Temp kinderkamer (verwarming ?)

Als het kouder dan 16 Gr. Is schiet hier alles aan… Wij wonen in een flat dus alles word verwarmd.

Riley’s kamer staat de verwarming uit en staat het raam open, hij ligt met een laken en pyama… Hij is erg warmbloedig en verdraagt geen deken/dekbed ( te warm ) …

Hier zetten we de thermostaat 's nachts altijd op 16 graden, dus alleen als het beneden onder de 16 wordt, gaat ie aan. Boven staan de knoppen wel open, op zolder niet trouwens, dat is alleen opslag/troep/washok.

Hier staat boven alleen de verwarming in de badkamer aan. De jongste slaapt op het noordoosten en als er oostenwind is, is het soms echt belachelijk koud bij haar op de kamer. Dan doe ik de verwarming 's middags een uurtje aan zodat ze op haar kamer kan spelen na schooltijd zonder jas aan te hoeven :wink:

Ik heb nooit de verwarming aan 's nachts. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken, zo benauwd. Hoe koud het ook is, ook de ramen staan altijd op een kiertje. Lekker ventileren die boel, hoor.



Mocht het echt koud worden 's nachts, dan houden ze eventueel een hemd aan onder hun pyama, en krijgen ze sokken aan. Maar verder geen gekke dingen en ik heb er nog nooit 1 horen klagen over de kou.

Boven heb ik nooit de verwarming aan. Alleen in de badkamer.

Als het echt koud is hebben de meiden een extra deken en een warme slaapzak met mouwen aan. Geen idee trouwens hoe koud het wordt…



Ik vind het zelf lekker hoor, een koude slaapkamer (alleen niet als ik er uit moet…).

Als kind had ik niet eens verwarming op mn slaapkamer en enkel glas. Soms lag er een laagje ijs op de deken, dan was mn adem gewoon bevroren… En we hadden van die glazen sneeuwbollen, die zijn kapot gevroren… En ik sliep heerlijk; heb er niets van gekregen :wink:

Hier alleen bij de jongste de verwarming aan.

Die slaapt steevast OP de dekens en vindt een slaapzak helemaal niks.

Maar wel gaan liggen miepen als ze koude voetjes krijgt :mrgreen:

Dus de verwarming ietwat aan en we horen haar niet meer.

Bij mijn dochter is het altijd 19 graden in haar slaapkamer.

Zomers en 's winters. Kouder wil ik de temp niet zetten, maar dat komt misschien omdat ik zelf een koukleum ben! Wil elke dag raam lekker open.