Te hoog HCG-gehalte??

Sorry voor het taalgebruik hoor, maar zo voel ik me nu even.

Dat mag ook wel, je hoeft je niet te verontschuldigen.

Een antwoordapparaat…grrrrrrrrrrrrrrrrrrr >:( >:( >:(

Hoi Wurpje wat vervelend dat je tot maandag moet wachten!
Ik kan je in ieder geval wel gerust stellen, een mola zwangerschap kan het niet zijn want dan had je op de echo geen kindje gezien maar een klompje cellen. dat klompje cellen produceert dan het HCG. Maar bij jou was duidelijkeen gezond kindje te zien
Hou moed!
:)cheetah

Precies Cheetah, en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap lijkt me ook erg sterk, dat hadden ze allang op de echo moeten zien! :slight_smile: Toch?

Ik weet wel hoor dat het niet buitenbaarmoederlijk kan zijn of een mola-zwangerschap. Ik vraag me alleen af wat het dan wel zou betekenen als het te hoog zou zijn.

Nog één dagje wachten en dan kan ik het weer proberen.

hoi wurmpje

ik wens je morgen succes. ik hoop dat je dan wat meer hoort.
bah wat een onzekerheid.

dokters toch. >:(

groetjes karin :-*

Nou ja zeg >:( >:( >:( >:( >:(

Het is ongelofelijk, maar het is ze gelukt me nog onzekerder te krijgen.

Net weer zo’n assistente aan de lijn: Nou, je HCG is veel te hoog, maar wat dat nu betekend dat weet ik niet. Je wordt vanmiddag teruggebeld.
Zeg dan gewoon weer niks ??? ??? ???

Ik heb haar echt door de telefoon getrokken. Wel lullig, want zij wist helemaal niks van vrijdag af.

Maar ondertussen zit ik me hier nu echt af te vragen, wat er nu allemaal aan de hand is. >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Owwww wurmpje,

Wat ontzettend balen!!! Ik zou ook echt niet weten wat ze hier nu weer mee bedoelen, tssss laat ze bellen als ze het zelf weten zeg… :-/

Nou ik hoop dat je er snel achter komt wat er aan de hand is en hoop het allerbeste voor je,

Anniek

Lieve Wurmpje, :-*
Nog langer wachten.
Onzekerder kunnen ze je niet maken zeg. :’(
Als je vanmiddag nog niks hebt gehoord, zou ik persoonlijk langs gaan hoor. >:(

Ik blijf voor je duimen , dat het niet te veel voorstelt.

Bij mij komt zodadelijk iemand langs van moeders voor moeders.
Krijg ik een extra test. Dat is altijd wel leuk. :smiley:

ZE HEBBEN TERUGGEBELD!

Maar helaas weet ik nog steeds niks. Ik moet woensdag een echo laten maken. Helaas kon het niet eerder. Ik ben er wel blij om, want inmiddels waren de woorden dat het goed was alleen niet meer genoeg geweest om mij gerust te kunnen stellen.

Dus woensdag om 14.20uur even met zijn allen voor me duimen graag!

Jeetje, nog langer wachten.

Ik heb nog op intenet gevonden dat een te hoog HCG gehalte ook kan betekenen dat je kindje een afwijking in de chromosomen heeft. Maar dit kun je op de echo denk ik niet zien?! Weet hier iemand iets meer over?

Geen idee wurmpje,

Chromosomen zelf kunnen ze niet zien op een echo. Daarvoor zal een vruchtwaterpunctie of vlokkentest nodig zijn. Maar sommige chromosoomafwijkingen zullen zich wellicht uiten in lichamelijke afwijkingen van het kindje. Dus misschien dat ze er d.m.v een echo toch iets over kunnen zeggen.
Pffff nog twee dagen wachten… tja… je hebt niet veel keus he :-/
Hoop er het beste van!

Anniek

Er is wel een mogelijkheid dat dit onderzocht wordt met een nekplooimeting. In combinatie met een bloedtest, kan dit tot 90% zekerheid geven, maar helemaal betrouwbaar is het niet.

Ik weet wel dat er maar weinig mensen hier in Nederland een goede nekplooimeting kunnen verrichten. Deze methode is nog vrij nieuw en opleidingen worden alleen nog maar in Engeland gegeven.

Ik weet natuurlijk niet waar je vandaan komt, maar als je meer info wilt, kun je natuurlijk altijd bellen. Er zit in Capelle aan den IJssel een verloskundige praktijk die is opgericht door een arts die altijd voor het Academisch ziekenhuis in Rotterdam heeft gewerkt. Hij houdt zich voornamelijk alleen nog maar bezig met nekplooimetingen. Zijn naam is Eric Smit(s)
Volgens mij heet die praktijk ook zo, maar weet het niet zeker. Op het net kun je wel wat over hem en de praktijk vinden.
Niet dat je daar naar toe moet, maar je kan natuurlijk wel bellen en het één en ander vragen.

Succes en sterkte!

Hoi Wurmpje,

Gisteren was ik niet online, dus ik heb nu even alles bijgelezen. Wat een verhaal zeg!
Je wordt er ook zo onzeker van.

Wat fijn dat je de echo woensdag krijgt. Hoelaat is de afspraak? Dan zal ik heel hard voor je gaan duimen.

Hee, maar wat ik me afvraag, de meesten van ons zijn hardstikke beroerd, inclusief mezelf. Soms kan ik alleen maar op de bank liggen en niks doen. Het gaat nu iets beter, maar ik heb er ook erg slechte dagen tussen.
Wat maakt dat verschil met jou? Ik ben nieuwsgierig omdat iedereen klaagt over beroerd zijn e.d. (je ziet: ik ben een leek hierin hoor :wink: )
Ben jij zo ziek dat je niks binnen kunt houden en alleen maar in bed ligt?
Je HCG is te hoog, dus gelukkig dat ze dat na hebben gekeken. Maar ja…wat dat betekent… ??? Wist je het maar!

Ik vind het heel erg voor je dat je in deze onzekerheid zit. Echt.
De echo is vast goed morgen hoor.
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte meis, ik denk aan je,

:-*, Jewel

Dank je wel!

Ik heb medicijnen tegen de misselijkheid en zelfs dan hou ik mijn eten niet goed binnen. Dus ik word steeds zwakker en zwakker. Ik kan niet langer dan 5 minuten staan. Meer nergie heb ik gewoon niet. Dus ik hoop echt van harte dat jullie dat niet zo hebben.

En ik moet woensdag om 14.20uur voor de echo!!

Hoi Wurmpje

Ik ben een beetje aan het rondneuzen (want ik ben nog niet zwanger, dus kom hier eigenlijk nooit)
Zie ik opeens jouw verhaal, jeetje meid…
Wat vervelend voor jullie dat je nog niks weet. Ik zou er ook op staan hoor, dat ze iets vertellen.
Nu maken ze je nog onzekerder, je kunt beter iets weten (ookal maak je je misschien voor niks zorgen, zorgen maak je je toch wel) dan iedere keer te horen dat er wel iets aan de hand kan zijn, maar wat…?? Want daar wordt je ook bang van!!
Daar zou ik ze ook mee confronteren, aangeven dat je hier nog onzekerder van wordt.

Ik hoop voor je dat jullie morgen meer te weten komen en laat je niet wegsturen zonder te weten waar je aan toe bent!!

Heel veel succes!!

Liefs Nicje :-*

Oh Wurmpje, dat is inderdaad wel heel heftig zeg.
Hoe kom je de dagen door? Lukt het wel een beetje? Heb je hulp van je mannetje/familie/vrienden? Want ik kan me voorstellen dat je weinig zelf kunt doen.


[glow=orange,2,300]Woensdag 14.20 allemaal duimen voor Wurmpje!!![/glow]

Sterkte hoor, Jewel

Wat zijn jullie toch een schatten allemaal ;D

En ik kan zelf inderdaad niets doen, maar heb een geweldige man die werkt, voor mij zorgt, voor zichzelf zorgt en het huishouden doet. Hij is zo lief en een geweldige steun voor me!!!

Maar ik lig de hele dag, met mijn laptopje in de buurt, voor nog een beetje sociale contacten. Af en toe ga ik even buiten zitten voor wat frisse lucht. En verder ben ik aardig op de hoogte van alle soapies op tv. Maar de dagen gaan ook aardig langs me heen af en toe. En andere dagen tikken de secondes langzaam weg. Dan bekijk ik de video van de eerste echo een paar keer. Die sleept me er dan weer doorheen!!

En jullie!! Jullie slepen me er ook doorheen!!

hoi wurmpje

morgen heel veel succes. en ik heb morgen ook een echo . maar bij jou is dat anders dat weet ik maar toch.
het is wel weer spannend. hoop voor jou dat alles goed is.
ik duim voor je tegen 14. 20 uur.

groetjes karin :-*

Ten eerste wat een @#$%^& ha. Ik zou hem hier echt in een gesprek op aanspreken. Zo ga je niet met mensen om!

Ik heb ook een zeer hoog HCG gehad. Ik was zeer zeer ziek. Moest ook met spoed aan de medicijnen anders was het opname. Gelukkig haalden de meds de pieken eraf waardoor ik eten binnen hield.
Ik heb een nekplooimeting laten doen en deze was goed. Een hoog HCG is niet ernstig! Eigenlijk alleen maar goed. Het is een goed teken dat alles in orde is! De kans op een miskraam is een stuk kleiner! Laat dit dus een geruststelling zijn. Helaas levert de reactie van je ha veeel en veeel te veel onrust. Afwachten!

Ik heb zelf nog nooit gehoort dat een hoog hcg slecht is voor de kleine houd dus moed.
Ik heb nu ook een hoog progesteron gehalte en dus bekkeninstabiliteit erbij. Maar ook dit komt vast en zeker in orde.

Meid laat je niet gek maken en geniet van de extra echo. Weet het is vreselijk moeilijk maar laat je nu je niets weet niet gek maken.

Heel veel succes en geluk

Desiree, ik hoop dat Wurmpje vanavond nog je gruststellende woorden leest…ze zal dan een stukje rustiger slapen denk ik!

Groetjes, Jewel