te weinig aangekomen

Hoi iedereen,



Ik ging Tommy vandaag wegen bij het cb. Normaal gesproken komt die zo’n 300 a 400 gram per week aan. Laatste keer 200 gram, maar was eigenlijk wel blij dat het niet meer zo hard ging.



Vorige meting anderhalve week geleden was hij 6640, dus verwachtte nu rond de 7000 gram, maar hij woog 6690, dus maar 50 gram aangekomen.



Nu willen ze dat ik volgende week weer kom en om de twee uur ga voeden en langer hem laat drinken. Hij spuugt nu al terug wat hij teveel krijgt, dus ik denk dat vaker en langer laten drinken alleen maar zorgen dat hij meer spuugt. Ik heb voldoende melk, want kolf elke dag extra af om zo voeding in te kunnen vriezen.



Toen ik aan haar vroeg of als ik ging werken , Tommy wel gewoon 180cc moedermelk kon geven om de 3 uur, vroeg ze aan me of ik er wel 6 schepjes doorheen deed. Ik zei, 6 schepjes met wat, ik geef moedermelk, zei ze ow ja. Dan niet he. Ik had het idee dat ze niet echt aan het opletten.



Ik heb eigenlijk zoiets van, ik ga gewoon door zoals het nu gaat ( het is al die tijd zo geod gegaan) en ga volgende week weer wegen.



Wat zouden jullie doen?



Groetjes Suzanne

@suzusuzu wrote:

Toen ik aan haar vroeg of als ik ging werken , Tommy wel gewoon 180cc moedermelk kon geven om de 3 uur, vroeg ze aan me of ik er wel 6 schepjes doorheen deed. Ik zei, 6 schepjes met wat, ik geef moedermelk, zei ze ow ja. Dan niet he. Ik had het idee dat ze niet echt aan het opletten.




:shock: jezus, wat zit ze daar te doen?? Te slapen ofzo???

ik zou ook nog even afwachten tot volgende week. Veel BV-babietjes hebben een kleine stop of vertraging in het bijkomen rond deze periode.

ow dat meten, het blijft altijd moeilijk. tegenvallende cijfers blijven iets wat je niet te horen wilt krijgen. Maar het blijven maar cijfertjes. Kijk naar je kindje. Is hij alert, vrolijk? Plast ie genoeg? Dat blijven de belangrijkste maatstaven, als je daar negatief op moet antwoorden, is het tijd om eens te gaan kijken wat er meot gebeuren (en dan ook echt aan de bel trekken hoor, ik heb zelf het idee dat ik te lang heb doorgelopen met ‘het zal wel goed komen’ ).

Bv-kindjes groeien nou eenmaal niet zo regelmatig als kvkindjes. Je kunt voor je eigen gemoedstoestand binnenkort weer gaan wegen, maar laat je niet helemaal gek maken!



:-*

he

dit zou mijn verhaal kunnen zijn.

Claire was een kleine uk bij de geboorte en dat is eigenlijk nu niet veranderd. Ik was bij het Cb vanochtend en Claire is met 14 maanden 69 cm en 7900 gram.

Ik heb mijn kabouterdiploma maar bij de balie opgehaald :mrgreen:

Ze krijgt nog steeds BV en het is inderdaad zoals Fiep zegt, eten, drinken en slapen baby’s goed en ontwikkelen ze zich normaal hoef je je geen szorgen te maken denk ik.

klopt dat ook niet helemaal dan zou ik ook aan de bel trekken.?

eenne wel vanavond zes schepjes voeding eten he anders komt het nooit in je melk

:mrgreen:

Hoi



ik zie dat je zoontje al ruim 4 maanden is. Waarom ga je nog zo vaak wegen? Rond de vier maanden gaan kindjes minder hard groeien, dus het is niet vreemd dat hij minder aankomt nu. Afgezien daarvan, een keer wegen met de plas er nog in, en de volgende keer met de plas in de luier, dat scheelt al snel heel wat grammetjes.



Je kunt het gewicht in deze curve uitzetten:

http://www.who.int/entity/childgrowth/standards/cht_wfa_boys_z_0_6.pdf



Verder zou ik alleen op de vaste afspraken wegen en niet elke week, daar word je alleen maar onzeker van. Dan krijg je ook een wat evenwichtiger beeld. Verder houd je natuurlijk in de gaten of hij genoeg blijft plassen en vrolijk en alert is.

Veron kwam rond de 4 maanden ook ineens minder aan… Daarvoor groeide hij ook altijd enorm…

ik schrok er ook van maar ja ze kunnen moeilijk tot hun eerste jaar wekelijks 250gram aankomen…

Dan zou je zoiets kunnen krijgen en dat lijkt me ook niet gezond 6 kilo bij 4 maanden, 7 bij 5 maanden, 8 bij 6 maanden, 9 bij 7 maanden, 10 bij 8 maanden, 11 kilo bij 9 maanden en ga zo maar door :shock: , whawhawha…



Dus volgens mij gaat het juist goed…



gr patricia

Hoi,



Bedankt voor jullie reacties. Ik laat het maar op zijn beloop gaan.



Ik weeg niet elke week, maar ik liep zowel bij de cb als kinderarts. Hierdoor wat vaker dan normaal. Ik berekende gewoon het gemiddelde per week.

Tommy is geboren met een bacterie in zijn bloed waardoor hij 10 dagen antibiotica heeft gehad. Hierna kwamen ze bij nacontroles erachter dat hij een bolle fontanel heeft, na onderzoeken is gebleken dat hij teveel vocht rond zijn hersenen heeft, maar geen vocht in zijn hersenen.



Ik ben dus pas net begonnen met het niet meer zorgen maken over hem (tenminste niet meer dna normaal :lol: ) , begint dit weer. Ik wacht het wel af overmorgen.



Groetjes Suzanne

@FloorS wrote:

Hoi



ik zie dat je zoontje al ruim 4 maanden is. Waarom ga je nog zo vaak wegen? Rond de vier maanden gaan kindjes minder hard groeien, dus het is niet vreemd dat hij minder aankomt nu. Afgezien daarvan, een keer wegen met de plas er nog in, en de volgende keer met de plas in de luier, dat scheelt al snel heel wat grammetjes.



Je kunt het gewicht in deze curve uitzetten:

http://www.who.int/entity/childgrowth/standards/cht_wfa_boys_z_0_6.pdf



Verder zou ik alleen op de vaste afspraken wegen en niet elke week, daar word je alleen maar onzeker van. Dan krijg je ook een wat evenwichtiger beeld. Verder houd je natuurlijk in de gaten of hij genoeg blijft plassen en vrolijk en alert is.








Hij is net vier maanden, net 4 daagjes, wilde het toch even zeggen hihi.



Groetjes SUzannne

De groeicurves op het CB zijn gebaseerd op KV-babies. Voor BV-babies 9de natuurlijk situatie) is het normaal om rond een maand of 3/4 minder hard te gaan groeien. Dit noemen ze ‘de borstvoedingsdip’ (wat natuurlijk een foute naam is, maar okee). Je CB zou dat moeten weten en daar rekening mee houden. Maar jouw CB is suf genoeg om niet eens door te hebben wat voor voeding je geeft, dus van ‘rekening houden met’ kan dan ook geen sprake zijn hè… Sterker nog: ze gaat er automatisch vanuit dat je KV geeft. Iemand die haar vak zo aanpakt is misschien niet de beste persoon voor advies over BV?



Groeien gaat nou eenmaal met horten en stoten, dus zolang hij over een langere periode wel groeit, zich goed ontwikkelt, voldoende plast en alert is, hoef je je echt geen zorgen te maken over of hij wel voldoende (voedzame) melk binnenkrijgt.

Hoi,



ben weer gaan wegen met hem. Hij woog nu 6700, dus maar 10 gram aangekomen en evenveel als 3 weken geleden.

Ze begonnen over bijvoeden met flessenvoeding, daar was ik het niet mee eens. Ik ga nu bijvoeden met moedermelk, ook ga ik even naar de huisarts om te kijken of er niet iets anders “mis” is met hem.



Ik baal zo, wil gewoon van hem genieten en niet telkens ergens zorgen over maken. Stress is niet goed voor de productie.



Hij is verder heel alert, vrolijk en totaal niet ontevreden, dus eigenlijk hoef ik me geen zorgen te maken toch?



Groetjes Suzanne



ps. iedereen bedankt voor het meedenken :smiley:

@suzusuzu wrote:

Ik ga nu bijvoeden met moedermelk, ook ga ik even naar de huisarts om te kijken of er niet iets anders “mis” is met hem.


Ja! ik wou het net zeggen. Maar je had het zelf al bedacht :)
Hij is verder heel alert, vrolijk en totaal niet ontevreden, dus eigenlijk hoef ik me geen zorgen te maken toch?

Dit lijkt me toch ook erg belangrijk! Ik weet even niet of je de borstvoedingscurve al hebt ingevuld? Hoe is daar de lijn?

had hij niet toevallig net geplast of gepoept??? Kan ook wat grammetjes schelen he…



gr patricia

hè, als ik wat ongezouten advies mag geven… Vergeet het CB, vergeet de weegschaal, kijk naar je kind :-* .

Hoi,



Tommy komt ook niet aan de 6 plasluiers op een dag, eerder 3. Ook poept hij niet elke dag. Ik ga toch maar even de huisarts bellen, wil zo het weekend niet in.



Zul je altijd zien, is hij op vakantie, nu moet ik naar zijn vervanger. Die ken ik niet en kent de geschiedenis van Tommy niet :evil:



Ik heb inderdaad zo’n borstvoedingscurve, die blijft ook gewoon recht gaan in plaats van de lijn volgen. Eens kijken of ik hem hier in kan voegen ( ben er niet zo handig in ).



Bedankt voor het meedenken, ik maak me nou eenmaal snel zorgen om hem. Ik heb ook geen partner om dit soort dingen mee te bespreken, in je hoofd maak je dingen altijd erger dan dat ze zijn.





Groetjes Suzanne

Hoi,





Ik had via de dokterstelefoon een vervangende huisarts doorgekregen. Bel ik hem, is hij ook op vakantie, schiet lekker op. Nu maar weer de dokterstelefoon gebeld voor een ander nummer, ik heb om 12.10 afspraak, ben benieuwd.



Groetjes Suzanne

Laat je voor het weekend niet gek maken door een vervangende huisarts. Groei is groei, en zolang hij niet afvalt is er geen reden tot overhaaste paniek.

Als hij voldoende alert is, en speelt vrolijk is, zal van een stille ondervoeding geen sprake zijn. (kindjes gaan dan heel rustig doen om energie te sparen)



Is hij misschien wat verkouden geweest? Of gaan draaien en dus veel meer bewegen dan voorheen?



Hou er ook rekening mee dat als je op verschillende weegschalen meet het resultaat kan afwijken. Dus wegen altijd op dezelfde weegschaal, zelfde tijd volledig naakt. Vorige keer net gevoed, nu ook net gevoed.

Verstandig om bij twijfel naar de HA te gaan. Op zulke kleintjes moet je zuinig zijn hè :-* . Er kunnen inderdaad een heleboel onschuldige oorzaken zijn voor het mindere groeien en minder plassen, maar je wil het zeker weten nietwaar? Maar laat je inderdaad niet gek maken, want zolang hij nog plast en alert en actief is, is er in ieder gevals niks aan de hand waarvoor je in paniek zou moeten raken. Je zult zien: het trekt vanzelf weer bij. Of hij blijft een kleine eter en klein menneke en dan wen je daar ook aan. Kleine mennekes moeten er ook zijn, voor de kleine wijfies zoals die van mij :-* :wink: .

Hoi,



Check bij de huisarts was goed, hij heeft niks raars.

Vandaag weer gewogen bij cb, hij weegt 6760, dus 60 gram aangekomen :dance:

Ze zeiden, zie je wel dat kv helpt, ik zeg nee dat is alleen op borstvoeding. Het is nog steeds te weinig, 70 gram in een maand tijd, dus nu ga ik Tommy per dag een fles mm erbij geven.

Ik kan hem toch niet dwingen om te eten, hij spuugt het weer uit. DUs ik probeer dit een dagje, maar wat niet lukt, lukt niet.



Groetjes Suzanne en

@suzusuzu wrote:

Hoi,



Check bij de huisarts was goed, hij heeft niks raars.

Vandaag weer gewogen bij cb, hij weegt 6760, dus 60 gram aangekomen :dance:

Ze zeiden, zie je wel dat kv helpt, ik zeg nee dat is alleen op borstvoeding. Het is nog steeds te weinig, 70 gram in een maand tijd, dus nu ga ik Tommy per dag een fles mm erbij geven.

Ik kan hem toch niet dwingen om te eten, hij spuugt het weer uit. DUs ik probeer dit een dagje, maar wat niet lukt, lukt niet.



Groetjes Suzanne en


Is 60 gram te weinig? Volgens wie? :think:

“zie je wel dat kv helpt” Hier krijg ik echt jeuk van. Zou bijna willen zeggen: gnagna, dit is alleen op mama’s melk, dat blijft dus het beste! :mrgreen: