supermarkt taferelen met kinderen.

Jullie kennen vast die reclame wel. een kind die boos wordt in supermarkt en daarna zichzelf op grond werpt en allerlei scene maakt.



Ik kan daar redelijk mee omgaan. in huis in winkel whatever.

MAARRR niet op straat, stoep.



Hebben jullie tips want ik heb echt geen zin om iedere dag na het ophalen van me zoontje dit hele weg naar huis te hebben. Hij moet wel even lopen namelijk aangezien we nu even zonder auto zitten en jongste niet meer in voorste fietsstoel past.

gewoon doorlopen… werkt hier het beste

Dat is hier dus niet altijd mogelijk… ivm drukke weg naast de stoep.

Maar heb het ook wel toegepast op rustiger weg.

Meneer bleef gewoon zitten dus uiteindelijk ben ik maar terug gegaan en heb niets gezegd en hem gewoon opgepakt en gedragen terwijl ik in me andere hand me fiets vasthield met jongste in de stoel.

NIet echt handig… :think:

:oops: :shifty: ik “praat” hem gewoon weer in het gelid :shifty:

gewoon zoals ik thuis ook doe…1 keer vragen, 2e keer zeggen, 3e keer kom ik hem zonder pardon halen.

heb wel eens gehad dat toen ik mijn stem verhief in de appie door “stop” te roepen toen hij weg crosste met zn mini-kar dat in 3 rijen mensen stil gingen staan :oops: 8) :lol: :wink: en :shock: :o naar ons keken :lol:

ik geef er niks om, hij zal luisteren!



en vooraf afspraken maken:

als we op straat zijn dan wil ik niet dat…want anders…



en als het dan gebeurd er op terugkomen.

vaak helpt dat hier wel: geen verhaaltje voor het slapen maakt hier wel indruk…



succes en sterkte ermee :thumbup:

Ik ben er wel eens naast gaan zitten. Ik kan niet goed tillen ivm rugletsel dus optillen was geen optie. Aniek was niet van plan om mee te gaan en toen ben ik er naast gaan zitten zonder wat te zeggen tegen haar of enig aandacht te geven. Aniek is nl. zo’n kind wat dus echt niet achter me aanrent als ik weg zou lopen. Die heeft er een kop op van jewelste :eh: :roll: Ze kalmeerde daarna vrij snel en kwam toen zeggen dat ze wel wilde lopen.



Overigens was dat wel hartje zomer. Nu zou ik ook niet op de grond gaan zitten ernaast. . :mrgreen:

jongste in de stoel achterop, en oudste op je zadel laten zitten, en zelf naast de fiets lopen?? Zo doe ik het namelijk, werkt prima!

Ja ik loop altijd ook gewoon door,zou hem zeker niet dragen.Hier gebeurd het soms ook in de supermarkt doe maar dan gewoon net of hij niet bij mij hoort en dan is het gauw over.

Ik maak van te voren afspraken, en na zo’n bui kom ik er later op terug.



Wat was dat nou daarstraks daar en daar? Waarom deed je zo raar? Mama doet toch ook niet zo raar als jij een keer niet doet wat ik wil? Volgende keer als je dat weer doet krijg je straf (en dan de straf benoemen, huisarrest is hier een werkzame momenteel). Je mag altijd met me praten, en zeggen wat je niet leuk vind of niet wil, maar gillen, krijsen en dat soort gedrag vind ik altijd stout.



Hier helpt het ook niet altijd hoor, want ik heb een echte driftkikker! Maar na een paar keer helpt het meestal wel.

zeggen dat anders iets niet mag werkt hier nog niet, is hij echt te jong voor of het boeit hem niet :roll:



Vanmorgen had ik zijn nichtje in de buggy, en hij moest lopen. We pasten op en heb geen duowagen voor af en toe oppassen. Dus lopen…

Ging hij op de grond zitten, dus ik loop door, begint er een vrouw tegen mij dat het zo koud is en dat ik dat niet kan doen…

Tja dan moet ie maar lopen, heeft hij het ook niet koud hahaha (had wel een skibroek over zijn spijkerbroek aan tegen de kou)

Loop ook niet heel ver door, maar wel een paar meter, en ga dan weer ff wachten, komt ie niet, weer een paar meter.

MAar idd is geen druk stuk!

Ben ik ff blij dat mijn meiden dat NOOIT gedaan hebben (of toch 1 keer :think: )

Ehm… Ik laat ze ook ‘achter’… Ook op de stoep langs de doorgaande weg… En als ze dan nog niet meekomen, dan net als guusje zonder pardon onder mn arm.

Inderdaad niet handig… maar ja,… tis niet anders…

ik ben de baas… :mrgreen: vind ik :mrgreen:

@famkegb wrote:

Ehm… Ik laat ze ook ‘achter’… Ook op de stoep langs de doorgaande weg… En als ze dan nog niet meekomen, dan net als guusje zonder pardon onder mn arm.

Inderdaad niet handig… maar ja,… tis niet anders…

ik ben de baas… :mrgreen: vind ik :mrgreen:




Hier hetzelfde! Een dametje die echt te pas en te onpas haar zin niet krijgt. Vaak wil ze getild worden en dan gaat ze op de grond liggen.

Als ik haar kom halen, krijgt ze dus haar zin ook nog, maar meestal is dat voor 2 meter. Dan moet ze zelf lopen en zo niet… Sja… dan sta ik haar soms heel hard te negeren. (Met ogen in mijn achterhoofd, want soms is het ook te druk hier )



Tegenwoordig neem ik een plankje mee voor op de kinderwagen. Die leg ik dan op de duwstang, zodat ze daar op kan zitten. De wagen is stevig genoeg dat hij niet naar achteren klapt.

Ik spreek dan stukjes met haar af. Als ze het lopen echt niet red, dan mag ze tot een bepaald punt mee rijden. En dat werkt :thumbup:

Denk inderdaad dat ik ook 1 achterop en 1 op het zadel zou doen.



Ik vind het laten zitten langs een doorgaande weg gewoon ronduit eng. Je weet nooit wat ze uit krengerigheid doen.

Volgens mij ben ik hier bij de AH berucht om dit soort scenes :mrgreen: .

Mischa observeert alles, en loopt daardoor absoluut niet door. Ik kan blijven pushen en vragen en doen. Helpt niks.

Op een gegeven moment is bij mij de maat vol en dan zeg ik heel resoluut: prima Mischa, ik heb je genoeg gewaarschuwd (vaak al te veel vind ik zelf, om dit te vermijden), je begrijpt mama best. Mama gaat nú verder en wat jij doet moet je zelf weten.

En dan zet ik ook heel resoluut de pas erin (zodat het voor hem haast niet bij te benen is, om even aan te geven dat ik er echt klaar mee ben).

Vaak komt hij dan al gillend ('t is nogal een driftkop) achter me aangerend, en dan maken we het even goed. De rest van het winkelmoment gaat het dan wel goed.



Maar ik ben dus heel blij als Mischa in het grote gedeelte wil zitten van het karretje, want dan gaan we een stuk sneller.

heel lastig probleem.

mijn jongste past nog net aan in het fietstoeltje voorop echt net aan, met zijn beentjes tegen het stuur(moederfiets).

als hij niet meer zou passen zou ik het zelfde probleem hebben gehad.

gelukkig zijn er al goede tips gegeven.

succes ermee.

@marijke79 wrote:

gewoon doorlopen… werkt hier het beste




Hier ook… 16 jaar geleden dacht mijn dochter (toen 4 jaar oud) ook te kunnen manipuleren door op de grond te gaan zitten en te krijsen… (ik was onderweg naar de supermarkt) Rode kop… krijsen en zitten…

Dus ik keek haar aan… en zei “joh zoek een gek die er wel intrapt” en liep door… 2 tellen later kwam ze achter me aanrennen… “mama… wacht op mijjjjjj”… :mrgreen:

@Mich@ wrote:

Jullie kennen vast die reclame wel. een kind die boos wordt in supermarkt en daarna zichzelf op grond werpt en allerlei scene maakt.



Ik kan daar redelijk mee omgaan. in huis in winkel whatever.

MAARRR niet op straat, stoep.



Hebben jullie tips want ik heb echt geen zin om iedere dag na het ophalen van me zoontje dit hele weg naar huis te hebben. Hij moet wel even lopen namelijk aangezien we nu even zonder auto zitten en jongste niet meer in voorste fietsstoel past.
Hoe oud is hij??

Ik liet mijn oudste zelf fietsen met zijwieltjes op de stoep…dat ging goed…

Of misschien zo’n driewieler anders met zo’n duwstang??

driewieler met duwstang is ook niet handig als er nog een uk bij is…



(bedacht ik me vanmorgen toen ik met 2 oppad wou hahaha)

Hoe oud zijn beide kinderen?

Lopen schiet hier ook niet op dus doe zelf het meeste met de fiets (en dan ter plekke lopen maar dan kan ik tenminste snel naar huis als ik wil).

Ik zou dus de oudste zelf laten fietsen met zijwieltjes op de stoel.

Of de jongste in het voorste zitje met de voeten over het stuur maar dan met de fiets lopen.

Of met de buggy als je af kan wisselen wie er in zit. Ik weet niet hoe oud ze zijn?

Wat hier met lopen ook wel werkt is een doel hebben wat ze leuk vind: Dus brood mee voor de eendjes enzo…

Maar of dat elke dag werkt :think:

als Luna blijft zitten of staan op straat hoef ik alleen maar te zeggen kom je uit jezelf of moet ik je halen

en dan komt ze uit zichzelf omdat ze weet als ik haar ga halen dat ik haar gewoon meesleur net zo lang tot ze weer normaal mee wil lopen



net zo met geef je zelf een hand of moet ik hem pakken ik pak haar bij haar pols vast zodat ze niet meer loskomt en dat is veel minder prettig dan gewoon normaal een handje geven