te nauw voorhuidje

Wij gaan zo met lucas naar de huisarts… We zijn er achter gekomen dat meneer last heeft van een te nauw voorhuidje… We hadden al eerder het vermoeden. In de douche heb ik natuurlijk al regelmatig een poging gedaan om het een stukje naar achter te schuiven maar steeds lukte dat niet. Af en toe zag zijn slurfje(grin, wat een woord, maar het stukje wat dan zijn voorhuid is) een beetje rood geirriteerd, dus het werd tijd dat we het daar ook eens schoon gingen maken. Maar ik kreeg het niet verder terug geschoven. Van de week zat hij naar de tv te kijken en werd ergens helemaal opgewonden van(hij vindt Dora helemaal te gek,en dat kwam op… dus ja :roll: ) en hij begint me toch ineens te huilen en te grijpen naar zijn piewie…

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren… Hij is toch al niet zo happig de dokter, en nu gaat ie nog aan zijn piewie zitten ook nog :shifty: Ik ben benieuwd…!!!

zijn dus net geweest, en moeten volgende week woensdag naar de uroloog… hoop dat het of heelsnel geregeld kan worden of pas na kerst, want we gaan het weekend voorkerst met zijn alllen een weekendje weg… en dan zou hij wellicht niet kunnen zwemmen… minderr… maar ja, wat mot dat mot

wat wij toen als advies kregen;

in bad proberen de huid wat terug te duwen.

in warm water is het wat soepeler

je kan het hem dan ook zelf laten doen

(oefenen noemden wij het)

op die manier komt het water er beter bij.

en als hij het zelf doet, bepaalt hij wanneer te stoppen.

succes !!!

Wat is ook alweer de leeftijd dat je moet beginnen met het terugschuiven van de voorhuid en het schoonmaken?

Ik dacht pas een jaar of 4? Anders moet ik nl ook actie ondernemen!

Groetjes…en succes hoor beebiedroom…Monique.

Ik dacht ook pas later, een jaar of 5/6…

Een paar maanden terug hebben we het nog op het consultatiebureau gevraagd voor mijn oudste (ruim 4 jaar oud) zoon en toen zeiden ze dat we hem het zelf konden laten proberen onder de douche, maar zeker niet forceren en dat doe je ongemerkt al gauw (daarom moet ie het zelf doen). Je kunt dan iets scheuren en dan ben je verder van huis! Ik hoop niet dat dat is wat er bij jullie is gebeurd.

Met 6 jaar gaan ze weer naar de schoolarts, ik denk dat je minstens wel tot die leeftijd kunt wachten voordat je je zorgen moet maken. Het advies van het CB is dus afblijven!

Ik kreeg vorige maand bij mijn kinderarts te horen, dat ik de voorhuid van mijn zoontje terug moest schuiven als hij in bad zit. De arts deed het ook nog even voor. We doen dat nu wel eens. Dat gaat goed, er zit geen huid vast of zo. Maar mijn zoontje is 16 maanden! En van de kinderarts moest ik daar nu al mee beginnen. Ik heb eens rond gevraagd, en hier word dat aan iedereen geadviseerd. Hier is overigens in Spanje. Maar nu lees ik hier vanaf 4 jaar of zo :think:

Eveline.

ik dacht altijd dat het vanzelf wel ging. zeg maar dat je zoontje het zelf wel aan ging zitten zeg maar. hoe kom je er dan achter? ik had altijd gehoort dat je eraf moet blijven en dat het op een gegeven momend je kindje er zelf wel aan gaat zitten.

en idd bij een jaar of vier vijf.

ik heb dit kunnen vinden op het internet, afkomstig van GGD nijmegen:

Verzorging vanhet voorhuidje

Wat is de voorhuid

De penis bestaat uit een stam en een eikel. De eikel is zeer

gevoelig en wordt beschermd door een dunne rekbare huidplooi:

de voorhuid. De eikel wordt bij sommige jongens geheel door de

voorhuid bedekt, bij andere jongens is de eikel slechts gedeeltelijk

door de voorhuid bedekt.

De voorhuid bij baby’s en peuters is bijna altijd aan de eikel verkleefd.

Deze verkleving lost zich vanzelf op. Op 6-jarige leeftijd is

bij 90% van de jongetjes deze verkleving verdwenen. Rond het

tiende levensjaar kan bij de meeste jongens de voorhuid over de

eikel worden geschoven. U hoeft zich geen zorgen te maken als

de voorhuid verkleeft zit aan de eikel. Als uw kind met een stevige

straal plast is er meestal niets aan de hand. De verkleving zal

vanzelf verdwijnen.

De verzorging van de voorhuid

Onder de voorhuid hoopt zich huidsmeer op. Dit zogenaamde

smegma moet regelmatig worden weggewassen om ontstekingen

aan voorhuid en eikel te voorkomen. Het wegwassen van smegma

kan pas wanneer de voorhuid teruggeschoven kan worden. Als

de voorhuid nog verkleefd zit aan de eikel moet u de voorhuid

rustig laten zitten en het topje van de penis gewoon voorzichtig

wassen zoals elk ander deel van het lichaam.

Wanneer uw kind een jaar of drie is kunt u eens voorzichtig proberen

de voorhuid wat terug te schuiven. Doe dat samen met

hem, bijvoorbeeld als hij in bad zit. Het smegma dat zich achter

de huidplooi ophoopt kan dan gemakkelijk worden weggewassen.

Zo leert uw kind dat dit net zo’n vast onderdeel is als tanden

poetsen en haren wassen.

De besnijdenis

Besnijden is het geheel of gedeeltelijk weghalen van de voorhuid.

Bij een aantal godsdiensten is de besnijdenis een eeuwenoud

ritueel.

Wanneer is medisch gezienbesnijdenis noodzakelijk

Eigenlijk bij kleine jongens alleen als zich regelmatig infecties

voordoen tussen voorhuid en eikel en daardoor een te nauwe

voorhuid is ontstaan. Het is aan te bevelen, zo mogelijk, te wachten

tot het kind kan begrijpen waarom de besnijdenis nodig is.

hey bedankt zeg. een hoop informatie. zo ik zit er dus niet aan dus.

pff, nu weet ik het helemaal niet meer :think: die tekst spreek mijn kinderarts tegen! Nou, ik denk dat ik er gewoon niet meer aan kom, tot hij 3 of 4 is. ( het zit niet verkleefd, dus dat zal ook niet meer gebeuren )

raar he dat het verschillend is.

op zich maakte ik me ook nog geen zorgen,maar hij had er pijn aan… op het moment dat ie ergens opgewonden over raakte, ensja, als klein jongetje krijg je daar ook een lichamelijke reactie op… :mrgreen: zijn eerste reactie is dan huilen, want het doet zeer… de huisarts heeft gekeken, het huidje zit niet verkleefd… maar de opening is te klein…Hij plast met krachtige straal,maar nooit helemaal recht, zit altijd eenknik in om het zo maar te zeggen, en hij heeft ook een erg lang slurfje… :mrgreen: dat slurfje zag negen van de tien keer rood… en hij gaf ook regelmatig aandat hij auw had aan zijn piewie… voor ons dus genoeg redenen om naar de huisarts te gaan, en die zag de noodzaak ook…

woensdag zullen we het horen… maar ik laat me niet met een kluitje in het riet sturen… (zoals mijn vriendin, die werd met haar zoontje naar huis gestuurd met een of ander zalfje :roll: )

ff de update… was het heel ff vergeten hier te vertellen, maar lucas wordt binnen nu en een week of zes geholpen aan zijn voorhuidje… De arts vond dat hij te panisch was over zijn geslacht(niemand maar dan ook niemand mag eraan komen,ook hijzelf niet) en het was alweer geirriteerd. Een zalfje(ja niet te geloven, dat doen ze dus echt) zou niet meer afdoende zijn…

Ik wil wel vragen of het mogelijk is om een gedeeltelijke te doen, dus alleen het top je zeg maar. Zou het zo sneu vinden als heel zijn voorhuidje ineens weg was… in het kader van de gevoeligheid(en toch ook wel estetisch oogpunt)… maar ja, dat zullen we dan wel zien…

Jeetje, nou dikke knuf voor je mannetje. Ik hoop dat hij er niet al te veel last van zal hebben, maar ja, dit is ook niet fijn.

ik zal je zeggen, met sinterklaas kreeg hij EINDELIJK zijn felbegeerde lego-trein… en hij wist niet goed wat ie moest doen. Hij kreeg natuurlijk van intense blijheid een erectie, en stond met zijn hand in zijn broek heel moeilijk , maar ook intens gelukkig te kijken… Op dat moment breekt je moederhart… Hij had pijn… maar was ook zoo blij… :cry: :shock: :smiley:

Agossie, arm ventje… de mijn breekt bijkans ook als ik het zo lees… ZO blij en toch pijn…

Ik sterk mezelf eraan dat hij over een maandje of twee-drie die pijn niet meer hoeft te voelen… Maar hij moet eerst nog over een heuvel heen… en daar zie ik ook het meest tegenop…

De komende paar weken worden het ergste denk ik… Maar daarna gaat de wereld weer voor hem open! :pray: :pray: :pray: