Temp kinderkamer (verwarming ?)

Normaal gesproken zet ik elk jaar in de winter op de slaapkamer van Talysha de verwarming op 18 graden aan. Wilde deze winter eigenlijk de verwarming boven niet aanzetten vanwege eczeem. Talysha heeft soms zo hier en daar wat plekjes maar Jenna heeft het echt heeel erg.



Vind het nu toch aardig koud worden op de slaapkamer, vannacht was het gewoon 15.5 graden op hun kamer. Als het straks ECHT koud gaat worden wil ik niet weten hoe koud het kan worden zonder verwarming.



Jenna slaapt in een 4 - Seizoenen slaapzak geen dekentjes etc.



Maar ik vraag me dus af hoe koud het bij jullie kan worden en of jullie het gewoon zo koud laten ?

Wij hebben nooit de verwarming aan boven, hoe koud het ook is. Eventueel iets dikkere pyjama als het erg koud is, maar verder niet.



Ze kruipen vanzelf wel dik onder de dekens.

Ik denk dat ze wel wakker zouden worden als ze het echt koud hebben.



Ik vind het altijd erg benauwd worden als de verwarming aan geweest is.

Zelf slapen we nu ook nog met het raam open.



Maar misschien zijn wij wel extreem warmbloedig hoor, ik heb ook enorme zweetkinderen bijv. en zelf loop ik nu in huis nog op slippers met blote voeten.

wij ook NOOIT de verwarming aan boven.

boven ook geen dubbele beglazing, dus kan ook erg koud worden.



doe gewoon een dikkere pyjama en een lange romper evt extra deken en een dikke slaapzak



heb nu een combisleeper, eens kijken hoe dat gaat.

Hier in de nacht verwarming uit.



Lianne krijgt dan een warme slaapzak aan met een dikke pyama als het echt koud is.



Nu heeft ze sinds kort een dekbed in dr overtrek, voorheen alleen slaapzak met een lakentje.

alleen als ik in de winter vergeten ben de ramen op tijd dicht te doen voor het slapen zet ik soms heel even de verwarming boven aan.

Anders eigenlijk nooit.



Ja als ze bovenspelen nadat er gelucht is ook weleens.



Onze 3e sliep ook altijd alleen in een slaapzak zonder deken en zijn wangetjes waren wel eens fris/koel om te voelen en de handen altijd koud… maar verder lekker warm en hij sliep er niet minder om.



De jongste heeft nu al van die ijsklompjes als handen. Zal morgenochtend vroeg eens kijken wat de temp op zijn kamer dan is.

Hier ook nooit de verwarming aan, alleen een winterslaapzak en een pyama en een dekentje waar die liever op ligt dan onder :mrgreen:

Hier gaat de verwarming ook nooit aan, moet er niet aan denken om in 18gr te slapen met verwarming…zo benauwd.



Hier krijgen ze wolletjes extra aan als t echt koud is en evt een extra deken, maar datheeft alleen ons meisje nodig meestal.

Nu een badstof pyjama met een winterdeken, in de winter bij erge kou, nog een deken en om ze lekker te verwennen een kruik. Dor oom nog wel eens een shirtje onder de.pyjama en legging. Overigens dragen beide sokken s nachts. Het is bitter koud. Deruiten zijn zslfs aan de binennenkant bervroren.



Je wil niet weten wat ik s nachts allemaal aan heb bij erge kou in de wnter

Hier ook nooit de verwarming aan boven op de slaapkamers. Vind het altijd zo vies benauwd worden. Gewoon dik aankleden . Heb zelfs raam op een kier staan.

Nu een badstof pyjama met een winterdeken, in de winter bij erge kou, nog een deken en om ze lekker te verwennen een kruik. Dor oom nog wel eens een shirtje onder de.pyjama en legging. Overigens dragen beide sokken s nachts. Het is bitter koud. Deruiten zijn zslfs aan de binennenkant bervroren.



Je wil niet weten wat ik s nachts allemaal aan heb bij erge kou in de wnter

Nu staat de verwarming altijd aan bij de jongste, maar die moet eigenlijk wel uit. Het heeft 's nachts sowieso geen zin, omdat de verwarming dan toch niet aanspringt (pas onder de 15 graden), en overdag ook steeds minder omdat we een hjoutkachel hebben sinds kort en die stoken we vooral i.p.v. verwarming aan.

Ik kleed ze straks gewoon wat warmer aan. De oudste weigert een slaapzak, dus die moet zelf maar onder zijn dekbed kruipen. Die heeft nu gelukkig wel een 4 seizoenen dekbed, i.p.v. zijn ledikantdekbedje, wat toch wel dun was.

En de jongste gaat vanzelf huilen als ze het te koud vindt. Ik ga nog wel een goede winterslaapzak met mouwen voor haar kopen, en dan gewoon een pyjama met lange mouwen aan.

Ben niet zo bang voor Talysha dat ze bevriest ofzo ;), ligt sinds een tijd in een groot bed en gewoon onder een dekbed met een lekkere dikke pyjama. Maar een 4 - seizoenen slaapzak vind ik toch een stuk kouder. Een dekentje erover leggen kan hier al niet, dat wil mijn meisje absoluut niet ze moet alle kanten op kunnen in bed :wall: :mrgreen:



Kruik kan hier ook niet aangezien ze heel het bed door gaat.



Jeetje en sommige hebben dus gewoon nog een raam open, nou dan bevries ik echt in bed :shock:



Wolletjes zou ook wel willen dat mijn meiden dat konden dragen, maar helaas kan dat niet met eczeem :cry:

op kyano zijn kamer is de verwarming nooit aan,maar zijn kamer is goed geisoleerd en altijd wel behaaglijk

als ik hem naar bed breng is het zo’n 20 graden

als ik hem eruit haal s’ morgens is het zo’n 17 graden

kyano slaapt in een winterslaapzak zonder pyama,as het kouder gaat worden kan hij zijn pyama aan krijgen



op onze kamer is het ijzig koud en daar hebben we wel 1 radiator aan

Hier zijn geen kachels aan in de slaapkamers en overdag zijn de ramen open. Als ze gaan slapen doe ik hem dicht, ze hebben een warm dekbed. :slight_smile:

@romata wrote:

Wolletjes zou ook wel willen dat mijn meiden dat konden dragen, maar helaas kan dat niet met eczeem :cry:




Zeker als ze eczeem gevoelig zijn zou ik de slaapkamers zo luchtig mogelijk houden.



Hebben je meiden het echt koud of is het een stukje projectie van jou op de kinderen. (je hebt het zelf snel koud dus wil je dat je meiden het ook lekker warm hebben).



Onze zoon slaapt met het slaapkamer raam op een kier en slaapt gewoon in ondergoed. Hij heeft het heel vaak te warm en dan kruipt hij boven de dekens. Wanneer hij te koud wordt trekt hij zelf het dekbed wel over hem heen.

Hier ook nooit een verwarming aan boven.

De meiden hebben nu een grwone katoenen pyama aan. De oudste heeft het winterdekbed erop. De jongste nooit, die slaapt op een klein kamertje waar de verwarmingsbuizen doorheen lopen die van de zolder naar de woonkamer gaan. Daar is het nooit kouder dan 18c.

In de winter hebben ze beiden een badstof Of fleece pyama aan. Oudste met winterdekbed. Jongste zonder.



Als je de verwarming aan wilt, zou je ook bakjes water neer kunnen zetten. Wordt de lucht niet zo droog.



De oudste had vroeger ook veel eczeem. Wilde ook geen dekentje. En ik wilde geen verwarming aan hebben. Dus bij haar toen een dikke winterslaapzak in combi met badstof of fleece pyamaatje. Soms heb ik haar zelfs een vestje erover aangetrokken omdat de slaapzak met lange mouwen in de was zat.

:think: Ik kom net tot de conclusie dat ik flanellen pyamas bedoel :lol:

Wij zetten de thermostaat op 18 en als het koud is de knoppen boven open, dan verwarmt het dus tot 18 graden en niet hoger.

De slaapkamer van de jongens is erg snel koud, zit op een hoek, slecht geisoleerd en geen dubbele beglazing. Vorig jaar werd Steven steeds wakker van de kou, dus nu staat de verwarming wel vaak aan de thermostaat gaat op 18 dus warmer dan dat wordt het niet.



Steven heeft ook eczeem, en tegenwoordig een katoenen krabpakje aan en ligt nu elke ochtend bovenop zijn dekentjes in plaats van er onder. Ga weer eens proberen wat er gebeurd als ik de verwarming uit laat. Want Dennis heeft het wel erg snel warm.

Hier wel verwarming, 'savonds staat de thermostaat op 20 gr. en vanaf 3 uur staat hij op 16 graden. Ze hebben allebei zeker in de winter last van een droge huid dus we smeren ze goed in met lanettecreme en zetten ook een bakje water op de verwarming om de lucht wat vochtiger te maken en dat helpt ook.