Te laat komen ( wat moet ik hier nu mee ? nieuwe vraag )

Waarom de helft? Tijd blijft even kostbaar hoor. Een taxichauffeur laat ook de meter lopen. Je zit toch te wachten en je hebt je planning eromheen gemaakt.

Ja ik ga niet altijd wachten ook al ben ik thuis, ze moet gewoon op tijd komen.

Het is gewoon iritant.

Het gaat dus niet per uur maar per mand.

Maar als ik sms van: Vind het erg vervelend als ik telkens moet wachten,voor elk kwartier te laat bereken ik 2,50.

Als je het hier mee eens bent hoor ik het wel.

Kan dat ??

Maar dan nog vind ik het vreselijk iritant dat mensen niet op tijd komen.

Denk dat ik me hier alleen maar aan ga iriteren.

Omdat je al een paar keer hebt aangegeven dat je graag wil dat ze op tijd komt, zou ik nu voor een andere aanpak kiezen.

Maak je ook een afspraak wanneer de mand klaar is? Dan is dat toch ‘‘ineens’’ veel later geworden?

Ik zou er iig niet meer op gaan zitten wachten, ze komt toch niet op tijd. Dus lekker weggaan, hopelijk staat ze een keer voor een dichte deur. (Bij voorkeur als het regent en ze dus de mand niet voor de deur kan achterlaten :twisted: )

Of ben ik nu erg slecht??

als het per mand gaat kun je niet de te laat gekomen tijd berekenen!

Wel zou ik haar uitleggen dat je er een bepaalde tijd voor vrij gemaakt hebt en dat gebaseerd is op 1 mand, als zij te laat komt dat je dan niet kunt garanderen dat het op tijd klaar zal zijn, dan moet zij ineens wachten. :wink: Meestal vinden mensen het dan ineens niet meer zo leuk!

@Chrissy wrote:

Omdat je al een paar keer hebt aangegeven dat je graag wil dat ze op tijd komt, zou ik nu voor een andere aanpak kiezen.

Maak je ook een afspraak wanneer de mand klaar is? Dan is dat toch ‘‘ineens’’ veel later geworden?

Ik zou er iig niet meer op gaan zitten wachten, ze komt toch niet op tijd. Dus lekker weggaan, hopelijk staat ze een keer voor een dichte deur. (Bij voorkeur als het regent en ze dus de mand niet voor de deur kan achterlaten :twisted: )

Of ben ik nu erg slecht??

Nou ik zou je vertellen dat heb ik dus vandaag gedaan :oops:

Ik zou de volgende keer een kwartier wachten, en dan gewoon weggaan. Dan komt ze er vanzelf wel achter dat je er niet bent als ze voor een dichte deur staat. Misschien dringt dan de boodschap wel door (als het haar tijd kost, in plaats van jou)?

Ik heb zelf ook een grondige hekel aan mensen die te laat komen - 9 van de 10 keer is er geen goede reden voor, maar hebben ze gewoon niet goed gepland, of je staat niet zo hoog op hun prioriteitenlijstje. Zeer irritant!

oh, tegelijkertijd zelfde idee zie ik…

@Karin2 wrote:

@romata wrote:
@Karin2 wrote:
Dus het is een vrouwtje voor wie jij strijkt ?

Dan mag ze zich even heel rap aan haar afspraken houden wat mij betreft! Ze doet gewoon zoals het haar uitkomt, niet over je laten lopen dus.

Ja indd.

Maar hoe maak ik haar nogmaals duidelijk naar haar sms dat ik toch wil dat ze op de afgesproken tijd komt :shifty:

Ik zou niet sms-en maar even bellen. Als zij haar was gestreken wil hebben kan ze op tijd komen of ze moet je meer betalen.

De sanctie vanmeer betalen vind ik een goede :thumbup:

Ik zou haar strijk niet eens meer doen, sorry!

:oops:

@romata wrote:

Maar als ik sms van: Vind het erg vervelend als ik telkens moet wachten,voor elk kwartier te laat bereken ik 2,50.

Als je het hier mee eens bent hoor ik het wel.

Zou eerst een sms sturen zonder dat je erbij zet dat je voor elk kwartier extra kosten gaat berekenen, maar mocht heel laconiek reageren dan zou ik het haar wel laten weten.

Even zakelijk gezien…hoe hard heb je haar nodig? :think:

Wanneer dat heel hard is, zou ik haar op een rustige toon vertellen dat je het niet op prijs stelt dat ze je laat wachten. Spreek gewoon met haar af dat je vanaf nu vanaf de afgesproken tijd, nog 10 min. extra zal wachten en daarna je eigen plan trekt. Of dat dan weggaan is of niet…Zo ben je voor jezelf niet meer verplicht te wachten en weet zij waar ze aan toe is. Wil ze een nieuwe afspraak maken, dan is dat aan haar om te vragen en aan jou om daar een duidelijk antwoord op te geven. Plan dan ook echt alleen in als het jou uitkomt en hou weer die 10 min. aan ;). Net als bij baby’s…heel consequent blijven. :wink:

Heb je haar (nouja, haar geld dan ;)) niet nodig en irriteer je je zo erg aan haar dat je haar kan missen als kiespijn, stop dan met haar strijk. Scheelt jou een hoop irritatie ;).

Succes!

helemaal met nannietje eens.

@Karin2 wrote:

Dan mag ze zich even heel rap aan haar afspraken houden wat mij betreft! Ze doet gewoon zoals het haar uitkomt, niet over je laten lopen dus.

Dan zou ik om de sleutel vragen en dat ze geld op tafel legt

Je hebt haar toch niet nodig om te strijken :mrgreen:

@victoria wrote:

@Karin2 wrote:

Dan zou ik om de sleutel vragen en dat ze geld op tafel legt

Je hebt haar toch niet nodig om te strijken :mrgreen:

Het vrouwtje komt de was brengen en halen zover ik heb begrepen.

Ohhh dan is het helemaal k*t

Dan in de avonduren laten brengen, zodat je het de volgende dag kunt strijken.

Ja indd ze komt de strijkmand brengen.

In in de avonduren brengen, mij maakt het helemaal niet uit wanneer het word gebracht ( natuurlijk wel in overleg ).

De volgende dag kan ze die strijkmand dan gewoon weer ophalen.

Maar ik heb er over nagedacht,ik ga gewoon zeggen graag op tijd komen 5 a 10 minuutjes te laat als dat een x voorkomt oke.

Zoniet dan moet je toch echt iemand anders zoeken die voor je wil strijken.

Ik maak me er tegenwoordig niet meer druk om. Van een aantal weet ik dat ze altijd te laat komen en eerst ergerde ik me er aan, maar toen vroeg ik me af waarom ik me zo druk maakte. Wat maakte het eigenlijk uit dat ze wat later waren … 99 keer van de 100 … niets eigenlijk. Eigenlijk was ik wel jaloers op hun relaxedheid en nu probeer ik het maar te nemen zoals het is.

Als ik een aantal dingen gepland heb en ze komen te laat, dan ben ik wel gewoon weg als ik weg moet. Jammer dan. Als ik relaxed reageer, dan moeten ze dat zelf natuurlijk dan ook maar doen.

En als ze echt op tijd moeten zijn, dan spreek ik gewoon een half uurtje eerder af … komen ze tenminste “op tijd”.

Ik vind dat het geen zak uit maakt wie of wat iemand komt doen. Afspraak=afspraak!

Als iemand wat later komt, no problemo, maar laat dan even wat van je horen :roll: Spreek dan af dat je tussen twee bepaalde tijden komt, dan heb je wat meer speling, maar te laat komen :naughty:

Mijn tip: stop met dat sms-en.

Gewoon even bellen of zeg het face-to-face als ze de mand komt brengen…

ikheb altijd geleerd dat het een kwestie van prioriteit is. Als ze elke keer als ze optijd zou komen 1000 euro zou krijgen was ze waarschijnlijk altijd optijd.

Dus schijnbaar vindt ze dit niet belangerijk genoeg. Ik zou heel duidelijk een grens aangeven. Ik ben thuis tussen … en … daarna is het te laat en kun je het devolgende dag weer op die tijd proberen. dus gewoon een vaste haal en breng tijd.

groetjes

marlies