Tattoo vraagje. foto nieuwe tattoo pagina 5

Ik heb nu 1.5 week geleden een tattoo op mijn been laten zetten. Alleen de onderkant wil niet goed genezen. Er zitten twee open plekjes en blijf vurig. Het doet geen pijn of zo maar ben wel heel bang dat het lelijk gaat worden.

Ik maak hem nog 3x per dag schoon met desinfecterende zeep en smeer daarna uierzalf zorg dat het vet blijft en dat er niets over heen schuurt.

Heb eerst calendula gesmeerd maar daar werd het niet beter van.

Wie o wie kan me helpen en heeft nog meer tips.

x

Even terug gaan naar de tattooshop :wink:

Beter even een keer teveel na laten kijken, dat advies kreeg ik.

Ik maakte het NIET schoon met zeep. Dat geeft nl geen rust voor de huid.

Ik smeerde het alleen in als het trok met vettig spul (soort vaseline)

@Nicje wrote:

Even terug gaan naar de tattooshop :wink:

Beter even een keer teveel na laten kijken, dat advies kreeg ik.

Ik maakte het NIET schoon met zeep. Dat geeft nl geen rust voor de huid.

Ik smeerde het alleen in als het trok met vettig spul (soort vaseline)

Ik kreeg dus van de tattooshop wel het advies om het schoon te maken met zeep. Morgen zijn ze weer open dan ga ik ff bellen wat zij er van zeggen.

Uierzalf is idd ook vettig.

x

Ik merk dat er veel verschil is in adviezen die je krijgt.

De een zegt WEL doen, de ander zegt juist NIET doen.

Ik heb het toen niet gedaan en binnen een week was ie helemaal goed!! :wink:

Hopelijk gaat het snel beter, toch jammer als het niet mooi wordt hierdoor :?

Ik heb het nog nooit schoongemaakt met zeep!

dE LAATSTE TATTOO HEB IK MET BEPANTHEN GESMEERD DAT WAS ZÓ GENEZEN…

oeps caps :oops:

@Nicje wrote:

Ik merk dat er veel verschil is in adviezen die je krijgt.

De een zegt WEL doen, de ander zegt juist NIET doen.

Ik heb het toen niet gedaan en binnen een week was ie helemaal goed!! :wink:

Hopelijk gaat het snel beter, toch jammer als het niet mooi wordt hierdoor :?

Ja dat is mij ook opgevallen dat er veel verschillende adviezen zijn.

Krijg van de een te horen smeren met vaseline de ander zegt juist van niet. enz enz.

Ik doe nu dus precies wat ze bij de tattooshop waar ik hem heb laten zetten gezegt hebben.

Als het dan niet goed is dan is het voor hun kosten om het bij te laten werken.

Ik had al een tattoo maar die is alleen zwart en het probleem zit hem nu in de kleur dus misschiend dat mijn lichaam daar op reageert?

Of teminste dat idee heb ik

x

Ik kreeg ook het advies, eraf blijven!! Alleen uierzalf erop smeren (kreeg ik trouwens van hun mee) maar verder er niets aan doen…

Ja, behalve niet zwemmen, uit de zon blijven blabla… die dingen dus.

@renzosmam wrote:

Ik heb het nog nooit schoongemaakt met zeep!

dE LAATSTE TATTOO HEB IK MET BEPANTHEN GESMEERD DAT WAS ZÓ GENEZEN…

oeps caps :oops:

Bepanthen kan ik ook ff proberen.

x

En idd je kan op kleur reageren!!

Dat heb ik al vaker gezien en gehoord…

Ik wil wel een foto zien eigelijk Coor 8)

ik kreeg de eerste dag vaseline en mocht dat er daarna niet meer opsmeren… en daarna ook advies bepanthen of sperti :smiley:

is volgens mij wel goed genezen… nu smeer ik nog wel eens beetje nivea omdat het wat droog is… is nou twee weken geleden

Bij mij zit ie dus afgelopen vrijdag een week. En ik kan eigenlijk pas sinds vandaag zeggen dat het wat beter wordt.

Sas ik heb nog geen foto geplaatst om dat het bijna de zelfde tattoo is als een van de andere deelnemers. Maar die heel goed bij mijn situatie en gevoel van nu past.

En het is ook echt alleen het kleur gedeelte het zwarte is mooi genezen.

x

Ja als die van Guus…maar ik wil jouwe zien :shifty:

Hier ook alleen met uierzalf gesmeerd en met rust laten… Dus niet zwemmen en afdekken met douchen… succes…

Nog nooit zeep gebruikt tijdens de genezing… :o Dat ook nooit als advies gekregen hoor. Vet houden met uierzalf of vaseline en (moeilijk moeilijk…) eraf blijven!

Maar heb idd ook vaker gehoord dat mensen op kleur kunnen reageren. Ik zou het niet weten, heb alleen zwart. Maar had met mijn eerste tattoo wel gepulkt :doh: :oops: En daar mist nu aan de onderkant een klein stukje inkt. Dat pulk je er dus tijdens het genezingsproces nog gewoon af…Misschien is dat bij jouw open plekjes ook wel… Zo hoort het iig niet na een week!

Dus als ik jou was zou ik even terug gaan hoor!

is het niet : natte wondjes droog houden

en droge wonden vet houden?

dan zou ik dus ophouden met smeren van vet ( moest ik na 3 dagen mee ophouden en daarna mocht alleen bodymilk)

en het zo droog mogelijk houden en idd geen zeep: irriteert alleen maar

zo min mogelijk aanzitten (niet wrijven met de handdoek maar deppen), niet peuteren/krabben en véél in de blote lucht: ik heb zeker een week in knie-lange broeken gelopen thuis

bethapen zou een goed idee kunnen zijn, droogt ook uit toch?

:hug: en laat rustig je foto zien hoor :angel: :-*

@Guusje wrote:

is het niet : natte wondjes droog houden

en droge wonden vet houden?

:hug: en laat rustig je foto zien hoor :angel: :-*

De wondjes zijn niet nat meer hoor maar gewoon echt wondjes als of ik me gestoten heb.

Foto’s hier komen ze dan

:o

ai ai ai

hier zou ik morgen mee terug gaan en op de terug weg mee langs de huisarts…ff een cremepje halen want dit is gewoon ontstoken :?

:hug: ships zeg :?

Het doet dus geen pijn of zo en er komt ook geen rommel of zo uit.

Ik ga morgen idd ff bellen want dit kan niet de bedoeling zijn.

x

ik heb het ook nog nooit schoonmoeten maken met zeep,

er mog uberhoubt nog geeneens zeep bij komen,

ook hoefde ik het nooit te desinfecteren… alleen kreeg ik een speciaal potje met vaseline mee om het minstens 3 keer per dag goed inte vetten,

en mn tattoo’s zijn nog steeds super! Tattoo Bob zet ect goede tatoo’s en geeft goeie tips!Dus als ik jouw was zou ik ff goed bij een goeie tattoo zaak informeren voordat het verpest word

@Baby2008Diablow wrote:

ik heb het ook nog nooit schoonmoeten maken met zeep,

er mog uberhoubt nog geeneens zeep bij komen,

ook hoefde ik het nooit te desinfecteren… alleen kreeg ik een speciaal potje met vaseline mee om het minstens 3 keer per dag goed inte vetten,

en mn tattoo’s zijn nog steeds super! Tattoo Bob zet ect goede tatoo’s en geeft goeie tips!Dus als ik jouw was zou ik ff goed bij een goeie tattoo zaak informeren voordat het verpest word

de tattoo shop waar ik geweest ben staat goed bekend. Maar ik baal hier echt als een stekker van want ik ben juist bezig geweest omdat ik eerst een afspraak had staan bij iemand die nog maar net bezig was en ik het wel goed gedaan wilde hebben.

x