of je er nu de hele dag of helemaal niet mee bezig bent…maakt echt niets uit voor het zwanger worden. Ok als je vriend/moeder is overleden en je hebt daardoor dermate grote stress dat je amper eet/drinkt/slaapt…dan kan ik me voorstellen dat je lichaam op overleven overgaat.
Bij Sam was het meteen bingo…ik was er al 8 maanden super veel mee bezig had al getempt voordat ik uberhaupt bezig was (ja ik wilde mn cyclus leren kennen) slikte teunisbloemolie noem maar op…nu bij de 2de was ik er amper mee bezig had al een kleintje van amper een half jaar en nu heeft het een jaar geduurd, zijn nu zelfs via het ziekenhuis zwanger geworden.
Kortom, ik ben het met Jennifer eens…ook al staat er gemiddeld een jaar voor…voor jou is elke maand te lang natuurlijk dus als jij wilt tempen, gewoon doen. Je word echt niet minder snel zwanger door er veel mee bezig te zijn.
Wij zijn nu vanaf onze laatste mk gerekend alweer 2 jaar bezig… En zonder resultaat helaas… Iedere maand dat ik dus ongesteld wordt is er een teleurstelling bij… Deze wordt wel iedere keer groter moet ik zeggen…
Dus kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent… Maar 4 maanden is pas 4 keer proberen… wel 4 keer een teleurstelling… Maar de kans dat het in 1 keer lukt of in 2 keer is gewoon heel erg klein… er zijn maar een paar vrouwen gezegend met dat geluk…
Meis succes en hopelijk ben je snel zwanger…
@Wawa wrote:
@Samantha24 wrote:Heel eerlijk gezegd lees ik dit allemaal met een beetje gemengde gevoelens.
De één kan itens verdrietig zijn om een overleden konijntje, terwijl iemand anders wiens broer/ zus net overleden is, dat misschien belachelijk vindt, omdat het maar een konijntje was.
Ik heb er nog een poos over na lopen denken, Wawa, en ik ben het wel met je eens dat verdriet niet te meten is. En natuurlijk mag je op een forum eerlijk zijn, er moet er ruimte zijn voor elk verdriet, groot of klein. Als ik hééél eerlijk ben, moet ik bekennen dat ik vorige week wat heftiger reageerde omdat ik zelf net ongesteld was geworden… :oops:
Dat konijntje vond ik trouwens een mooi voorbeeld, die hou ik in gedachten…
Maar ik vind nog steeds dat het goed is om naar anderen te kijken die het moeilijker hebben. Niet dat je niet terleurgesteld mag zijn, maar het is wel goed om de dingen in de juiste proporties te blijven zien, toch?
En rakker, ik vind je geen zeur, hoor. Maar ik bedoelde uiteindelijk dat het misschien goed is om je heen te kijken, dan lijkt je eigen probleem minder groot. Snap je? Ben je al begonnen met tempen? Daar is ook een leuk topic over, moet je maar eens kijken.
Succes meid.
Groetjes, Sam
@Samantha24 wrote:
@Wawa wrote:@Samantha24 wrote:Heel eerlijk gezegd lees ik dit allemaal met een beetje gemengde gevoelens.
De één kan itens verdrietig zijn om een overleden konijntje, terwijl iemand anders wiens broer/ zus net overleden is, dat misschien belachelijk vindt, omdat het maar een konijntje was.
Ik heb er nog een poos over na lopen denken, Wawa, en ik ben het wel met je eens dat verdriet niet te meten is. En natuurlijk mag je op een forum eerlijk zijn, er moet er ruimte zijn voor elk verdriet, groot of klein. Als ik hééél eerlijk ben, moet ik bekennen dat ik vorige week wat heftiger reageerde omdat ik zelf net ongesteld was geworden… :oops:
Dat konijntje vond ik trouwens een mooi voorbeeld, die hou ik in gedachten…
Maar ik vind nog steeds dat het goed is om naar anderen te kijken die het moeilijker hebben. Niet dat je niet terleurgesteld mag zijn, maar het is wel goed om de dingen in de juiste proporties te blijven zien, toch?
En rakker, ik vind je geen zeur, hoor. Maar ik bedoelde uiteindelijk dat het misschien goed is om je heen te kijken, dan lijkt je eigen probleem minder groot. Snap je? Ben je al begonnen met tempen? Daar is ook een leuk topic over, moet je maar eens kijken.
Succes meid.
Groetjes, Sam
Sam, lief dat je het berichtje nog even plaatst. En inderdaad plaats ik mijn probleempjes ook vaak in een grotere context. Dreumes was laatst erg vervelend en ik zat er even doorheen. Daarna kwam het verhaal van :vlinder: en toen heb ik dreumes nog maar een dikke knuffel gegeven op een verschrikkelijke jengeldag, want wat ben ik blij, dat ik die vreselijke jengeldagen van dreumesje mee mag maken. Dan realiseer ik me dat ik helemaal niet mag klagen.
Dikke knuf voor jou en hopelijk ben je snel zwanger.
het is ook zeker geen zeur gedrag wat RAKKER plaatst. Het is een gevoelsuiting en eig de vraag of meer mensen het hebben / hadden.
Dus niks geen verwijt dat je het vraagt hoor.
EN nee het is idd niet te vergelijken op een weegschaal kwa gevoel of iets langer duurt en hoe je je er bij moet voelen is al helemaal niet iets wat een ander kan bepalen voor je. Als Raker het heeft bij 4 maand is er iets begrijpelijks in.
Ik had het zelf dus niet en dat is een antwoord op je vraag.
Het is alleen gewoon een feit wat ik even neer wou zetten dat 4 maand relatief en medisch gezien kort is en geen ernst. Gevoelsmatig staat hier buiten das altijd jouw eigen gevoel en intensiteit. En dat heeft ieder op zijn eigen moment , zoals iemand heel goed het konijntjevoorbeeld gaf, zo is het nl precies.
Ik hoop gewoon dat je snel zwanger mag zijn, andré en ik gaan ons 5e jaar in en das lang, maar ook voor jou is het feitelijk gevoel hetzelfde elke maand wil je graag niet ongi worden.
KOP OP , zet et in die mate van je af door wellicht eens nog niet te gaan tempen, houdt nog geen datums van menstruatie bij of wat dan ook , probeer het op zijn beloop t elaten en zie na een aand of 6 eens weer,
iig succes alle goed biancca
nee ik ben nog niet begonnen met tempen ik laat het toch maar gewoon op z’n beloop.
ik ben blij dat ik toch niet zo zeurderig overkwam al had ik wel het idee.
voor iedereen die bezig is zwanger te raken:heel veel succes meiden.
liefs nicole
hihi en ook al vinden mensen je zeuren? kan t schelen, tis wat JIJ voelt niet hun gevoel, jij ook succes nogmaals.
Heb even meegelezen en ik ben het helemaal met Bianca eens.
t Is jou gevoel en niet dat van een ander.
Wij zijn zelf nu 2,5 jaar bezig en hebben de 1ste ivf poging achter de rug.
Maar je wilt of je nu in mmm bezig bent of niet gewoon niet dat je menstruatie iedere maand terugkomt.
Heel veel sterkte meis.
En we hopen allemaal dat we snel zwanger mogen raken.
Groetjes Manon
@bianca81 wrote:
hihi en ook al vinden mensen je zeuren? kan t schelen, tis wat JIJ voelt niet hun gevoel, jij ook succes nogmaals.
daar heb je gelijk in
liefs nicole
@Wawa wrote:
Sam, lief dat je het berichtje nog even plaatst. En inderdaad plaats ik mijn probleempjes ook vaak in een grotere context. Dreumes was laatst erg vervelend en ik zat er even doorheen. Daarna kwam het verhaal van :vlinder: en toen heb ik dreumes nog maar een dikke knuffel gegeven op een verschrikkelijke jengeldag, want wat ben ik blij, dat ik die vreselijke jengeldagen van dreumesje mee mag maken. Dan realiseer ik me dat ik helemaal niet mag klagen.
Dank je wawa. Fijn, we snappen elkaar…:lol:
Ja, als je zulke vlinderverhalen hoort of leest, ben je echt dubbelblij met je dreumes, hé? Hoe oud is je kindje? Gaat het goed met je zwangerschap?
Liefs, Sam
@Samantha24 wrote:
@Wawa wrote:
Dank je wawa. Fijn, we snappen elkaar…:lol:
Ja, als je zulke vlinderverhalen hoort of leest, ben je echt dubbelblij met je dreumes, hé? Hoe oud is je kindje? Gaat het goed met je zwangerschap?
Liefs, Sam
Dreumes is bijna 2. Het is werkelijkwaar een schatje, maar dreumesje zit ook een vermoeiende fase. Ik geniet er wel enorm van. De zwangerschap gaat goed (wel wat vermoeider en wat misselijk), maar ik maak me nu veel drukker dan tijdens mijn eerste zwangerschap. 29 december een echo: beetje het gevoel van eerst zien, dan geloven!
Lief dat je ernaar vraagt :mrgreen:
Hoi Wawa,
Ik zie net onderaan je tekst dat je vruchtje bent verloren… Wat vreselijk!! Echt heel verdrietig voor je… Ik leef met je mee! Voelde je het aankomen, door pijn, ofzo, of was het er opeens?
Heel veel liefs, Sam
Sorry meiden, beetje out of topic, maar dat geeft even niet, hé?
@Samantha24 wrote:
Hoi Wawa,
Ik zie net onderaan je tekst dat je vruchtje bent verloren… Wat vreselijk!! Echt heel verdrietig voor je… Ik leef met je mee! Voelde je het aankomen, door pijn, ofzo, of was het er opeens?
Heel veel liefs, Sam
Het voelde puur qua gevoel al niet goed. Zaterdagavond veel buikpijn en zondagavond bloedverlies.
he wawa, wat vervelend om te lezen dat je het vruchtje verloren bent. :-* Veel sterkte!
Ik heb denk ik wel een beetje andere gedachten dan de meesten hier. Waarom zou je wachten met tempen enzo? Je wilt toch graag een kindje? En als je die knop eenmaal hebt omgedraaid dan kun je ook maar best alles zo duidelijk mogelijk voor jezelf maken. Een ding daarvan is je cyclus in kaart brengen. Dat doe je door te tempen. of zelfs wel met die bepaalde stiks. Want stel, het lukt niet zo goed. Dan moet je na een half jaar of langer nog eens al die dingen onderzoeken. Dat lijkt mij veel vervelender dan regelmatig te tempen op voorhand.
Overigens heeft denk ik je leeftijd ook wel een beetje te maken met hoe jij en de medische wereld er mee omgaan. Als je 23 jaar bent dan heb je nog wel even lichamelijk gezien maar ben je 33 of ouder dan kun je niet 2 jaar gaan proberen want dan wordt je echt te oud! Nu heb ik het niet over het verdriet wat je voelt als je toch ongesteld wordt want dat is in beide gevallen natuurlijk even erg!
Gewoon gaan tempen dus. Je weet nooit waar het goed voor is in de toekomst!
@Wawa wrote:
@Samantha24 wrote:Hoi Wawa,
Heel veel liefs, Sam
Het voelde puur qua gevoel al niet goed. Zaterdagavond veel buikpijn en zondagavond bloedverlies.
ow wat erg dat je het vruchtje bent verloren.
ik leef echt met je mee.
liefs nicole
@rakker wrote:
@Wawa wrote:@Samantha24 wrote:Hoi Wawa,
Heel veel liefs, Sam
ow wat erg dat je het vruchtje bent verloren.
ik leef echt met je mee.
liefs nicole
Dank je wel. Aan de ene kant ben ik realistisch, aan de andere kant is er natuurlijk ook die enorme teleurstelling, want het was enorm gewenst.