Donderdag wordt er gekeken of ik gestript kan worden. Ik zou graag willen weten of dit bij jullie heeft geholpen. En dan niet de 2de of 3 de keer maar echt de eerste keer.
Dus graag antwoorden op de vraag.
Heeft strippen bij jou na de eerste keer geholpen?
Ja, bij mij heeft het heel erg goed geholpen! Ik liep al een week met om het kwartier weeen die niks deden. Met 37+1 ben ik gestript omdat ik het niet meer trok, jinte liep hier ook nog rond. Binnen eenhalf uur waren mijn vliezen gebroken en 5 uurtjes later is ze geboren.
Sterkte,ik hoop dat het helpt bij jou!
:silenced: nee… bij beide kindjes niet. Hihi dit is vast niet wat je wilt horen
Bij de oudste werd ik met, als ik het me goed herinner, 41wkn gestript. Wel wat bloedverlies en een onrustige buik, maar ach dat was al langere tijd het geval. Uiteindelijk begon de bevalling 2 dagen later spontaan.
Bij de 2e is er 2x gestript (thuis door de VK bij ruim 41wkn en in het ziekenhuis door de VK met 41wkn6dgn) en ook dat deed niks. Ten minste, dat was 's middags en later die avond heeft de VK thuis de vliezen gebroken (om mij toch de kans te geven de bevalling min of meer zelf te beginnen ipv de ochtend erop meteen aan het infuus gelegd te worden) en precies om middernacht begonnen toen de weeën.
Maar: je hoort ook vaak zat positieve verhalen over strippen hoor :hug: ik heb gewoon 2 eigenwijze draakjes :mrgreen:
Succes donderdag!
Bij de middelste ben ik met 40wk gestript omdat ik al een uur of 3 lang onregelmatige weeen had. Het heeft toen direct geholpen. Binnen no-time had ik weeen die om de 5 min kwamen en binnen een half uur om de 2 a 3 min.
Bij de jongste ben ik met 38.6 gestript. Helaas zonder enig effect. Zelfs geen harde buiken of krampen.
Nope, beide keren niks uitgehaald.
Ja gestript met 40.6…half uur later verloor ik vruchtwater en begonnen de weeen.
Hier twijfelachtig, ik ben gestript toen ik van Thijs 40 weken precies zwanger was, de verloskundige zag dat het al flink verweekt was dus twijfelde of als er wat zou gaan rommelen, dat zou komen doordat er al wat aan het opkomen was, of door het strippen. Had toen al 2-3 cm ontsluiting ( maar bij 3e kindje schijnt dat wel vaker voor te komen )
Uiteindelijk wel wat aan het rommelen geslagen ( dat was daardoor niet!) en om kwart voor 2 s nachts ( ze had 's middags gestript ) braken uiteindelijk mn vliezen. toen de verloskundige kwam had ik 2 weeën gehad en had ik 3-4 cm ontsluiting. Meneer was er trouwens wel snel daarna, binnen 2 uur.
Aukje is binnen 2 uur na het strippen geboren
Ik had wél al veel voorwerk gehad en bleek bij het strippen al 3 cm te hebben.
Dat was met 39 w 4 d.
Bij mijn jongste had ik controle op 40wk precies. Bleek 2 Ã 3cm te hebben en gelijk gestript. Direct erna buikpijn. Dat werd steeds heftiger en diezelfde dag bevallen. Succes
Bij beide meisje ben ik gestript.
Onze oudste was er 20 uur later, en ons klein meisje 3 uur later.
Hier bij Bregtje* indertijd gestript. Wel ook al met een 3/4 cm ontsluiting. Ik vermoed zelf dat vooral die ontsluiting heel belangrijk is of strippen wel of niet werkt. Hier rommelde er overigens helemaal niets nada noppes vooraf.
Geloof dat mijn VK me ook vertelde dat de kans van slagen ong 50-50 is.
Hier beide keren niet geholpen, helaas. Kindjes bleven mooi zitten waar ze zaten :roll: .
hmm meer niet dan wel. we zullen zien morgen…
Bij mij is het geprobeerd met 41 weken, maar het zat nog dicht, dus kon niet.
Ja het heeft geholpen, maar had al wel 3-4 cm ontsluiting toen.
Ik had pas 1,5 cm, het rommelde al de hele dag maar zette niet door.
2,5 uur later was ze er
Het strippen was absoluut het zetje wat ik nodig had!
1e keer mislukt, wilde ook niet, toen 40+2 ofzo…
2e keer bij 40+6, paar uur later begonnen de weeën bij 41 is ze geboren!
Succes als het zo ver is, en sterkte met het wachten… :-*
Bij de eerste en de laatste zwangerschap heeft het niets uitgehaald.
Bij de laatste zwangerschap heeft het inleiden zelfs 4 dagen geduurd.
Mijn meiden zaten gewoon te lekker bij mama… :inlove:
Hier ook niet meer gedaan dan bloedverlies en gerommel en diepe teleurstelling omdat het niks uithaalde. Bij beide keren had ik ook al ontsluiting. Bij Tristan meer dan bij josephine. Ik weet alleen niet of dat gerommel voor meer ontsluiting heeft gezorgd.
ondertussen zelf ook maar de poll ingevuld. met een nee.
Veel gerommel en krampen, zelfs op denk duur weeen om de 7 minuten dus ik dacht jA!!! maar nee hoor, nu alles rustig, wel slijmprop verloren vanmorgen.