Stuur jij dit jaar kerstkaartjes?

Hier zojuist besloten van niet… betaalden we vorig jaar nog 24 euro voor 60 kerstzegels en een huisagenda, dit jaar is dat bedrag maar liefst 33 euro! Van de zotte gewoon… ik heb nog best wat kaartjes en ik denk dat we een aantal oudere mensen wel gewoon een kaartje sturen… maar de rest niet.



In plaats daarvan besloten om het “oude” bedrag van 24 euro over te maken aan stichting Semmy, een stichting die zich inzet voor onderzoek naar kinderen met hersenstam kanker.



Als post nl de zegels maar duur genoeg maakt, gaat vanzelf niemand meer kerstkaarten sturen… 55 ct per zegel… niet te kort zeg… :thumbdown:

Ik ga ze zelf weer ontwerpen en dan via albelli bestellen. Ik zet elk jaar ons brammetje op de foto. Dit jaar voor de laatste x alleen voor de kerstboom. Hopelijk lukt het en anders dan maar kaartjes bij de action. Kerstzegels heb ik nog wel liggen.

Kerstkaarten, nee hoor. 9 van de 10 keer kreeg ik van de ander geen kaart terug. Dus ben ik er een jaar of 3 geleden mee gestopt.

Hier nog in grote twijfel over de ‘gewone’ kerstkaarten.

Via een art journal forum doe ik mee met een kerstkaarten swap dus er komen er in ieder geval een aantal zeer creatieve mijn kant op :wink: en ik stuur dus ook creatieve kerstkaarten uit.



Maar voor familie en vrienden twijfel ik…

misschien een digitale zit ik nu te denken.

Ik doe het wel, het hoort er gewoon bij. Zo leuk om elke dag kaarten uit de brievenbus te vissen. Hier gaan ze voornamelijk naar familie, een paar collega’s, vrienden en buren. Maar elk jaar wel schrikken hoeveel geld het kost! :? Ik vind niks aan digitale kaarten of een wens via Facebook. Ik denk ook niet dat mijn oma van 91 dat zo kan waarderen, haha.

Ik doe het nooit, vind het zo’n onzin. Krijg ze dus ook bijna niet, en het maakt me niks uit :wink:

Dit jaar gaat het voor het eerst wel gebeuren, maar dan een groot deel via de mail, omdat het meteen de adreswijziging is. Dan combineer ik het maar meteen.

Ik doe er ook al jaren niks aan. Hoewel ik hou van kerst, heb ik niks me die kaartjes. Krijg er ook steeds minder, en dat maakt me niet uit :mrgreen:

Ik doe het áltijd en met het liefst voor iedereen een persoonlijke wens/boodschap op het kaartje. Maar nét besloten om het dit jaar over te slaan in verband met wat financiele tegenvallers en de komst van ons derde kindje geeft ook extra kosten. Dus even hand op de knip, zeg maar.

ik doe het wel.



ik bewaar de kaartjes die ik vorig jaar heb gekregen en die mensen krijgen ook een kaartje terug. bij mij blijft het vrij stabiel qua aantal kaartjes.



vind het altijd leuk om al die kaartjes weer te ontvangen en ze op te hangen. nog meer kerstgevoel.

prijzig is het wel, stuur ook nog een paar kaarten naar het buitenland. voor mijn (schoon)ouders, oma, broer en schoonzus doe ik een mooie luxe kaart, de rest gewoon een leuk kaartje.

@mama_desiree wrote:

ik doe het wel.



ik bewaar de kaartjes die ik vorig jaar heb gekregen en die mensen krijgen ook een kaartje terug. bij mij blijft het vrij stabiel qua aantal kaartjes.



.




Dit doe ik nu dus ook.



Afgelopen jaar geen gestuurd en dan merk je dat veel mensen geen uit hun eigen sturen maar omdat ze er een van ons kregen stuurde ze er een terug.



Mijn stapeltje is heel veel minder geworden om te sturen, :smiley:

@Cell wrote:

Hier zojuist besloten van niet… betaalden we vorig jaar nog 24 euro voor 60 kerstzegels en een huisagenda, dit jaar is dat bedrag maar liefst 33 euro! Van de zotte gewoon… ik heb nog best wat kaartjes en ik denk dat we een aantal oudere mensen wel gewoon een kaartje sturen… maar de rest niet.



In plaats daarvan besloten om het “oude” bedrag van 24 euro over te maken aan stichting Semmy, een stichting die zich inzet voor onderzoek naar kinderen met hersenstam kanker.



Als post nl de zegels maar duur genoeg maakt, gaat vanzelf niemand meer kerstkaarten sturen… 55 ct per zegel… niet te kort zeg… :thumbdown:




stichting semmy gaat er blij mee zijn!!



hier ook geen kaartjes, vergeet et altijd! ben altijd te laat! :oops:

Ik stuur wel altijd kaartjes, maar door de breuk met mijn ex is het aantal een stuk minder geworden, zijn familie valt al af :smiley:

Het waren er al niet veel, maar nu dus ms maar een stuk of 10 ofzo…echt alleen naar familie en ms een paar goede vrienden.

Wij zijn er ook mee gestopt.

In eerste instantie vanuit milieu oogpunt en inmidde speelt het kostenaspect ook mee.

Kerstzegels hoorden ooit voordelig te zijn…maar zijn dit jaar al diurder als de gewone nogniet zo lang geleden.



Enige uitzondering maak ik voor mijn 2 oude tantes (nee geen oudtantes) die mailen niet, maar daar plak ik een gewone zegel op nog gekocht voor 50 cent :mrgreen:



De rest via mail of fb.

Voor mij zit denken aan en fijne dagen wensen niet in een stukje papier.

Ik stuur nog wel kaartjes.

Wel doe ik zoveel mogelijk kaartjes zelf bij mensen in de bus als ik in de buurt kom, geef ze eventueel mee aan mensen om uit te delen en de rest stuur ik op.

Ik probeer wel altijd een goede doelen kaart te gebruiken, of van unicef.



Maar zelf vind ik het ook leuk ze te ontvangen.

Heel veel mensen schakelen over naar e-cards maar dat vind ik langer aan niet zo leuk.

Diegene die er eentje sturen,krijgen er ook eentje terug.

Verder zie ik wel,aangezien we vorig jaar ook maar 6 terug gehad hebben terwijl ik er wel 20 verstuurd had!

Dus word heel selectief. :wink:

Verder doe ik kerstwensen via de sociale media(mail,facebook,twitter,kok,enz.).

je stuurt toch niet een kaartje om er een terug te krijgen?

@klavertje4 wrote:

je stuurt toch niet een kaartje om er een terug te krijgen?




ben bang dat dat voor heel veel mensen wel geldt.

sinds wij zelf hebben aangegeven geen kaarten meervte sturen, maar wel de wensen via mail vaak gewoon met persoonlijke groet…krijgen wij zelf ook amper meer, want…



Nu maakt het mij persoonlijk niet uit, maar voor wat hoort wat is ook toepasselijk op kerstwensen…

Ik vind het voor wat hoort wat zo vervelend. Weet dat het wel zo is hoor… Wij waren 2 jaar achter elkaar te laat met versturen, maar kregen dus ook geen kaartje van verschillende mensen.



Wat zo’n kaartje nou betekend… Eigenlijk vrij weinig toch. Een fijne kerst wens je mensen zoiezo als je ze lief hebt of je het nou meld of niet tegen de mensen.



Hier in de groep gegooid en denk er toch echt over om geen kaartjes te sturen dit jaar. Geef het geld zoals cell zegt liever aan een goed doel. Maar mn man ‘denkt er nog even over na’ want er word toch verwacht, enz.



Het is alsof het zo’n verplichting is. Ik moet kaartjes sturen want… Vervolgens kan de postnl het in ene allemaal weer niet aan komt post te laat, enz. Kan net zo goed iedereen de dag voor kerst bellen, ze een fijne kerst wensen en dat zou ik zelf persoonlijker vinden dan een kaartje dat we aan ze denken. Ik denk dat zelfs dat nog goedkoper zou zijn dan een kaartje met postzegel.

Ik vind het voor wat hoort wat zo vervelend. Weet dat het wel zo is hoor… Wij waren 2 jaar achter elkaar te laat met versturen, maar kregen dus ook geen kaartje van verschillende mensen.



Wat zo’n kaartje nou betekend… Eigenlijk vrij weinig toch. Een fijne kerst wens je mensen zoiezo als je ze lief hebt of je het nou meld of niet tegen de mensen.



Hier in de groep gegooid en denk er toch echt over om geen kaartjes te sturen dit jaar. Geef het geld zoals cell zegt liever aan een goed doel. Maar mn man ‘denkt er nog even over na’ want er word toch verwacht, enz.



Het is alsof het zo’n verplichting is. Ik moet kaartjes sturen want… Vervolgens kan de postnl het in ene allemaal weer niet aan komt post te laat, enz. Kan net zo goed iedereen de dag voor kerst bellen, ze een fijne kerst wensen en dat zou ik zelf persoonlijker vinden dan een kaartje dat we aan ze denken. Ik denk dat zelfs dat nog goedkoper zou zijn dan een kaartje met postzegel.

Ik stuur dit jaar geen kaarten. Ik heb geen contact met mijn familie en ik verwacht ook geen kaartjes vam amderem/



Wel koop ik een pakje kerstkaarten die getekend zijn door mijn oudste. Ze hebben tekeningen gemaakt op school en daar zijn kerstkaarten van gemaakt. Opbrengst is dan voor het jubileum van de school volgend jaar.