sudocrem of?

Mijn dochter heeft momenteel ook erg veel last, ik smeer er een billenzalf op van de apotheek, ook een soort vaseline. Het is nu op sommige plekjes aan het bloeden… zo zielig…

@marg248 wrote:

Als er niks werkt is een bezoek aan de HA echt verstandig. Die hebben billenzalf met antibiotica erin.

Bij Britt is het ooit fout gegaan en in een paar dagen is de luieruitslag/schimmelinfectie open gegaan met ontstekingen erbij.

Dat was zo zielig.

Ik heb het even opgezocht zie deze link voor een foto

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=1370222&highlight=#1370222

Groetjes Marg

Ow wat zal dat auwie hebben gedaan zeg :frowning: .

Als het erg is smeren wij sudocreme. Maar gelukkig heeft onze dame er niet veel last van. Wel heeft ze een schimmel gehad en daar creme voor gekregen.

Vaseline zou ik dus niet gebruiken want dat sluit de huid af waardoor deze niet goed meer kan ademen

@marg248 wrote:

Als er niks werkt is een bezoek aan de HA echt verstandig. Die hebben billenzalf met antibiotica erin.

Bij Britt is het ooit fout gegaan en in een paar dagen is de luieruitslag/schimmelinfectie open gegaan met ontstekingen erbij.

Dat was zo zielig.

Ik heb het even opgezocht zie deze link voor een foto

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=1370222&highlight=#1370222

Groetjes Marg

Ow, dat ziet er pijnlijk uit!

Die blaasjes had Nynke ook, maar dan een stuk minder en kleiner gelukkig.

Het is nu nog steeds helemaal weg, ik smeer ook amper nog, Bepanthen werkt hiet dus wel prima!

Het is trouwens beter om te “deppen” dan te smeren. Dan komt er lucht onder ofzo… bij cb vertelde ze me dat

Ook ik zweer bij sudo. Bepanthen helpt niet bij die van mij. Nu kreeg ik laatst van iemand een tube zinkzalf naturel (de groene tube) van kruidvat eigen merk en ik moet bekennen dat die ook erg goed is. Hij doet z’n werk net zo goed als de sudo alleen deze ruikt wat minder sterk en lekkerder :roll:

zowiezo dun smeren anders sluit je de huid af.

vaseline zou ik zowiezo niet gebruiken, dat sluit heel erg de huid af…

hier vrijwel nooit iets nodig gehad, maar als hij al iets van uitslag had dan werkte sudocreme voldoende

Als je rode vlekjes of blaasjes ziet is het meestal een schimmeltje.

Die groeien daar snel met die vochtige luiers.

Sudocreme of zinkolie van dr Swaab maakt niet zo heel veel uit.

Het is iets dunner, maar bevat allebei zink en zink droogt uit.

Dat is prima als ze ietsje rode billen hebben en om het te voorkomen, maar zodra een schimmeltje huishoud dan moet je ook aan de miconazol(daktarin). De miconazol 2x daags smeren en nog een paar dagen nasmeren als het al weg is en de zink mag na iedere luierwisseling.

Succes!