Te hoog HCG-gehalte??

Hoi allemaal,

Ik heb weer opnieuwe bloed moeten laten prikken. Ik ben al 7 weken ziek zwak en misselijk. De huisarts vertrouwd het niet helemaal. Hij wil weten of mijn HCG gehalte te hoog is. Toen ik hem vroeg wat dat zou betekenen, wilde hij het niet zeggen. Hij zei alleen, dan heb je een andere aandoening. Ik ben op intenet gaan zoeken en het enige wat ik kan vinden is dat het tekenen zijn van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of een mola-zwangerschap. En het zou een tweeling kunnen zijn. Maar, en dat weet de huisarts ook, ik heb met 10,5 weken een echo gehad en deze was helemaal in orde. Mijn kindje lag heftig te spartelen, het hartje klopte goed en het is er maar één. Dus dan kunnen de bovengenoemde drie dingen toch niet waar zijn? :-/

Weet iemand wat het nog meer zou kunnen betekenen?! Ik maak me nu zo’n zorgen :’( :’( :’(

Haai wurmpje.

Bah wat flauw kan een arts soms doen. Maar mischien wil hij je niet onnodig overstuur maken, en wil hij eerst zelf ff checken wat er aan de hand is.

Ik vind het wel heeeel erg rot voor je dat je zo drietig bent. Ik heb geen raad of iets meer te vertellen.

Ik wilde je alleen even een hart onder de riem steken :-*

Het enigste wat ik weet is dat het niet uitmaakt of het een 2-ling is ! Want in het begin dachten ze ook dat ik te hoog gehalte had. Ik vroeg gelijk of dit te maken kon zijn met een 2-ling, omdat dit in de familie van mijn vriend zit, maar ze zei dat dat niet zo was…

Ik verveel me toch , ga wel ff op zoek voor je :wink:

Liefs Jennifer … :-*

Het is het eerste wat mijn huisarts zei, toen hij hoorde dat ik zo misselijk was. Hij zei, dan is het een tweeling, of er is iets anders. Maarja, ik hoop gewoon dat er niks ergs aan de hand is. Of het er nu één of twee zijn.
Ik hoop dat er nog wat reacties komen van mensen die misschien wat meer weten. Ik moet wachten tot vrijdag. :-[

Hoi Wurmpje,

Ben je alleen erg misselijk of heb je ook nog andere klachten?
Over dit onderwerp weet ik alleen dat iedereen anders reageert op het hcg hormoon. De een merkt er niets van, de ander kan er heel erg ziek van worden. Volgens mij heeft dit dus niet zozeer te maken met de hoeveelheid HCG maar meer met de reactie van je lichaam hierop.
Een vriendin van mij heeft trouwens hele goed tabletjes gekregen van haar arts tegen de misselijkheid. Die bestaan dus wel, vraag er eens naar bij je arts?

Hoop dat je heel snel opknapt, beterschap he :-*

Anniek

Hee meis,

Het is heel normaal hoor als je je beroerd voelt. Ik heb dat ook! Kan soms alleen maar op de bank liggen thuis. Sinds enkele dagen wordt het heeeeeel iets minder, maar ik ben nog steeds misselijk.
Mijn gyn vond dat juist een goed teken! (ook omdat ik 2 mk’s heb gehad en mijn klachten nu veel erger zijn dan toen).
Dus ik vind dat die ha van jou een beetje paniek schopt, eerlijk gezegd. Zoveel meiden zijn beroerd, dat lees ik dagelijks op het Forum.

Moet je ook overgeven?
Ik heb dat tot nu toe gelukkig niet gehad, maar ook dit is niet abnormaal hoor.
Je lichaam moet erg wennen aan de zwangerschap, het is niet niks.

Nou ja, laat de ha maar onderzoeken, maar als ik jou was zou ik me niet teveel zorgen maken hoor.

Heb je nog andere klachten?

Sterkte, Jewel :slight_smile:

Ik kon vanmorgeb bellen over de uitslag van mijn bloedtest. Krijg je natuurlijk de assistente, zegt ze: Nou, ik begrijp helemaal niks van de uitslag, Ik laat de dokter je vanmiddag wel even terug bellen. ??? ??? ???

Wat moet ik hier nu weer van denken :-/ :-/

Dat heeft niks te betekenen hoor. Ik heb het heel vaak meegemaakt dat de ass. niks van de uitslag begreep…dan vraag ik altijd de uitslag en zoek het zelf wel op. Tenminste als je er zelf wel uit wijs kunt worden he. :wink:

Maak je niet druk. Echt.
Ik snap gewoon niet dat die ass. geen waardes zien waar het tussen moet liggen, zo hoort het te zijn. Dan kan ze in ieder geval vertellen of het te hoog is of dat het binnen de grenzen valt.
Maar vanmiddag kun je je vragen zelf stellen en heb je je gyn zelf aan de lijn. Da’s nog beter.
Probeer alvast te bedenken wat je evt wilt vragen bij welk antwoord, want ik ken artsen…even de uitslag doorgeven en ze hangen op. Laat jou dat niet overkomen hoor!
Enneh…als het je telang duurt; zelf bellen want ze bellen vaak niet terug (ik wil je alleen even waarschuwen, zodat je vandaag de uitslag in ieder geval weet).

HEEL VEEL SUCCES!!!

Laat je even weten hoe nu verder?

Liefs, Jewel :-*

Ik hoop dat je gauw je huisarts aan de lijn krijgt… dit schiet ook niet op en hoewel er vast niks aan de hand is kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt!

Wel raar dat je huisarts zo geheimzinnig deed.

Probeer er maar niet te veel aan te denken… je hebt tenslotte zelf op de echo kunnen zien dat het goed is met je kindje! :slight_smile:

Hou ons op de hoogte, hè?

Quote:
Ik kon vanmorgeb bellen over de uitslag van mijn bloedtest. Krijg je natuurlijk de assistente, zegt ze: Nou, ik begrijp helemaal niks van de uitslag, Ik laat de dokter je vanmiddag wel even terug bellen. ??? ??? ???

Wat moet ik hier nu weer van denken :-/ :-/


Precies wat zei zegt..... ze snapt het niet, dus kan ze er geen zinnig woord over zeggen.


Hij zou tussen 12.00 en 13.00uur terug bellen en ik heb nog niks gehoord. Ik kan daar ook niet heen bellen, dat kan alleen op bepaalde tijdstippen :-[

Als ik vanmiddag niks hoor, ga ik er wel langs en niet weg voor ik de juiste uitslag heb.

Ben wel een beetje blij, want ik neem aan dat als het vekeerd was geweest, ze niet vergeten waren te bellen, toch? Of niet?

Ik plons even lekker in bad(met de telefoon bij de hand) dan kan ik fris langs de dokter.


IN IEDER GEVAL HEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE LIEVE REACTIES!! IK LAAT HET ZO SNEL MOGELIJK WETEN.

En wurmpje al bericht???

Ze was het vergeten op te schrijven :-/ vandaar dat ik niet teruggebeld werd. Maar ik weet nog niks, want de huisarts wil met de gyn overleggen :-[

Hoe kun je iemand onzeker maken…


Ze heeft beloofd dat ze zo terugbelt en dan weet ik meer, hoop ik.

Jeetje wat vervelend!!! Beloof dan nog even niets!
Zullen voor je duimen!

Daar zou je toch helemaal van gek worden, wurmpje. Eigenlijk onmenselijk.

Ik wens je heel veel succes.
Ze kunnen bellen tot 18.00, toch?

[move][glow=red,2,300]DUIM DUIM DUIM[/glow][/move]

Tot 17.00uur
En als ze dan niet gebeld hebben moet ik wachten tot maandag. Maar dat zal toch niet?! Dan zoek ik echt een andere huisarts >:(

Maar laat ik nog even rustig afwachten…vooral rustig!

Ze hebben gewoon niet gebeld. Dit is toch niet normaal >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Ik ben echt kwaad gewoon. En ik moet huilen. Dit is toch achterlijk. Nou moet ik het hele weekend wachten, is het dan zo erg???

Wat een ######

Dit is te triest voor woorden. Dit mag niet gebeuren.
Maar ja, We leven in nederland. Je moet balkenende heten voor je fatsoenlijk geholpen wordt hier.
Maar daar heb jij nu niks aan natuurlijk.
Dit is echt balen ik hoop dat je ook troost en steun van manlief krijgt.


Maandag is lang.
Ik hoop dat de tijd toch een beetje omvliegt voor je, ook al zou het voor jouwn gevoel niet zo zijn.
Het zou in ieder geval mooi weer worden. Lekker op de frisse lucht, dat zal je goed doen.

Makkelijk praten he, maar ik wil je alleen een hart onder je riem steken.

Ik blijf in iedergeval voor je duimen dat alles goed zit. :-* :-* :-*

Wat erg!!!

Dat bedoelde ik nou…ik was hier al bang voor…het is zo herkenbaar!

En dan bel je niet omdat je anders bang bent dat je ze tot last bent…nou, dat overkomt mij niet meer hoor. Dan vinden ze me maar een zeurwijf!
Schandalig gewoon. Ik heb hier geen woorden voor.

>:( >:( >:( >:( :o >:( >:( >:( >:(

Hier word je toch gek van? Van die onzekerheid?
Schelt ze uit maandag. Want anders zien ze de noodzaak er denk ik niet van in. Kom voor jezelf op hoor meis.

Heel veel sterkte, en maak je niet te druk he.
Het komt echt goed!

Veel liefs, Jewel

Ik schelt ze zeker verot maandag. En ik heb weldegelijk willen bellen hoor, maar je krijgt een antwoordapperaat. Er zijn bepaalde tijden dat je kunt bellen en anders heb je pech. Lekker makkelijk voor hun. En voor mij dus gewoon pech.

Maar ze zijn maandag niet klaar met me >:( >:( >:( >:(