Terugblik over 2008

@zonnetje01 wrote:

• we afgelopen vrijdag van een goeie vriend te horen kregen dat zijn moeder K heeft en niet meer te helpen is.

:-*

Helaas is ze 28 december overleden en hebben hier vandaag de begrafenis van. Hmmmmm, hoop dat het voor de rest van het jaar alleen maar positief wordt!!

2008 het jaar waarin ik afscheid heb moeten nemen van mijn mama :cry:

:hug: Marieke!

En voor alle andere meiden die het zo nodig hebben!

Jeetje Marieke dat is ook heftig zeg! :hug: :hug:

2008 was voor mij een jaar met heftige pieken,maar ook met heftige dalen.In januari 2008 ben ik begonnen met medicatie voor ADHD mennnn wat een rust in mijn hoofd en wat een verschil maar dat duurt maar even want de medicatie werkt maar voor een korte duur en is heel snel weer uitgewerkt(binnen twee uur) tot juni dit jaar aan lopen modderen hiermee en toen weer veranderd van medicijn en dit werkt gelukkig!!

In maart 2008 was Sytze uitgedroogd en wel zo dusdanig dat hij in het ziekenhuis moest worden opgenomen;op de dag dat Sytze opgenomen werd was ook de crematie van mijn oma zij was drie dagen daarvoor overleden…wat een rotsituatie!!! na heel veel over en weer bellen met mijn ouders heb ik besloten om niet naar de crematie van mijn oma te gaan;ik was simpelweg niet in staat om helder na te denken laat staan autorijden.

In juni 2008 kreeg ik te horen dat mijn schildklier helemaal op hol was geslagen,ik was wel heel verbaasd want ik had immers altijd een te trage schildklier??not dus helemaal geen te traag werkende klier,deze werd opgejaagd door de medicijnen voor mijn schildklier,medicijnen laten staan en de klier werkte weer als een tierelier dus ik heb 4 jaar verkeerde medicijnen geslikt daar word ik niet vrolijk van.

in september vorig jaar kwam de crisis in mijn huwelijk,op een dag wilde ik even achter de computer dus ik start de computer op en per ongeluk klikte ik op het pictogram van mijn man zijn werk en kon ik in zijn werkmailbox komen;toen las ik mailtjes van hem en ander vrouwspersoon die mailtjes waren voor mij erg shockerend;ik bedoel romantische relatiehoroscopen en mailtjes die steeds uitdagender en te persoonlijk werden bahh mijn vertrouwen heeft een enorme deuk opgelopen,volgens mijn man heeft hij er niks mee bedoeld toen hij die dingen opstuurde en zag hij er helemaal geen kwaad in ,juist omdat wij zo’n goed huwelijk hadden heeft hij er helemaal niet bij stil gestaan wat voor effect die mailtjes op mij/ons zou hebben.Daar kan ik heel kort over zijn sinds december vorig jaar zijn wij in relatietherapie want het idee dat hij dit zomaar naar een ander kon mailen is voor mij haast ondraagelijk.

Vorig jaar oktober zijn bij mij 4 verstandskiezen in een keer allemaal eruit getrokken onder volledige narcose nooit geweten dat ik zo’n schijterd was voor de tandarts en wat is het mij achteraf meegevallen,van tevoren zei ik :ik doe liever mijn bevalling over (39 uur+keizersnee) dan dat ze met een spuit in mijn mond komen na de tijd had ik iets van doe mij toch maar liever een spuit in mijn mond.

Tussen de bedrijven door heb ik nog allerlei medicatie afgebouwd (anti-deprisivia,kalmeringstabletten en slaaptabletten en schildkliertabletten)Ik voelde met een junk op een gegeven moment maar… het is mij gelukt!!! Na dik drie jaar slaap ik weer normaal en niet chemisch uit een potje zoals ik altijd zei en ik voel mij zoveel fitter dat gevoel kende ik niet meer wat een feest!!!

Sytze die best wel vaak heel heftig en vreemd kan reageren(poep op tv uitsmeren of opeten) of aggeresief kan reageren,maar sinds enkele maanden zie ik dat hij met sprongen vooruit gaat wel met ondersteuning van buitenaf maar hij doet het toch maar even… en de band tussen Sytze en mij is nog nooit zo goed geweest en dan kan ik uit blijdschap wel van huilen Yess!!!

2008 is voor mij een zeer bewogen jaar geweest en alhoewel ik een voorstander ben van afwisseling,2009 mag van mij iet wat minder afwisseling hebben.

Jeetje wat een verhalen :shock: Ik wens jullie voor het nieuwe jaar alle goed toe!!! :-*

Voor mij was 2008 een afwisselend jaar. Eind december 07 hebben wij Hub zijn opa mogen wegbrengen waardoor wij al niet echt heel vrolijk 2008 in gingen.

Januari hebben we afscheid mogen nemen van een zeer goede vriendin.

Hebben we begin juni afscheid mogen nemen van de Oma van hub.

Heb ik 6 operaties mogen ondergaan voor dezelfde ontsteking en dat vlak achter elkaar. Namelijk in anderhalve maand.

Heb ik een miskraam gehad.

Heb ik afstand genomen van mijn biologische moeder en broertje.

Maar ook mooie dingen meegemaakt.

Op 21 april hebben hub en ik aan elkaar ons ja woord gegeven. Omringd door dierbare.

Zijn we verhuisd naar een grotere woning.

Ben ik schuldenvrij geworden (op eigen houtje)

Zijn we na 15 jaar eindelijk naar het geboorteland van Hub gegaan waar hij na 15 jaar dus ook herenigd is met zijn familie. (Dit was een vakantie/huwelijksreis.

Heeft hub een nieuwe baan gekregen met meteen vast contract

Heb ik een vast contract gekregen

Is mijn beste vriendin bevallen van een zoon en is mijn beste vriend getrouwd en wordt in februari 09 papa.

Hebben hub en ik besloten om in januari 09 te gaan stoppen met de pil.

Ik hoop dat 2009 ons wat meer positieve dingen op gebied van gezondheid brengt maar ik kijk zeker niet met een negatief blik op 2008.En natuurlijk hoop ik dit jaar nog een positieve test in handen te krijgen :inlove:

@joseetje wrote:

2008 zou op 1 januari een fantastisch jaar worden.

Mijn lieve vriendin en nichtje kon ieder moment bevallen, zelf hoefde ik nog maar 3 maanden en dan was ook mijn kleintje er al.

Zoveel samen meegemaakt, samen opgegroeid, samen in de puberteit, in dezelfde vriendengroep gezeten, nu waren we beide bezig met settelen.

Waren we tegelijk zwanger en zouden we ook samen mama worden.

Zoo leuk, zo spannend en vooral zo bijzonder.

4 januari werd mijn lieve lieve achternichtje geboren.

Ik was zo blij en opgelucht dat ze er veilig en wel was.

Stiekem vond ik het ook heel leuk dat het een meisje was geworden, want ik wist natuurlijk zelf al dat ook ik een meisje zou krijgen.

Ik nam mijn telefoon mee naar bed, want Hennie zou mij kunnen bellen.

Tenminste dat had ik afsproken, dat ze me gewoon mocht bellen en de verwachting was ook wel dat ze iemand zou willen spreken…

Toen ik in bed lag begon ik al buikpijn te krijgen.

Mijn telefoon rinkelde pas de volgende ochtend rond een uur of acht.

Het was mijn moeder en dat telefoontje zette alles op zijn kop.

Hennie had een hartstilstand gehad en lag kritiek op de IC.

We hebben gelijk kleren aangetrokken, wat spullen gepakt en om half 9 zaten we in de auto.

Rond 12 uur waren we in het ziekenhuis.

Dat weekend vlogen de emoties alle kanten op, de angst om Hennie kwijt te raken en het geluk om dat kleine wondertje in haar wiegje.

7 Januari was DE dag waarop er duidelijkheid zou komen.

Ik zat bij mijn ouders thuis te wachten.

Om 3 uur zie ik de auto van mijn moeder de oprit opscheuren en ik zeg tegen mijn man ‘ze hebben haar gebeld’

Ik doe de deur open en het enige wat mijn moeder nog kon zeggen was ‘we kunnen nu nog afscheid nemen’

Ze moesten me met zijn tweeen opvangen…

We zijn naar het ziekenhuis gereden en daar heb ik afscheid genomen van 1 van de dierbaarste vriendinnen die ik ooit had en ooit zal hebben.

Het jaar was net een week oud, het had zo’n mooi jaar moeten worden en nu gebeurde er dit.

In de 3 maanden daarna probeerde ik mezelf zoveel mogelijk rustig te houden, voor dat kleine draakje in mijn buik.

2 April was een super bijzondere dag; de geboorte van ons mooie meisje Mirthe!

Wat een opluchting bij ons en ook bij de rest van de familie.

Maar Mirthe bleek een huilbaby en dat was vrij pittig, het heeft een paar maanden geduurd voor ze haar rust een beetje gevonden had.

Het jaar is nu bijna rond en nu alles in mijn eigen gezinnetje wat rustiger is allemaal, heb ik zelf de tijd om terug te kijken en te herdenken

En ik moet zeggen dat het me veel doet en dat ik het er best moelijk mee heb.

Moeilijker dan ik het er in voorgaande maanden mee heb gehad…

:kaars:

lieve Jose…

weet je, ik vind je altijd zo krachtig over komen, je helpt iedereen altijd, altijd een lief woordje woordje klaarstaan…

je bent voor mij een Top kokker, en een super lieve mede april mama…

Hennie blijft speciaal, en het is allemaal nog zo pril, verdriet en woede, en onmacht mag en heb je altijd…

:hug: :hug: :hug: :hug: