest zoeken. De terugweg had hij eerst gekeken of die vrouw er nog zat en ze zat er nog. Is hij snel met een boog naar buiten gegaan. :lol: Alsof die vrouw precies weet wat hij kwam doen… :eh: :lol:

Maar als hij het echt mocht zeggen, dan waren we nu nog aan het wachten tot het ‘spontaan’ gebeurt. :eh: Hij zegt wel eens tegen mij: Joh we zijn nog jong, maak je niet zo druk. Maar vervolgens loopt hij saggerijnig te zijn als ik ongesteld ben geworden. :mrgreen: Dus hij zit er ook wel mee, maar dan op een andere manier. Mannen he :roll: :lol: :inlove: Op een gegeven moment wil je allebei erg graag en teleurstellingen verwerk je beide op een andere manier.

Maar niet durven, het hoort er allemaal bij. Het is een wereld wat je niet kent en dan is het moeilijk om er zomaar in te stappen.

maar als je er eenmaal in zit, valt het allemaal mee. Je hebt een goed doel voor ogen en dat helpt echt. :thumbup: Al zal de moed je heus wel eens weer in de schoenen zakken, maar na iedere dal komt een heuvel zeggen wij dan.

Ik ga je volgen, ben wel benieuwd hoe het jullie afgaat! :smiley: :pray: :pray:

IK snap je zo goed! Maar mijn advies is ga gewoon na het ziekenhuis. echt niemand kijkt je raar aan. Ik werk in de kraam en geloof me er zijn meer mensen die met behandelingen vooraf zwanger worden dan spontaan :wink:

Ik heb zelf 9,5 maand geleden een zoontje gekregen die spontaan is gekomen. Altijd een mooie cyclus gehad en na me bevalling is dit een ramp geworden me menstruatie moest opgewekt worden.(ik heb ook pco na me bevalling gekregen)

En nu heb ik hormonen gekregen en zijn ze deze eisprong aan het volgen ik heb nu 2 die mooi groeien dus we hopen dat het deze ronde raak mag zijn. (en ja ik weet het ik heb een zoontje van 9,5maand en ben de vorige keer zwanger geworden zonder problemen)(veel mensen hebben dan een oordeel dat we nu alweer zwanger willen worden en ik nu aan de hormonen zit, maar dat is onze keuze!) Niemand zit toch tewachten op een cyclus van 80 dagen. En wij kiezen er toch zelf voor om nu een kindje erbij te krijgen.

Maar ik de medicijnen die je noemde niet, zou het gewoon proberen maar toch zou ik je tip geven om gewoon een afspraak temaken ze kijken eerst gewoon naar je baarmoeder en eierstokken en miss is dat al voldoende :wink:

Ik heb ook teunisbloemolie capsules geslikt. Dit omdat ik enorm veel last had van mijn menstruatie. De pijn in mijn (.)(.) was niet te harden. Ook wilde ik het nemen voor wat meer regelmaat, al was deze echt niet ONregelmatig zoals bij jou. Enkel een paar dagen.

De pijn tijdens mijn ongesteldheid nam af en ook de spanning in mijn borsten.

Mijn cyclus daalde gestaag van 30 naar 29 naar 28, daarna naar 27 en hierna was ik zwanger.

Maar met jouw cyclus zou ik ook naar de dokter gaan. Overigens heeft mijn HA destijds gezegd dat met mijn leeftijd (toen 28) ik met een jaar mocht komen als het niet lukte. Maar eerder als mijn cyclus onregelmatig was of uit bleef.

Tigru, bedankt voor je reactie!! fijn dat het bij jou wel hielp, en fijn dat je snel zwanger was!

Debz, bedankt voor je verhaal hier!! Wow, kan pco zomaar ontstaan? Betekent dit dat het ook ‘zomaar’ weer weg kan gaan zegmaar?

Hopen dat het deze ronde raak is voor je. tsjonge, waar andere mensen zich al mee bemoeien zeg!! niemand heeft daar iets bij nodig toch?!

Omdat ik 2 jaar getrouwd ben, hoor ik ook vaak waarom het bij ons nog niet zo ver is… voor hetzelfde wílden we geen kinderen, of kunnen we geen kinderen krijgen ofzo… andere mensen kunnen zo bemoeizuchtig zijn!

Hmm… als ik eind sept. nog niet ongesteld ben (dus de teunisbl.olie niet helpt) en uitgesloten dat ik zwanger niet ben, maar eens naar de h.a…

Ja klopt het kan zomaar komen. Nou moet ik zeggen dat ik na me bevalling flink ben gegroeid, de reden hiervan is nu nog niet bekent en word ook onderzocht. Maar het kan ook zo weer verdwijnen. het komt vaak voor bij vrouwen die wat zwaarder zijn.

En hier heb je goeie gynaecologen :wink: heb er zelf al ervaring mee dus.

Ja mensen denken niet na voor ze wat zeggen, en vragen ind recht op de man af als je nog niet zwanger bent. Nou wie weet raken we beide deze maand zwanger :wink:

:pray:

veel succes Debz en Flier :pray:

Kvoel echt vanalles, een week geleden korte steken rechts om minuut ongeveer, en vandaag wat minnetjes geweest… Grr maak mezelf nog gek ook! :shifty:

Ja, dat is wel heel spannend, Nou maar hopen dat je lichaam je niet voor de gek houd. :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

lieve meiden,

Ik heb 't gedaan…en ben naar de ha geweest vrijdag (wilde gelijk al even updaten maar internet lag er uit het weekend)

Heb er dááágen tegen op gezien, en uiteindelijk maar door manlief laten bellen, en en die heeft naar een vrouwelijke ha gevraagd… (toch niet raar :think: ) en daar kon ik terecht… en wordt door gestuurd naar een gyn en manlief zaadjes inleveren…

Volgens haar op zich niet zorgwekkend dat ik niet vaak ongi ben, en gelukkig heb ik een gunstige leeftijd…

Wou het toch even vertellen… ben zo blij dat ik geweest ben :dance:

Das goed nieuws idd!

En ben benieuwd hoe het verder gaat, je houdt ons wel op de hoogte he?

Heb je niet meer die capsules gehaald trouwens?

Jawel, en ook geslikt, maar ze hielpen bij mij niet… ben nog steeds niet ongi geweest…

Hmmm das jammer idd…

En, inmiddels meer mensen met ervaring met teunisbloem olie en tarwekiemolie? Of iets anders in dat straatje?

Mijn cycli zijn nl ook er lang…

Ik was enkel wat onregelmatig, maar weet het nu niet precies (heb ook spiraal). Maar het heeft bij mij nooit echt geholpen.