te weinig aangekomen

Hoi,





Vorige week was tommy 160 gram :dance: :dance: aangekomen. Ik heb al ruim een week een buikgriep virus te pakken en nu blijk ik mezelf weer aangestoken te hebben, vandaar dat het zo lang duurt.



Nu moet ik van de huisarts op medisch advies stoppen met borstvoeding. Hij vertelde me dat kunstvoeding hetzelfde is als borstvoeding, maar dan zonder antistoffen. Alleen die antistoffen zijn de eerste 6 weken van belang, dus kan ik nu makkelijk stoppen.



Ik mocht in een keer stoppen maar dna wel een paar dagen 24 uur per dag een beha dragen ( doe ik nu ook al :lol: ) of versneld afbouwen. Zelf wilde ik elke week een voeding eraf doen, maar dat mag niet.



Ik ben zo verdrietig hierom, wilde het zo graag nog langer geven. Pfffff zit er doorheen :cry: :cry:



Zometeen zijn eerste flesje maken :frowning:



Groetjes Suzanne en

WAT??? :shock: :o Sorry, maar ga hier alsjeblieft nog meer informatie over in winnen, want het klinkt mij niet als een medisch advies in de oren!!! Echt hoor, neem contact op met een lactatiekundige, want dit klópt gewoon niet! Ben helemaal in shock…

Als de wiedeweerga contact opnemen met een Lactatiekundige inderdaad, of met de mensen van de VBN of LLL!!!



Het lijkt me sterk dat je zou moeten stoppen met bv; ze willen je wel weghebben daar he? Wat een gezeur, wordt die praktijk soms gesponsord door nutricia :think: :shock: ?



Pas als ook de LK zegt dat je moet stoppen zou ik erover nadenken eerlijk gezegd… veel succes ermee!

:hug:

Hoi,



Bedankt voor jullie reacties.



Ik moet uit medisch oogpunt voor mezelf stoppen , niet voor Tommy.



Nu heeft hij gisteren zijn prikjes gehad ( bikkel van me huilde niet eens :lol: ) en had hij koorts. Wilde hij gelijk geen flesje meer gisteren, dus lekker de borst gegevn. Gaat hij gulzig drinken :shock:



Ik denk dat ik half om half ga doen inplaats van volledige flessenvoeding.



Ik kan trouwens wel begrijpen dat tommy die flessenvoeding niet wil, het stinkt onwijs :wall:



Groetjes Suzanne en

lekker huisarts zeg :shock: (alleen de eerste 6 weken van belang :evil: )…



Nou ja, doe waar je je zelf het lekkerste bij voelt…



gr patricia

Wat is dat medisch oogpunt? Want eerlijk gezegd zou ik niet al teveel vertrouwen hebben in een medisch advies m.b.t. borstvoeding van iemand die al blijk gegeven heeft er niet al teveel van te weten.

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar het medisch oogpunt, ik kan me nog herinneren dat een aantal meiden hier veel moeite heeft moeten doen om medisch personeel te overtuigen van het feit dat voeden WEL mogelijk was in combinatie met bepaalde medicatie.

Maar fijn dat hij nog steeds weet waar de lekkerste melk te halen valt :inlove:

Wat ontzettend spijtig dat deze huisarts zo bedroevend weinig weet over bv :cry: Daarnaast moet je helemaal niets. Een zorgverlener kan je waar nodig adviseren, maar deze adviezen zijn niet bindend. Je kunt dus zelf beslissen wat je uiteindelijk met informatie of adviezen doet. Om een weloverwogen keuze te kunnen maken, is het wel belangrijk dat je de juiste en volledige informatie krijgt. Op basis van wat je nu hebt verteld denk ik dat je niet de juiste en volledige informatie hebt gekregen…



Wellicht kun je nog uit de voeten met de volgende informatie op bv.com:

http://www.borstvoeding.com/problemen/ziekte_en_medicijngebruik/ziekte_bij_moeder_of_baby_blijf_borstvoeding_geven.html .

@suzusuzu wrote:

Hij vertelde me dat kunstvoeding hetzelfde is als borstvoeding, maar dan zonder antistoffen. Alleen die antistoffen zijn de eerste 6 weken van belang, dus kan ik nu makkelijk stoppen.


Mwah, 40 tot 50 verschillende stoffen in kv tegenover tot nu toe ongeveer 200 gevonden verschillende stoffen in bv (gedetailleerde informatie is wederom op bv.com te vinden: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/de_samenstelling_van_moedermelk.html ) … het gaat dus om veel meer dan “alleen” die antistoffen :wink: . Overigens zijn antistoffen altijd gedurende de gehele bv-periode in mm te vinden en het past zich bovendien constant aan de omstandigheden aan. Zo is bijvoorbeeld gebleken, dat de moedermelk voor een oudere baby qua samenstelling uiteindelijk zelfs weer meer op colostrum gaat lijken en dus weer rijker wordt aan antistoffen.

Dit is geen advies waar jij beter van wordt, het is een advies waar jij en je zoon beiden heel erg ziek van kunnen worden.



moedermelk heeft altijd meerwaarde boven koeienmelk, ook als de fabriek die koeienmelk zo bewerkt heeft dat een kindje het kan drinken.



In een keer stopen bij een kindje van 4 maanden is vragen om een gigantische borstonsteking, en dat lijkt me niet iets wat je erbij wilt krijgen. Voor bijna alle medicatie is een vervangend produkt te krijgen dat wel samengaat met bv, en als het de enkel om jouw energie en weerstand gaat, dan zal die echt niet beter worden door te stoppen met bv.



De kans bestaat zelfs dat als je schat niet meer mee kan liften op jouw antistoffen dat hij om de haverklap ziek wordt en dus jouw weer elke keer ziek uit je slaap houdt.



Sorry maar een huisarts die me met dit Kwakadvies de deur uit stuurde was nog niet met me klaar…Wat een halve zool.