Test gedaan, zwanger maar geen idee hoe lang en wat nu?

Pff moet het echt even kwijt. Ik heb vanmorgen getest. NOg binnen de 5 minuten was er een streepje. Zwanger! Kon het niet geloven. Is toch echt zo.



Eigenlijk zou ik verbaasd zijn als het niet zo was. Want ik heb zoveel last van mijn borsten. Voel opeens zelfs een verdikking.

En als ik terugdenk ben ik al best lang supermoe. maar ik dacht dat dat kwam door alle stress steeds.



Maar ben niet echt heel erg bezig geweest met zwanger worden door allerlei hele nare prive omstandigheden. Wel een half jaar geleden (toen er nog niks was) gestopt met de pil, begonnen met foliumzuur.



Maar toen gebeurde er vanalles, dat foliumzuur vergat ik toen het op was. En we waren er ook totaal niet meer mee bezig. Heel veel toestanden op het werk, een verhuizing en het allerergste mijn moeder is ongeneeslijk ziek en heeft niet meer heel lang te leven. Nogal heftig allemaal dus.



Ik ben altijd erg onregelmatig ongesteld. En nu ik terugdenk. Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest…



Wat moet ik nou doen? Ik weet dus niet hoelang ik zwanger ben. Voel me afgezien dat ik veel last heb van mijn borsten prima.



Maar heb het weekend wel een paar wijntjes gehad, filet americain enzo.



Hoe kom je aan een verloskundige? Wanneer bel je zo iemand?



We willen het graag stil houden, dus ik wil ook niet informeren in mijn omgeving wat een goede is.



Hoe slecht is stress? Ik lees overal wel slecht. Maar wij hebben zoveel stress, dat is echt niet goed. Hoe schadelijk is dat voor een kindje?



Pff veel vragen maar sorry dit is de eerste keer. Ik ben er nooit zo mee bezig geweest zelfs.



groetjes Charlie

ik zou gewoon een verloskundige in de buurt zoeken en bellen en haar voorleggen dat je geen idee hebt hoelang je zwanger kan zijn

denk dat je dan wel langs mag komen en dat ze dan een echo zullen maken om te kijken hoelang je zwanger bent



vaak is het eerst een intake maar als je niet weet hoelang misschien dat ze dan gelijk een echo doen :think: (maar goed dat weer ik niet zeker)



zou mij verder niet al te veel zorgen maken om wat je allemaal hebt gegeten en gedronken gewoon nu niet meer doen nu je weet dat je zwanger bent :wink: :mrgreen:

He Charliee, allereerst gefeliciteerd :slight_smile:

ik kan me voorstellen dat dit allemaal erg heftig voor je is :hug:



Even eerst maar wat praktische tips:

  • verloskundige: gewoon google of gouden gids oid. Belangrijkste is nu dat je er 1 vindt. Die zal waarschijnlijk even je buik voelen en een echo regelen. Dan weet je beter waar je staat.
  • filet americain en wijn: gewoon vanaf nu niet meer doen.
  • foliumzuur: meteen halen en mee beginnen, apotheek of drogist heeft dit, lossen tabbleten of speciale mama vitaminen kopen
  • stress, tja begrijpelijk dat die er is. Maar als het goed zit met je kindje, zal die er niet mega last van hebben. Je krijgt er in ieder geval niet spontaan een miskraam van, net als met filet americain en wijn etc. het zijn risico’s en het is minder goed, maar niet accuut een gevaar.



    heel veel sterkte en probeer het maar eens te laten zakken, je wordt mama!

Dat je kindje welkom is, is het belangrijkste.

Stress heeft iedereen wel eens en ik begrijp uit je verhaal dat het nu toch wat heviger is dan een half jaar terug. :hug:

Probeer het los te laten (je angsten) en nu leven hoe een zwangere vrouw hoort te leven. Je beepje is de eerste weken sowieso nog niet ECHT verbonden met je dmv een navelstreng oid. Hij heeft een vliesje ter bescherming om zich heen. Dus die eerste weken kan het echt nog geen kwaad. (heb ik van mijn verloskundige bij mijn eerste gehoord. Toen had ik ook nog gedronken).



Sterkte en hopelijk weet je snel hoe ver je bent. Gewoon een verloskundige bellen. Die staan je graag te woord.

gewoon een verloskundige in je buurt zoeken



de situatie uitleggen en vragen of je snel mag komen zodat je tenminste weet hoe ver je bent.



foliumzuur als nog gaan halen en slikken



en wat je gegeten en gedronken hebt kun je niet terug draaien

dus maak je er niet druk over en vanaf nu gewoon niet meer doen.



Ik was afgelopen juli ook obverwcht zwanger had net vakantie gehad en bijna elke dag een fles wijn samen met mijn man gedronken.



zelfs een dagje efteling met mijn nichtje gehad en echt in alle spannende dingen geweest.(want daar ginggen we voor)



en mijn vk zei toen je wist het niet je kan het niet terug draaien en vanaf nu gewoon opletten maar maak je er niet druk om.



en nu is het al bijna zover dat we ons kindje kunnen verwachten



heel veel sterkte

en geniet vanje zwangerschap

Als eerste gefeliciteerd!!



Ik kan me alleen maar aansluiten bij de reacties van bovenstaande dames.



Maar ik wil je nog wel even zeggen dat zolang je zwangerschap goed is, je baby zo goed als niets van jouw stress mee krijgt.

Dat heeft mijn verloskundige me in mijn laatste zwangerschap nog verteld omdat ik toen ook barstensvol stress stond (schoonouders doodgereden door een idioot)



Sterkte!!

@Charliee wrote:





Ik ben altijd erg onregelmatig zwanger.



groetjes Charlie




Hihi, dat is een grappig foutje! Allereerst… Gefeliciteerd met je zwangerschap!



Verloskundige kan je gewoon bellen, misschien vind je op het internet een goede in je buurt. Stress, kan je natuurlijk niet altijd voorkomen en kan aan het eind van je zwangerschap harde buiken opleveren!



Als je naar de vk gaat krijg je daar of bij het echo entrum een echo voor de zwangerschapsduur!



Groetjes!

Hoihoi, gefeliciteerd!



oké, adem in-adem uit :wink:



De foliumzuur gewoon gauw gaan kopen, je kunt er nu toch niets meer aan doen dat je het niet meer innam.

Mbt eten en drinken; ook daar kun je nu niets meer aan doen. De kans is klein dat het je kleine beschadigd heeft, dus gewoon niet meer doen en verder geen zorgen over maken :hug:



Verloskundige; gewoon de dichtsbijzinde zsm opbellen. Waarschijnlijk mag je dan snel komen voor een echo om vast te stellen hoe ver je bent.



Stress…de reden dat het niet goed is voor je kindje is omdat je vaten dan kunnen samenknijpen, en dus ook die in de placenta. Daardoor ontstaat de kans dat je kindje onvoldoende groeit. Probeer nu zoveel mogelijk rust te nemen en goed voor jezelf te zorgen. Ik snap het als je het nog niet met je omgeving wil delen, maar je partner kan je hier wel mee helpen. :slight_smile:



Succes, and take it easy!

@Wicky wrote:

@Charliee wrote:




Ik ben altijd erg onregelmatig zwanger.



groetjes Charlie




Hihi, dat is een grappig foutje! Allereerst… Gefeliciteerd met je zwangerschap!





Groetjes!




Hahaha inderdaad leuk foutje, zo zie je maar weer. Was zo vol ervan… Heb het even aangepast.

Bedankt voor jullie reacties! Ben al wat rustiger nu :wink:

Heb na het lezen hier gelijk actie ondernomen en de huisarts gebeld. Gelijk doorgesjeesd naar de drogist voor foliumzuur en toen ook maar even naar de boekhandel voor een boek met wat info over de zwangerschap. Nog een test gedaan die aangeeft hoe lang je al zwanger bent. Er stond 3+, dus meer dan 5 weken…

We konden vrijdagmiddag nog terecht bij de huisarts, wat fijn was. Ze heeft ons even wat dingen uitgelegd en gezegd dat de test echt wel betrouwbaar zijn. Morgen een verloskundige in de buurt bellen. Had ik vrijdag al gedaan maar ze waren al dicht.



Ik hoop dat we gauw mogen komen en dat we horen hoe ver we zijn. Heel gek maar ik krijg steeds meer last van mijn borsten. Ze veranderen wat. En traplopen enzo voel ik ze gewoon heel goed. En ik was vandaag opeens zo uitgeput en moe… Grappig dat dat zo snel gaat, dat had ik niet verwacht.



Ik moet zo wennen en ook aan het eten. Wilde brood maken met rosbief. Oh nee mag niet meer. Toen maar pate, oh nee is ook niet zo goed. Osseworst ook niet. Haha toen maar saai wat kaas…



@Marieke 5000 Wat erg van je schoonouders zeg! Dat is wel heel heftig tijdens je zwangerschap.

Maar goed om te horen dat de baby daar dan niet veel van meekrijgt. Ik dacht dat het heel slecht was en maakte me al zorgen.



Zaterdag hebben we het meteen mijn ouders verteld. Mijn moeder moest even huilen. Ze hadden het totaal niet verwacht. Eerst de schok en toen kwam al snel de gedachte wanneer ik uitgerekend zou zijn. Misschien is mijn moeder er dan niet meer, hoe moet dat dan. Min vader had het daar wel heel moeilijk mee. Zei hij niet maar toch.We proberen ervan te genieten ondanks alles. Het is ook iets heel moois in een hele nare periode. Ook al maakt het me ook bang.

Er komt een hoop op ons af. Mijn vriend heeft het al over kinderwagens enzo haha. Toen ging hij even kijken en schrok hij van wat alles kost. En hij had al meteen heel veel fruit gekocht.



Ik hoop dat ik het stil kan houden, moeilijk is dat. Het liefst wil je het vertellen. En volgende week hebben we een borrel bij vrienden. Hoe hu je zoiets geheim. Ik drink daar altijd wijn met haar, eten we een stokbroodje met brie… Tja ik ben benieuwd of het niet opvalt.:wink:

Gefeliciteerd met je zwangerschap Charliee!

Hopelijk kun je er volop van genieten.



Mijn moeder was ook ongeneeselijk ziek toen ik in verwachting was. Ze is overleden toen ik 3 maanden zwanger was. Het was echt een heel stressvolle en verschrikkelijk verdrietige periode waarbij ik ook bang was dat mijn baby er iets aan over zou kunnen houden. Maar gelukkig heb ik een kerngezond en supervrolijk ventje op de wereld gezet :slight_smile: . Hij is inmiddels 5 en ondanks dat ik mijn moeder tot op de dag van vandaag vreselijk mis zorgen mijn kinderen (inmiddels zijn het er 2) ervoor dat de moeilijke momenten dragelijk zijn.

Brie kan je negen van de tien keer gewoon wel eten. Als het maar niet rauwmelks is. En vaak komt het van de supermarkt en is het niet rauwmelks.

heel veel brie in nederland is gemaakt van gepastauriseerde melk dus gewoon even naar de keuken lopen en op de verpakking kijken.



spannend hoor wanneer mag je naar de vk?

W.b. het eten: je zou als je het echt nog niet wilt vertellen, een smoesje over een dieet kunnen ophangen (e.e.a. natuurlijk ook afhankelijk van je postuur; als je tegen ondergewicht aanzit is het niet zo geloofwaardig of aan te raden). Dat werkt ook voor de wijn, alcohol bevat erg veel calorieën en je kunt dus best ‘vanwege dieet’ aan de sparood of cola-light zijn.

@cathgirl wrote:

W.b. het eten: je zou als je het echt nog niet wilt vertellen, een smoesje over een dieet kunnen ophangen (e.e.a. natuurlijk ook afhankelijk van je postuur; als je tegen ondergewicht aanzit is het niet zo geloofwaardig of aan te raden). Dat werkt ook voor de wijn, alcohol bevat erg veel calorieën en je kunt dus best ‘vanwege dieet’ aan de sparood of cola-light zijn.




Of gewoon ‘geen trek’ hebben in wijn? In mijn ervaring kijkt niemand daar vreemd van op. :slight_smile:

@D. wrote:

Of gewoon ‘geen trek’ hebben in wijn? In mijn ervaring kijkt niemand daar vreemd van op. :slight_smile:


Ligt er maar net aan; als je anders altíjd trek hebt in wijn (bij zo’n borrel), valt het wel op :wink:

Oke Brie mag dus wel. Fijn valt het ook weer iets minder op.:wink: Ik zal dan proberen de verpakking te bekijken :wink: Als er op staat gepasteurizeerde melk is het dus goed?



Een smoesje ophangen over dieet komt bij niet geloofwaardig over. Ben gewoon slank en nooit op dieet.

Ik denk dat als ik daar zeg geen trek in wijn te hebben er wel heel erg raar wordt gekeken. Geloven ze nooit. Want het is juist afgesproken zo samen een borreltje, lekker wijntje, hapje. Ze zei nog specifiek dat ze een lekker wijntje zou halen. Pfff moeilijk. Ik denk echt dat het op gaat vallen…



Volgende week dinsdagavond moeten we naar de verloskundige. Spannend! Dus ook voor die tijd willen we het echt nog niet zeggen.





@Roos Bij jou dus ook zo’n periode. Mijn moeder is zo blij maar aan de andere kant zo verdrietig. Ik hoop zo dat ze het mee mag maken. Goed om te horen dat jij ondanks alles toch een kerngezond kindje op de wereld hebt gezet. Ik hoop dat het ook bij ons niet teveel invloed heeft op zijn/haar gezondheid.

@Charliee wrote:

Ik zal dan proberen de verpakking te bekijken :wink: Als er op staat gepasteurizeerde melk is het dus goed?


Dan is het inderdaad in orde; het gaat erom dat in rauwe melk (en producten daarvan) een bacterie kan zitten die schadelijk is voor je kindje. Door pasteuriseren gaat die dood. Eigenlijk alle brie die je in de supermarkt koopt, is gepasteuriseerd.


Een smoesje ophangen over dieet komt bij niet geloofwaardig over. Ben gewoon slank en nooit op dieet.

Nee, dat gaat dan niet.

Ik denk dat als ik daar zeg geen trek in wijn te hebben er wel heel erg raar wordt gekeken. Geloven ze nooit. Want het is juist afgesproken zo samen een borreltje, lekker wijntje, hapje. Ze zei nog specifiek dat ze een lekker wijntje zou halen. Pfff moeilijk. Ik denk echt dat het op gaat vallen..

Heb je nog een andere optie, bijv. dat je - om wat voor reden dan ook, moet je ff iets voor verzinnen - met de auto bent en daarom geen alcohol wilt drinken? Of misschien die ene vriendin (gastvrouw) in vertrouwen nemen en haar in de keuken dubbelfris of druivensap in een wijnglas laten schenken voor jou?

Wel een enorm gedoe zo hè :( Er is zoveel wat niet mag tijdens zwangerschap en men let zo op elkaar :( (ik heb mijn schoonzusje echt letterlijk naar mij horen schreeuwen toen ik brie nam: "Hé, dat mág jij helemaal niet!!!!!")

Volgende week dinsdagavond moeten we naar de verloskundige. Spannend! Dus ook voor die tijd willen we het echt nog niet zeggen.

Wel fijn dat je al binnenkort bij de verloskundige terecht kunt :)

@Roos Bij jou dus ook zo'n periode. Mijn moeder is zo blij maar aan de andere kant zo verdrietig. Ik hoop zo dat ze het mee mag maken. Goed om te horen dat jij ondanks alles toch een kerngezond kindje op de wereld hebt gezet. Ik hoop dat het ook bij ons niet teveel invloed heeft op zijn/haar gezondheid.

Veel sterkte met en voor je moeder! En maak je niet te veel zorgen over je kindje; dat kan heel wat hebben en statistieken gaan altijd over een grote groep mensen; de kans dat er in jullie geval iets niet goed is door stress, is echt minimaal :hug:

of een broodje brie eten en dan zeggen dat het niet goed gevallen is en dus even geen wijn wilt.



of dat je een antibioticakuur slikt waar je geen alcohol bij mag drinken.



en ik zal duimen dat je moeder dit wondertje toch nog mag zien.

Allereerst gefeliciteerd! Over dat geen wijn drinken: ik zei als ik de ik kan niet drinken ik moet rijden smoes niet kon gebruiken dat ik een blaasontsteking had. Erg onschuldig en komt vrij vaak voor en je moet er iets van 8 dagen antibiotica voor slikken en je mag bij die antibiotica geen alcohol drinken.