Terugblik over 2008

De laatste maand heeft zijn intrede gedaan, we tellen alweer af naar de laatste dag.

Sinterklaas is vandaag jarig, morgen gaat hij terug naar Spanje.

Dan komt vadertje kerst nog langs en voor we het weten is het 2009.

Hoe kijken jullie allemaal terug op 2008?

Was het een mooi jaar? een zwaar jaar vol emotionele happenings? een jaar vol tegenslagen? Ben je er sterker van geworden of zie je het eigelijk allemaal even niet meer zitten…

Kortom, hoe was jou 2008? :-*

Hier was 2008 een van de slechtste jaren ooit. Terugkijken doe ik dan ook liever niet. Sterker ben ik er absoluut wel van geworden!!!

Dus ik probeer dat dan maar als positief te zien.

Ik kijk graag uit naar een beter 2009.

Slechter als 2008 kan het toch niet worden :lol:

Ons 2008 begon goed, net weer zwanger van een erg gewenst 3e kindje.

Ook begonnen we 2008 met de aankoop van een nieuwbouwwoning in Zwolle nadat we eigelijk maar kort in Utrecht woonden.

De vooruitzichten waren goed.

De eerste paar maanden waren ook best gemoedelijk, we hebben nog even wat energie gestoken in ons huis en het toen te koop gezet.

Mijn schoonzusje ging ook verhuizen, een nichtje van Ruud was samen met mij zwanger.

Mijn broer had het naar t zin in Schotland, dus buiten wat zorgen bij mijn moeder was er niks mis.

We hebben even wat zorgen gehad toen mijn oma van 92, nu 93 last kreeg van d’r hart, maar dit bleek aan de oogdruppels te liggen die ze gebruikte na een oogoperatie. Oogdruppels de deur uit, hartklachten verdwenen weer.

Juli vond ik erg zwaar, ik liep op t eind van de zwangerschap, las mee met de juli mama’s. We lazen het nieuws van Kantjeboord die haar mooie meisje moest wegbrengen en dat sloeg bij iedereen in als een bom. We moesten zelf allemaal nog, de sfeer werd wel wat bedrukter.

Ook had ik veel valse starts en zat er door.

Augustus was voor ons de mooiste maand van 2008 en tegelijkertijd de verdrietigste.

Onze Mies werd geboren :inlove: Wat een geluk, wat een mooi cadeau. Ruud zei gisteren nog dat hij niets hoefde voor Sinterklaas want hij had zijn mooiste cadeau al gekregen en daarmee doelde hij op Mies.

Ook hebben we die maand nog net voor escalatie van de crisis ons huis verkocht zodat we onbezorgd ons nieuwe huis in kunnen.

Tegelijkertijd kregen we in die maand het naarste nieuws wat maar kon.

Ons neefje op komst, het 3e kindje van Ruuds zusje zou het niet halen. Hij had geen overlevingskansen en is uiteindelijk op 4 september levenloos ter wereld gekomen.

September is ook door dit voorval heel somber gekleurd.

Oktober was ook hectisch, we moesten per 15 oktober verhuizen, dat is voor iedereen al stress en toen besloot Mies dat het wel handig was om ziek te worden. Hij liep het Rs virus op en belandde in het ziekenhuis.

Wat een chaotische verhuizing.

Nu zitten we dan alweer in Zwolle, Aniek is 4 geworden, we hebben er een zoon bij, ons nieuwe huis is bijna af, de familie is niet meer zo euforisch over zwangerschappen door het hele gebeuren rondom Tim :: Maar toch, we hebben elkaar, niemand is ziek zover we weten en iedereen heeft toch wel iets om naar uit te kijken.

Al met al vond ik het toch een mooi jaar, kan ook niet anders met zoiets als de geboorte van een kind.

Maar tegelijkertijd was dit ook een heel zwaar, pittig jaar waar verdriet en blijdschap hand in hand gingen.

Ik hoop op een 2009 vol rust, regelmatig en niet te veel stress. Geen al te gekke dingen, wel leuke nieuwtjes, bijvoorbeeld dat Tim :
: grote broer mag worden van een nieuw brusje, of dat iemand gaat trouwen ofzo. Verder ga ik gewoon genieten van ons nieuwe stulpje en het eerste levensjaar van ons kleine mannetje…

Op een goed 2009 dus :-*

Judith, ik zie dat je nog kan lachen, dus hoop ik met je mee dat 2009 beter wordt voor je.

Cell, een afwisselend jaar, dus goede en slechte dingen, hopelijk in 2009 alleen goede dingen.

Hier afgelopen jaar voor het eerst moeder geworden, van een pracht van een zoon, en dat mocht in februari gebeuren. Met de jaarwisseling was ik al met verlof, alles ging voorspoedig: de zwangerschap, de bevalling, de start van zijn leventje, enz enz.

Verder ook nog in januari peettante geworden van het tweede kindje van mijn zus, ook een jongen, helemaal geweldig, samen zwanger geweest, allebei denken dat we een meid krijgen, en uiteindelijk allebei een jochie in onze armen.

Dat zijn echt de belangrijkste dingen van 2008 voor mij. Voor de rest gewone ups en downs in ons leventje.

Op een goed 2009.

In 2008 hebben we na vijf jaar wachten een prachtige dochter gekregen. :inlove:

Ons jaar was dus beter dan ooit! Wie weet in 2009 een prachtig broertje/zusje erbij!

2008 was een kl*tejaar… En 2009 zal ons niet veel beters brengen… (al hoop ik nu op een goede zwangerschap)…

Mijn vader begon dit jaar met hallucineren en begin april is geconstateerd dat hij aan het dementeren is op een leeftijd van 54jaar (inmiddels vorige week 55 geworden)…

Daarnaast heb ik zelf een miskraam gehad, nou ja een missed abortion met een curretage als gevolg en daarna een menstruatie die uitbleef…

Mijn vader heeft inmiddels nog een ernstige spierziekte erbij waardoor hij nog maar een paar jaar te leven heeft…

Mijn moeder is zowat overspannen…

Maar verder mogen we niet klagen… We genieten van elkaar en van onze zoon…

Nee dit jaar mag van mij wel voorbij gaan…

gr patricia

Een gemengt jaar. De geboorte van Ava was geweldig. Het eerste jaar zonder mijn schoonvader, wat nog steeds erg pijn doet. Mijn schoonmoeder die steeds kleiner lijkt te worden, die haar man zo ontzettend mist.

Bijna het huis kwijt vanwege financiele problemen. Ik zelf goed ziek worden, in het ziekenhuis voor 12 dagen. Eindelijk geopereerd.

Maar…2 gezonde kinderen en een geweldige man.

Ik wens iedereen heel veel liefde en geluk toe, niet alleen voor 2009, maar ook voor 2010, 2011, 2012 enz enz.

2008 is voor ons een jaar om nooit meer te vergeten… Zoveel tegenstrijdige gevoelens…

Helaas heb ik dit jaar meer wel dan niet in het ziekenhuis gelegen en heb ik mijn eigen moeder moeten reanimeren en dat heeft een behoorlijke inpact gehad. :cry:

Maar alle ellende, pijn en verdriet worden wel wat verzwacht door het geweldige nieuws dat wij in augustus mochten ontvangen.

Tegen alle verwachtingen van longarts,internist en gyn in ben ik toch totaal onverwachts natuurlijk zwanger geworden :dance:

Alle ellende die we hebben meegemaakt zijn daardoor natuurlijk lang niet vergeten maar hebben wel daardoor wel “makkelijker” een plekje gekregen.

En nu kijken vol goede moed en hopelijk ook vol goede gezondheid uit naar het jaar 2009

Jaar 2008 vol rouw om het verlies van Daan :**: blijdschap vanwege zwanger zijn van broertje. Goede uitslag vlokkentest. met beebje gaat alles goed hopelijk kunnen we het jaar mooi afsluiten

2008 zou op 1 januari een fantastisch jaar worden.

Mijn lieve vriendin en nichtje kon ieder moment bevallen, zelf hoefde ik nog maar 3 maanden en dan was ook mijn kleintje er al.

Zoveel samen meegemaakt, samen opgegroeid, samen in de puberteit, in dezelfde vriendengroep gezeten, nu waren we beide bezig met settelen.

Waren we tegelijk zwanger en zouden we ook samen mama worden.

Zoo leuk, zo spannend en vooral zo bijzonder.

4 januari werd mijn lieve lieve achternichtje geboren.

Ik was zo blij en opgelucht dat ze er veilig en wel was.

Stiekem vond ik het ook heel leuk dat het een meisje was geworden, want ik wist natuurlijk zelf al dat ook ik een meisje zou krijgen.

Ik nam mijn telefoon mee naar bed, want Hennie zou mij kunnen bellen.

Tenminste dat had ik afsproken, dat ze me gewoon mocht bellen en de verwachting was ook wel dat ze iemand zou willen spreken…

Toen ik in bed lag begon ik al buikpijn te krijgen.

Mijn telefoon rinkelde pas de volgende ochtend rond een uur of acht.

Het was mijn moeder en dat telefoontje zette alles op zijn kop.

Hennie had een hartstilstand gehad en lag kritiek op de IC.

We hebben gelijk kleren aangetrokken, wat spullen gepakt en om half 9 zaten we in de auto.

Rond 12 uur waren we in het ziekenhuis.

Dat weekend vlogen de emoties alle kanten op, de angst om Hennie kwijt te raken en het geluk om dat kleine wondertje in haar wiegje.

7 Januari was DE dag waarop er duidelijkheid zou komen.

Ik zat bij mijn ouders thuis te wachten.

Om 3 uur zie ik de auto van mijn moeder de oprit opscheuren en ik zeg tegen mijn man ‘ze hebben haar gebeld’

Ik doe de deur open en het enige wat mijn moeder nog kon zeggen was ‘we kunnen nu nog afscheid nemen’

Ze moesten me met zijn tweeen opvangen…

We zijn naar het ziekenhuis gereden en daar heb ik afscheid genomen van 1 van de dierbaarste vriendinnen die ik ooit had en ooit zal hebben.

Het jaar was net een week oud, het had zo’n mooi jaar moeten worden en nu gebeurde er dit.

In de 3 maanden daarna probeerde ik mezelf zoveel mogelijk rustig te houden, voor dat kleine draakje in mijn buik.

2 April was een super bijzondere dag; de geboorte van ons mooie meisje Mirthe!

Wat een opluchting bij ons en ook bij de rest van de familie.

Maar Mirthe bleek een huilbaby en dat was vrij pittig, het heeft een paar maanden geduurd voor ze haar rust een beetje gevonden had.

Het jaar is nu bijna rond en nu alles in mijn eigen gezinnetje wat rustiger is allemaal, heb ik zelf de tijd om terug te kijken en te herdenken

En ik moet zeggen dat het me veel doet en dat ik het er best moelijk mee heb.

Moeilijker dan ik het er in voorgaande maanden mee heb gehad…

:kaars:

2008 een eneverend jaar!

zowel positief als negatief.

veel beleefd en geleefd.

sommige vragen zich wel eens af, wanneer mijn sterke geest zegt, stop jen, nu is het goed. maar ik put zoveel kracht en energie in alles wat ik in mijn leven meemaak, dat ik gewoon weer zeg dat ik een prachtig jaar heb gehad en blij ben dat ik het allemaal mag beleven.

op naar 2009!

Joseetje :hug: :hug: :hug:

Ik wil dit jaar asp vergeten…

ondanks mijn mooi mannetje

mijn vriendin overleden,

gezondheid…

ouders allebij ziek…

Mijn oudste zoon ook ziek, en zijn autisme word steeds duidelijker…

Ik hoop voor iedereen een gezond, gelukkig en vooral liefdevol 2009 !

Josee…

:hug:

Ik steek speciaal voor mijn dinnetje een vuurwerk pijl af…

Eigenlijk deed ik dat al…

elk jaar voor mijn engeltje anouk…

Nu 1 erbij voor mijn dinnetje…

Afgelopen jaar was niet het beste jaar. Maar het kan gelukkig ook nog veel slechter. Op naar een fijner 2009! :thumbup:

2008, een jaar met veel ups en downs.

Veel tegenslagen betreft mijn schoonmoeder, en ook ons huis die maar niet wou komen.

En elke maand werd uitgesteld door de woningstichting.

Het begon in Januari al, dat mijn mama zei dat ze nog 1 jaar te leven had,

Dat ze naar Duitsland zou verhuizen, en Nederland achter zich zou laten.

Voor december moest dat al gebeuren, maar zoveel dingen kwamen op ons pad, dat me moeder haar droom om naar Duitsland te verhuizen zowiezo moest uitstellen voor hoelang weet ze niet. het jaar is bijna om, en godzijdank leeft me moeder nog, maar er zijn dingen ontdekt waar we niet happy van worden, buiten leukemie heeft ze ook baarmoederkanker erbij gekregen.

Dus 2009 zal ook een jaar zijn met veel onzekerheden hoelang me moeder er nog zal zijn.

Maart 2008 waar ik stopte met de pil, en in Juni me wachten beloond werd! we waren zwanger, Veel onzekerheden en alles, het is de 1ste dus ja.

2008, een jaar waar we als familie dichterbij elkaar zijn gekomen…

Maar ook veel mensen moesten achterlaten voor ons eigen bestwil.

Joseetje meis :frowning: :hug: Krijg er gewoon tranen van in mijn ogen…hoe moet jij je dan wel niet voelen :hug: :hug: :hug: :hug:

2008 voor mij.

Een jaar van hele diepe dalen en langzaam weer opkrabbelen…Verwerken van een huwelijk wat stuk ging, verwerken van een bbz (van een onverwachte zwangerschap in 2007), afstand doen van veel dromen en wensen. Afstand doen van de wens en droom een tweede kind te mogen krijgen.

En van een nieuw begin.

Opkrabbelen, nieuwe toekomstdromen, leren hoe vrienden voor je klaar kunnen staan ook al heb je zelf even heel weinig te bieden. Van gelukkig zijn met Sara en accepteren dat het bij haar blijft en daar ook gelukkig om kunnen zijn.

Een jaar van keihard werken

Van fulltime werken, heen en weer rijden tussen groningen en leeuwarden in mn general lee, van veel leren op mijn werk en van mijn collega’s, van veel persoonlijke groei.

Van leren dat ik het ook best alleen red, dat ik niemand nodig heb. Van weer vertrouwen krijgen in mensen (mannen met name :lol: ) en een jaar van nadenken. Hoe komt het dat ik in deze situatie ben gekomen, hoe kan dit anders doen, hoe kan ik hiervan leren, wat zou ik aan mezelf willen veranderen.

Kortom: een leerzaam jaar :mrgreen:

Ondanks alles kijk ik er met tevredenheid op terug, ik ben het jaar door, en het volgende wordt alleen maar beter :thumbup:

Mijn eerste reactie is dat 2008 een fantastisch jaar was. Het gaat goed met onze relatie en met de oudste en in juli mochten we ons 2e wondertje begroeten. Alleen vlak daarna zorgde een familielid voor veel verdriet in de kraamperiode. Het gaat gelukkig weer wat beter dus we kunnen 2008 goed beeindigen.

:hug: voor degenen met een moeilijk 2008. Dat 2009 maar een beter jaar mag worden.

2008 is voor mij een jaar met leuke herinneringen, maar ook vele tegenslagen.

We gingen het jaar in met onzekerheid over het nogmaals in verwachting raken. En kijk nu eens, ik heb al 2 weken een lekker ventje in mijn armen!

Tegelijk met het in verwachting zijn, kregen we te horen dat het huis wat we wilden hebben, we ook hebben gekregen. Vele tegenslagen gehad, inmiddels zitten we al 6 maanden hier en we hebben nog geen cv en warm water. Maaaaarrrrr… ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld.

Mijn zwangerschap verliep in principe goed, behalve dat ik weer bi had en weer depressief werd. En toch, ook dit is allemaal goed gekomen. Ik heb een prachtige zoon en een schat van een dochter. En mijn man… die is er heel 2008 voor mij geweest, ondanks mijn egoistisch gedrag.

Ik heb 2 zware jaren achter de rug, en ik ben er nog lang niet. Maar het geluk wat ik nu voel… dat pakt niemand mij meer af.

Ik kan ook zeggen dat 2008 het jaar voor mij was dat ik trots op mijzelf kan zijn. Ik heb hulp gevraagd, ik kom er wel!

2008 is voor mij het jaar dat ik mezelf weer leerde kennen, het jaar waarin ik meer over mezelf te weten ben gekomen dan ik ooit had gedacht. Het jaar, waarin ik eindelijk het moedergevoel kreeg voor een klein wezentje en zijn grote zus.

Nee hoor, 2008 is veel ups en minder downs en als ik eerlijk mag zijn, dat werd wel eens tijd ook!

@Judith75 wrote:

Hier was 2008 een van de slechtste jaren ooit. Terugkijken doe ik dan ook liever niet. Sterker ben ik er absoluut wel van geworden!!!

Dus ik probeer dat dan maar als positief te zien.

Ik kijk graag uit naar een beter 2009.

Slechter als 2008 kan het toch niet worden :lol:

Zeg nooit dat het niet slechter kan worden :wink:

Ik kijk liever naar wat ik wel heb … :angel:

Ik heb een prachtige dochtertje en een man uit duizende.

Dus ik ben tevreden :-*

2008 is voor mij 't mooiste jaar sinds lange tijd.

Jarenlang liep ik rond met een wens die maar niet vervuld werd,

t verdriet werd met de jaren erger en ieder jaar vond ie die feestdg

vreselijk, ondanks familie,vrienden en mijn hubby voelde ik me eenzaam en leeg.

Iedere jaarwisseling hoopte ik dat t nieuwe jaar mijn grote wens in vervulling zou gaan, maar niks was minder waar.

Tot Sept 2007 en ik de uitslag kreeg na een ivf poging dat de test positief was.

Dit jaar op 10 mei is mijn allessie, mijn wondertje geboren en kan mijn jaar gewoon niet meer stuk.

Ik sluit dit jaar dan ook af met hele andere gevoelens dan andere jaren.

Ik kan oprecht zeggen dat 2008 ons jaar was

:mrgreen: :inlove:

een dikke :hug: voor de mensen die 2008 snel willen afsluiten :hug: