Test gedaan, zwanger maar geen idee hoe lang en wat nu?

Bedankt voor jullie meedenken.

Jeetje wat een gedoe om het stil te houden he haha.

Ik woon om de hoek bij haar, met de auto kan echt niet.

Haar in vertrouwen nemen willen we niet, is echt nog te vroeg.

Eerst de ouders van mijn partner vertellen en onze broer/zus.

Een antibioticakuur voor een blaasontsteking kan ik misschien wel zeggen dat ik daarom geen alcohol mag.

Dat is ook niet iets heel ernstigs.Goede tip!

Gisteren was ik bij mijn tante, en ik was zo moe (het was half 9 's avonds). Zegt ze: dat is echt niet normaal hoor dat je zo moe bent, je moet maar eens bloed laten prikken… haha En ze ging maar door…

Gelukkig heb ik dus nog niet dat anderen op mij letten, ook omdat ze het nog niet weten.

Vanavond gaan we het tegen mijn schoonouders vertellen. Ook omdat mijn ouders het al weten. Spannend.

Hoi Charliee, ik had je net welkom geheten bij de oktobermama’s en nu lees ik hier ineens je verhaal, heftig zeg! Ik hoop dat je ondanks alles zult genieten van je zwangerschap en ik :pray: dat je moeder het allemaal mee zal maken!

En maak je om de vergeten foliumzuur en de wijntjes die je hebt gehad niet druk! Ik ken meerdere dames die ondanks dat supergezonde kindjes op de wereld hebben gezet!

Idd, de ‘blaasontsteking’ smoes werkt :wink: :thumbup:

Haha ik hoop dat de blaasontstekingsmoes niet te doorzichtig is :wink:

We hebben het zijn ouders verteld, die waren hartstikke blij. Toch een andere reactie dan mijn ouders. Grappig is dat. Ze dachten totaal niet aan het feit dat mijn moeder zo ziek is. Geeft ook niet, ook leuk om hun blijdschap zo te zien!!

@Anne81. Dankjewel! Ja t is best heftig allemaal. Ik probeer me ook zo min mogelijk druk te maken om de wijntjes. Daar kan ik niks meer aan veranderen. Nu maar vanaf nu heel gezond leven. Het kindje krijgt al stress genoeg straks waar ik niet zoveel aan kan doen.

Hier werkte de blaasontsteking-smoes ook prima :mrgreen:

en hoe werkte de blaasontsteking smoes?

enne gefeliciteerd!!hoop dat je mama dit wondertje mag meemaken! :pray:

Zeg dat je aan de antibiotica zit!!!(Dan mag je geen alcohol)

Werkte hier heel goed toen ik met mij 7wk zwangerschap een weekendje weg ging met de dames van mn voetbal team!

Nou weet niet of de blaasontstekingssmoes echt werkte. Ze vroeg niet door. Maar vroeg wel wat ik dan precies had en hoe vervelend dat was. Dus ik had t maar over wen moeilijke naam en iets met een gele sticker… Haha

Vroeg ze wel waarom ik geen brie nam en geen filet americain. Dus ik maar zeggen dat ik de kruidenroomkaas zo lekker vond. Zegt m’n vriend later, mag je dat wel hebben dan?? Pff had ik niet over nagedacht.

Vanavond naar de verloskundige. Spannend!!

Ook van mij gefeliciteerd! Spannend hoor vanavond naar de VK! Ik hoop vooor je dat ze een termijn echo gaan doen zodat je weet waar je aan toe bent,

Tijdens mijn eerste zw.schap was mijn moeder ook ongeneeselijk ziek. Ze vond het zo bijzonder dat ze dit nog mee mocht maken, het was nl haar eerste echte kleinkindje! Ben tijdens en na de zwangerschap ook super veel bij haar geweest. Ik werkte toen nog wel 5 dg. in de week, maar op het werk deden ze daar gelukkig neit moeilijk over dat ik vaak vrij wou. Ik had soms ook dagen dat ik naar mn werk reed en dan op de parkeerplaats of op t werk zo moest huilen dat ik naar huis ben gegaan.

Ik weet niet of je werkt, maar leg de situatie aan je baas uit, hopelijk zijn ze bij jou ook zo flexibel.

Ik heb samen met mijn moeder ook nog het boek “mam, vertel eens” ingevuld. En alles wat ik kon bedenken aan mn moeder gevraagd.

Mijn moeder is uiteindelijk toen L net 4 mnd was overleden…

Geniet dus van elk moment wat je nog met haar hebt! En praat veel met haar. over hoe jij als baby was, en wat ze nog kan herinneren van die tijd.

Heel veel sterkte de komende tijd! En natuurlijk hopelijk vanavond een super mooie echo!! :hug:

@Charliee wrote:

Nou weet niet of de blaasontstekingssmoes echt werkte. Ze vroeg niet door. Maar vroeg wel wat ik dan precies had en hoe vervelend dat was. Dus ik had t maar over wen moeilijke naam en iets met een gele sticker… Haha

Vroeg ze wel waarom ik geen brie nam en geen filet americain. Dus ik maar zeggen dat ik de kruidenroomkaas zo lekker vond. Zegt m’n vriend later, mag je dat wel hebben dan?? Pff had ik niet over nagedacht.

Mmm, in deze combi denk/vrees ik dat zij toch wel haar conclusies getrokken heeft. Als ze discreet is, houdt ze het voor zich voordat jij het zelf vertelt. Komt denk ik wel goed, anders had ze het nu waarschijnlijk naar jou al eruitgeflapt. (en kruidenroomkaas is echt geen probleem; in Nederland wordt bijna geen zachte kaas van rauwe melk verkocht, dan moet je al gauw bij een boer of speciaalzaak zijn).

Vanavond naar de verloskundige. Spannend!!

Spannend inderdaad! Ben benieuwd :)

Gister een hele goede echo gehad! :smiley:

Het zag er allemaal goed uit! En de uitgerekende datum is 5 oktober.

Het hartje hebben we gehoord. Heel spannend!

En wat een vragen krijg je zo’n eerste keer haha. Over de gezondheid van ons beiden. Of we een combinatietest willen. Over de achternaam van ons kindje. Hele aardige mensen daar gelukkig.

Over 2 weken mogen we weer voor een echo en dan moeten we zeggen of we een combinatietest willen. Jeetje best moeilijk en wat komt er veel op je af.

Ik ben wel een stuk gerustgestelder over alles.

@Charliee wrote:

Gister een hele goede echo gehad! :smiley:

Het zag er allemaal goed uit! En de uitgerekende datum is 5 oktober.

Het hartje hebben we gehoord. Heel spannend!

Wat fijn dat alles goed is! :clap: 5 oktober … hoe ver ben je dan nu?

Fijn dat de echo goed was!

Ik denk dat die vriendin wel een beetje vermoedt dat je zwanger bent omdat ze ook vroeg waarom je geen brie of filet american wilde, maar ach lekker belangrijk, je hebt een goede echo gehad en het hartje gehoord! Roomkaas mag wel hoor.

Ik ben nu 7 weken en 5 dagen volgens de echo.

Grappig mijn vriend dacht al verder, omdat ik al een buikje krijg. Ik vind het wel fijn zo. We zijn blij dat alles er goed uitziet.

Wil het t liefst al wel rond vertellen haha. Maar doen we nog maar niet.

@sopje Haha ja nu je het zo bij elkaar zegt. Kan ze vast wel een vermoeden hebben. Ze zei verder niks gelukkig. Ach kunnen we er later om lachen :slight_smile:

fijn dat de echo goed was :dance: gefeliciteerd :thumbup:

Fijn dat je een goede echo hebt!

Lopen we bijna gelijk, ik ben 6 oktober uitgerekend :mrgreen:

gefeliciteerd!