Tekst op kaartje

@Sennapen wrote:

Wij hadden wel een gedichtje… Ik vond hem prachtig, wil hem toch even met je delen.

Ogen als sterretjes,

Een mensje heel klein,

Je gedachten nog verretjes,

Wat zijn wij gelukkig jouw

papa en mama te zijn

Die hadden wij bij Nathalie ook :inlove:

Wij hadden bij Wessel ook een gedichtje:

Kwetsbaar klein
en heel bijzonder
Je bent een
heel groot wonder

Wij hadden bij onze jongste de tekst:

Kostbaar en bijzonder om vanaf nu met zijn vieren te zijn.

Daaronder de naam en geboortedatum.

Ik had twee miskramen gehad, dus een extra betekenis voor ons…

Bedankt allemaal voor de reacties!

Evengoed wel veel gedichtjes waar ik dus niet zoveel mee heb.

Dragon: geeft helemaal niets hoor. Kan je ook niet weten (of je zou het hele forum moeten doorwerken :lol: ).

Ik ga de sites die jullie noemen doorspitten. Verder vind ik alleen onvoorwaardelijk ook mooi. Vriendin van mij had: “betoverd door jou”. Vond ik zoooo mooi. Iets in de trant zoek ik dus.

De zin zit er nog niet bij maar ik ben blij met alle ideeen en opties!

@fiep klophout wrote:

mijn collega had alleen maar het woord ‘onvoorwaardelijk’ op het kaartje staan, (naast de personalia uiteraard), vond ik ook wel krachtig, en mooi. (en ik moest ervan huilen, maar ik was zwanger dus ik had een excuus 8) )

Dat vind ik ook heel erg mooi! Ik kreeg kippenvel toen ik dit las, en ik ben gewoon ongesteld nu. Of telt dat ook als excuus? :mrgreen:

wij hadden als gedichtje een soort wens voor tl

Voor jou alleen het allermooiste,

voor jou alleen de dikste zoen,

voor jou alleen het allerliefste,

daar gaan wij ons best voor doen!

Teentjes, Vingertjes, Liefde op het eerste gezich

Mooi zeg!
Onvoorwaardelijk geeft mij ook kippenvel zeg! En betoverd door jou is ook echt heel mooi!

Wij hadden;
Uniek Klein Lief Heel bijzonder

Achteraf had ik van lief beter eigenwijs kunnen maken :think: :lol:

Wij zijn ook nog op zoek naar iets moois…

Deze vind ik wel heel ontroerend:

we strelen…

en knuffelen…

en dragen…

en wiegen zachtjes…

terwijl de tijd

stil blijft staan.

Bij de oudste had ik er echt enkel zn gegevens op staan, de tweede iets van wat zijn we blij en trots ofzo (kan je nagaan ik weet het niet eens meer :oops: ) en bij de derde welkom in ons midden, dan haar naam met daaromheen onze namen.

Daaronder dan enkel de geboortedatum (gewicht en tijd enzo vermelden hebben we nooit gedaan).

@fiep klophout wrote:

mijn collega had alleen maar het woord ‘onvoorwaardelijk’ op het kaartje staan, (naast de personalia uiteraard), vond ik ook wel krachtig, en mooi. (en ik moest ervan huilen, maar ik was zwanger dus ik had een excuus 8) )

Hier hou ik van :inlove:

Wij hadden de afgelopen 2 keer wel een gedichtje, nu deze keer alleen een zin. Het moet gewoon ‘goed’ voelen. Overigens ben ik de teksten telkens tegen gekomen in andere kaartjes. Dus mijn tip: bij de vk, het echobureau,… overal hangen wel kaartjes en daar staat heel veel leuks in, kijk er eens goed naar :wink:

Eisblume: ik doe niets anders! Ik kijk in ieder kaartje dat ik tegenkom.

wij hadden bij sophie:

“gewoon” liefde…]

en dan de persoonlijke gegevens

Wij hadden geen gedicht maar ook wel meer dan 1 woord:

Zo lief en nog zo klein wat zijn wij trots jouw papa en mama te mogen zijn.

Wij zijn ook niet zo van de grote gedichten en als ik nu die onvoorwaardelijk lees en betoverd voor jou dat was ook wel iets voor ons geweest…

Succes in ieder geval het valt niet mee een tekst te verzinnen.

De meeste zinnetjes en gedichtjes uit boekjes en van internet vind ik eerlijk gezegd vaak een beetje te zoetsappig en 13 in een dozijn. Sommige gedichtjes/zinnetjes kom je zo vaak tegen op een kaartje, dat het bijzondere er een beetje af is. Ik blijf voorstander van gewoon zelf een zinnetje/ gedichtje schrijven, is wel zo toepasselijk, orgineel en persoonlijk. Misschien even lastig maar met eventueel het rijmwoordenboek op internet kom je een heel eind :wink:

Wij hadden bij de nu nog jongste “De wereld is een wonder rijker!” in het kaartje. Hier ook niet zo van de uitgebreide gedichtjes.

Wat er op het kaartje van ons meisje komt, hou ik nog even voor mezelf. Het is in ieder geval een stukje songtekst.

@Marda wrote:

De meeste zinnetjes en gedichtjes uit boekjes en van internet vind ik eerlijk gezegd vaak een beetje te zoetsappig en 13 in een dozijn. Sommige gedichtjes/zinnetjes kom je zo vaak tegen op een kaartje, dat het bijzondere er een beetje af is. Ik blijf voorstander van gewoon zelf een zinnetje/ gedichtje schrijven, is wel zo toepasselijk, orgineel en persoonlijk. Misschien even lastig maar met eventueel het rijmwoordenboek op internet kom je een heel eind :wink:

En juist dan wordt het net een sinterklaasgedicht vaak… :shifty:

Ik zou dat dus echt niet doen, tenzij je gewoon goed kan schrijven/dichten.

wonderen bestaan

hoera het is gelukt: ik ben op mijn verjaardag geboren.

@Lune wrote:

@Marda wrote:

En juist dan wordt het net een sinterklaasgedicht vaak… :shifty:

Ik zou dat dus echt niet doen, tenzij je gewoon goed kan schrijven/dichten.

Als je het verschil niet kent tussen een geboortegedicht en een belachelijk sinterklaasgedicht, kun je inderdaad beter zo’n standaard tekst nemen.

Gelukkig kan ik redelijk dichten (er staat geen ‘stoomboot’ in mijn gedicht) :angel:

ik had bij jasper ook

jippie ik ben op mijn verjaardag geboren…

Zomaar wat losse kreten uit onze gedinchtjes… wellicht dat het inspiratie geeft?

een naam die gaat leven

Geboren uit liefde

ons toevertrouwd.

Een verre droom, om richting te geven

opnieuw een wonder

@Fietje wrote:

een naam die gaat leven

Geboren uit liefde

ons toevertrouwd.

Een verre droom, om richting te geven

opnieuw een wonder

Mooi!