Dat hoge bedrag is van het besnijden in t ziekenhuis onder narcose… heb je een medische indicatie, dan word t vergoed… zo niet, betaal je het uit eigen zak…(zoiets zal t zijn denk ik)
Wij hebben zelf gekozen voor besnijden om geloofsredenen… en het in een besnijdenis centrum laten doen… onder plaatselijke verdoving en kostte ons idd iets van 230 euro…
Hier wordt nu sinds een week toch gesmeerd met Dermovate creme en ik moet zeggen dat het nu al een beetje soepeler is :dance: De uroloog die ik uiteindelijk telefonisch gesproken heb is degene die alle kinderen daar op de poli ziet met dit soort problemen en zijn ervaring is toch dat de creme bij 75% van de patiëntjes helpt en dus een besnijdenis niet nodig is Kijk als het nodig is dan is het nodig en dan wil ik het z.s.m. voor hij naar school gaat eind februari, maar als het niet hoeft dan liever helemaal niet omdat hij idd helemaal onder narcose zou moeten dan We moeten nu in totaal 6 weken lang 2x per dag smeren en dan 2 weken niet, na die 2 weken moeten we langskomen, omdat soms in de stopweken de voorhuid toch weer vernauwt en dan is een besnijdenis alsnog nodig, dus we zullen zien…
Even over de medische indicatie en de kosten;
De besnijdenis is bij een heleboel verzekeraars deels of helemaal uit het pakket gehaald. Bij Z&Z bijvoorbeeld moet je altijd een deel zelf betalen. Je krijgt 75% vergoed, maar met medische indicatie is dit met een maximum van 230 euro en zonder medische indicatie is het maximum 115 euro. Wij hebben even bij een willekeurig ziekenhuis gekeken en daar waren de kosten ongeveer 350 euro. Maar check dus vantevoren even bij het ziekenhuis wat de kosten zijn en dan wat je verzekeraar nog vergoed :thumbup: