Pfff, word er gek van, zeg al jaren te gaan minderen.
Maar die knop wordt maar omgezet voor een week :eh: dan is het goed zo :naughty:
Ik wil er echt weer voor gaan, motiveer me eens :mrgreen: Hoe is het jullie gelukt en op wat voor termijn.
Hier ben ik 2 jaar terug 36 kilo afgevallen in totaal in een half jaar tijd.Ik had ze er zo maar af, binnen een maand was ik al 10 kwijt, vooral veel vocht.
Doordat het zo makkelijk ging was ik ontzettend gemotiveerd en hoe meer complimentjes ik kreeg hoe leuker ik het begon te vinden.
Tuurlijk was het af en toe flink moeilijk en niet leuk maar ik ben er ontzettend blij mee dat het me gelukt is en zit daardoor 100 x beter in mijn vel als ooit te voren.
Als je er voor wilt gaan moet je dat gewoon doen!
Het is mij na de zwangerschap van Jayden gelukt om bijna 15 kg af te vallen in zo’n 4 maanden tijd. Zonder dieet, maar met het aanpassen van mijn complete eetgedrag en met regelmatig bewegen (op de wii fit).
Het eetgedrag is gebleven, maar ik sport nu veel meer (tussen de 4 en 7 uur per week in de sportschool, dus wel wat heftiger dan de wii fit nu haha), waardoor ik verder bijna niet meer afgevallen ben (misschien nog een kg of 2, spieren zijn zwaarder dan vet), maar nog wel ruim een kledingmaat naar beneden ben gegaan doordat mijn figuur veranderd is.
Dus ben ik in 4 maanden van maat 42/44 naar maat 38/40 gegaan… En nu anderhalf jaar, onderkleding maat 36 en bovenkleding maat 36/38 (en dat komt door mijn borsten :mrgreen: ).
Hm ik lees mee
Ik heb nu mt 40/42 zo ongeveer en ik baal er flink van. Ik heb een burnout gehad in combi met een eetstoornis die sinds mn puberteit zo nu en dan opspeelt en dat maakt het zo lastig.
Mn laatste poging ben ik in een paar maanden een kilo of 8 afgevallen, ik wilde er nog wat af hebben maar dat lukte me niet, bleef maar daarop hangen. Ondanks niet snoepen, vier keer per week sportschool, dagelijks fietsen met de kinderen. Toen heb ik het opgegeven en binnen een halfjaar zat alles er weer aan…
Ik probeer het nu wat gematigder, zodat ik het ook volhou. Een keer per week iets van chocola/zoetigheid, een keer per week sporten ipv vier keer.
Klein beginnen. Niet ineens alles omgooien, want hoe moeilijker je het jezelf maakt, hoe sneller je op geeft.
Stel een doellijst op, en geef jezelf een redelijke tijd om ieder doel te bereiken.
Vervang suiker met zoetjes
Vole melk produkten met mager
Schaf een keuken weegschaal aan en weeg je porties
Hou een dagelijks dagboek bij met wat je eet, hoeveel, en je activiteiten
Zoek op het internet uit hoeveel calorien je echt nodig hebt, hoeveel calorien minder je kan eten voor een redelijk verlies, en welke activiteiten het beste zijn
Bewerk je favoriete recepten zodat ze minder hoog aan calorien uitvallen. Op die manier hoef je je lekkere eten niet af te schaffen.
Stel een week menu op en schrijf je boodschappen lijst aan de hand hiervan. Zonder lijst ben je eerder geneigt om te gaan impulse shoppen.
Begin met iedere dag 30 minuten bewegen. Wandelen, rolschaatsen, zwemmen, fietsen, rennen, huppelen, boksen, etc etc. Iedere dag gooi je er een minuut bij.
Weeg je slechts 1x per week, op dezelfde dag, op dezelfde tijd, in dezelfde kleding.
Meet je taille/dijen/armen op je weeg dag. Wat je aan gewicht niet kwijt raakte die week, kan je in cm’s kwijt geraakt zijn.
Geef niet op als je je een keer te buiten gaat aan eten/drinken. Sport meer die week, en zie het als een les voor de volgende keer.
En ook: niet minder gaan eten maar anders.
Als je te weinig eet, gaat je lichaam dat opslaan als reserve. Gevolg: je verliest geen gewicht.
Als je genoeg en gezond eet, gaat je lichaam bezig om dat te verwerken.
Sporten helpt daar ook weer bij
(zegt de vrouw die het wel weet, maar nog niet de motivatie heeft gevonden om de theorie in de praktijk te brengen :oops: :oops: :oops: Dus als jij de motivatie wel hebt: you go girl!! :dance: )
Afgelopen najaar heb ik 3 behandelingen acupunctuur behandelingen gehad. Alleen na de eerste behandeling ben ik 6 kg kwijtgeraakt, dus in 4 weken. Na de 2de behandeling raakte ik nog maar 2 kg kwijt en daarna niets meer.
Die kilo’s zaten er uiteraard binnen 3 maanden er weer dik en dubbel bij.
Ik zou er graag minimaal 25 kg af willen maar op een of andere manier lukt het mij totaal niet.
Ik wil gaan beginnen met sporten maar van de andere kant, ik fiets als het niet regent naar het werk, dat is 5km heen en 5 terug, ik wandel op zondag 11-15 km stevig door met een wandel vereniging. Moet ik dan echt nog naar de sportschool?? Ik ben 10x liever buiten bezig dan binnen op een fietsje…
Ik denk dat ik maar eens een afspraak maak bij de diëtiste.
Ik ben in de afgelopen 10 jaar zo’n veertig kilo aangekomen. Vorig jaar
maakte ik de balans op. Ik was achtendertig jaar, woog honderdzes kilo, slikte dagelijks medicatie tegen migraine en hoge bloeddruk, had hooikoorts, eczeem, last van mijn knieën en rug en zou voor het mooie eigenlijk standaard met een zuurstoffles op mijn rug moeten lopen omdat ik constant adem tekort kwam.
Ik besloot acht maanden geleden het roer om te gooien. Ik gooide mijn eetpatroon omver door middel van de Weight Watchers Flexipoints-cdrom (de voorloper van het tegenwoordige Pro-points-plan), en omdat ik niet sportief was ging ik wii-en. Daarna overgestapt op buiten hardlopen.
Inmiddels zijn we acht maanden verder en ben ik 34 kilo afgevallen.
Sporten op de wii doe ik niet meer, ik loop nu drie keer per week hard, zo’n vijftien kilometer per week, maar ben aan het opbouwen naar 10 kilometer per keer. 5 kilometer red ik prima zonder onderweg één of meerdere longen te verliezen. Daarnaast buikspieroefeningen. Ik heb geen migraine meer, geen hooikoorts meer (die link snap ik ook niet, maar dit jaar had ik voor het eerst in jaren géén hooikoorts), geen eczeem meer, ik slik geen medicatie meer tegen hoge bloeddruk, deze is nog wel hoog maar dat hoort gewoon bij me. Ik heb in ieder geval geen medicatie nodig.
Ik ben zo ontzettend blij met mijn “nieuwe” lichaam dat het me geen moeite kost mezelf te motiveren, het verschil met vroeger is zo levensgroot, dat ik alle aanpassingen er voor over heb, ook al moet dat de rest van mijn leven omdat ik nou eenmaal aanleg heb. En hardlopen is inmiddels een serieuze verslaving geworden :mrgreen:
Er zijn al wat tips gegeven. De enige die ik je nog extra kan geven is: wat je ook doet, beweeg erbij! Zoek een sport die je leuk vind en waarvan je weet dat je die op lange termijn ook nog volhoudt en leuk blijft vinden. Ik zie nu pas zelf in hoe belangrijk dat is. Ik kan zondigen (vorige week nog mac 2 een aantal ijsjes, en een zak chips :oops: maar ik was deze week toch anderhalf pond afgevallen. Dat moet je niet meteen doen natuurlijk (dat zondigen bedoel ik) maar als je al een stuk verder bent met afvallen en jezelf een nieuw eetpatroon hebt aangewend.
Vanmorgen gaf mijn weegschaal -7 kilo aan, ik ben nu bezig met mijn vierde week van Sonja Bakker, hier ben ik voor de zwangerschap van Tes ook 10 kilo mee afgevallen, waar ik na haar zwangerschap er 4 aan over heb gehouden.
Hier nog een succesverhaal. Na de geboorte van onze zoon ben ik gestart met streep-je-slank, waarbij je 1400 kcal per dag MOET eten, verdeeld over de vakken van de schijf van 5. Zo eet je automatisch gevarieerd en gezond(er). Daar ben ik toen 15 kg mee afgevallen, terug op mijn gewicht voor ik zwanger werd.
Een paar maanden later zaten er weer 4 aan :oops: Toen weer gestart met streep-je-slank, en nu ben ik er 6 afgevallen, en zit ik 2 kilo onder mijn trouwgewicht En doordat het programma ook een ‘op gewicht blijven’ deel heeft, hoop ik het nu zo te houden. Hier werkt het dus perfect, ook niet teveel afgevallen in korte tijd, anders zit het er vaak binnen de kortste keren weer aan. Over die 15 kg deed ik 5 maanden ofzo, over deze 6 2,5 maanden.
Allereerst even een applausje voor de succes afvallers
Ook ik weet het allemaal wel, alleen die knop omzetten is zoooo moeilijk. Zo’n 6 jaar geleden een aantal kilo’s afgevallen waarvan de laatste kilo’s het gemakkelijkst ging (nouja gemakkelijk :roll: ). Echter dat was vlak voor ons trouwen.
Inmiddels zijn we bijna 5 jaar getrouwd en weeg ik zwaarder dan ooit. Ongeveer net zo zwaar (misschien iets zwaarder? vlak voor de bevalling niet gewogen) als vlak voor de bevalling van Siep.
In 5 jaar tijd ben ik door mijn eigen schuld (snoepen is mijn grootste probleem) 21 kilo :shock: :shock: (wow, misschien dat die schrik weer even motiveerd :o ) aangekomen.
De kids kan ik niet de schuld geven, tijdens mijn zwangerschappen namelijk eerder afgevallen dan daadwerkelijk aangekomen.
:think: Misschien moet ik toch maar eens een confronterende foto in de keuken ophangen. Met daarnaast een foto van 5 jaar geleden, terwijl ik toen ook nog heel wat kilo’s eraf moest hebben.
Sporten doe ik al. Ik fitness 2 en probeer 3 keer in de week te gaan. Helaas zijn de afgelopen maanden mijn kids een aantal keren ziek geweest en kan ik het 's avonds gewoon niet meer opbrengen om alsnog te gaan. ('s ochtends kunnen de kids namelijk naar de opvang daar)
En ik probeer minder vaak de auto te pakken en met de fiets te gaan. (ik durf sinds kort met pas met beide kids op de fiets te fietsen en dat oefenen doe je natuurlijk niet als het koud is of regent, vandaar pas sinds een paar weken)
Ik raak nu ook weer een beetje gemotiveerd, ik ben die dikke hangbuik ook echt wel zat, ziet er niet uit
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
heel eerlijk een eetdagboekje bijhouden (zelf of via internet), dan pas zie echt wat je valkuilen zijn.
Veel bewegen en kijk naar je eten, wat kan je aanpassen.
Ik heb zelf het boek van Monster en Mo gelezen (via de bieb), voor mij een heel leuk boek om te lezen. Gaat over eetverslavingen en waarom dieeten niet werken.
Nu ben ik The truth about food - de waarheid over eten aan het lezen, ook weer zo’n eye-opener. Onderbouwde verhalen waarom vezels zo belangrijk zijn etc.
Ik ben na de eerste zwangerschap 10 kilo onder mijn gewicht van voor de zwangerschap gekomen. Door een eetdagboekje bij te houden en heel veel te wandelen. Geen streng dieet dus maar goed kijken wat je eet.
eetdagboekje hielp bij mij ,word je confronteerd met wat je eet.
Ik ging 2 tot 3x per week spinning plus eetpatroon aanpassen
heel veel succes
even een reactie schrijven hier zodat ik mee kan blijven lezen. Ik probeer ook vaak en ik weet ook echt hoe het moet en wat ik fout doe. Ik heb t (slappe ?) excuus dat ik ongeveer 2 jaar met veel stress heb gezeten en weggegeten. Lastig om weer een goede start te maken. Een goed begin is het halve werk, maar het goed begin ontbreekt hier nog
Was hier op kok geen afval clubje?? :think: Misschien dat het wel helpt in de motivatie…
jep, de afvallers in het contacthoekje, erg gezellig :mrgreen:
maar je vraagt succesverhalen,
mijn succes, ik ben nu 12 kilo kwijt, sinds november vorig jaar.
langzaam maar zeker gaat het eraf door gezonder te eten en meer te bewegen, ik hoop zo nog 18 kilo te verliezen, om een bmi tussen de 20-25 te bereiken, (en te houden, da’s nog belangrijker)
na een keer zondigen, toch de knop weer omzetten en doorgaan met lijnen en bewegen, dat is het moeilijkst.
wat bij mij werkt, een eetdagboek, zo eet ik bewuster, en zeg ik makkelijker nee tegen verleidingen.
niet te streng zijn, en wel genieten, het zat er niet in 1 keer aan, dus hoeft er ook niet in 1 keer af.
ik doe normaal mee met de rest van het gezin, maar neem een kleiner portie of een gezonder alternatief van de dingen die niet passen in een “gezond” dieet (bijv een klein waterijsje ipv 2 bollen roomijs).
en bijna iedereen in mijn omgeving weet waar ik mee bezig ben, en houdt er rekening mee (superlief :thumbup: ) dus met verjaardagen staat er voldoende rauwkost e.d. op tafel, en wordt er niet raar opgekeken als ik geen taart wil.
probeer uit te zoeken wat je valkuilen zijn en probeer die te omzeilen, en zoek er hulp bij (en neem alle hulp aan), een partner die je steunt helpt, en een sportmaatje, en kok-dinnetjes om je verhaal bij te doen ook.
succes ermee, en groeten Louwina
Bij mij werkte totaal helamaal niets meer. Een lange geschiedenis waarmee ik jullie niet zal vervelen Hoe harder ik mn best deed, hoe harder ik aan kwam. Daar kwam het zo’n beetje op neer…
Ik heb de (toch wel) drastische stap genomen om cambridge te gaan volgen. Een dieet die bestaat uit 3 maaltijden waarbij je de keuze heb tussen verschillende smaken soep en shakes. Na een aantal weken kun je ook voor een reep kiezen. Hiernaast MOET je minimaal 2,5 liter water en/of kruidenthee en verder MAG je niets. Heel heel streng dus. Ik fietste echter zo door de eerste week heen maar in de tweede week had ik het wat moeilijker. Nu zit ik in de derder week en was na 2 weken al 7,1 kilo kwijt. Dit zal niet zo snel blijven gaan maar het voelt goed. Tegen de tijd dat je op streef bent is er een speciaal programma om je eten op te bouwen (je hebt trouwens om de 3-6 weken een eetweek waarin je savonds bepaalde dingen mag eten) en de shakes af te bouwen. Je wordt begeleid door een consulente waar je wekelijks komt wegen en meten en dat vind ik een goede stok achter de deur.
Hier ook een succesverhaal. Ik wilde graag 20 kilo afvallen (van 85 naar 65, en dan zit ik eigenlijk nog boven mijn ideale gewicht maar ik vind het wel best zo, heb niet de bouw van een sprietje ). Ik ben zelf niet zo streng voor mezelf en weet dus dat het voor mij niet gaat werken om aan een of ander dieet te gaan beginnen. Ik heb in januari meegedaan aan een actie van een tv-programma op RTL4, daar heb ik toen naar gemaild en kon je een afslankpakket van Karin de Zoete (Rotterdam) winnen. En ik was een van de gelukkige winnaars :inlove: 2 dagen later had ik het pakket binnen en ben ik meteen begonnen. Na 6 weken was ik 11 kilo kwijt, op een volledig gezonde manier, en na de stabilisatiefase zat ik nog steeds op -11 kilo en weer op mijn gewone gezonde eetgewoonte. Ik heb anderhalve maand stilgestaan, en nu begint het langzaam weer te zakken, nu bijna 13 kilo eraf. Nog 7 te gaan :inlove: Maar het voelt nu al zoooo ontzettend goed, zit nu nog 3 kilo boven mijn voor-de-zwangerschap-gewicht maar ik pas nu al mijn oude kleding weer, en daar ben ik al ontzettend blij mee! :thumbup:
Succes!!!
Laat maar komen, die succes verhalen!!
Mijn knop is nu om… Ik ga vanaf vandaag definitief lijnen en meer bewegen.
Mijn ouders hebben een crosstrainer, daar ga vanaf vandaag 2x in de week opstaan + op zondag 12km wandelen en zo vaak mogelijk op de fiets.
Ik hoop dat dat genoeg gaat zijn. Mij lijkt hardlopen ook geweldig, maar ik denk dat ik dan eerst minimaal 20 kg lichter moet zijn om te voorkomen dat mijn gewrichten breken…
Ik ben 1.83m en weeg nu 113,5 kg (ben al 1,5 kg kwijt sinds vorige week:mrgreen: )… Dus veeeeeeeeel te zwaar… :mrgreen:
Hier nog iemand om je moet in te praten.
Ik ben chronisch ziek en door medicijngebruik van Prednison voor mijn Reumatoide Artritis en het spuiten van Insuline voor mijn diabetes en andere dikmakende medicijnen gruwelijk aangekomen. Van de internist en reumatoloog hoefde ik niet af te vallen, want door mijn beperkingen als minder valide kan ik niet gaan sporten en omdat ik de dikmakende medicijnen levenslang moet gebruiken was dit onmogelijk.
Nu niet dus … ik ben bijna 3 jaar geleden zelf begonnen aan een eigen combi van Sonja en wat ik moet doen en laten voor mijn diabetes en ben nu … 18 kilo afgevallen :dance:
Het kan dus wel, maar is een dagelijks gevecht en levenslang.
Ook ik gebruik de WII fit als revalidatiemiddel en probeer op mijn eten te letten. Het gaat niet zo snel als de rest hierboven maar ben erg blij met het resultaat. Afgelopen zaterdag hadden we groot feest van ons 12.5 jarig huwelijk en voor het eerst sinds mijn bruiloft had ik weer een jurkje aan en ben ik zelfs wat lichter als op de oorspronkelijke huwelijksdag. Ben nu van maat 54 naar 44-46 gegaan en ben er nog niet.
Ik blijf wel onder controle van een diabetes dietist, het werk moet je zelf doen of juist laten in dit geval, maar ik heb de stok achter de deur nodig om iedere paar maanden daar op de weegschaal te moeten, anders val ik snel weer terug in mijn oude eetritme.
Vakanties vier ik wel en feestjes, dan mag ik het even laten vieren, maar daarna weer aan de slag en dat werkt voor mij.
Succes met beginnen, je bent echt niet de enige.
Petri