hebben jullie dat ook?
elke maand weer die teleurstelling dat het klussen weer niets heeft opgeleverd
nou zijn wij pas 4 maanden bezig maar toch,mijn man zegt ook dat ik er te veel mee bezig ben.
nou dat valt ook wel weer mee want afgelopen maand ben ik alleen maar met mijn moeder bezig geweest die was natuurlijk vermist.
ze is gelukkig weer terecht.
dus hebben we ons voorgenomen om de aankomende maand weer te gaan klussen.
ik ga dan ook beginnen met tempen
ik weet dat ik eigenlijk niet mag zeuren want er zijn ook vrouwen die nog langer bezig zijn,maar ja als je iets echt graag wilt.
nog een paar dagen en dan is het klus seizoen weer geopend hihihi
liefs nicole
Oké toch even een reactie van mijn kant.
( ik denk dat dit topic verplaatst gaat worden naar zwanger worden bij de weee)
4 maanden wachten ja en dan al zon euhm stress en willen gaan tempen kan ik me niks bij indenken.
4 maand is relatief gezien zo kort, voor de medische voor de statistieken en percentages maar ook gevoelsmatig kort hoor.
Maar even goed jouw gevoel is jouw gevoel en als dat nu zo is dan voelt het vervelend, tja moeijlijk is het elk maand ( voor osn zelfs elk jaar zoals bij meer mensen op KOK ) wachten, elke maand ongi , elke maand buikpijn en chagie en vreetbuien en verdriet…
Maar meis, ga gewoon lekker door met klussen, wb het nu gaan tempen? Als jij je er prettig bij gaat voelen moet je het ene poging doen wagen, zelf zou ik dat niet hebben gekunt na 4 maand stoppen, pas na 2 jaar had ik gevoel van goh ms klopt er iets niet.
Nu ja alle succes en goeds bianca.
Als ik je verhaal zo lees, ben je wel erg mee bezig…
Ik kan je vertellen, dat deed ik de eerste maanden ook. Door de stress en de spanningen van : wanneer is het raak, gaat het langer duren dan je denkt.
Ik had op een gegeven moment van : en nu heb ik er genoeg van, elke keer was een teleurstelling. Ik hield daar mee op, ging gewoon lekker klussen wanneer ik zin had, natuurlijk hield ik mijn vruchtbaarste dagen wel bij. Maar de sex was toen niet meer zo omdat we zo nodig zwanger moesten worden, maar meer genieten.
En ja, binnen 5 maanden was het raak ! Ik heb de eerste 3 a 4 maanden mezelf flink laten stressen.
Dus ik zou zeggen, de ene wordt in 1x zwanger, de andere duurt er iets langer over. Maar geniet van de sex en stress jezelf niet zo !
succes ! :-*
hoi
bij mij is het bij alle 3 vrij snel gegaan maar bij me laatste was ik er ook veelste veel mee bezig.
Had zelfs een boek gekocht over hoe zwanger te worden :wall:
De maand dat ik juist dag van het is niet raak want te weinig geklust en voel niks aan me lichaam was ik zwanger.
Zoek wat afleiding en probeer je gedachtes even te verzetten
hier sluit ik me voledig bij aan…vaak is het zo.hoemeer je er mee bezig bent hoe langer het gaat duren.
@diana30 wrote:
hier sluit ik me voledig bij aan…vaak is het zo.hoemeer je er mee bezig bent hoe langer het gaat duren.
En zo is het!
Bij Isabel hadden wij ontzettend veel mazzel: in één keer raak. Zoiets verwacht je natuurlijk niet nog een keer, maar toch was ik deze maand een pietsie teleurgesteld toen ik ongesteld werd (het was de eerste maand dat wij voor een 2e gingen) Maar dat slaat nergens op natuurlijk want het gemiddelde schijnt zo op een half jaar te liggen en inderdaad: pas na een jaar kom je geloof ik in aanmerking voor testen en zo en zou er iets anders aan de hand kunnen zijn.
Dus: doe rustig aan en probeer het een beetje los te laten. :-*
Hey pino,
uit je verhaal maak ik uit (niet verkeerd begrijpen he) dat je niet altijd plezier hebt als je met je vriend of man klust, dat is nu juist wel de bedoeling, wij gaan nu ook voor een 4de maar heb maar 1 eileider niet meer. ik weet ook als je graag zwanger wilt worden dat het elke keer als die rode :evil: daar zijn teleurgesteld bent, maar niet wanhopen meid, het komt heus wel, geniet van het leven en van het samen zijn met je partner.
suc6 meid
Ik ken je gevoel Rakker, het is ook gewoon zo …
Iedere keer weer die terleurstelling, ik was ook teleurgesteld na de 1ste keer dat ik ongesteld werd!
Bij Kevin was het in één maand raak, en toen was ik er misschien wel meer mee bezig dan dat ik nu doe!
We zijn ondertussen alweer bijna een half jaar bezig …
Zelfs nu ga ik denken, of er misschien wat mis is!!
En voor heel veel mensen (die er langer over doen), is het misschien een korte tijd, maar voor jou misschien lang genoeg.
En ik weet dat het voor ons nog langer gaat duren, mijn leven staat nu op zijn kop, dus ben ik er nog niet klaar voor!!
nou plezier hebben we wel hoor(seks).
alleen ben ik er te veel mee bezig en dat zal ik nu een beetje los proberen te laten.
het zal wel moeilijk worden maar ik ga het wel proberen,natuurlijk hou ik de vruchtbare dagen in de gaten.
liefs nicole
ik heb er echt jaren over gedaan om zwanger te raken en allerlei onderzoeken gehad,mij mankeerde niets.pas na jaren toen ik had besloten om dan maar voor adoptie te gaan en dus alles opzei zette was ik na een maand zwanger…het zit wel degelijk tussen de oortjes…nu zijn we ook al weer 10 maand bezig dus mischien ik er onbewust ook wel weer teveel mee bezig.
Ik zie dat je al een kind hebt, dus lijkt me het geen probleem om wederom zwanger te worden ( uitzonderingen daargelaten natuurlijk), Zou me er niet zo druk om maken en gewoon lekker je leventje leiden dan komt het van zelf…succes met zwanger worden.
thomas leefd niet meer,maar je hebt wel gelijk,ik heb bewezen dat ik dus wel zwanger kan worden
Ha Rakker!
Ik snap je helemaal! De hele maand gaat het goed, denk je er niet overna…houd wel je vruchtbare dagen in de gaten, maar voelt je niet verplicht te klussen enzo en als dan die week dichterbij komt, waarin je NOD is, kan je het niet meer loslaten en ben je er alleen maar mee bezig…
Zo ging het bij mij tenminste…Na een jaar van proberen werd ik zwanger van mijn dochtertje. Omdat ik een korte cyclus heb, ben ik ong 16x ongi geworden in een jaar tijd…16 weken van onzekerheid en ellende…
Nu gaan we voor nummer 2. Omdat het toen zo lang duurde, beginnen we vast, zodat er geen haast achter zit en we wel zien wanneer ik zwanger wordt. En nu merk ik dat het toch weer op begint te spelen en ik die laatste week mezelf gek aan het maken ben :wall:
Ook al ben je nog “maar” 4 maanden bezig, je bent er wel mee bezig…
Ik kreeg van heel veel mensen te horen: “je moet er niet mee bezig zijn, je moet afleiding zoeken, niet aan denken” maar dat vind ik heel makkelijk gezegd en als ik ze vroeg om mij dan maar te vertellen hoe ik dat moest doen, omdat ik het niet wist en het niet kon, kreeg ik nooit een antwoord…wisten ze het ineens ook niet… :roll:
Veel sterkte in ieder geval! :hug:
hoi becca
dat antwoord krijg ik dus ook van mensen en het is idd makkelijk gezegd dan gedaan.
kijk ik ben er ook niet de hele dag mee bezig maar op sommige momenten dus wel.
net wat je zegt als dan die week van NOD er aan komt dan denk je er net even iets meer aan.
maar goed we zien wel wanneer het raak is.
jij ook veel succes.
liefs nicole
een van de beste tips die ik kan geven(als ervarings’deskundige’ ) is… begin voorlopig nog niet aan ‘controles’ zoals tempen, baarmoeder mond checken etc… Gebruik nog geen kalender… kijk het gewoon aan… Klus op momenten dat je zin hebt, niet op momenten dat je denkt dat het moet( mag natuurlijk wel, hehe…) en zet vooral niet groot op de kalender wanneer je je duivels verwacht…
Er helemaal niet mee bezig zijn is onmogelijk, dat weet ik ook, maar je kunt wel alles zo veel mogelijk proberen te beperken…
daar heb je gelijk in
liefs nicole
Daar heb je gelijk in beebiedroom, maar voor mij is het juist die NOD die het zo moeilijk maakt. De maand zelf is een eitje, ik temp niet, doe verder niks (voel mijn eisprong, dus dat is al handig) maar verder ben ik er ook niet mee bezig. Wel zet ik in de agenda wanneer ik mijn nod kan verwachten, anders zou het zo maar gebeuren dat ik ineens met een rode broek rondloop
Dus om daar niet aan te denken, is gewoon héél moeilijk…
Heel eerlijk gezegd lees ik dit allemaal met een beetje gemengde gevoelens. Aan de ene kant snap ik heel goed hoe je voelt. Elke terleustelling is er natuurlijk één. Aan de andere kant vind ik dat je bij vier maanden echt niet mag ´zeuren´. :naughty: Wij zelf beginnen nu bij ronde tien, en dat is, theoretisch gezien, ook vrij normaal. Gemiddeld doet een stel er ongeveer een jaar over om zwanger te worden. En er zijn hier zoveel mensen die al zóóóólang bezig zijn, en dan bedoel ik echt verder dan ronde 20.
Tuurlijk, het is ééécht niet leuk om ongesteld te worden. Ik wil het ook hééél erg graag. Maar in het leven krijg je nu eenmaal niet alles wat op je verlanglijstje staat, en zeker niet gelijk. Soms denk ik wel eens dat wij met z´n allen een beetje te verwend zijn in deze luxe maatschappij.
Dus, misschien moet je gewoon iets strenger voor jezelf zijn. Even een paar dagen balen als het mis is, en dan gewoon weer verder gaan met je leven.
Nou succes, rakker.
Groetjes van Sam
P.s.
Bianca, ik heb erg veel respect voor jouw begripvolle reactie. Bij jou duurt het al zó lang…
:oops: :oops: :oops:
@Samantha24 wrote:
Heel eerlijk gezegd lees ik dit allemaal met een beetje gemengde gevoelens.
Bij alles in het leven is wel iets ergers te bedenken. Maar dat betekent niet, dat iets te vergelijken is en je mate van teleurstelling, verdriet o.i.d. kunt meten.
Ik vind, dat je ook eerlijk moet kunnen zijn op een forum. Als je graag zwanger wilt worden is elke maand wachten lang.
De één kan itens verdrietig zijn om een overleden konijntje, terwijl iemand anders wiens broer/ zus net overleden is, dat misschien belachelijk vindt, omdat het maar een konijntje was.
Hetgeen dat op dat moment in je leven speelt is belangrijk. Of je nu 10 jaar over zwanger worden doet of 3 maanden. Verstandelijk gezien is 10 jaar erover doen veel teleurstellender, maar dat wil niet zeggen, dat degene die twee maanden achter elkaar zwanger denkt te zijn, niet verdrietig mag worden als ze ongesteld wordt.
Ik hoop gewoon dat alle kinderwensen snel vervuld mogen worden.
jullie hebben ook gelijk hoor dat weet ik.
alleen ik zeg op mijn beurt dat ik elke x teleurgesteld ben.
ik weet ook dat er meiden zijn die langer bezig zijn dan wij.
ik ben er ook wat minder mee bezig,ik zie wel wanneer het raak is.
voor iedereen die probeert zwanger te raken:succes.
liefs nicole
p.s het is niet mijn bedoeling geweest om zeurend over te komen