strippen

Ik lees bij veel zwangere meiden dat ze rond de 40 weken al door hun verloskundige gestript worden.

Is dit dan doordat je dit zelf gevraagd hebt, of omdat de verloskundige dit zelf aangaf te willen doen? Of wellicht een andere reden?

Ik mag morgen weer op controle en wilde anders toch wel even aankaarten dat ik daar ook wel interesse in heb…

Ben met Femke met 41wk en 2dgn bevallen. Was het toen ook wel echt beu.

Bij deze zwangerschap heb ik veel meer last van mn bekken, en moet ik echt recht op de bank gaan zitten, en niet op een andere manier want anders ben ik gelijk de pineut…

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik had met 39 wkn gevraagd of ze me met 40 wkn wilden strippen. Bleek uiteindelijk niet nodig, want met 39+2 beviel ik :wink:

Ik zou het dus gewoon vragen.

Hoi Sonja!!

Ik werd zo rond 39,5 weken voor het eerst gestript, en ik had daar zelf om gevraagd. Ik zal je eerlijk zeggen dat ze dat deed omdat ik veel stress had over het feit dat m’n man weer voor een paar dagen weg moest voor z’n werk. De eerste keer lukte het niet en heb ik dus 3 dagen met m’n benen tegen elkaar gezeten tot manlief terug was.

In de week erop hebben we het nog 2 x geprobeerd, weer vanwege dezelfde reden. Ongeveer 36 uur na de derde keer begonnen de weeen (en gelukkig net op tijd, zodat mijn man er gewoon bij kon zijn).

Het was dus geen medische reden in mijn geval, maar een persoonlijke. Alhoewel ik wel stress had over het feit dat R. er misschien niet bij kon zijn.

Maar bespreek je gevoelens met je VK.

Als je al rond de 40 weken zit zal het niet schadelijk zijn voor de baby om te strippen toch? En als ze er nog niet klaar voor is, dan komt ze ook echt niet.

Sterkte ermee lieve Sonja, en met je laatste loodjes!

:-*

36.6 weken zwanger!?! :shock:

Dat gaat snel! :inlove:

Time Flies :lol:

Thx al voor de reacties. Ik zal het morgen gewoon eens vragen aan ze. Kijken hoe ze erop reageren…

Bij mij heeft de VK het zelf voorgesteld met 40 weken, en met 41+1dag ben ik gestript. en 41+2d ben ik bevallen.

met precies 40 weken stelde de HA voor om eens te voelen of er al wat gaande was. Ik bleek 2cm ontsluiting te hebben en hij besloot om maar meteen te strippen :mrgreen:

(letterlijke woorden: ik heb mijn handschoenen nu toch al op de juiste plek :lol: )

dag later is ze geboren!

Wat een goed topic, was zelf ook wel benieuwd. Dus ik lees even met Sonja mee :mrgreen:

Hey hoi,

Hier ook 2 x gestript inmiddels, 1e keer vorige week met 39.1 en 2e keer gisteren met 39,6. 1e keer had ik een vingertop ontsluiting en gisteren 2 cm…

Maar beide keren heeft t niet geholpen helaas… al rommelde het gisteren wel veel meer daarna dan vorige week.

Maar heb ergens gelezen dat het binnen 24u moet gaan werken anders heeft het niks gedaan… :think: maar hou stiekem hoop want verlies nog steeds veel slijm :shifty:

In ieder geval; ik heb er zelf om gevraagd, dit om persoonlijke redenen. Heb een behoorlijk pittige zwangerschap ivm allerlei zaken.

Al met al geen roze wolk hier en zit er mentaal dus ook best doorheen, slaap slecht en huil meer dan ik lach…

Naja. Nog ffies…

Ik zou het ook gewoon aankaarten bij de vk en daar bespreken hoe je erover denkt…

Succes!

Ik kreeg met 39.3 een folder mee over strippen.

dit doen ze (als je dat wil) de eerst volgende afspraak nadat je de 40 weken bent gepasseerd.

Dus je bepaalt het zelf maar de vk kwam er wel zelf mee.

Bij mij hebben ze het er nog net over gehad. Bij mn volgende controle (as maandag en ben dan dus 38.4wk) ga ik vragen of ze de co erna eens kunnen kijken/voelen

die folder heb ik niet gehad bij mn 1e :think:

Toch morgen even ter sprake brengen dus.

mijn vk wilde het zelf ook wel graag omdat ik dan meer kans zou hebben thuis te bevallen, en dat wilde ik ook :mrgreen:

inmiddels dus gevraagd en antwoord gekregen dat ze het idd bij 40wk willen doen.

Niet voor de 40wk, omdat ik bij mn 1e ook overtijd gelopen heb, en je dan misschien wel al een hoop voorwerk op gang brengt, maar wat weinig in werk zal zetten. Ook zijn de kindjes er dan toch vaak nog niet klaar voor om te komen. En is het voor jezelf minder prettig om continu met gerommel rond te lopen terwijl er weinig gebeurt.

Maargoed, mijn afspraak staat dus voor volgende week de 15 op mn uitgerekende datum :mrgreen:

@sonja1985 wrote:

inmiddels dus gevraagd en antwoord gekregen dat ze het idd bij 40wk willen doen.

Niet voor de 40wk, omdat ik bij mn 1e ook overtijd gelopen heb, en je dan misschien wel al een hoop voorwerk op gang brengt, maar wat weinig in werk zal zetten. Ook zijn de kindjes er dan toch vaak nog niet klaar voor om te komen. En is het voor jezelf minder prettig om continu met gerommel rond te lopen terwijl er weinig gebeurt.

Maargoed, mijn afspraak staat dus voor volgende week de 15 op mn uitgerekende datum :mrgreen:

ik ben ook op mijn uitgerekende datum gestript en snachts bevallen dus wie weet :mrgreen:

even wat info van het ziekenhuis over strippen, voor de liefhebbers :angel:

http://www.uvcutrecht.nl/bevalling_stimuleren.php

en… houd er rekening mee dat het soms niet kan.

Ik ben nu ruim over tijd, maar gisteren was ik dus niet te strippen. De baarmoedermond stond nog te veel en was nog te ver naar achteren gekanteld. Ze konden er niets mee.

Strippen is het loswoelen van de vliesranden los van de baarmoedermond… maar dan moeten ze er dus wel bij kunnen en overtijd lopen is daar geen garantie voor :frowning:

Ik weet t ja, Bij Femke konden ze t met 41wk dus nog niet doen. bmm was wel verweekt maar ze kon er niet bij.

Ga ff t stukje lezen

Hier wilden ze me nog niet strippen met 40 wk. Die vk wilde het persé pas vanaf 41 wk doen. Terwijl ik het echt onwijs beu was gewoon.

Maargoed, bleek uiteindelijk ook niet nodig, want diezelfde dag begonnen de weeën :mrgreen:

Ga aan de VK vragen of ze mij ook met 40 willen strippen, vorige x hebben ze me met 41+1 gestript, maar pffff als ik nog tot dan moet lopen word ik gek :wall: