Nynke heeft ineens erg veel last van luieruitslag.
Nu smeer ik met sudocrem, maar dat helpt (nog) helemaal niet, het lijkt wel of het erger wordt :? (ze heeft het sinds vrijdag)
Nu hoor ik goede dingen over bepanthen, maar hier heb ik geen monstertje van, en zo’n grote tube is wel erg duur. Als het beter is koop ik dat, maar als de werking hetzelfde is als van sudocrem, zou het een beetje zonde zijn…
Wat zijn jullie ervaringen?
Alyt, bepanthen werkt veeel beter.
Ik heb hier nog wel een monstertje liggen. Mag je anders wel hebben om uit te proberen.
is het wel luieruitslag of misschien een schimmelinfectie :think:
bepanthen werkt idd beter
Hier ook eens plek die erger werd, sudocreme en bepanthen hielpen geen van beide… was idd een schimmelinfectie. Maar J was toen wel ongeveer 5 maanden, dus weet niet of je dezelfde zalf mag gebruiken bij zo’n uk? Misschien even overleggen met CB? Daar kreeg ik de zalftip van.
vaseline!
Maizena en bepanthen.
bepanthen kun je ook voor veel meer dingen gebruiken, droge plekjes bij je kindje en voor jezelf natuurlijk ook.
Smeer het vaak ook in de winter op haar wangetjes na het badje.
Ik heb het altijd in huis, vind het super spul…
Wij zweren bij Calendula billenbalsem van Weleda, super fijn spul en werkt hier als een trein :thumbup:
Ik denk toch ook dat het met de huid van het kindje te maken heeft, de één reageerd beter op de ene zalf en een ander weer op een ander zalfje, het is net als bij luiers
Ik heb ook nog wel proefmonstertjes dus als je wil wil ik er wel 1 of 2 opsturen! (van Bepanthen dan)
Ik denk dat het erg per kind verschilt, hier doet Bepanthen bijvoorbeeld weinig bij luieruitslag (wat ze trouwens nog niet heel erg gehad heeft).
Je hebt ook kleinere tubes van Bepanthen, misschien die anders eerst eens kopen? Als je er voor de luieruitslag niets aan hebt, dan vast wel voor droge plekjes op je eigen handen of wat dan ook.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inmiddels via de buurvrouw een tubetje, waarmee we het gaan proberen!
Morgen moeten we naar het cb (prikjes ), dus ik kan het iig even laten zien.
We zullen het maar even afwachten!
Dochterlief was goed geholpen met sudo.
Bepanten gebruikte ik vooral voor m’n tepels tijdens de bv.
Zoonlief krijgt juist meer luieruitslag van sudo en bepanten, bij hem kan ik alleen talkpoeder (of maizena) gebruiken. Dan is het zo over.
Succes met je meiske ! :-*
'n dag of twee bij iedere schone luier de boel “inpappen” met maizena. Ziet er niet uit, maar werkt hier :thumbup:, ook bij heel kapotte velletjes.
@Marcella1975 wrote:
'n dag of twee bij iedere schone luier de boel “inpappen” met maizena. Ziet er niet uit, maar werkt hier :thumbup:, ook bij heel kapotte velletjes.
Wij gebruiken de maizena gewoon droog (alsof het talkpoeder is). Hoe bedoel jij het inpappen. Echt een papje van de maizena en dat op de billen smeren ?
ik gebruik zelf bepanthen omdat sudocreme niet werkt bij allebei de kleintjes…
meestal kan je bij de apotheek wel een proef verpakking krijgen.
Ik heb nu bij elke schone luier bepanthen gesmeerd, en het is bijna weg!
Wat een superspul, zo snel.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het maizenapapje!
@alyt wrote:
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het maizenapapje!
Wat wij als advies van de kv kregen was maizena heel dun erop ‘kloppen’ als het ware. Niet smeren en het mag niet gaan klonteren. Geen papje dus, gewoon zo uit de verpakking op de billen. En vooral ook de billen droog houden. Na het badje dus de föhn (lauw uiteraard) erop om alles goed droog te krijgen. Dan de maizena en dan de luier dicht. Tegenwoordig lukt me dat niet meer bij een peuter en dus gebruik ik nu vaseline. Werkt ook goed. Ook daarvoor, en voor alles: niet te dik erop!!
:thumbup:
Dat ga ik ook eens proberen, zou dat preventief werken?
Vond dit zo sneu!
Ik zweer bij Dr. Swaab!!! :thumbup:
Tycho heeft er ook gigantisch last van gehad, lag echt open en ik maar Sudo smeren… Schijnt dat Sudo behoorlijk bijt op open billetjes!!!
Heb via via (moeders kdv) gehoord over Dr. Swaab (zinkolie) en dat toen meteen gekocht (apotheek) en gebruikt. Het was echt zomaar over! Echt super spul :thumbup:
Suc6 ermee!
Als er niks werkt is een bezoek aan de HA echt verstandig. Die hebben billenzalf met antibiotica erin.
Bij Britt is het ooit fout gegaan en in een paar dagen is de luieruitslag/schimmelinfectie open gegaan met ontstekingen erbij.
Dat was zo zielig.
Ik heb het even opgezocht zie deze link voor een foto
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=1370222&highlight=#1370222
Groetjes Marg
Ik zweer bij de sudocreme. Helaas werkt de bepanthen hier heel slecht.
Steven is allergisch voor de sudocreme, hier werkt bepanthen wel beter.