Moosje, ik doe met je mee. Het moet toch een keertje lukken
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Lieve dames,
wat een reacties!! En inderdaad een goede motivator! Ik ben vandaag begonnen, gezond eten en ik ga twee uur per week wandelen.
Met werk, kid heb ik gewoon geen tijd voor een sportschool. Wil een sportfiets voor thuis gaan halen, maar twijfel of ik nou een spinningfiets moet halen of een gewone.
Ga in doelen van 5 kilo werken. Er moet hier minimaal 10 af en max 17. Wil een maatje 38/40 en dan ben ik al blij hoor.
Door jullie verhalen merk ik gewoon dat iedereen het kan, gewoon geduld, dicipline hebben en natuurlijk de knop omdraaien!!
thnx!!
Ik was vanmorgen ontzettend enthousiast⊠Buikspieroefeningen gedaan, 1 boterham minder (dat doe ik al bijna 2 weken) en 20 minuten op de crosstrainer gestaan bij mijn ouders. Kwam ik op het werk, lag daar een stuk chocola van bijna 1 m bij 0,5 meter met bedankt erop :drool: . Ik heb het een uur volgehouden om er niet aangekomen, ik heb heel veel collegaâs er een stuk af zien breken en dat ze er heerlijk van genieten. Ik zei nog de hele tijd dat ik me sterk ging houden⊠:drool: maar het zag er te lekker uit, dus heb er toch een stukje van gebroken en heerlijk op gegegetenâŠ
IK BAAL!!! Waarom trakteert iedereen op chocola, taart of vlaai?? Waarom niet op een stuk komkommer⊠:roll: ⊠Komkommer is toch veel lekkerder dan zoân vies, smerig stuk chocola :liar: :liar:
Evelien, samen kunnen we dat welâŠ
Hoe gaat het met Tejo en Siep??
je hebt pb
Enne, wat gemeen :twisted: Dat ze die chocolade niet gelijk zelf opeten. Net zoals met taart. Daar blijft ook altijd van over en blijft het altijd staan in de hoop dat het toch opgegeten wordt. En ondertussen :drool: :drool:
Ik heb dat gelukkig niet meer :mrgreen: (maar heel veel andere verleidingen :doh: )
Ik ben een paar jaar geleden 65 kilo afgevallen, âgewoonâ door gezonder te eten en meer te bewegen.
Als kind zijnde was ik mollig en in de puberteit is dit een beetje uit de hand gaan lopen. Ik probeerde allerlei afslankmiddelen (o.a. pillen, dietiste, Herbalife en zelfs een maagballon) maar allemaal zonder blijvend resultaat. Hier raakte ik zelfs gefrustreerd van en ging dan nog minder uitkijken en eindigde dan zelfs een paar kilo zwaarder als voor mijn lijnpoging. Uiteindelijk zat ik niet lekker in mijn vel en kreeg allerlei lichamelijke klachten en is die bewuste knop omgegaan.
Ik heb me aangemeld bij de sportschool en ging 2 a 3 keer per week voor 1,5 uur naar de sportschool. Daarnaast ging ik op eigen houtje mijn eetpatroon bekijken en aanpassen. Door allerlei informatie op internet met elkaar te combineren heb ik een eetpatroon gevonden wat ik kon volhouden. Mijn nieuwe eetpatroon bestond uit: 1. Kleinere porties hoofdmaaltijden, maar dan wel 2 of 3 gezonde tussendoortjes, 2. Minder vetten, maar wel meer eiwitten voor spierverlies te beperken, 3. Meer vocht, vooral water en rooibosthee.
In oktober 2003 woog ik 125 kilo, in oktober 2004 woog ik 70 kilo en uiteindelijk in juli 2005 heb ik mijn streefgewicht van 60 kilo behaald.
Hierna heb ik mijn nieuwe eetpatroon iets minder streng gemaakt (weer iets meer gaan eten en af en toe wat lekkers) en kwam ik op een stabiel gewicht van 62 a 63 kilo uit, dit heb ik tot mijn zwangerschap van Pete kunnen behouden.
Na mijn zwangerschap van Pete ben ik op 78 kilo blijven steken, maar ik wilde niet afvallen vanwege een snelle 2e zwangerschapswens. Toen raakte ik zwanger van een tweeling en na hun bevalling bleef ik op 79 kilo steken. Het eerste jaar is erg zwaar geweest, zelfs nu hebben ze nog altijd een avondfles en slapen erg onrustig vooral door het vele ziek zijn. De laatste weken gaat het iets beter en heb ik weet wat fut om wat meer op te letten en weeg ik weer 75 kilo.
De planning is om nog 10 kilo af te vallen, maar ik heb nog even geen fut om wat strenger te zijnâŠ
Sassie, wat ontzettend knap⊠:shock: :thumbup:
Ben er stil van
Gaat je weer lukken meid!
Succes, Petri
Herkenbaar verhalen! Hier ook in korte tijd 50kilo afgevallen met sonja bakker!!! 20kg aangekomen met zwangerschap en daarna nog 8kg overgehouden. Ben inmiddels al 7kg kwijt in 4 maanden tijd en wil nog extra 6kg afvallen voor mijn ideale gewicht! Ik probeer gewoon een gezonde eetpatroon te houden en veel bewegen ook al is alleen wandelen zân 30min per dag. Succes met het afvallen!!!
(en nu ik nog :oops: Ik moet dat toch ook gewoon kunnen :wall: Het weekend weg geweest en alles was eigenlijk net iets TE lekker :doh: )
Mijn advies; laat je eetpatroon eens nakijken door een voedingsdeskundige. Er zijn vele soorten dieten maar je moet net die ene vinden die bij jouw levenstijl past en waarvan jij het idee hebt dat je dat kan volhouden. Er zijn dieten die uitgaan van âmeer suikers eten dan vettenâ tot dieten die uitgaan van âsuiker is taboe, en splits je kohlydraten en vettenâ.
Je kan uiteraard altijd zelf beginnen met iets, maar vaak, zeker wanneer je het eerder hebt geprobeerd, heb je die beroemde stok nodig ;). Iemand die desnoods radicaal je eetpatroon omgooit, aan wie je een soort van verantwoording moet afleggen. Begin niet te fanatiek met sporten, maar bouw het langzaam op. Het spreekwoordelijke âhardlopers zijn doodlopersâ gaat hier echt bij op.
Mijn ervaring:
9 jaar geleden begonnen met een manier van eten, geadviseerd vanuit de Thuiszorgdietiste. In 10 maanden verloor ik 14 kilo. Principe was toen, eet liever wat suikers dan vetten (bijv. liever jam dan ham). Er waren 3 kolommen: 1. Bij voorkeur 2. Ter vervanging en 3. bij hoge uitzondering. Daarna bleef ik redelijk op gewicht maar nadat ik zwanger bleek ben ik met alles wat light en zoetstof bevat gestopt.
Nu ben ik 2 maanden geleden begonnen bij een voedingsdeskundige die uitgaat van het principe âKohlydraten scheiden van vettenâ. Suiker is taboe, net als zoetstof, zoetjes enz. vanwege de troep die erin zit. Toen ik na die eerste ontmoeting naar huis ging dacht ik echtâŠhoe ga ik dat in goedsnaam doen! Inmiddels drink ik max. 2 koppen koffie zonder suiker/zoetjes per dag, in mijn magere yoghurt gaat diksap als zoetmaker en voor de rest is bijv. melk 0% vet en eet ik veel salades (waar je lekker veel in mag doen; bijv.kaas) maar zonder al te veel brood. Dit is natuurlijk even de info in een notedop
Resultaat na 2 maanden: 10 kilo eraf! (nouja, op of rond, morgenavond wordt het bevestigd ;)).
Beloon jezelf ook per doel. Als de dietiste morgen de 10 kilo bevestigd, maak ik eindelijk de afspraak bij de tatooshop. Langgekoesterde wens omdat ik iets speciaals wil.
Dus wat je ook doet, hou moed, hou vol. De eerste 2/3 weken zijn het moeilijkst. Ga pas na die 2/3 weken op de weegschaal staan, dat motiveert meer dan ieder dag zien dat je ongeveer gelijk blijft ;).
Succes!!!