Telemarketing grrrrr......waar bellen ze nu weer voor!!!

:evil: :evil: :evil: Terwijl ik deze week nog schrijf dat ik me niet laat omlullen door een of andere callcenter medewerker om over te stappen met de levering van energie, is dit nu wel gebeurd.



Ze deden zich in eerste instantie voor alsof ze van Essent waren (huidige leverancier) Ik had afgelopen jaar minder verbruikt en kreeg daardoor 10% korting, of ik dat wilde?

Naarmate het gesprek, kwam ik er pas achter dat ze van de NEM waren, toen was terugkrabbelen al veel moeilijker.

Ik heb me laten overhalen, om me bij hen te voegen als nieuwe klant.



De papieren zijn nu binnen, ik kan binnen 7 dagen nog afzeggen…



Wie heeft er ervaringen met NEM???

Ik heb me ook een keer laten ompraten door hen…



Bij vergelijken van prijzen bij onze huidige en hun prijzen, bleek dat hun eenheidsprijs wel goedkoper was, maar de leveringstarieven en vastrecht véél duurder!!!



Dus kijk goed je tarieven van je huidige en hun tarieven, want ik kwam dus duurder uit en heb van mijn 7dagen-recht gebruik gemaakt…

Zeg niet aangetekend op, maar gewoon via email of fax, anders jagen ze je nog steeds op kosten…

Ik kan alleen maar zeggen niet doen, geen ervaring persoonlijk mee maar manlief heeft voor een bedrijf gewerkt wat oa klachten over de NEM verzamelde. Hij raad het dan ook iedereen af.

hey daar ben ik van de week ook door gebeld.

en inderdaad een leuk verhaal over essent.

dat hun de stroom goedkoop aan essent leverden, zodat essent het goedkoop aan mij kon leveren.

dus ik vertelde het vrouwtje aan de lijn dat ze danniet mij moest bellen, maar essent… :mrgreen: , toen was ze schijnbaar boos en zonder wat te zeggen gooide ze de hoorn erop…



trouwens ik zeg altijd gewoon dat ik liever 300 teveel betaal in het jaar aan de leverancier waar ik bij zit, dan over te stappen.

ze zijn vaak goedkoper met de levering ervan, maar de meter heb je in dit geval wel van essent, dus kom je op hetzelfde neer…

Ik zit ook bij NEM en ben er gewoon wel heel tevreden over. Voorheen Eneco en dát was een drama! Kan er een boek over schrijven, wat een bak ellende we daar niet bij hebben gehad. Dus toen NEM belde, ben ik meteen overgestapt en ben nog steeds goedkoper uit dan bij Eneco. En het scheelt enorm in mn telefoonkosten, want ik heb sinds NEM niet meer dagelijks hoeven bellen na ontvangst van een factuur omdat deze niet klopte :mrgreen: Bij Eneco was het zodanig dat ze zelfs mijn naam al herkende als ik belde. Nou, dan weet je ook wel genoeg toch?

Ik heb ze dus al via mail opgezegd, ook omdat ik tot op heden gewoon tevreden ben met Essent, dus waarom switchen. Omdat ze iets goedkoper zijn en dan risico lopen dat het dus niet allemaal probleemloos is??



Ik ga de volgende keer het verhaal niet eens meer aanhoren, dan maar onbeschoft zijn en de hoorn eropgooien. Tenslotte zijn zei ook zo onbeleefd om me ongevraagd te bellen!!!



Ik wil me gaan afmelden voor dit soort SPAM. Weet iemand hoe je dat doet??

Bij mij belde er ook een meneer 2 weken geleden, en ik werd toch een partij pissig omdat hij net deed overkomen alsof ik al ja had gezegd. Ik zeg, meneer u zegt nu nou dat is dan geregeld maar volgens mij is dit een informatief gesprek. U vraagt of ik iets wil, ik vraag of dat dan wel kan (wij nemen geen gas af en tot nu toe krabbelen dan alle energiemaatschappijen terug omdat alleen elektra/water aanbieden blijkbaar niet interessant is) en daarna doet u of ik het ook wil. Ik weet niet eens wat u voorwaarden zijn.

Dat zeg ik toch zegt die man wij zijn goedkoper dan Delta, u huidige aanbieder. Nou zeg ik dan wil ik u prijzen wel even weten en dan zoek ik mijn nota er even bij om te kijken of dat klopt.

Maar mevrouw als ik nu zeg dat wij de goedkoopste zijn en u zegt eerst dat u wel goedkoper uit wilt zijn (de openingszin van het telefoongesprek) waarom krabbelt u dan terug dat is niet zo netjes.



Ik werd onwijs boos en heb die meneer nog netjes gezegd dat ik een einde aan het gesprek ging maken en hem ook nog een prettige avond gewenst :mrgreen:



natas

hier ook gebeld… zegt die vrouw… u bent dief van uw eigen portemenee



ik: moet ik toch zelf weten, tis mijn geld… :lol: gesprek was snel afgelopen!

mij hadden ze ook gebeld.

en hun deden ook voor alsof ze van essent waren,

en zeiden het zelfde verhaal,

heb haar mooi uit laten praten en toen maar de opmerking gemaakt!

als ik 10 % onder de maandlasten wat ik nu al bij jullie maak krijg pff dan ben je goed want dan krijg ik geld toe :lol:

en die vrouw zo hoezo? ik omdat ik geen abb. heb op essent maar een andere leverancier :lol:

het gesprek was zo afgelopen :lol:

:slight_smile:



Ik kreeg ook zo’n telefoontje ik kon 300 euro krijgen. Ik heb meteen gezegd dat ik erg druk was maar dat hij die 300 Euro wel probleemloos over kon maken.



Dat bleek dan weer niet geheel de bedoeling te zijn. :mrgreen:

Volgens mij kan je je beroepen op de de wet van colportage en binnen 8 dagen er van afzien.

Maar dat moet je dan wel erg officieel aanpakken.



Via google is erg veel te vinden -negatief!- over de NEM :hand:



Ze nemen de gesprekken allemaal op, dus daar kan je je op beroepen.

Maar als je echt ja hebt gezegd dan moet je het anders aanpakken om er weer snel vanaf te komen.

Misschien kan je via de Radar site ofzo tips krijgen wat nu te doen.



Een advocaat is het eerste uur gratis: ik zou ff bellen :slight_smile:

Ik word bijna maandelijks door die gasten gebeld en zeg iedere keer dat ik niet meer gebeld wil worden :wall: . Idd de eerste keer een hele agressieve manier van benaderen en ze wisten dat ik mijn energie via Nuon kreeg. Dat is dus niet zo, maar toen deden ze idd ook alsof zij de energieleverancier hier waren (toevallig was toen de Remu overgenomen hier en was ik dus even verward). Heb toen gezegd dat ik dat zelf wel uit zou zoeken en dan zelf bepaal of ik overstap n.a.v. tarieven nou dat was toch wel heel raar dat ik die meneer aan de telefoon niet wilde geloven en of ik wel wist wat het per maand zou schelen :wall:. Word ik een maand later weer gebeld door iemand die echt heel slecht Nederlands sprak die zei “u zou website kijken en dan overstappen u gaat nu overstappen dan ik controleer even gegevens” dus ik :shock: ik wil helemaal niet overstappen ik ben niet geïnteresseerd en wil niet meer gebeld worden hij verontwaardigd en ik heb opgehangen. Ik word dus nog steeds gebeld :wall: .

Mijn schoonouders hadden het vorige maand.

Sm werd gebeld door iemand van RWE. Ze gaf aan het einde van het verhaal aan dat ze er met haar man over wilde praten en dat ze erop terug zou komen.

Krijgen ze na 2 weken een brief dat ze welkom geheten werden als nieuwe klant. :eh: Volgens RWE hadden ze 7 dagen de tijd gehad om te annuleren en dat hebben ze niet gedaan, dus kon het niet meer aangepast worden (ze kregen de brief pas na 2 weken)

Na een hoop over en weer gebel, is het door Essent zelf rechtgezet. Essent is erg boos over deze manier van werken en helpen graag mee.



Succes!!

Hier varieert het van energieleveranciers aan de deur(afgelopen week was het echt bal) tot telefoontjes over een uitvaartverzekering die ik al heb, maar dat ze dan toch wel ff een overzichtje willen sturen… nou hoef ik ook niet…



Aan de deur heb ik ze de laatste keer vriendelijk verzocht om mijn deur voorrtaan over te slaan, dat ik nu ongeveer elke energiemaatschappij die er is aan de deur heb gehad en ik niet wens over te stappen… arghhh

Wij hebben onze gegevens ingevuld bij http://www.infofilter.nl (mag vast genoemd worden, want is geen commercie :wink:) en sindsdien worden we bijna niet meer gebeld! :dance:

Claudia thanks, heb me meteen geregistreerd!

Zo snel mogelijk annuleren. Ze zijn heel snel met het bericht zenden aan je huidige leverancier om het daar op te zeggen.



Ik had het ook met de Nuon. Ik had ook zeven dagen bedenktijd. Nou mooi dat ik dacht dat ik het goed had afgezegd binnen de zeven dagen. Maar een maand later ontving ik de afrekingen van mijn huidige leverancier. Ben vijf maanden bezig geweest om weer terug te komen bij mijn huidige leverancier. (wel vier maanden alleen maar de transportkosten betaald :smiley: ).



Maar wel heel veel telefoontjes en brieven moet maken naar Nuon en de Eneco om het te regelen.

Sinds ik babydozen heb aangevraagd en Michel is geboren worden ook wij weer erg vaak gebeld.

Maar bij mij gaan gesprekken echt standaard zo:



Goedemorgen, u spreekt met die en die van die en die en spreek ik met mevrouw Z?Ja, daar spreekt u mee, maar dat duurt niet lang meer…

Hoezo mevrouw?

Omdat je me belt met een of ander vaag aanbod en ik werkelijk onwijs de schurft heb aan telefonische verkoop…

oh (dat zeggen ze echt altijd :lol: )

Fijne dag nog en laat je dag vooral niet verknallen door mij… daaaggg



en dan hang ik op 8)



En bij de NEM moet je gewoon echt nooit JA ofzo zeggen in een zin, want ze nemen op en editten die gesprekken ook…

Helaas al te veel nare verhalen gehoord over ze…HEN laat ik zeker niet uitpraten en als ze hardnekkig zijn dan krijgen ze een antwoord ala…



Maar goed, u hoort mij niet merk ik, ik zeg het nog maar eens, NEE ik wil niets, hoef niets, teken niets, wil niets aan info ontvangen en zou het fijn vinden als je ook NIET meer belt…

tada…

Heb gelukkig een mailtje gehad dat ze mijn opzegging betreuren.



Dus bewijsstuk 1 is binnen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ok niet over de NEM maar ff delen…





omg! ik werd net gebeld…



“Spreek ik met mevrouw de Vries? (nou vooruit zo heet ik nog niet, maar goed”

“ja hoor dat ben ik”

“dat is fijn dat ik u tref! wij hebben gehoord dat u een dochter heeft gekregen, Jayden Delano!”

“nou mevrouw, het is een zoon!”



:wall: :wall: :wall:



goed, haar afgewimpeld, ze wilde eea aansmeren van de disney boekenclub. neergelegd, gaat de telefoon weer :shock:



“goedenavond, u spreekt met de Nederlanse Energie Maatschappij!”

“mevrouw ik heb géén interesse!”

“oh… nou fijne avond!”



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: