te warm om te koken

Ik vind het veel te warm om na het werk nog te koken. Wat eten jullie met dit warme weer?

Denk ik cupasoup maak met stokbroodje in de oven…

Da´s genoeg met deze hitte… heb ook helemaal geen honger.

Ik steek de bbq aan, maak een aardappel of pastasalade, stokbroodje erbij en wat vers fruit. Lekker makkelijk en lekker!



Morgen gaat de bbq weer aan, dan hebben de kids een dag schoolvrij en gaan we eerst naar het strand, 's middags met vriendinnen en hun kroost allemaal bij ons in de tuin en weer de bbq aan. Heerlijk!!

vriendlief is momenteel lekker frietjes halen…

Vlees wat ik in huis had gaat lekker de vriezer in…



Veel te warm hoor om in de keuken te staan…



grts patricia

maaltijdsalade ofzo en daarna houdt het bij ons ook echt op…

Ik maak een fruitsalade, we eten pitabroodjes met een hamburger, sla en knoflooksaus en als toetje watermeloen.



Ik ga met dit weer dus ook echt niet hele tijden in de keuken staan :wink: .

Ik flans iets van rijst en kip in elkaar…een beetje van mezelf en een beetje van Conimex 8)

hier een tosti is 28,5 graad hier binnen, geen zin om te koken dan

ik vind het nooit te warm om te koken :think: wel te warm voor sommige gerechten om te eten. Maar warm weer doet mij snakken naar heerlijke zomergerechten, en daar wil dan best wel de keuken voor in (met de deuren open)

pizza voor de mannen, Thai pork met roerbak groenten voor mij. Ik heb het wel warm, maar als ik niet goed eet ga ik snaaien :shifty:

Ik vind het echt niet te warm om te koken (tis hier best koel in huis) en ik heb zeker niet minder honger met dit weer…

Dus ik ga straks gewoon lekker wat koken :drool:

Ik sluit me daarbij aan. Hier in huis is het ook 26 graden, en in de keuken nog warmer, maar toch kook ik wel. Ik ben van mezelf wel een grote eter, maar nu ik zwanger ben heb ik HONGERRRRR. :o



Tot deze maand kwamen wij iedere avond om kwart voor 7 thuis, dus ik heb een enorm scala van ‘snelklaarrecepten’ in mijn hoofd. Vanavond wokken met tilapia, met 20 minuutjes klaar.



Toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde, heb ik mijn moeder eens verbaasd door half juli, tijdens een hittegolf, om 10 uur 's morgens een blik erwtensoep open te trekken. :shock:

Ik eet dus alles op ieder moment geloof ik :lol:

vandaag nog wel warm eten gemaakt. al smaakte het niet echt met dit weertje.

dus morgen: koude pastasalade :

pastakrulletjes (ja, duh, in pastasalade hoort echt wel pasta :wall: :wink: ), augurken, mayo, ketchup, hamblokjes, kaasblokjes en tomaat.



Overmorgen: eveneens pastasalade (dus ik kook de pasta vanavond al voor twee dagen):

krulletjes, kleine blokjes mozarella, tomatenstukjes en basilicum.





liefs

Gerda

Net als anders en vandaag was het aardappels, andijvie, een gehaktbal en niet te vergeten een lekker toetje. Trouwens, hier in huis is het lekker koel, dus geen straf om binnen an de gang te zijn :wink:

her eten we



rosti rondjes uit de oven

rauwkost met sla

chickenwings

en als toetje watermeloen :drool:

Hier vanavond ook gewoon aardappels, boontjes en vlees gegeten, niks mis mee om dat lekker in de tuin op te eten. Afgelopen 2 dagen aten we koude macaronisalade (meteen voor 2 dagen gemaakt dus). Lekker makkelijk én je hoeft de tweede dag de keuken niet in :mrgreen:

Ik hoor wel vaker dat het te warm is om te koken :think: Ik heb daar dus echt nooit last van eerlijk gezegd (vind het ook niet snel te warm, hoewel het hier in huis ook 26 graden is)

Dus ik kook gewoon hetzelfde als altijd.



Is het dan zo bij jullie dat jullie door de warmte geen honger hebben? Ik heb eerlijk gezegd altijd wel trek in eten :shifty: 8) en koken vind ik gewoon leuk om te doen.

ik kook ook gewoon maar vaak wel makkelijke dingen :wink: vanmiddag heb ik vergadering en daarna maak ik broodje shaorma en eten we dan lekker buiten op 8)

Hahaha ik ben wat dit betreft wel een beetje een rare, ik heb gisteren een heerlijke ovenschotel gemaakt met gehakt spinazie en aardappel :mrgreen:



Op de camping ben ik ook altijd aan het koken in de caravan, ok eerlijk is eerlijk dan is het echt super heet binnen maar goed ik wil gewoon gezond eten ook op vakantie en af en toe gaan we dan naar het restaurant als ik me een keer niet kan motiveren met die hitte :stuck_out_tongue:

Gisteren spaghetti gegeten,

vandaag gewoon brood met saus! (nieuwe spagetti saus maken met wat groente wok mix.)