Ikke, jammer zeg dat je toch ongi bent geworden.
Wat die ooievaars betreft, dat was op de A4 ter hoogte van Leidschendam
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Hoi allemaal,
Ik laat jullie even weten dat ik helaas ( baal baal ) vannacht ongi ben geworden.
Mijn temp. was nu ook een stuk lager. 35,7 en gisteren en eergisteren was dat nog 36,7.
Ik vraag me af of ik uberhaupt wel een eisprong heb gehad.
Maar heb me voorgenomen vanaf morgenochtend rectaal te gaan tempen. Misschien heb ik dan een duidelijk beeld.
Hoop het maar… wordt hier zo moedeloos van. Niks helpt, niks werkt. We proberen vanalles, standjes om zwangerschap te bevorderen, omega 3, vitamine C en Gravitamon ( zit foliumzuur in ), probeer gevarieërd te eten, rook max. 10 sigaretten per dag. ( dit laatste is niet zo goed )
Vindt het moeilijk om de motivatie te vinden om te stoppen met roken, zeker als je telkens zo moedeloos wordt omdat je niet zwanger wordt.
Dat maakt het zo moeilijk, en stressig. Als ik nu wist dat ik zwanger was, stopte ik acuut, en dat ben ik absoluut van plan.
Dan pas weet ik van mezelf dat ik het roken kan laten, en het veel beter vol kan houden niet meer te roken.
Nou ja, weer volgende keer…we gaan maar weer door, veel keus heb ik toch niet.
Groetjes Wilma
Wilma, Ik snap dat het moeilijk is om te stoppen met roken en ik ga je er ook niet op aankijken zolang je niet zwanger bent.
Echter heb ik wel ergens gelezen dat roken een invloed kan hebben op je vruchtbaarheid.
En het maakt ook niet uit of je een paar sigaretten per dag rookt of een pakje.
En daarnaast is het natuurlijk ook gewoon slecht voor jou.
Wat is eigenlijk hetgene dat je wel (denkt) te kunnen stoppen met roken als je zwanger blijkt te zijn en nu niet al gelijk?
En tenslotte scheelt het ook ontzettend veel geld. Zo heeft mijn vader vroeger (toen was ik nog heel klein) van dat geld dat hij daarmee bespaarde een hele serie Encyclopediën gekocht. En een kennis van ons die ook ontzettend veel rookte (ik ken hem alleen met een sigaret in zijn mond) is ook gestopt en verbaasd wat hij met dat geld nu allemaal kan doen.
Maar goed, ik wil je niet bekritiseren of overhalen om te stoppen. Maar wellicht is het iets om over na te denken en misschien toch de motivatie te kunnen vinden om nu al te stoppen.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Hoi dames, mag ik ook met jullie mee schrijven??
Ik ben Patricia, 26 jaar en wij gaan voor ons eerste kindje. In oktober is mijn mirena verwijderd en deze maand ben ik voor het eerst aan het tempen gegaan, maar ik snap er niet echt veel van. Ik dacht bijvoorbeeld dat je temp na een eisprong een paar tienden moest stijgen… Nou, bij mij steeg mijn temp maar 0,2 graden, en maar 2 dagen. Vandaag alweer een tiende lager.
Hier mijn lijstje:
dag 1 - 36,3
dag 2- 36,5
dag 3 - 36,5
dag 4 - 36,5
dag 5 - 36,2
dag 6 - 36,8
dag 7 - 36,5
dag 8 - 36,5
dag 9 - 36,3
dag 10 - 36,5
dag 11 - 36,2
dag 12 - 36,5
dag 13 - 36,5
dag 14 - 36,5
dag 15 - 36,7
dag 16 - 36,7
dag 17 - 36,6
Zoals jullie kunnen zien is er dus wel een kleine stijging na dag 14… Maar ik betwijfel of er echt een eisprong geweest is.
We hebben geklust op dag 11, 13 en 15, dus wat dat betreft zouden we goed moeten zitten denk ik.
Is er iemand met veel verstand van de temperaturen?? :mrgreen:
Mag ik ook bij jullie op het lijstje??
Mijn NOD is 18/12.
Liefs, patricia
Hey Patricia! Welkom hier !
Ik raak ook nog niet echt wijs uit je temperaturen… Maar mss kun je ze in een grafiekje zetten, dan heb je er een beter beeld van… Ik hoop dat iemand je hier meer kan helpen ivm je vragen omtrent je eisprong.
Ja, Dolgelukkig, normaal had ik inderdaad dezelfde NOD als jij, maar nu is mijn ongi veel vroeger dan anders. Ik had deze keer ook maar een luteale fase van 8 dagen. Bah bah echt een dipjes - gevoel hoor
Mijn nieuwe NOD heb ik uitgerekend ( met een gemiddelde van 33 dagen ): 7/01 Pffft wat is dat weer lang wachten zeg !!
Wilma, dikke :-* voor jou en :hug: Ik weet echt hoe je je voelt op dit moment. Maar er zit niets anders op dan weer met volle moed verder te gaan…
Zonneschijn, moest je die ooievaars nog tegenkomen, wil je ze dan naar belgië doorsturen? :mrgreen:
Bedankt voor je welkom ikke :-*
Ik hou mijn temp ook bij in een grafiekje in excel. Er is dus wel een stijging in het 2e deel van mijn cyclus…maar die is maar heel klein.
Dol Gelukkig, wil je mij ook op het lijstje zetten?
Wilma, ik rook ook nog hoor :oops:
Patricia ja hoor geen probleem, heb het juist aangepast,
ps welkom Patricia
ikke vindt het echt sneu voor jou meid, maarja op naar de volgende ronde he, hoop dat het dan lukt, wie weet, afwachten maar he
zeg dames is het goed als ik een nieuw deeltje open??? als het lijstje dan moet worden aangepast moet het niet van hut naar heer.
Nou meiden, ik ga een nieuwe poging wagen, met dat tempen. Gisteren ongesteld geworden (bah, grr, zucht,…) dus een goed moment om weer eens te beginnen. Vanmorgen gelijk gedaan, dus een goed begin. Wat ik zo lastig vind is dat ik op veel verschillende tijden wakker wordt. Soms heel vroeg, als manlief vroeg weg moet, of ik moet direct het toilet. En dat geeft natuurlijk allemaal onzuivere temp. Maar goed, we zien wel.
Succes allemaal.
Evelien, jou NOD was toch in de buurt van 5 dec? Ben je al over tijd?
Liefs, Sam
Evelien!! Van harte gefeliciteerd!!
Ik las net effe een aantal berichtjes terug omdat ik hier een poosje niet was geweest, en ik lees net dat je zwanger bent! Wat super leuk voor je! ´t Is je echt helemaal gegund. Geniet ervan meid! En vast een dikke :hug: voor je kleintje!!
Toch de Parijse lucht, hé? :lol: Ik denk dat ik ook maar een weekendje ga plannen…
Wanneer ben je uitgerekend?
Heel veel liefs, Sam
Ikke, jammer, hoor. Echt balen, hé, als je weer ongesteld bent. En wat dat inbeelden betreft, ik ben echt elke laatste twee weken van m´n cyslus misselijk. Echt van die vlagen. Maar ja, inmiddels weet ik al dat dat niks te betekenen heeft. En ik droom tegenwoordig regelmatig over baby´s. Maar dat vind ik zelf wel logisch, je bent er in gedachten zoveel mee bezig. Ze zeggen dat je in je dromen verwerkt waar je overdag aan denkt, dus dat kan wel kloppen. Al ben ik nu wel weer strenger voor mezelf. Niet op internet surfen naar babykamertjes, en geen lieve rompertjes kopen. Anders wordt je echt gek.
Nou meid, succes met de volgende ronde. Hopelijk de laatste voorlopig.
Dol Gelukkig, mag ik ook op het lijstje? Ik ben 24, redday op 3 Jan en ´t wordt ons eerstje kindje.
Liefs, Sam
Jeetje ikke wat jammer dat je ongesteld geworden bent… Je bent niet de enige met zwangerschapsklachten terwijl er niets van waar is hoor, ik ben er ook zo één :oops: Maja onze NOD verschilt 1 dag, dus we kunnen samen de spannende peroide ingaan…
Even voor alle rokers:
JULLIE KUNNEN HET! Ik rookte ook, en toen ik een postieve zwangerschapstest in mijn handen had ben ik acuut gestopt. Helaas eindigde dit in een mk, en voor velen zou dit een punt geweest zijn dat ze weer een sigaret op zouden steken. Maar hoe verdrietig ik ook was, ik heb het niet gedaan! Ik ben echt trots op mezelf en geloof me, dat geeft een veeeeeeel beter gevoel dan die sigaretten hoor!
Hier is de ongi alweer bijna voorbij gelukkig! Jippie!
Oja Anneke een nieuw deeltje openen is wel een goed idee inderdaad. Is ook makkelijker met het lijstje! :thumbup:
Meiden: balen dat jullie weer ongesteld zijn geworden zeg :hug:
Patricia: welkom hier hoor.
Gezellig dat je mee komt kletsen.
Hier temp weer rustig aan het aan stijgen, nu 36,8
Ben net voor de 1e keer bij een nieuwe tandarts geweest, wilde ze foto’s maken.
Dus wat vraagt ze: ben je zwanger???
Ik: nou voor zover ik weet niet!
Zij: Maar ben je bezig?
Ik: Ja!!!
Zij: Hoe zeker weet je dat je niet zwanger ben?
Ik: Nou het zou kunnen maar ik weet het nog niet als het zo is dan nog heel kort :lol:
Ze wilde dus voor alle zekerheid geen foto’s maken voor het geval ik zwanger zou zijn dus dat is wel netjes
dit deeltje gaat sluiten, het nieuwe is aangemaakt,
tempen deel 2 met lijstje.
allen daar heen zou ik zeggen.
Samantha24 je staat er bij hoor.