Te laat komen ( wat moet ik hier nu mee ? nieuwe vraag )

Pff ik heb er toch zo’n hekel aan als mensen te laat komen.

5 a 10 minuutjes oke.

Maar ik maak dan vaker een afspraak en die vrouw komt altijd te laat, een x duidelijk gezegd graag op de afgesproken tijd komen !!

Elke x 20 a 30 minuutjes te laat zonder even een belletje/smsje dat het wat later word ofzo.

:twisted:

En dan een smsje krijgen ben je de afspraak vergeten ? of was ik te laat :naughty: :naughty:

Daar heb ik ook een hekel aan, mss toch een keer heel duidelijk zijn dat je er niet van gediend bent. Afspraak is afspraak, 5 minuutjes te laat kan een keer gebeuren, maar standaard 20 tot 30 minuten te laat vind ik ook not done :naughty:

oh daar kan ik ook helemaal niet over

Ik ben meestal weleens te laat :shifty:

Maar ik ben dan nog wel zo beleefd om even te smsen dat ik iets later kom … anders vind ik dat wel erg onbeschoft ! :mrgreen:

wij zouden vandaag om 10u hub zn neefje krijgen om hier te komen logeren…Worden we om 10u gebeld dat het iets later werd. Om half 11 worden we gebeld dat het tegen half 12 word. Hier kan ik zooo boos om worden he! Ga ik extra vroeg mn bed uit om om half 9 bij de winkel te staan. Zodat ik ook terug ben als hun komen.

Pff tis niet de eerste keer dat ze te laat zijn. Maar tis wel de 1e keer dat ze ook werkelijk bellen om t te melden…Dus er zit vooruit gang in :roll:

Trouwens…

bijv.

Als hub om half 12 een afspraak heeft bij de tandarts. En ze zeggen hem om 12u dat de tandarts nog even in bespreking is en dat het nog 10minuutjes duurt…Gaat die gewoon weg…

Als wij telaat komen moet je consult kosten betalen, en hun mogen wel gewoon in bespreking blijven terwijl ze weten dat ze om half 12 een afspraak hebben :snooty:

Ik heb al verscheidene telefoontjes gehad, van waar die dan een afspraak had, dat ze hem wel hadden gezien maar dat ze hem nu niet meer konden vinden. Hoef ik alleen maar te vragen of het te lang uitliep 8) Bekend probleem…Meestal zorg ik ook met echt belangrijke afspraken dat ik mee kan. Aangezien hub ook een aantal psychische problems heeft.

Ik had een smsje gestuurd:

Ik heb tot 10:15 gewacht, maar graag op de afgesproken tijd komen of anders even iets laten weten dat het later word.

Nu krijg ik dus terug: Ik ben slecht in op tijd komen heb een drukke agenda en had een afspraak tot 9:45 en die liep uit. Spreken we iets nieuws af ? ben rond half 5 in de buurt vandaag.

Wat moet ik hier nu mee ??

En hoe kan ik toch nogmaals een x duidelijk maken dat ik toch graag wil dat ze op de afgesproken tijd komt ?

Mss handig als je ven uitlegd waar het om gaat, is het iemand die iets af komt halen, is het een vriendin die op de koffie komt?

Ik weet niet of het een vriendin is zo ja zou ik alsnog wat afspreken als het jouw agenda schikt en dan zou ik ook duidelijk maken dat je ook een ´drukke´ agenda hebt(ook al zou dat niet zo zijn) en dat jij juist een hekel hebt aan laatkomers :slight_smile:

@Joy wrote:

Mss handig als je ven uitlegd waar het om gaat, is het iemand die iets af komt halen, is het een vriendin die op de koffie komt?

Nou het gaat om een vrouwtje die vaker een strijkmand komt brengen.

dat ligt er aan of het belangerijk is of niet…

Dus het is een vrouwtje voor wie jij strijkt ?

Dan mag ze zich even heel rap aan haar afspraken houden wat mij betreft! Ze doet gewoon zoals het haar uitkomt, niet over je laten lopen dus.

@Karin2 wrote:

Dan mag ze zich even heel rap aan haar afspraken houden wat mij betreft! Ze doet gewoon zoals het haar uitkomt, niet over je laten lopen dus.

Ja indd.

Maar hoe maak ik haar nogmaals duidelijk naar haar sms dat ik toch wil dat ze op de afgesproken tijd komt :shifty:

had ze er nu lucht van gekregen dat je een nieuwe strijkplank hebt? :wink:

Ik zou duidelijk maken dat je iemand van op tijd komen bent, dat het fijn is als ze laat weten of ze later komt in het vervolg.

Ik kan er ook slecht over, mijn hub is daarin absurd stipt, die wordt echt boos op mij als ik ergens een minuut later aan kom kakken. :hand: Vrouwen zijn vaak te laat schatje!

Maar goed, kijk of je er om die tijd bent, zeg ok en bespreek het, no better time like now lijkt mij!

@romata wrote:

@Karin2 wrote:

Ja indd.

Maar hoe maak ik haar nogmaals duidelijk naar haar sms dat ik toch wil dat ze op de afgesproken tijd komt :shifty:

Ik zou niet sms-en maar even bellen. Als zij haar was gestreken wil hebben kan ze op tijd komen of ze moet je meer betalen.

@romata wrote:

@Karin2 wrote:

Ja indd.

:think: Tarief omhoog, omdat je het in de avonduren nu moet doen :wink: :mrgreen:

Maar je wilt haar natuurlijk ook niet als klant verliezen :?

Ik heb ook een hekel aan laatkomers. Mijn zus is bv altijd te laat. :doh: Mijn moeder geeft zichzelf de schuld omdat ze vroeger achter de bus aan reed zodat ze toch nog optijd op school zou zijn. 1. had ik nooit gedaan. 2. alsof ze daarom nu nog steeds altijd te laat komt.

Maar owee, als mijn zus een keertje een paar minuten moet wachten :roll:

Mijn zus vind dat zoooo zonde van de tijd :naughty:

:shifty: Het helpt ook niet echt dat haar man misschien nog wel erger is wat dat betreft dan mijn zus :mrgreen:

Maar goed, ik erger mij nog erger aan 1 van mijn stiefbroers. Als je met hem iets afspreekt moet je ervan uit gaan dat de tijd die je afspreekt zijn ongeveer tijd zal zijn dat hij of zijn bed uit komt (als het 's ochtends is) of de tijd dat hij misschien vertrekt (2 uur rijden ofzo?) :wall: :wall:

Daarnaast kan ik hem ook niet uitstaan, dus eigenlijk ontwijk ik hem gewoon altijd :lol: Dus afspraken maak ik nooit met hem.

( :roll: Siep is 1 april geboren. 10 mei kwam ik hem toevallig tegen bij een andere stiefbroer, zegt hij: ik heb nog een kaartje voor Siep zijn geboorte liggen, moet ik nog steeds opsturen. Nog eens 3 weken later lag die plots in de brievenbus. Hij had voor mij die moeite niet hoeven doen hoor :snooty: )

Oja, en jaren geleden reed ik altijd met iemand mee naar mijn werk. Nog een collega (tijdelijk) wilde ook wel meerijden. Nou dat hebben we geweten, al snel hadden we medegedeeld dat wanneer hij niet op tijd op de afgesproken plaats stond dat we door zouden rijden.

Vaak heeft hij dus niet meegereden. Ook niet omdat wanneer hij toevallig op tijd was, we hem wel eens voor ons de bus in zagen stappen :lol: )

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@Karin2 wrote:

@romata wrote:
@Karin2 wrote:

Ja indd.

Ik zou niet sms-en maar even bellen. Als zij haar was gestreken wil hebben kan ze op tijd komen of ze moet je meer betalen.

Ze doet alles per sms, denk dat ik gewoon ga smsen dat ze toch echt op de afgesproken tijd moet komen, lukt dat niet dat ze dan toch iemand anders moet zoeken.

ofzoiets :think:

@Karin2 wrote:

Ja!! Dat is precies wat ik zou zeggen: tijd is geld.

Ik werk op basis van een uurloon. Als iemand 10 min. na de afgesproken tijd nog niet binnen is, bel ik dat de meter al loopt. Dan komen ze echt niet meer te laat :lol:

ik haaaat het als mensen te laat komen. Bel dan idd even dat het later wordt.

en niet als je al een half uur te laat bent bellen dat je later komt, daar ben ik dan ook al wel achter :wall:

Als ze de was bij je thuis komt brengen en je bent er toch zou ik denk ik niet moeilijk doen en gewoon 15min eerder afspreken dan waar je zelf op rekent :wink: Als je echt op haar zit te wachten zou ik voor de wachttijd 50% van het afgesproken bedrag rekenen(dus stel je krijgt 20 per/uur zou ik daar gewoon 2,50 bij optellen als ze 15min te laat is en 5,- bij 30min :wink: )