te strak voorhuidje

ben er vanochtend mee naar de ha geweest, en die zei ook dat onze thomas een te strak voorhuidje heeft,

nou moet ik eerst 4 weken met hormoonzalf smeren, om te kijken if het beter wordt zo niet, dan moet hij worden besneden

wie heeft hier ervaring mee, en kan mij zeggen hoe die hormoonzalf heeft geholpen, en misschien zijn er hier kindjes die zijn besneden???

thomas heeft ook een bultje onder het huidje zitten, daar word volgende week vrijdag een echo van gemaakt

groetjes kim

Ik vind het bijzonder dat je arts hem ook te strak vind, bij Ryan twijfelde ik toen ook en werd er gezegd dat hij niet voor z’n zesde jaar naar de ‘lullensmid’ (Amsterdamse huisarts sorry) gestuurd zou worden.

Begin dit jaar kon Ryan hem pas terug schuiven dus hier geen problemen gehad verder. Ryan word in december 6 jaar.

Jayden is wel besneden, maar niet omdat het te strak was, het zat sowieso nog ‘vast’. Jayden was net 2 jaar…

Hier op het cb zeiden ze ook dat ik me er nog niet drk om moet maken.

Behalve dan als hij er last van zou hebben en dat heeft hij niet.

Bij Jimmy is het ook nog te strak, wij smeren nu een week of vier met de hormoonzalf maar het lijkt tot nu toe niet veel te helpen.

Ik moet nog twee weken doorsmeren en dan weer terug…voor ons nog even afwachten dus.

Mijn neef is bijna twee jaar geleden besneden. Hij was toen ruim 7.

Zijn voorhuidje zat zo strak dat hij niet eens een netjes straaltje kon plassen, het was net een sproeier.

Hij heeft er een weekje last van gehad, maar was daarna zo trots dat hij staant kon plassen!!! :inlove:

Onze jonste heeft ook een te strak voorhuidje.

Op het bureau zeiden ze dat we moesten oefenen met terug schuiven onder de douche of in bad.Het lukt echt niet.

Zal er ook eens mee naar de huisarts gaan. Maar een vriendin van mij zei dat ik me niet moest laten afschepen met hormoonzalf aangezien dit vaak niet helpt,zij hebben te lang aangemodderd en toen moest hun zoon pas op latere leeftijd geopereerd worden.

Zou het niet zo leuk vinden als hij besneden zou moeten worden maar ja…als het moet is het niet anders…

ja bij lucas kon je het al heel snel terug trekken, dat deed hij zelf onder de douche…

nou ja we zijn in elkgeval begonnen met de zalf, hopelijk werkt die en zal de besnijdenis bespaart blijven!!!

hopen dat die 2 weken nog aanslaat! voor jimmy, :hug:

en wisje, thomas plast wel normaal, maar hij blaast zijn tuutje net als een ballonnetje op, dus er komt pas door druk urine uit zijn piemeltje

Hoi Kim

Heel herkenbaar jouw verhaal!

Onze Thijs had met 3 jaar een ontsteking aan zijn voorhuidje gehad en plaste ook met een ballonnetje. De huisarts wilde het even aankijken, heb toen wel antibiotica gekregen.

Ik werk in het ziekenhuis en heb eens geinformeerd bij de uroloog…die gaf mij direct zalf mee dermovate.

We moesten 2 keer per dag heel dun een laagje op zijn voorhuidje smeren en elke avond zijn voorhuidje wat naar achter duwen (geen spanning, heel rustig aan)

Ik merkte na twee weken dat ik hem steeds verder kreeg en smeerde de zalf dan op het opgerekte huidjes waardoor hij nog soepeler werd.

Na drie weken smeren was het gelukt!!!yehhhhhhhh

Op aanraden van de arts daarna nog een paar weekjes het voorhuidje soepel houden met vasaline…

Hoop dat het bij jullie zoon ook zo goed zal lukken…en bij vragen hoor ik het graag!!

Groetjes Marieke

Wessel had ook een te nauw voorhuidje en kreeg ook een ontstekinkje …

Toen was het snel duidelijk dat hij besneden moest worden.

Is al een topic over geweest… even opzoeken!!!

dit heb ik toen geschreven:

Wessel is op 7 december besteden vanwege een te krappe voorhuid.

Hij was dus 2,5 (bijna) toen het gebeurde.

Tsja… hij heeft wel pijn gehad, maar Wessel heeft dat heel snel “geintegreerd” in z’n lijf zeg maar…

hij speelde gewoon en je zag wel dat af en toe wat aanpassingen deed (qua zitten en staan) maar vanaf dag 1 heeft ie al gespeeld.

Ik vond eigenlijk na 4 a 5 dagen moeilijker voor hem. Toen gingen die hechtingen trekken. Hij heeft ook nog een ontstekinkje gehad.

Vanaf de dag van de operatie heb ik wel (ongevraagd) gezorgd voor pijnbestrijding want daar kun je gegarandeerd vanuit gaan, dan een bloederig eikeltje met hechtingen rondom de penis, WEL pijn doet. Ik heb dus niet op signalen gewacht, maar gaf structureel om de 4 uur (!). Dit mag een aantal dagen.

Eigenlijk is ie alleen maar de nacht na de operatie een keer wakker geweest…

Oh ja… het is wel een toestand met verschonen… Het doet pijn, maar je moet wel de pleister steeds vervangen en zalf erop doen. Is je kindje nu al dramatisch in de zin van dat ie stilliggen niet kan of wil… dan zou ik absoluut wachten.

Gek dat juist de nazorg volgens mij belangrijk is voor de leeftijd.

Nu: 6 weken later zegt Wessel: “piemie is gemaakt… kan weer aankomen mama”… maar gevoelig is ie nog wel.

Wij hebben ervoor gezorgd dat we 2 weken thuiswaren (week 1 ik, week 2 mijn man). Puur omdat het verzorgen van de wond zo’n pijn doet. Dat wilde ik niet aan anderen overlaten omdat het voor Wessel een enge gebeurtenis steeds weer was.

Wessel is in het ziekenhuis geopereerd, gelijk met een jongetje die vanuit religieuse overwegingen besneden werd. Zij moesten 750 euro betalen.

Die man zelf was met 3,5 besneden en herinnert het zich als de dag van gisteren, daarom wilde hij zijn zoon eerder laten besnijden.

Nou… dit was het wel geloof ik…

en dit is het topic:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=50297&postdays=0&postorder=asc&start=15

We zijn vandaag met Jimmy bij de ha geweest omdat hij elke keer steken heeft in zijn piemeltje.

Gelukkig nog geen ontsteking maar het was wel geirriteerd :frowning:

Ik moest het idd goed in de gaten houden of hij met een straal bleef plassen ( zie je me al staan elke plasje :mrgreen: )

Gelukkig is Jimmy oud genoeg om aan te geven als er iets vreemds aan de hand is met zijn plas/lijf.

We hebben wel een verwijzing meegekregen voor de uroloog, volgens onze huisarts zit er een hele goede kinder-uroloog hier in het ziekenhuis dus ik ben benieuwd, 9 nov moeten we komen.

Hoe is het met Thomas?

Onze huisarts kon onze zoon zijn voorhuidje gelukkig zo terug trekken…dus hier zat het goed…volgens hem moet het tussen vier en zes jaar goed komen…als er vaak een tuitje voor de eikel zit,dus een velletje dan is er meestal niks aan de hand…hier is het probleem dus opgelost…ik wens jullie allemaal veel succes…en hoop op een goede afloop…

ja het gaat nog steeds goed, de zalf lijkt zijn werk te doen?? ben afgelopen vrijdag met hem naar het zkh geweest voor de echo, ivm het bultje op zijn piemeltje, volgens de arts komt dat omdat zijn eikeltje nog niet helemaal “af” is, en bij sommige jongentje geeft dat wel eens zo’n bultje…

moet over 2 weken terug komen voor het te strakke voorhuidje, maar naar mijn ogen gaat dat de goede kant op…ppffieuw

hij heeft nu ook in de gaten dat zijn huidje iets naar achteren kan :oops: aahhh mama zegt ie dan, 1 keertje nog hahahaha ( en dan doet hij het zelf he, 10 keer, en elke keer zegt ie aahh 1 keertje nog :mrgreen: :mrgreen:

Toevallig dat ik nu eens hier kijk en dit topic zie :wink: Onze oudste heeft sinds de zomervakantie steeds een zere piemel gehad, wat gelukkig nu wel weer over is, maar hij ging er zelfs weer door in broek plassen :shock: Een paar weken geleden bij de ha geweest en die heeft ons gelijk doorverwezen naar de uroloog alwaar ik vorige week geweest ben. Eerst had ie namelijk alleen maar een (behoorlijk) tuutje wat als je het probeerde terug te trekken alleen maar als het tuutje van een ballon naar buiten kwam :shifty: Als hij plast heeft hij ook echt een ballonnetje, zijn voorhuid vult zich eerst helemaal met urine voor hij het uitplast, wat dan wel in een dikke straal gaat overigens. Maar goed bij de ha was het tuutje van zijn voorhuid wat rood en pijnlijk, dus ontstoken :thumbdown: De uroloog heeft vorige weke gezegd, bel maar weer als het ontstoken is dat gaat hij er gelijk af, want ik zie weinig tot geen kans op verbetering en hij gaat zeker geen 100 worden met deze voorhuid er nog aan :shock: :think: Ook heeft hij gezegd dat de kans groot is dat onze jongen rond zijn 16e zelf wel gaat komen om een besnijdenis als hij seksueel aktief gaat worden :roll: Ohja, gelukkig hebben jongens voor die tijd nooit erecties die pijnlijk kunnen zijn met een te strakke voorhuid :doh: Tussen het bezoek aan de ha en de uroloog heeft Valentijn (en ik ook) heel voorzichtig steeds gekeken hoe of wat en langzaamaan kwam dus wel zijn eikeltje tevoorschijn, alleen liep die binnen no time paars aan :shock: Dus maar snel gestaakt met dit terughalen…

De uroloog heeft ons ook gezegd dat het zalfje (corticosteroïden) vaak wel eventjes helpt, maar dat er uiteindelijk toch vaak een besnijdenis nodig is :think: En dat wij absoluut niet meer zelf mochten proberen om, hoe voorzichtig ook, de voorhuid terug te halen. Hiermee veroorzaak je toch hele fijne haarscheurtjes in het huidje wat weer kleine littekentjes worden en daar wordt de voorhuid alleen maar minder soepel en dus strakker van!

Naar aanleiding van dit halve verhaal, dus wel zeggen dat wat Valentijn heeft niet goed is en dat hij straks eigenlijk hoe dan ook besneden moet gaan worden, maar het nu niet willen doen, heb ik de ha gebeld vrijdag. Deze vond het ook maar een raar verhaal en die geeft aan dat hij ons niet voor niks doorverwezen heeft, dat hij dus ook vindt dat Valentijn besneden moet worden… Net de uroloog gebeld, maar die is natuurlijk druk met patiënten en gaat nu aankomende maandag een telefonisch overleg met mij hebben (een andere trouwens dan waar ik vorige week geweest ben :wink: ). Wij vinden namelijk dat we dan maar min of meer preventief moeten laten besnijden, wij willen niet dat hij straks wel een flinke ontsteking krijgt of nare seksuele ervaringen gaat krijgen en dan alsnog eraf :hand: Dan maar nu, voor hij naar school gaat en hij straks niet beter weet :shifty: Er bestaat een kans dat we een groot deel dan zelf moeten betalen (krijg 75% vergoed, maar met mi scheelt het toch de helft :wink: ) maar dat is dan maar zo, ben benieuwd wat de uroloog maandag gaat zeggen…

@ Nomi, hier zei de uroloog dus dat zo’n slurfje aan de voorhuid juist niet goed is, maar dat ligt denk ik dan aan hoe lang het slurfje is :think: :lol:

@Kimmetje, fijn dat het met Thomas nu in elk geval beter gaat :thumbup:

Toch wel typisch weer dat er ook nu weer zoveel verschillende adviezen door dames en heren medici gegeven worden!!! Maar goed dat is met alles zo helaas :roll:

Jimmy is net naar beneden gekomen om te zeggen dat er maar een heel klein straaltje plas uit zijn piemeltje komt en dat zeer doet :frowning:

Het ‘tuutje’ is ook helemaal rood dus ik heb er net maar wat Fucidin opgesmeerd. Ik hoop zo dat het morgen minder wordt want we kunnen pas volgende week bij de kinder- uroloog terecht.

De huisarts had al gezegd dat als hij er meer last van kreeg dat we met fucidin moesten smeren.

Ik heb nu tegen Jimmy gezegd dat hij me even moet komen halen als hij moet plassen dan kan ik even meekijken.

En anders toch nog maar even terug naar de huisarts…

Ik kan me voorstellen dat je aan het idee zou moeten wennen maar besnijden is geen ramp hoor. Integendeel.

Zelf vind ik een (volwassen-)besneden penis mooi en voornamelijk ook hygienisch.

Wij hebben ons zoontje voornamelijk uit hygienisch oogpunt laten besnijden toen hij 10 maanden was.

Ook ons zoontje dat nu 4 maanden is zal binnenkort besneden worden.

Voor ons is doorslaggevend daarin dat het zelfs het risico op geslachtziekten en HIV verminderd.

Ons oudste zoontje heeft overigens van de besnijdenis helemaal geen last gehad. Hij huilde bij de verdoving maar daarna niet meer. Daarna heeft hij nog een dag of 2 paracetamol gehad en dat was het.

Besnijden is een besnijdeniscentrum kost momenteel 235 euro en wordt bij sommige polissen vergoed.

Voor meer info over besnijdenissen: http://besnijdeniscentrum.nl/index.php

http://www.besnijdenisinfo.nl/

@Roos wrote:

Ik kan me voorstellen dat je aan het idee zou moeten wennen maar besnijden is geen ramp hoor. Integendeel.

Zelf vind ik een (volwassen-)besneden penis mooi en voornamelijk ook hygienisch.

Ons oudste zoontje heeft overigens van de besnijdenis helemaal geen last gehad. Hij huilde bij de verdoving maar daarna niet meer. Daarna heeft hij nog een dag of 2 paracetamol gehad en dat was het.

tsja… maar het verschil is dus ECHT wel of het een totaal verkleefd voorhuidje is, of dat het huidje niet vastzit aanhet eikeltje.
tsja... maar het verschil is dus ECHT wel of het een totaal verkleefd voorhuidje is, of dat het huidje niet vastzit aanhet eikeltje.

Dat zou kunnen preggie, daar heb ik geen ervaring mee.

@Roos wrote:

tsja… maar het verschil is dus ECHT wel of het een totaal verkleefd voorhuidje is, of dat het huidje niet vastzit aanhet eikeltje.

Dat zou kunnen preggie, daar heb ik geen ervaring mee.

Preggie bedoelt dat de besnijdenis in kwestie een medische aanleiding heeft en eigenlijk niets van doen heeft met de info die je (heel goed bedoeld overigens) hier neerzet over besnijdeniscentra :-*

Het was inderdaad goed bedoeld.

Ik kan me voorstellen dat als je niets met besnijden hebt dat je ook even moet slikken als het om medische redenen toch moet gebeuren.

De sites zette ik hier neer omdat er info te vinden is over besnijdenissen en de resultaten (al dan niet medisch) en daarnaast zag ik in dit topic een heel hoog bedrag voor besnijden langs komen.