ik snap niet wat je bedoelt :oops: sorry
maar miss kan je huid niet tegen de kleureninkt???
ik probeer met je mee te denken want het moet niet lelijk worden want het blijft er je leven op zitten!
Tjah… nog heb ik nog nooit iets gehoord over het met zeep wassen ofzo…
smeer er bepanthen op ofzo… ik weet niet of de ha verstand heeft van dat??? maar ga anders morgen even persoonlijk terug naar die tattoo zaak!! succes meid!!! :hug:
@Baby2008Diablow wrote:
ik snap niet wat je bedoelt :oops: sorry
maar miss kan je huid niet tegen de kleureninkt???
ik probeer met je mee te denken want het moet niet lelijk worden want het blijft er je leven op zitten!
Tjah… nog heb ik nog nooit iets gehoord over het met zeep wassen ofzo…
smeer er bepanthen op ofzo… ik weet niet of de ha verstand heeft van dat??? maar ga anders morgen even persoonlijk terug naar die tattoo zaak!! succes meid!!! :hug:
Nee snap dat je met me meedenkt ben ik ook erg happy mee. Wil niet dat ie lelijk wordt.
Daarom ben ik dus ook op zoek gegaan naar een zaak die goed bekend staat. ipv iemand die nog geen half jaar zelfstandig werkt.
Was net op een tattoo forum aan het lezen en daar lees ik dus ook over desinfecterende zeep. Dat dat geadviseerd wordt.
x
ik zou er ff vanavond niks meer aan doen, en morgen bij tattooshop navragen en langs huisarts gaan :hug:
@Guusje wrote:
ik zou er ff vanavond niks meer aan doen, en morgen bij tattooshop navragen en langs huisarts gaan :hug:
Laat hem vanavond idd gewoon rusten en morgen ff de shop bellen.
Vind het ook zo iets om de shop die hier zit er voor te bellen.
Morgen zijn ze weer open
geen zeep meer gebruiken en zeker geen desinfecterende.
Verder z.s.m. naar de tattoo shop gaan en vragen hoe ze dit willen oplossen.
Verder lijkt het er idd op dat je een reactie hebt op de kleuren.
Meestal is rood de boosdoener omdat hier een stofje in zit waar veel mensen een resctie op hebben maar ik zie niet echt rood in jouw tattoo dus geen idee waar het dan aan kan liggen.
Iig van de korstjes afblijven nu.
Smeren met uierzalf of andere vette zelf lijkt me niet verstandig gezien je daarmee een mogelijke infectie insluit.
Echt zo snel mogelijk naar de tattoo shop en als di ehet niet weet naar je huisarts.
@Rivella wrote:
geen zeep meer gebruiken en zeker geen desinfecterende.
Verder z.s.m. naar de tattoo shop gaan en vragen hoe ze dit willen oplossen.
Verder lijkt het er idd op dat je een reactie hebt op de kleuren.
Meestal is rood de boosdoener omdat hier een stofje in zit waar veel mensen een resctie op hebben maar ik zie niet echt rood in jouw tattoo dus geen idee waar het dan aan kan liggen.
Iig van de korstjes afblijven nu.
Smeren met uierzalf of andere vette zelf lijkt me niet verstandig gezien je daarmee een mogelijke infectie insluit.
Echt zo snel mogelijk naar de tattoo shop en als di ehet niet weet naar je huisarts.
Rivella zit roze in dus daar zou rood in moeten zitten lijkt me. Moet wel zeggen dat hij beter is geworden nadat ik met uierzalf ben gaan smeren.
Morgen maar ff naar Assen om te laten kijken
He dat heb ik dus ook gehad op 1 heel klein plekje deed ook geen pijn totaal niet, heb er toen gewoon calendula opgesmeerd was ook het beste volgens de huisarts.
Oké Coor…ik denk idd dat je iets te fanatiek heb verzorgt eraan.
Zeep ook desinfecterend droogt de huid uit…snap dat advies echt niet en zeker niet 3x per dag :think:
Ik zou als ik jouw was idd terug gaan.
Dat het iig niet nat is is wel een goed teken.
Je huid reageert denk ik ook op de kleur maar ik denk dat de zeep er ook mee te maken heeft.
Bepanthen is genezend,werkt op wondjes en schaafjes…dat kreeg ik bij mij laatste tattoo zelfs als advies om erop te smeren maar zonder dat advies had ik dat ook gaan gebruiken.
Bij mijn eerste 3 heb ik vaseline gesmeerd maar nooit met zeep gewassen…ik snap het gewoon niet dat wordt al zo lang niet meer aangeraden :shifty: vroeger wel…maar ja toen zette ze ook nog wel eens tattoos met verdovende creme,daar zijn ze ook wel op terug gekomen…
Ik denk wel dat het goed komt hoor met je vogeltje :inlove:
Maar pulk niet!!
Ik had ook zo een wondje in mijn eertse tattoo door een mugebult waar ik aan had gekrabt…en dat korstje heb ik eraf gepulkt en toen viel zo…hups de inkt mee :?
Kon ik terug :roll:
Misschien dat die diepe wondjes op de endjes nu ook bij jouw de inkt mee gaat trekken als ze eraf vallen,maar op zich is dat goed bij te werken…
Verder denk ik wel dat hij goed genezen gaat…
Hij is mooi hoor Coor!! :thumbup:
@renzosmam wrote:
Hij is mooi hoor Coor!! :thumbup:
Hihi, dat vergeten we in al het meedenken helemaal te zeggen!
Dat ie mooooi is! En dat is ie! :inlove:
Ja Sas dat kan natuurlijk ook nog te goed verzorgen haha. Ja echt weer iets voor mij.
Ook met mijn tongpiercing ben ik fanatiek met poetsen en spoelen haha. Dus dat zou het kunnen zijn.
Bel morgen nog wel ff naar de shop wat zij er verder van zeggen en stap nu maar ff over op de bepanthen.
Ben erg blij met de tattoo en als ie strx genezen is dan komt er nog een kleine uitbreiding. Dat bedacht ik me later in eens.
x
Ja je kan zéker té goed poetsen/schoonmaken!!
En dat is bij je huid dus niet zo goed omdat je het zelfgenezend vermogen dan weg haalt.
Als jij de huid uitdroogt doot teveel zeep dan moet het én dat tegen gaan én die wondjes genezen die een tattoo nu eenmaal achterlaten.
Eigelijk moet je er zoveel mogelijk afblijven en alleen vet houden met bepanthen ed. zodat de huid niet gaat trekken.
Bij een kennisje van nog net 16 werd zelfs gezegt dat zij niets eraan mocht doen omdat zo een jonge huid juist zelf al alles regelt en geneest.
En idd wat Guss zegt van drogen aan de lucht is idd goed…dat is met wondjes (tepelkloven you know ) ook het beste.
Succes mop hoop dat hij snel helemaaaal prachtig is…en ben benieuwd wat je erbij hebt bedacht! :-*
Ik zou nu even niets smeren, anders gaan ze je straks nog verwijten dat je je niet aan hun regels gehouden hebt
Ik laat hem verder voor vandaag met rust. Morgen bel ik de shop heb inmiddels al gemaild maar hij kon zich geen vogel herinderen :wall:
Ja nog al logisch lijkt er ook niet echt op haha.
Maar heb de zelfde foto’s op gestuurd als ik hier neer gezet heb.
Ben dus benieuwd.
Verder denk ik dat Sas wel eens gelijk kon hebbend dat ik iets te schoon op de tattoo ben geweest.
x
@Coor wrote:
Ik laat hem verder voor vandaag met rust. Morgen bel ik de shop heb inmiddels al gemaild maar hij kon zich geen vogel herinderen :wall:
Ben dus benieuwd.
Verder denk ik dat Sas wel eens gelijk kon hebbend dat ik iets te schoon op de tattoo ben geweest.
x
Denk het ook Coor, ik heb er twee en hier was de instructie: s’morgens douchen, lekker met Sanex inzepen (zéker geen desinfecterende zeep) en na het douchen insmeren met vaseline of Sperti. Liefst sperti zelfs omdat het minder vet is.
Ik zou in jouw geval lekker met bepanthen insmeren, 3 keer per dag of zo en verder lekker aan de lucht laten drogen.
Bepanthen is huidherstellend en in de openlucht helemaal :-*
@Mellie wrote:
@Coor wrote:Ik laat hem verder voor vandaag met rust. Morgen bel ik de shop heb inmiddels al gemaild maar hij kon zich geen vogel herinderen :wall:
Ben dus benieuwd.
x
Denk het ook Coor, ik heb er twee en hier was de instructie: s’morgens douchen, lekker met Sanex inzepen (zéker geen desinfecterende zeep) en na het douchen insmeren met vaseline of Sperti. Liefst sperti zelfs omdat het minder vet is.
Ik zou in jouw geval lekker met bepanthen insmeren, 3 keer per dag of zo en verder lekker aan de lucht laten drogen.
Bepanthen is huidherstellend en in de openlucht helemaal :-*
Ik douche dus meestal s’ avonds en maak dan de tattoo schoon met detol fresh. dep hem dan droog en smeerde eerst calendula nu dus uierzalf
s’ morgens dan weer het zelfde verhaal met schoon maken en s’ middags nog een x weer
Op het moment dat het gaat jeuken begin ik te smeren
x
Uierzalf is toch heel vet beetje net als vaseline?
Als dat zo is zou ik het niet doen, kan je huid niet ademen namelijk :-*
10 jaar geleden heb ik een kleine tattoo op mn schouder gezet. toen was het vaseline en twee uur afdekken.
Dit is natuurlijk een veel grotere tattoo en dan zoveel verschillende adviezen. Je ziet door de bomen het bos niet meer.
x
@Coor wrote:
Ik douche dus meestal s’ avonds en maak dan de tattoo schoon met detol fresh. dep hem dan droog en smeerde eerst calendula nu dus uierzalf
s’ morgens dan weer het zelfde verhaal met schoon maken en s’ middags nog een x weer
x
Dettol?? :shock:
Dan weet ik wel waarom dit fout is gegaan.
Heeft de tattoo-artiest dat voorgeschreven??
Dettol is véél te agressief om een tattoo mee te behandelen, meteen mee stoppen dus!
Als je al zeep wilt gebruiken gebruik dan Badedas Original (groene fles) en houd de korstjes soepel met uierzalf.
@Rivella wrote:
@Coor wrote:
x
Dettol?? :shock:
Dan weet ik wel waarom dit fout is gegaan.
Heeft de tattoo-artiest dat voorgeschreven??
Dettol is véél te agressief om een tattoo mee te behandelen, meteen mee stoppen dus!
Als je al zeep wilt gebruiken gebruik dan Badedas Original (groene fles) en houd de korstjes soepel met uierzalf.
Nee moest een desinfecterende zeep gebruiken en dit op een tattoo forum gelezen. Maar laat het nu wel met rust.
Ik laat de tattoo maar ff volledig rusten en alleen maar ff met bepanthen smeren misschien is er dan nog wat te redden
x
waar ( op welk forum) heb je dat gelezen dan?
want dat wil ook wel eens lezen :shifty: want ik lees juist idd dat het nÃet mag…er is wel een speciale tattoo zeep te koop via een forum maar die is niet! deinfecterend.
het enige verschil in adviezen die ik zie is wel of niet vet houden met wel of niet vaseline of uierzalf…maar zeep, en dan zeker desinfecterende zeep, wordt zover ik weet overal afgeraden :shifty:
ga je nog bellen met de tattoo shop? zou ik wel doen nl en ik zou ook nog steeds langs de ha gaan :hug: