Afgelopen vrijdag bij de gyn geweest met 36wk1dg, kindje ligt nog steeds in een stuit. Hij heeft geprobeerd te draaien, maar er was geen beweging in te krijgen. Nu zal het dus een stuitbevalling worden.
Daar gaat mijn idee om lekker thuis te bevallen
Maar goed, nu ben ik een beetje aan het idee gewend, maar vind het toch wel een eng idee. Het kindje ligt in een volkomen stuit (beentjes recht omhoog), en is niet zo heel groot.
Ik hoop maar dat alles goed gaat en dat het me gaat lukken met een stuitbevalling.
Het is overigens mijn tweede, eerste is in ziekenhuis geboren, begon poliklinisch, maar werd een vacuumpomp bevalling.
Ben best wel zenuwachtig hierdoor
Het is oerigens een onvolkomen stuitligging, had het dus verkeerd neergezet.
Mijn oudste dochter lag ook in stuit, en in eerste instantie zou ik ook voor een “gewone” bevalling gaan.
mijn dochter groeide echter de laatste weken zo weinig dat besloten werd haar met een ks te halen.
Ik kan alleen maar zeggen dat je moet doen wat voor jou het beste voelt. Ik ging 100% voor een “gewone” bevalling, het lukt je vast wel!!!
Succes alvast!
Ik mocht vanwege mijn gezondheid Anne niet vanuit stuit zelf laten komen. Ik vond het eerst jammer. Anne zou ook een kleine baby zijn (ivm medicatie voor mij tijdens de zwangerschap). Uiteindelijk een geplande ks gekregen en Anne was een flinke meid van 49cm en 3480gram. Ze lag hetzelfde als jullie kindje. Nogmaals, als ik het had mogen proberen had ik het zelf gedaan, maar de kasn was bij ons heel erg groot dat het dan een spoedks zou moeten worden, dus hebben we voor een geplande ks ‘gekozen’.
Waar jij je goed bij voelt moet je doen. Een kennis van mijn ouders heeft een kind van bijna 10pond met stuit bevalling op de wereld gezet, dus het kan wel.
Hier nog iemand met een stuitbevalling. Ook onvolkomen stuit, en een 8 ponder.
Het was erg zwaar, maar…wat was ik trots op mezelf :inlove: !
Veel sterkte!
En als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.
Hier vorig jaar een natuurlijk bevalling van een stuiterbal :inlove:
Eerste wat ik van haar zag waren de voetjes :mrgreen:
En oooh, wat ben ik blij met deze “gewone” bevalling, om alles zelf mee te maken.
Ilse was redelijk klein, 2950 gram.
De eerste was ook een stuit maar kwam via een ks.
2 stuitertjes hier en allebei vaginaal geboren :mrgreen: . Als je de puf hebt vindt je in deze link mijn verhaal:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=1622946&highlight=#1622946
en op www. stuitekindjes.nl staat mijn verhaal ook maar aangevuld met een stukje voorgeschiedenis en hoe we tot onze keuze voor een vaginale bevalling zijn gekomen.
als je nog vragen hebt spui ze gerust!
Het kindje ligt nog steeds in stuitligging (beentjes omhoog) is niet al te groot en het word mijn tweede bevalling. Gynaecoloog zegt dat het geen probleem moet zijn en na vele ervaringen van anderen gelezen te hebben ben ik wat meer gerust gesteld. Wij gaan voor een natuurlijke bevalling, dus duim maar dat alles goed gaat.
:thumbup: ga ervoor!
Laat je ons even weten als de baby er is?
hebben jullie wel eens gehoord van de moxa-therapie…en zijn er hier mensen die het geprobeerd hebben?
Heb er wel van gehoord, maar niet zelf geprobeerd. Volgens mij moet je hier in week 34 mee beginnen. Bij de een heeft het gewerkt, bij de ander weer niet, kan dus ook toeval zijn dat het kindje draait.
Wat ik ervan begrepen heb is dat het een soort sigaar is wat je op een bepaalde plek moet zetten (je kleine teen??)
Ik vind het zelf nogal zweverig, maar baat het niet schaadt het niet.
Weet niet hoever je nu bent?
@marjolein98 wrote:
hebben jullie wel eens gehoord van de moxa-therapie…en zijn er hier mensen die het geprobeerd hebben?
wel van gehoord, niet geprobeerd; geloof daar niet in.
En persoonlijk ben ik nogal allergisch voor die site van ze :thumbdown:
@angie72 wrote:
Wij gaan voor een natuurlijke bevalling, dus duim maar dat alles goed gaat.
Ik duim zeker voor je :thumbup:
Ik heb moxatherapie geprobeerd, althans…niet met een warmtepunt maar wel met een speldje op de plek waar het “knooppunt” zich bevindt.
's avonds werd mijn hele buik warm en begon de baby zich als een gek te bewegen.
Ik geloof er wel in maar zou het niet nog een keer proberen :think:
Het heeft bij mij niet het juiste effect gehad, vandaar.
@angie72 wrote:
Heb er wel van gehoord, maar niet zelf geprobeerd. Volgens mij moet je hier in week 34 mee beginnen.
Ik heb er ook naar geïnformeerd toen ik 36 weken was, het heeft altijd nog zin om het te proberen.
Bij mij is de baby uiteindelijk nog spontaan gedraaid, maar van een lieve mede-kokster had ik wel een paar sticks+uitleg opgestuurd gekregen om moxa te kunnen doen. Ze liggen dus ongebruikt in de la, als je het toch zou willen proberen wil ik ze je met alle liefde toesturen, pb me dan even.
hier ook een stuiterbaby ligt al de hele tijd zo.
Ik doe zowieso geen stuitbevalling omdat dit ook geen kleintje word in ieder geval 8pond (2de kind eerste bijna 8pond)
Ik neem geen risico dus dan maar een KS.
Maar hoop eigenlijk dta hij nog draait!!! want mn eerste bevalling ging zo goed maar 4uurtjes en toen was hij eral.
Hier ben ik weer!
Op 7 april om 12.30 uur ben ik bevallen van een dochter: Valerie.
Het is een hele snelle stuitbevalling geworden, 'smorgens om 8.30 bracht ik mijn zoontje nog op de fiets naar school. Had al wel een beetje kramp, maar dacht dat het voorweeën waren. Eenmaal weer thuis zette het allemaal lekker door en kwamen ze al snel regelmatig. Vriend op het werk gebeld (was net een half uur binnen) en gezegt dat hij weer naar huis kon komen. (5 kwartier rijden ong.)
Om 11.30 braken mijn vliezen en moesten we dus gelijk naar het ziekenhuis. Nou woon ik daar maar 10 minuten vandaan, maar aangezien ik niet zo snel meer liep hebben we er iets langer over gedaan.
In het ziekenhuis ging het allemaal heel snel.
In drie persweeën had ik het lijfje eruit, maar toen was er paniek. Kindje zat met het hoofdje en de armen gestrekt omhoog nog in mij en er kwam geen wee meer. Ik moest persen, maar zie dat maar eens te doen zonder wee. Uiteindelijk hebben ze op mijn buik geduwd, de gynaecoloog met eerst de armpjes eruit gewurmt en met zijn handen het hoofdje omvat en zo het kindje eruit geholpen. Ze hebben er behoorlijk aan lopen trekken om haar eruit te krijgen.
Het leken voor mijn vriend wel 5 minuten, het was een minuut en zelf heb ik er niet zo heel veel van meegekregen, was in een soort trans en totaal in mezelf gekeerd.
Ons dochtertje werd gelijk meegenomen en geballoneerd (zuurstof) en begon zich gelukkig al heel snel te herstellen. (apgarscore 3/8) Het is een klein licht poppetje van 2440 gram en dat is eigenlijk haar geluk geweest, anders had het wel eens heel anders kunnen aflopen.
We zijn samen 3 dagen in het ziekenhuis geweest. Ze heeft een nachtje aan de monitor in een couveusse gelegen, maar lag de volgende dag al in een wiegje van de monitor af.
Ze moest blijven omdat ze nog niet goed dronk, maar dat gaat inmiddels uitstekend!
Gisteren (8e dag) woog ze al 2470.
Ik ben blij dat het geen keizersnede is geworden en dat het goed is afgelopen. Ook vind ik het heel moeilijk om te zeggen of ik liever een keizersnede had gewild als ik dit van te voren had geweten. Overal zitten risico’s aan namelijk…
Ik geniet van mijn kindje en vergeet de bevalling het liefst zo snel mogelijk
Weet niet hoe die emoticon er komt bj de apgarscore??? er moet staan apgare van 3-8.
mooi verhaal maar wel heftig lijk me !Gefeliciteerd met je dochtertje!
En nu maar genieten he
En die emoticon komt daar waarschijnlijk omdat deze ) Achter de 8 staat
heftig, ben blij voor jullie dat het goed is afgelopen.
Maar het is zoals je zegt; overal zitten risico’s aan.
van harte met jullie dochter!
Gefeliciteerd met je dochter.
heftig hor, dat ze bleef steken maar gelukkig gaat alles nu goed.