Telefoon abonnement?

Geen idee waar deze het beste kan… :think:



Maar mijn telefoon heeft het dus begeven. En uiteraard wil ik dus een nieuwe. En liefst één met internet. Niet dat ik het écht nodig heb, maar er zijn altijd momenten dat het handig is he?



Maar probleem is dat ik dus eigenlijk amper bel. Ik sms wel regelmatig, weet niet precies hoeveel… maar denk zo’n 50 smsjes in de maand?



Weet iemand waar je een abo kunt krijgen voor niet teveel geld inclusief internet maar zonder een wereld aan belminuten?



En wat voor telefoon dan? Een met zo’n toetsenbord eronder of touchscreen? Wat vinden jullie handig? :think:

Als ik het zo lees denk ik dat een sim only ideaal voor je is. Het nadeel…je moet dan zelf een toestel kopen.

Ik zit zelf ook met dat dillema. Bel ook weinig en sms ook niet meer dan 50x in de maand en wil ook graag internet op mn tel.



Ik lees dus verder mee!

Er zijn meen ik abo’s waarbij belminuten en smsjes van dezelfde ‘bundel’ afgaan. Hops eens een winkel in want ik heb geen idee hoe zo’n combi bundel heet helaas. :think: Internet wordt wel steeds duurder en niet meer onbeperkt. Als toestel heb ik de Nokia N97 (oh erg dat ik niet eens precies weet) met toetsenbordje eronder (uit te klappen zit zeg maar achter het touchscreen) en vind het zelf wel erg makkelijk. Niet eens enkel ivm internet (doe ik niet) maar vooral om smsjes te versturen.

Hier wil ik dus eigenlijk eerder terug met mijn abonnement juist omdat ik gemerkt heb dat ik niets met internet doe. :oops:

Op gsmweb zie je heel veel opties voorbij komen misschien heb je daar wat aan. :-*

Thanks dames! :slight_smile:



Aapie, wat is het voordeel van sim only dan? Ik heb er echt geen verstand van, haha.



Rhi, zo’n bundel met belminuten en smsjes in één zou voor mij inderdaad ideaal zijn ja. GSMweb kan ik niet veel wijs uit, moet ik zeggen… zie door de telefoons de abo’s niet meer… :wink: Maar een winkel binnen hoppen is natuurlijk ook nog een mogelijkheid ja! Al denk ik dat je misschien via internet dan weer goedkoper wat af kunt sluiten? :think:

Tierrr, voordeel van sim-only is dat het veel goedkoper per maand is, omdat je bij een abbo met telefoon je telefoon betaalt, en bij de sim-only niet omdat deze er niet bij zit :slight_smile:

Ik heb Hi.

1gb internet +60 smsjes (of belminuten)

@Amy82 wrote:

Tierrr, voordeel van sim-only is dat het veel goedkoper per maand is, omdat je bij een abbo met telefoon je telefoon betaalt, en bij de sim-only niet omdat deze er niet bij zit :slight_smile:




Ok. Maar ik moet sowieso ook een telefoon, aangezien de huidige stuk is en niet geschikt voor internet… dus dan maakt het toch niet uit of ik het maandelijks betaal of in 1 keer?



Sweet-Love, wat betaal jij dan?

Sim Only is inderdaad het goedkoopst qua bel minuten.



Een telefoon die je gratig bij een abonnement krijg is natuurlijk nooit gratis. Je betaalt altijd terug in je duurdere belkosten. Overstijg je een keer je belbundel, dan betaal je vaak nog extra veel voor je belminuten.



Als je het geld voor een telefoon niet op je spaarrekening hebt, dan zou ik voor een abonnement + telefoon kiezen, heb je het spaargeld wel, dan zou ik de telefoon zelf kopen en een sim only ab nemen.



Heb je het geld sowieso niet? Dan zou ik een goedkope telefoon nemen waar alleen op zit wat je hoognodig hebt.

@meisje1974 wrote:

Overstijg je een keer je belbundel, dan betaal je vaak nog extra veel voor je belminuten.


Ja, dat is inderdaad wel vervelend. Ik vond na wat surfen een abbo die op zich wel mooi is, maar maar 25 smsjes. Denk dat ik daar wel overheen ga. Maar dan betaal je dus gewoon 30 ct per bericht... :wall:

Maar is dat bij Sim Only dan niet zo? Dat je extra betaalt als je over je belbundel heen gaat? :think:

Het geld op zich is er wel, ook wel om een losse telefoon te kopen.
Maargoed, vind het uiteraard ook zonde om een wereld aan belminuten te betalen terwijl ik die toch niet gebruik..

Weet je wat nog een voordeel van een winkel is, je kunt even op je gemak verschillende toestellen uitproberen. :wink: En ja natuurlijk kun je met de info uit de winkel lekker surfen op internet om na te gaan of hetzelfde ergens anders voordeliger te krijgen is. :mrgreen: :thumbup:

Ikzelf gebruik GSMweb meestal om te neuzen naar de nieuwste toestellen (als je ze aanklikt zie je de specs erbij) en soms om later alsnog een nieuwe verlenging bv aan te gaan. Al neig ik er dit jaar naar om een flink stuk omlaag te gaan want ik gebruik amper nog belminuten. Pak sneller het mobieltje van mijn man aangezien we die zakelijk hebben afgesloten. :angel:

Wat betreft die SMSjes, ik heb gemerkt dat ik veel minder SMSjes stuur nu ik mobielinternet heb, de meeste vriendinnen hebben whatsapp ofzoiets en dan stuur je berichtjes via internet en hoef je dus niet meer te SMS-en, dat zou een stuk kunnen schelen.

Ik vraag me af of het toestel op zich belangrijk voor me is… ik heb het tot nu toe ook steeds gewoon met gratis toestellen gedaan (bij het sparen bij de ING enzo).



Hoe zit het trouwens met het datategoed? Zou ik genoeg hebben aan 250 MB? Ik ben meestal thuis, dus dan gebruik ik het toch niet…

En T-mobile heeft abo’s waarbij je voor 250 MB snel kunt internetten en dat het daarna wel gratis blijft, maar met een snelheid van 64/64 Kbps… kun je dan nog wat of heb je daar echt helemaal niks aan? :think:



Wat betreft die smsjes: ik heb kennelijk een ouderwetse vriendenkring, want bijna niemand met whatsapp ofzoiets… :wink:

als je weinig zult internetten heb je waarschijnlijk genoeg aan 250mb ook als je een goede telefoon hebt en wifi in huis



ik internet zo ongeveer overal slechte telefoon dus als ik thuis ben wil die soms ook de wifi niet pakken en ik heb 350 mb nodig





ik heb op dit moment alleen touch screen en ik vind het behoorlijk irritant met het toetsenbord op het scherm (maar goed smaken verschillen daar over)



denk dat je beter ook kunt kijken naar wat wil je er verder mee als internetten niet de nr 1 prioriteit is :wink:



camera bijvoorbeeld je hebt leuke modellen en daar zit een camera in wat gewoon niet ontwikkelwaardig is (2/3 mp) of heb je een losse camera die je van plan bent te blijven gebruiken (al is het vrij handig je camera in je broekzak te hebben zitten maar goed dan moet hij wel een beetje foto’s kunnen maken :wink: )

Mijn tante heeft een sim only genomen bij Simyo.



Simyo Geregeld Per maand €6,99

Internetbundel plus Per maand €9,99 (voor 500MB)





(Eenmalig Aansluitkosten €14,99)



Totaal te betalen Per maand €16,98







250 min/sms



2,3 cent per min/sms



+

Nu 50 min/sms gratis





Maar dan heb je er geen telefoon bij dus die zul je zelf aan moeten schaffen.

Ik heb geleerd dat ik nu dus een te duur abonnement heb en dat je dus gewoon voor je zogenaamde GRATIS telefoon meebetaald.



:silenced:

Als mijn abonnement afloopt in aug 2013 ga ik niet verder met Vodafone, die is gewoon echt duur.

vergis je alleen niet in het sim only :wink:



ik heb net zitten rekenen aangezien ik ook een nieuwe telefoon ga nemen en met sim only ben ik duurder uit dan met abbonement :wink:



met simyo: 16.98x24 = 407.52

telefoon : 300

totaal 707.52



t-mobile abbo

6x 12.48 = 74.88

18x 24.95 =449.10

telefoon “gratis”

totaal 523,98 (250mb internet)

uitbreiding internet (500mb)

6x 3=18

18x5=90

totaal 631.98



dus zou goed kijken wat je doet als je een heel goedkoop toestel hebt zou het misschien kunnen schelen geen idee maar wat ik tot nu toe heb uitgerekend met sim-only kwam ik duurder uit en ik kijk niet naar aansluitkosten die heb je sowieso tenzij je bij dezelfde provider blijft



of als je elk jaar een nieuwe telefoon neem dat het dan scheelt aangezien je bij vrijwel alle modellen met 1 jaar abbonement moet bij betalen :think:

Grappig, dit zijn dus de 2 mogelijkheden waar ik nu naar aan het kijken ben. Zo’n symio simonly of een t-mobile abbo.



Maar… en ik ben dus echt een leek op telefoonabo-gebied…

Rooike, wat jij typt, zag ik dus ook staan:

250 min/sms

2,3 cent per min/sms

+
Nu 50 min/sms gratis


Maar wat betekent dit nou dan? Moet je dan voor je belminuten en smsjes ín je abo ook nog 2,3 cent pet minuut/sms betalen? :think:
En bij T-mobile staat bij het door mij gekozen abo dan zelfs een tarief van 15 cent per unit. Betaal je dit nou extra bij of is dit zeg maar wat je in principe per sms betaalt dmv je abonnementskosten? :roll:

dat zijn de kosten als je over je bundel heen gaat



dus als je 250 belminuten op hebt gebeld of op hebt ge-sms-t dan kost het je per sms 2,3 ct per sms extra op je abbonement bij symio



en 15 ct bij t-mobile

@Angel & Luna wrote:

dat zijn de kosten als je over je bundel heen gaat



dus als je 250 belminuten op hebt gebeld of op hebt ge-sms-t dan kost het je per sms 2,3 ct per sms extra op je abbonement bij symio



en 15 ct bij t-mobile




Dit klopt voor simyo in elk geval niet.

Als je daar buiten je bundel belt staat op hun tabblad tarieven dit:



Als je bundel verbruikt is, betaal je € 0,30 per min/sms.



*********



De 2,3 cent is wat je binnen je bundel per minutt/sms betaald…



Ik bel al jaren met simyo tot grote tevredenheid, net als mijn zoon, en per volgende maand stapt ook mijn man over vanwege de lage kosten.



Edit beheer: commerciële link verwijderd

:think: dat is dan toch duur? als je dat nog moet betalen in je bundel





ik bel en sms nooit zo heel veel maar bij het abbonement wat ik nu heb heb ik gewoon 250 sms-jes of 250 belminuten (ofzoiets) en daar betaal ik niks extra’s voor ik ga pas betalen als ik eroverheen ga

@Angel & Luna wrote:

:think: dat is dan toch duur? als je dat nog moet betalen in je bundel





ik bel en sms nooit zo heel veel maar bij het abbonement wat ik nu heb heb ik gewoon 250 sms-jes of 250 belminuten (ofzoiets) en daar betaal ik niks extra’s voor ik ga pas betalen als ik eroverheen ga




Dan heb ik dat onduidelijk uitegelegd…die 2,3 cent per minuut is wat je betaald BINNEN Je bundel, dus bundelbedrag gedeeld door aantal minuten/sms :wink:



Je hebt géén extra kosten als je in die bundel blijft.

alleen als je er buiten belt dan betaal je dus wel veel meer, namelijk die 30 cent per minuut



Dus als je een bundel van 250 minuten koopt dan betaal je dat bedrag per maand en verder neits zolang je maar niet meer gebruikt dan die 250 minuten/smsjes…



Ben ik zo duidelijker??? :think: