Stuur jij dit jaar kerstkaartjes?

@klavertje4 wrote:

je stuurt toch niet een kaartje om er een terug te krijgen?




Mij lijkt dat je er één stuurt omdat je iemand iets fijns toewenst, ongeacht of dat per post of digitaal is.



Ik vind het gewoon nog leuk om kerstkaarten te sturen, ik vind het leuk te ontvangen maar ik let niet zo goed op of iedereen die ik stuur er ook één terug stuurt.

En ik ga ook niet nasturen, als iemand mij stuurt die ik niet had gestuurt dan zal ik die op mijn lijstje voor jaar er op bij zetten als ik die persoon ook daadwerkelijk in mijn lijstje wil opnemen.

Maar ik ga niet dan alsnog één kaartje weg doen want ojee, anders voelt hij/zij zich gepasseerd.

Wij sturen dit jaar juist wél weer eens kerstkaartjes. Dit jaar bestaat voor ons vooral uit horror, en we wilden de mensen die ons zo enorm steunen bedanken met een persoonlijke boodschap. Naar ons idee kan dat niet via een digitale kerstgroet, dus voor dat handjevol échte dierbaren hebben we een kaartje op de post gedaan.



En eerlijk is eerlijk, wij kregen altijd wél kerstkaartjes van familie etc, en dat vond ik toch altijd wel net even iets bijzonderder dan een digitale kaart/groet. Het idee dat iemand een kaartje heeft gekocht en dat op de bus heeft gedaan voor ons… Nu ik er zo over nadenk, best wel stom dat wij dat zolang niet hebben willen doen voor anderen…:shifty:



Zie hier, de ware Kerstgedachte :mrgreen:!

Nou, wie weet…is er weer een traditie in ere hersteld bij ons.

Door omstandigheden laten wij de kaarten dit jaar schieten… Dus maak iets moois en stuur via whatsapp, fb en mail… Volgend jaar nieuwe kansen

Heb er 60 (!!!) op de bus gedaan… Ben benieuwd van wie wij wat krijgen, maar verwacht er geen 60terug te krijgen. :hand: Wel het laatste jaar dat ik familie van manlief wat stuur die ik in 3jr tijd nog nooit heb gezien.

wij doen het niet.

@klavertje4 wrote:

je stuurt toch niet een kaartje om er een terug te krijgen?




Zo werkt het wel hoor. Wij sturen al jaren geen kaartjes meer en krijgen elk jaar minder kaartjes. Ik kan niet met 100% zeggen dat dat de reden is, want tenslotte gaan ook andere mensen stoppen met kaartjes sturen i.v.m. de kosten en omdat ze het liever digitaal doen, maar desalniettemin valt het me wel op :mrgreen:

Overigens heb ik geen verwachting dat ik kaartjes krijg hoor. Ik vind het prima, wel of geen kaartje, mijn vrienden en familie zitten in mijn hart, daar kan een kaartje niks aan veranderen.

R. heeft kaartjes gegeven op school, en wij een paar gestuurd.

Aan voor ons belangrijke mensen, of ze iets terug sturen is een andere vraag.