Tablet PC

Heeft iemand ervaring met een tablet PC? Ik vind ze wel erg interessant en zit erover te denken om er 1 aan te schaffen. Het zou dan zijn om te Internetten (surfen), e-mailen, een spelletje mee te spelen, af en toe in Word of Excel iets doen/maken en wie weet dat ik hem ook als e-reader ga gebruiken.



Het lijkt mij heel handig voor in de trein. Ik zit toch iedere dag een uur in de trein en ben 2 uur aan het reizen naar het werk (heen en terug bij elkaar opgeteld).



Nu vind ik de I-pad en de Galaxy erg mooi, maar ook erg prijzig. Ik heb zitten surfen en kom dan ook de Archos 70 tegen. Die is een stuk voordeliger, maar heb ik daar dan ook wel iets voor? Weet iemand dit?



Ik hoor graag ervaringen in het algemeen en de voor- en nadelen die jullie ervaren.

Mijn man en ik hebben er één, nou ja, die van mij is even terug omdat hij het niet goed deed.

Mijn man is er helemaal superblij mee.



Hij kijkt er films en al op.



Wat ik ervan weet is dat hij zwaarder is dan je zou denken, maar goed genoeg om in de trein mee te zitten.

Ik hoop dat de mijne ook snel komt, want dan gaan die grote bakbeesten hier uit de kamer…

Wij hebben een I-pad.



Ik wou er eerst niet aan, maar vind hem nu toch wel heel erg leuk.

Hij lijkt me voor in de trein echt super handig.

Vorige week had ik hem ook bij me in het ziekenhuis.

Echt super, niet meer zo’n “zware” laptop op schoot en je pakt zo’n tablet ook veel makkelijker vast!



Onze dochter van 2 jaar die kan er ook heel erg goed mee overweg; beter nog dan mij!



Manlief heeft er spelletjes op voor haar die ze superleuk vind en heel goed kan.

Bijvoorbeeld een puzzel spel. Echt gaaf.



En voor mij heeft ie zoek de verschillen er op!



Zelf doet ie er ook alles mee, filmpjes kijken, muziek luisteren etc.

Wij gaan er terzijnertijd ook een kopen.



2011 wordt het jaar van de tablets. Mijn man en ik vinden dat er nu nog te weinig keuze is en wachten nog een half jaartje ofzo.

@Madre wrote:

Wij gaan er terzijnertijd ook een kopen.



2011 wordt het jaar van de tablets. Mijn man en ik vinden dat er nu nog te weinig keuze is en wachten nog een half jaartje ofzo.




Ik vond dat ook, maar manlief had niet zoveel geduld… :lol:

pfff mannen en gadgets… of uuuhm laat ik het dichtbij houden: Mijn man en gadgets…

Hier ook, HUB :wink:



Maar wij hebben hem bij een telefoonabo “gekregen” voor 45 euro.

Tja, dat was natuurlijk een superkans…

Hier een iPad met data abbo, ik ben veel weg, oa naar Amsterdam en Nijmegen en ik vind het een wereldding.

Nu ook een ‘airserver’ ding en kan mijn series nu ook in bed kijken :mrgreen:

Ik heb er ook bijna 800 boeken op staan en een zooi spelletjes.

Leuke van Apple vind ik dat mijn tweejarige hem ook uitstekend bedienen kan :inlove:

Hij word hier best intensief gebruikt, ik pak hem sneller dan dat ik mijn pc opstart :oops:

Je kunt dus op een tablet ook gewoon een office pakket draaien? Maw het is mijn gewone lt, maar dan op tablet?

Ja, een tablet is volgens mij anders dan een Ipod… Wij gaan de pc’s boven zetten en op het tablet een remote desktop zetten zodat we beneden kunnen computeren.

Dan hebben we die grote dingen niet eer in de woonkamer staan…

Hier ook een Ipad (voor mijn werk). Handig ding hoor! Weet alleen niet of ik m zelf zou hebben aangeschaft, we hebben nl een laptop dus die is ook snel gepakt.



Maar het is wel een mooi ding. Je kan er veel mee en is inderdaad wat gebruiksvriendelijker dan een pc.

Wat betreft office: je hebt verschillende apps die je kan gebruiken als je veel met documenten werkt. Zoals bijvoorbeeld quickoffice, dan kan je gewoon tekstbewerken zoals op een pc. En ‘over the air’; daar kan ik bijv. mee inloggen op het computersysteem van mijn werk. Opent dus prima ook worddocumenten enzo. En zo nog een heleboel.

Vind vooral de agenda handig, die gebruik ik dan ook erg veel en ben van mijn papieren agenda afgestapt.

Verder veel uitzending gemist. rtl gemist en spelletjes ofcourse :mrgreen:

Ik heb een iPad en ondanks dat ik het een geweldig ding vindt, zou ik mijn laptop nog niet kunnen missen…

dit omdat de iPad nog niet zo ver is dat hij een laptop volwaardig zou kunnen vervangen.

Je kan er een hoop mee doen maar nog niet alles.

Groot gemis b.v vindt ik een flash player waardoor je veel dingen niet kan afspelen/bekijken.

Nou weet is dat, dat een kwestie ie van nog even wachten want de flash player is bezig met een totaal nieuw systeem. er komt een nieuw programma voor in de plaats die compatibel is met allerlei besturingssystemen.



Ook kun je er niet zomaar alle spelen via het internet op spelen, want veel spelen worden niet nog ondersteunt.

B.v Hyves spellen doen het niet en dat geld voor heel veel spelen die je via verschillende sites kunt spelen.

Er zijn wel spelen voor de iPad maar die dien je helaas allemaal te moeten kopen voor ongeveer €5,- en zijn naar mijn mening veel te snel uitgespeeld en bieden niet veel uitdaging.



Ook niet alle websites doen het 100% goed op een tablet, vele gelukkig al wel maar wat ik ook vaak tegen kom is dat een website niet volledig geladen kan worden of de het scroll gedeelte niet goed werkt.

B.v bij Hyves kun je niet alle smilys selecteren omdat je nog niet kunt scrollen in het sub menu.



Wat ik ook wel eens vervelend vindt is dat mijn iPad mijn type snelheid niet altijd kan bolwerken en dan veel dingen overslaat, waardoor de tekst weer helemaal klopt.



Kortom een tablet is een geweldige uitvinding, maar je moet je ook goed bedenken waarvoor je hem expliciet wilt gaan gebruiken.

Is het voor werk waarbij je veel moet tekst verwerken, bewerken etc of speel je graag veel spelen dan zou ik zeggen doe het nog niet.

Is het recreatief voor wat interneren, receptjes bij houden en dergelijke dan is het leuk naar mijn mening.



Kortom op ontwikkelingsgebied is er nog heel veel gaande qua tablets en je moet dus goed bij je zelf te raden gaan wat je wel en niet wilt.

Idd dit jaar komen er een heleboel uit o.a in april/mei de nieuwe iPad.

Ben benieuwd wat het allemaal te weeg gaat brengen op de markt.

Het zal denk ik niet al te lang duren voor een tablet de laptop volledig kan vervangen, maar naar mijn mening zijn we zo ver nog niet…

Volgens mij had ik het toch echt over een iPad En niet over een iPod :wink:

Uh… :think: Die laatste post was als reactie op een post van wisje na mijn post die in eens verdwenen is???

LOL, ja, omdat ik dom gelezen had :oops:

En dus mijn hele bericht nergens op sloeg… Stom he?

Heeft iemand nu ook expliciet ervaring met de Archos 70?



En wat zijn nou precies apps? Dat is wat anders dan spelletjes/games toch? Moet je die allemaal apart kopen?



En wanneer ik zo’n Archos aanschaf, moet ik daar dan nog iets anders bij kopen? Kabels ofzo…Ik heb echt geen idee.



Enneh…wanneer ik ermee in de trein op Internet wil, hoe gaat dan dan? Thuis draait Internet op de modem die onder de kast ligt, maar die kan ik dan natuurlijk niet meenemen :mrgreen:, moet je daarvoor dan een los Internet abonnement aanschaffen en krijg je dan een USB stick of iets dergelijks waar je Internetverbinding mee maakt?



Ik voel mezelf echt een beetje dom met al mijn vragen. Ik loop altijd een jaar of wat achter met dit soort dingen. Maar met die tablet heb ik toch het gevoel van hebbe…hebbe…hebbe :oops:.

Hoi Wijnanda,



Ik heb de archos 7. home tablet. (dus niet de internet tablet, maar kan er wel iets over vertellen over de mijne)

Draaiend op Android.



Je kan via Appslib apps downloaden (overgrote deel is gratis.)

Je krijgt er usb kabels bij, oplader en oordopjes.



Je heb meerdere tablets, waar van ik dus de home heb, en daar alleen wifi op heb. (Dus kan alleen op internet op plaatsen die Wifi open hebben.)

(De internettablet heeft ook Wifi, maar ook een USB port, waar je waarschijnlijk een dongel op kan zetten ofzo)

@dragon wrote:

B.v bij Hyves kun je niet alle smilys selecteren omdat je nog niet kunt scrollen in het sub menu.




Je kunt wel scrollen in een submenu hoor! Met 2 vingers tegelijk over het scherm “vegen”. Het is wel een gepiel maar het kan wel.

Ik heb zelf geen hyves dus weet niet of dat daarbij ook werkt.

Ik heb vorige week een iPad van mijn werk gekregen (onderwijs…)

Zonder 3G dus als er geen wifi is kan ik wel teksten schrijven en spelletjes doen :angel:



Ik vind het wel een mooi ding, maar heb ook een laptop en als je echt stukken wilt schrijven dan werkt een laptop wel een stuk fijner. Met 10 vingers tikken werkt namelijk niet :wink:

Het is een mooie tussenoplossing, en leuk speelgoed 8)

@Luna1 wrote:

@dragon wrote:
B.v bij Hyves kun je niet alle smilys selecteren omdat je nog niet kunt scrollen in het sub menu.




Je kunt wel scrollen in een submenu hoor! Met 2 vingers tegelijk over het scherm “vegen”. Het is wel een gepiel maar het kan wel.

Ik heb zelf geen hyves dus weet niet of dat daarbij ook werkt.




In een submenu wel, maar helaas nog niet bij hyves :wink:

Heb ze namelijk gemaild, zijn wel bezig met ontwikkeling voor een ipad versie maar dat duurd nog wel even.



Overgens andere submenu’s kan ik heel makkelijk scrollen hoor, zonder 2 vingers :slight_smile:

@lydia wrote:

Ik heb vorige week een iPad van mijn werk gekregen (onderwijs…)

Zonder 3G dus als er geen wifi is kan ik wel teksten schrijven en spelletjes doen :angel:



Ik vind het wel een mooi ding, maar heb ook een laptop en als je echt stukken wilt schrijven dan werkt een laptop wel een stuk fijner. Met 10 vingers tikken werkt namelijk niet :wink:

Het is een mooie tussenoplossing, en leuk speelgoed 8)




Mijn lukte het wel om met 10 vingers te tikken, alleen mijn ipad kon mij niet bij houden :mrgreen:

heb nu een keyboard dok en dat werkt perfect qua typen :thumbup: