supermarkt taferelen met kinderen.

Hier kwam ik er altijd goed vanaf door een beloning in het vooruitzicht te stellen zodra ik de bui voelde hangen.

Zo van: loop je nu netjes mee met mama? Dan kunnen we als we dalijk thuis zijn samen iets lekkers drinken.



Die van mij was daar wel gevoelig voor. Gelukkig zijn de echte ik-val-dramatisch-op-de-grond-en-improviseer-een-spartelende-vis-op-het-droge-acties me daardoor bespaard gebleven…



Biedt uiteraard geen garanties voor de in aantocht zijnde lichting koters alhier… denk dat je voor ieder kind opnieuw het wiel moet uitvinden… jippie.

Muze: oh handig dat hielp bij Luna niet al beloofde ik haar een heel pak koekjes ze bleef stijf zitten of staan waar ze was :lol:

gewoon het zelfde als thuis, 1 waarschuwing

2e waarschuwing met sanctie (anders ga je maar bij de boom staan…).

3e keer dus echt doen.



Wel er bij blijven en gezellgi met het andere kind kletsen.



succes

@Angel & Luna wrote:

Muze: oh handig dat hielp bij Luna niet al beloofde ik haar een heel pak koekjes ze bleef stijf zitten of staan waar ze was :lol:




haha ik zie jou al helemaal chanteren: “Als je nou braaf meeloopt, krijg je een koekje… nee? Een rol koekjes… ook niet? Okee, een wafel? Een hele hotelcake? Een slagroomtaart? Een nieuwe dvd? Een my little pony?”

Hihihihi :mrgreen:

En Luna stijf op de stoep, lippies op elkaar geperst en “nee” :snooty: schudden… hahahaha

hahaha 2 weken geleden had ik dat eerst met senna die is nu 3 jaar is het is echt voor het eerst dat hij zo deed

Ik heb de spullen terug gelegd in de schappen en ik ben weggelopen

Hij Schreeuwde en krijsde echt niet normaal

Buiten heb ik hem flink aangesproken en later ben ik terug gegaan en hij liep netjes naast me



Helaas heeft dochter lief het veel erger ze wil dus echt niet meer in het karretje of in een buggy

Dus maris krijgt ook een mandje en helpt boodschappen doen

Ik ben lang onderweg omdat ze alles pakt wat ze pakken kan maar als ik zeg terug leggen doet ze dat ook

Maar moet zeggen het scheelt hoop gekrijs.

Ik heb eerst haar gekrijs genegeerd (niet erg handig dat te doen op zaterdags :slight_smile: ) Ook heb ik geprobeerd om een krentebol te geven maar die gooit mevrouw ook door de winkel heen.

En als ik weg loop loopt zij echt niet met mij mee maar gaat gewoon de andere kant op.

Ze is dat betreft echt heel anders dan senna misschien komt het wel gewoon dat het een meid is :mrgreen:

@Muze wrote:

@Angel & Luna wrote:
Muze: oh handig dat hielp bij Luna niet al beloofde ik haar een heel pak koekjes ze bleef stijf zitten of staan waar ze was :lol:




haha ik zie jou al helemaal chanteren: “Als je nou braaf meeloopt, krijg je een koekje… nee? Een rol koekjes… ook niet? Okee, een wafel? Een hele hotelcake? Een slagroomtaart? Een nieuwe dvd? Een my little pony?”

Hihihihi :mrgreen:

En Luna stijf op de stoep, lippies op elkaar geperst en “nee” :snooty: schudden… hahahaha




:lol: :lol: :lol: nee zover ga ik niet :angel:

Uhmmm… Als Lana niet luistert dan vraag ik het 1x lief, 2de x dwingend en de 3de x til ik haar gewoon op. Gaat ze schreeuwen, gillen, huilen enzo… jammer dan. Kan er niet om geven dat andere mensen dan naar mij kijken. Ik ga geen hele drama’s maken op straat en ik ga al zeker niet in discussie of op mijn knieen voor Lana.

Handjes geven om over te steken… nou ik vraag het 2x. Doet ze het niet, dan pak ik gewoon haar pols beet, weer drama, nou jammer dan hoor. Liever drama dan dalijk een ongeluk krijgen.

@famkegb wrote:

ik ben de baas… :mrgreen: vind ik :mrgreen:




ik moet hier wel een beetje om grinnikken :lol:



ik heb dat ooit in een boze bui eens tegen tom gezegd die zin…en nu komt hij er zélf wel eens mee :wall: :lol:

sta je samen aan een object te trekken en allebei te zeggen “ik ben de baas” 8)

gelukkig ben ik dan na enige woede :oops: de wijste en na wat gedoe rond “doe niet zo brutaal” en "geeeeeffff nou :twisted: " lost het zich dan toch op als ik netjes met een keurig ajb vraag of ik het mag hebben :angel: zegt ie dan “túúrlijk mama” en stopt ie het mij toe :cool:

waarom ik dat soms niet eerder vraag :roll: :wink: :lol:

Ik zou me afgvragen als dit herhaaldelijk gebeurd, waarom het zo is.

Misschien dat je iets aan de oorzaak kunt doen.



Tuurlijk een kind heeft af en toe een eigenwijze bui, maar als het echt een probleem voor je vormt, dan zou ik proberen verder te kijken.

Misschien is de oplossing wel veel makkelijker dan je denkt.

Als alles het toelaat (handen vrij etc) dan gaat de branieschopper gewoon onder de arm mee. Hups, oppakken, geen woord aan vuilmaken en mee.

Wil dit niet (teveel kinderen bij me, boodschappen, geen zin om te tillen etc) dan blijf ik gewoon staan wachten tot ie uitgeraast is.

Dan gaat het dus om echte driftbuien he en die komen niet zo vaak voor.

Voor de andere rotbuitjes geldt gewoon: 2 keer gewoon vragen, daarna komt de stenge blik en stem en wonderwel werkt dat vaak ook nog :lol:

Met oversteken is het ook gewoon handje vasthouden. Twee keer netjes zeggen, daarna pak ik gewoon het handje/de pols vast. Als we aan de overkant zijn zeg ik altijd: goed gedaan!

oversteken gaat hier heel goed… Matteo staat voor de stoeprand… en roept dan: handje, handje… :mrgreen:



Als Matteo niet mee wil… dan zeg ik: oke, dan niet… Doei… en loop verder… nou dan komt hij heel snel achter me aan :lol:



Als ik met ze allebei gaan wandelen, dan gaat Milan meestal mee op zn trekker… en Matteo loopt met de poppenbuggy… dat gaat veel sneller en beter dan dat ze samen gewoon lopen…

@Guusje wrote:

@famkegb wrote:
ik ben de baas… :mrgreen: vind ik :mrgreen:




ik moet hier wel een beetje om grinnikken :lol:



ik heb dat ooit in een boze bui eens tegen tom gezegd die zin…en nu komt hij er zélf wel eens mee :wall: :lol:

sta je samen aan een object te trekken en allebei te zeggen “ik ben de baas” 8)

gelukkig ben ik dan na enige woede :oops: de wijste en na wat gedoe rond “doe niet zo brutaal” en "geeeeeffff nou :twisted: " lost het zich dan toch op als ik netjes met een keurig ajb vraag of ik het mag hebben :angel: zegt ie dan “túúrlijk mama” en stopt ie het mij toe :cool:

waarom ik dat soms niet eerder vraag :roll: :wink: :lol:


Noah begint nu ook mijn “autoriteit” in twijfel te trekken (of hoe noem je dat!) Hij vraagt nu ook waarom hij iets wel of niet mag. Ik zei wel eens “In Mammy world that’s just how it works…” Nu zegt Noah “In Noah-land this doesn’t work at all…”

Bijna 7…of 17? :roll:

Ik zie nou al tegen de driftbuien van mijn jongste mannetje op :roll: :roll: . Die kan nu al heerlijke scénes trappen, of doodleuk stil blijven staan en is echt een mannetje van wat hij in zijn kop heeft heeft hij niet in zijn kont :mrgreen: . En als ik wegloop, zwaait hij me rustig na :inlove: .

Daarom gebruik ik ook maar 1 methode, 1 keer roepen, nog een keer wat strenger, en anders pak ik hem letterlijk onder de arm. Gewoon tillen laat hij niet toe, want hij verzet zich door te trappelen, overstrekken en slaan. Onder de arm pakken is de enige methode dat hij eventjes al zijn agressie kan uitleven en ik ongedeerd verder kan :slight_smile: . Hij is dan ook altijd vrij snel klaar met de bui. Mijn oudste had dat ook, maar die ging dan huilen en dan was de spanning eruit en dan kon hij weer op goede voet met mij verder. De jongste heeft dat niet, die zet zijn zinnen ergens op en blijft dat vasthouden. Het enige dat helpt is zo snel mogelijk uit de situatie gaan. Ik wordt niet boos dan, maar laat wel heel duidelijk met mijn stem horen dat ik zijn gedrag niet vind kloppen en zeg wat ik wél verwacht. Want jonge kinderen kunnen niet zelf bedenken dat als ze het ene gedrag niet mogen laten zien, welk gedrag er dan wel verwacht wordt.

Nu moet ik erbij zeggen dat mijn jongste nog maar net 2 is, ik hoop dat als hij wat ouder is, het gemakkelijker gaat . Omkooptactieken werken hier ook nog niet :mrgreen: . Ik gebruik wel veel mijn stem, aan mijn toon hoort hij vaak al dat het menens is.



Het blijft idd belangrijk om naar een alternatief te zoeken, waarom het ieder keer tot een conflict laten ontstaan terwijl er misschien een andere oplossing mogelijk is. Een machtstrijd levert niets op als je daarin verzeild raakt. Zoals met de oudste op het zadel, vind ik echt een goed idee!

@Nefarious wrote:

@Guusje wrote:
@famkegb wrote:
ik ben de baas… :mrgreen: vind ik :mrgreen:




ik moet hier wel een beetje om grinnikken :lol:



ik heb dat ooit in een boze bui eens tegen tom gezegd die zin…en nu komt hij er zélf wel eens mee :wall: :lol:

sta je samen aan een object te trekken en allebei te zeggen “ik ben de baas” 8)

gelukkig ben ik dan na enige woede :oops: de wijste en na wat gedoe rond “doe niet zo brutaal” en "geeeeeffff nou :twisted: " lost het zich dan toch op als ik netjes met een keurig ajb vraag of ik het mag hebben :angel: zegt ie dan “túúrlijk mama” en stopt ie het mij toe :cool:

waarom ik dat soms niet eerder vraag :roll: :wink: :lol:


Noah begint nu ook mijn “autoriteit” in twijfel te trekken (of hoe noem je dat!) Hij vraagt nu ook waarom hij iets wel of niet mag. Ik zei wel eens “In Mammy world that’s just how it works…” Nu zegt Noah “In Noah-land this doesn’t work at all…”

Bijna 7…of 17? :roll:




Mijn oudste was 4 toen ik hiermee te maken kreeg. Hij was toen groot fan van Ernst en Bobbie. Die hebben een liedje met daarin dat zij de baas zijn. Dus toen ik in mijn frustratie riep dat ik de baas was, kreeg ik vol overtuiging te horen dat dat niet waar was, want dat waren Ernst en Bobbie al. Tja, boosheid was meteen weg daarna :inlove: .

(als ik tegen lente zeg dat zij haar grote mond moet houden, zegt ze “nee! Hou jij je grote mond maar!” :shock:)

Puk, oh ja erg is dat he! Daar gaan je haren toch recht van overeind staan.



Vanmorgen riep mijn oudste zoon sukkel tegen mij, omdat hij het ergens niet mee eens was. Ik hoefde alleen maar naar de deur van de gang te wijzen en weg was hij.

mijn zoontje had een tijd dat hij alles uit de schappen probeerde te pakken.

toen sprak ik met hem af dat als hij dat deed hij aan de hand verder mee moest lopen.

leek mij niet zo’n gek idee tot hij het weer deed en ik zei: nou kom maar mee aan de hand. hij schreeuwen: NEE MAMA NIET DE HAND", NIET DE HAND!!!



het werd heel stil opeens in de supermarkt…

oowww die hand!! net alsof je hem appelweek slaat!!! hahahaha





hier ook van die winkelterroristjes laatst kon het niet anders dan met alle 3 de kids naar de aldi te gaan, iris in het zitje thomas in de winkelwagen zelf, en lucas zou mij helpen, nou mooi plan, alleen in de winkel ging het ietsjes anders…



van hot naar her rennen, en thomas hing over de rand van het wagentje aangezien alles daar zo dich op elkaar staat had ik iederekeer dingen in het winklelwagentje die er niet in hoorde, als toetje sloeg hij me bij de kassa alles van het platteau (als de boodschappen gescand zijn) :oops: :oops: :oops:



ioogggghh ik kon wel door de grond zakken!!!



als toetje stoote ik mijn hoofd ook neg eens aan de autodeur :twisted:

:lol: :lol: :lol: in de supermarkt heb ik alleen moeite om Luna weer mee naar buiten te krijgen :lol: (net als andere moeders zag ik vanmorgen hahaha)

hier in de hoogvliet hebben ze zo’n auto staan waar kinderen in kunnen spelen :doh: leuk bedacht hoor je hoeft niet op je kind te letten als je aan het boodschappen doen bent want die zit lief te spelen op die auto (als het meezit :lol:)

maar als je klaar bent met boodschappen doen dan is je kind dus nog lang niet uitgespeeld :doh: en wil dus ook niet mee naar huis en dan heb je dus naderhand het drama

vanmorgen zag ik ook een moeder die haar kind mee de winkel uit aan het sleuren was :lol: :lol: en dat kind bleren natuurlijk want die was nog niet uitgespeeld :doh:

en dan die opmerkingen die je dan hoort :shock: (ik vond het stiekem wel leuk en dacht gelukkig ben ik niet de enige die problemen heeft met die rot auto :oops: )