te warm om te koken

mijn schoonpa heeft erwtensoep gemaakt :shock: En manlief zat daar gister heerlijk van te smullen :sick: Heerlijk hoor erwtensoep en zeker die van mn schoonpa, maar niet als het buiten 30 graden is :hand:

vandaag eten we pastasalade met groentesoep. Alles staat al klaar. :mrgreen:

Ik ga kibbeling halen en maak een frisse salade

Ik heb ook meestal wel zin in eten, maar lang niet in alle gerechten.

Merk het ook aan de kinderen, die laten de aardappels enz. gewoon staan.



Wat ik heerlijk vind voor nu zijn wraps! :drool:

Of soep, of een ovenschotel (die maak ik dan als het nog niet zo warm is, zet 'm in de koelkast tot etenstijd).

Maar wil ook wel eens een maaltijdsalade met pasta gaan eten.



We eten trouwens met dit warme weer nooit aan tafel.

Rond etenstijd schijnt de zon precies op de eethoek, en mijn gordijnen hangen nog niet. :oops:

Vandaag eten we gewoon maaltijdsalades van Albert Heijn :slight_smile:

Ik ben een enorme salade fan, dus dat eten we dan veel. Of koude wraps met kruidenkaas, salami of zalm en rucola. Vanavond eten we spaghetti met een salade. Maar in aardappels heb ik écht geen zin met dit weer…

Ik ben door het warme weer erg moe en zweterig. Ik heb dan geen zin in eten, laat staan koken. Maar ja, er zijn nog 3 andere gezinsleden in huis he :wink:

Vanavond maak ik dan maar witlofsalade met kip, komkommer, tomaten, mandarijntjes, appel, walnoten, pijnboompitten, een uitje, yoghurt en honing en wat vergeet ik nog meer ?

@Karin2 wrote:

Ik ben door het warme weer erg moe en zweterig. Ik heb dan geen zin in eten, laat staan koken. Maar ja, er zijn nog 3 andere gezinsleden in huis he :wink:

Vanavond maak ik dan maar witlofsalade met kip, komkommer, tomaten, mandarijntjes, appel, walnoten, pijnboompitten, een uitje, yoghurt en honing en wat vergeet ik nog meer ?




Witlof? :wink:

Mip… :mrgreen:

Karin… klinkt wel heeel erg lekker zeg…



Hier nooit te heet om te koken… we koken net zo als s’winters… niet speciaal salades of zo…

Hier ga ik vanavond gewoon rijst,kip en een potje chickentonight maken…



Gister alleen soepje met brood gegeten

Wij hebben al zo veel gebbqt… dat we nu maar eens wraps eten met kip en yoghurtsaus… ook lekker makkelijk. Ga geen uren staan kokkerellen… :thumbdown:

Meestal maak ik een ratjetoe van pasta, vlees/kip oid en tomaten etc Gewoon van alles door elkaar, en dan lauw eten.



Vandaag hadden we bbq, morgen hebben we “gewoon” kip pilaf (ofzo).

@faizaa wrote:

Mip… :mrgreen:

Karin… klinkt wel heeel erg lekker zeg…



Hier nooit te heet om te koken… we koken net zo als s’winters… niet speciaal salades of zo…




zonde! Niks zo lekker als een seizoensgebonden keuken als je het mij vraagt!

@fiep klophout wrote:

@faizaa wrote:
Mip… :mrgreen:

Karin… klinkt wel heeel erg lekker zeg…



Hier nooit te heet om te koken… we koken net zo als s’winters… niet speciaal salades of zo…




zonde! Niks zo lekker als een seizoensgebonden keuken als je het mij vraagt!






Ik bedoel daarmee, ik eet niet alleen salade omdat het zomer is… ik kan dus best ‘dik’ eten… zwaar… snap je? :wink:

ja snap. ben je wel van de seizoens-gerechten of ingredienten? of dat ook niet?

Tuurlijk wel, alleen al om de prijs… :mrgreen: maar goed, als ik zin heb ik een stampot (zomers) dan eet ik dat ook wel…

Ik bedoelde dus eigenlijk in termen van ‘licht’ en ‘zwaar’ eten… ik kan dat beiden… maar puur voor de smaak en de prijs hou ik wel rekening met het seizoen…

Wij hebben vandaag een brooddag gehouden. Inderdaad veeeeeeel te warm om te koken. En morgen… eten we een pizzaatje met een schaaltje rauwkost. We hebben gelukkig afgelopen dagen veel groente gegeten.

Ik kook ook gewoon hoor. Warm of niet, honger hebben we altijd wel! Gisteren een enorme pan nasi gemaakt en dat ging er wel in. Was voor twee dagen dus vanavond even opbakken, wat sateh of een eitje erbij en voilla!