Hallo Allemaal,
Wij zijn nu een beetje (of eigenlijk heel erg) bezig met het het kaartje. Nu zoeken we nog een tekst voor op het kaartje en dat vind ik heel moeilijk!
We willen geen gedichtje maar gewoon 1 zin die de geboorte aankondigd.
bijv:
wonderen bestaan
of een droom die uitkomt
enz enz… maar dan liever iets orgineler.
Heeft iemand ideeen?? Van eigen kaartjes, van kaartjes van kennissen, van songteksten??
Alvast bedankt!
poppetje
Geluk dat maak jezelf en jij ons gelukkig ook
Wij hadden wel een gedichtje… Ik vond hem prachtig, wil hem toch even met je delen.
Ogen als sterretjes,
Een mensje heel klein,
Je gedachten nog verretjes,
Wat zijn wij gelukkig jouw
papa en mama te zijn
En in de advertentie hadden we;
Blij dat jij nu voor altijd in ons leven bent.
wij hadden bij alle vier vrij simpel/ kort 1 zinnetje bovenaan, daaronder dan de naam (+gebdatum etc) en onze namen en adres.
Bij de jongste hadden wij ‘onze wereld is een kindje groter’.
Wij hadden op de kaart staan: To live, to learn, to love
Wilde hier ook geen gedichtje…
Hier totaal niets. Behalve “Welkom lieve jongen”. Bij Eli weet ik het eigenlijk niet eens zeker meer, zou het even op moeten zoeken,maar ook maar 1 zin en daarna zijn naam,gegevens e.d.
Ook geen rijmpjes voor bezoek. Wij hebben daar persoonlijk niet veel mee. Wij vonden dat we geen dingen moesten plaatsen die nogal voor de hand lagen zoals “met trots, vol liefde e.d.”. Dat is toch logisch? Vonden wij. Kwestie van smaak natuurlijk. Vind sommige wel leuk om te lezen.
Wauw, wat een mooie reacties al!
Sennapen: mooi gedichtje, dat zeker! Maar past gewoon niet zo bij ons.
Mamamarije: Mooi! Zoiets willen we dus. Ik vind het wel meer iets voor een 2de, derde, enz kindje… Wat had je bij de rest van je kindjes?
Babygirl: idd ook mooi, maar vriendlief wil liever iets nederlands…
mandy: ik ben het helemaal met je eens. Bij ons komt ook niets in dichtvorm op het kaartje. Gewoon omdat het niet bij ons past. Welkom lieve jongen vind ik leuk maar ik wil eigenlijk iets veelzeggender… misschien juist iets waarvan jij zegt dat het vanzelfsprekend is. Ieder zo zijn ding he.
Blijf komen met reacties!
Geboren om voor altijd lief te hebben :inlove:
Op het kaartje van onze zoon hadden wij
Bloemkolen? Ooievaars?
Nee hoor papa en mama hebben gestoeid
En zo ben ik in mama’s buik gegroeid
Op het kaartje voor deze uk hebben we hier een vervolg op, maar die hou ik nog even voor mij zelf :mrgreen:
Deze vonden we ook heel leuk
Er was eens een eitje en een zaadje, en de gevolgen daarvan die raad je
En dan voor bezoek evt Wil je het gevolg hier van zien, bel dan even anders slaapt het misschien
Bij onze eerste hadden wij wel een gedichtje…
Bij de 2e een paar regels
bij de 3e ook
bij de 4e weer een heel gedichtje…
Maar de meest sublieme tekst stond laatst op een geboortekaartje van onze overburen…
“De juf had het verkeerd… 1+1 maakt wel degelijk 3…”
Geweldige zin :lol:
Dragon Helaas komt er bij IVF/ICSI niet veel stoeien aan te pas…
wij hadden Hoera ons mannetje is geboren
daar onder alle tekst gegevens
en een stukje van het liedje van trijntje oosterhuis nu dat jij er bent.
fam. van ons had in hun trouwkaartje een stuk van de songtekst van hun liedje!
is wel heel origneel
ha ik zat precies met zelfde dilemma: gedichtjes trek ik erg slecht, maar echt alleen maar gegevens vond ik wel heel sec, wilde toch graag laten weten hoe welkom kindje was, of hoe blij we er mee waren of zo.
Bij n werd het ‘op 12-12 is ons lief zoontje aan zijn wereldreis begonnen’
en bij z was het 'ze is er! naam - geboortedatum en dan ‘we zijn ongekend blij dat zij haar reis in ons nestje begint’.
—
Hoewel ik de zinnen uiteindelijk daar niet vandaan heb gehaald heb ik ter inspiratie wel heel wat topics op het fok.forum doorgelezen met teksten van geboortekaartjes, daar kwamen er heeeel wat langs. misschien dat jij daar wel dé zin vindt?
Onze zin was
Liefde is het enige dat zich
vermenigvuldigt als je het deelt
:inlove:
Aangezien wij allebei in de financiële sector werken, was het wel leuk van toepassing.
wij hadden
2 stralende oogjes kijken ons aan wij geloven weer dat wonderen bestaan
en bij Ivan een nieuwe leven een nieuw wonder het klinkt zo gewoon maar voor ons zo bijzonder
Bij mijn zoontje hadden
Alles stond al voor mij klaar, ik dacht hier kom ik maar.
Teentjes, Vingertjes, Liefde op het eerste gezicht.
@Jippie wrote:
Dragon Helaas komt er bij IVF/ICSI niet veel stoeien aan te pas…
Ojee dat wist ik niet :oops:
Maar de laatste zou wellicht nog wel kunnen dan
Wellicht staat hier wat voor jullie bij
http://www.everyoneweb.be/geboortegedichtjes/
Een site met echt heeeeeel veel teksten, gedichten, kreeten etc…
teksten en dergelijke zijn te vinden onder “gedichten index”
Jouw kleine leven
Ons grote geluk
Wat ben je mooi,
wat zijn we trots!
Om voor altijd van te houden…
Welkom lief meisje/jongetje!
mijn collega had alleen maar het woord ‘onvoorwaardelijk’ op het kaartje staan, (naast de personalia uiteraard), vond ik ook wel krachtig, en mooi. (en ik moest ervan huilen, maar ik was zwanger dus ik had een excuus 8) )
Ben je er al een beetje uit Poppetje??
Bij Fréderique hadden we:
'Trots, blij en enorm gelukkig stellen wij u met liefde voor aan onze dochter: ’
wat er bij Fred komt te staan hou ik nog effies stil