Strippen bij 37 weken!

Ik heb al 2,5 jaar BI en dat wordt nu niet bepaald beter als je zwanget bent :x :x



Omdat ik nu zoveel last heb en niets meer kan, gaat de verloskundige mij maandag strippen. Ik ben dan 37 weken en 1 dag!



Ik vind het reuze spannend en ook een beetje eng…



Wie is er nog meer gestript en wil haar ervaring delen??? Of ken je iemand die gestript is??



Vertel, vertel, vertel…ik wil alles weten!! Deed het pijn? Wanneer ben je uiteindelijk bevallen? Of heeft het helemaal niets geholpen???

Ik ben bij beide zwangerschappen gestript…



Beide keren had het geen bevalling tot gevolg… :?



Tja, en pijn…Het is niet prettig en je kan naderhand wat last van je onderbuik hebben…



Eigenlijk vind ik het gek dat ze gaat strippen met 37 weken. DIt omdat strippen meestal pas gedaan wordt als de baarmoedermond verweekt is en zelfs dan helpt het vaak niet…



Als je dan toch echt zoveel klachten hebt, moet ze toch iets anders verzinnen…



Het klinkt een beetje als een zoethoudertje :shifty:



Sorry dat ik zo negatief ben hoor, maar vind het dus lullig voor jou…

Nee, geeft niks hoor!



Als het strippen niet helpt, mag ik naar de gyn en die gaat bepalen of ik ingeleid wordt. Dus het is niet helemaal een zoethoudertje, meer een zetje in de goede richting zeg maar.



Als ik zoek op internet lees ik heel verschillende dingen. Dus ik zal het ook pas weten als het zover is…maar toch ben ik nieuwsgierig naar jullie ervaringen!!



De verloskundige zei ook eerlijk dat het helemaal niets hoeft te doen…maar ik vind het het proberen waard, want ik ben het echt zat!!!



Maar bedankt voor je antwoord!!!

Bij mijn 2e bevalling ben ik bleek achteraf gestript.

Echt pijnlijk vond ik het niet… was meer vervelend gevoel. Vond de weeen erger.



Spannend!!! heel veel suc6!!!

Gni gni kom ik even met de andere kant van dezelfde medaille.

Hier ook gestript, hoeveel weken zwanger maakt niet uit het kan nl alleen maar als er verwerking is (liefst incl een beetje ontsluiting) want anders kun je zo weer naar huis (of gyn in jouw geval).



Ik ben 5 december in de ochtend gestript en de volgende morgen om 7.55 hadden we Bregtje* al in de armen. En dat kwam dus echt door het strippen want anders was ze nu nog niet geboren :oops:

Dus het kan wel helpen, zelfs bij een eerste bevalling waarbij ze juist zeggen dat het effect dan minder is.

Succes! Ow en qua pijn, ik vond het niet echt pijnlijk maar nu kan ik ook ernstig goed ontspannen tijdens zulke dingen. De hele dag wel wat gerommel gevoeld, maar vooruit ik weet niet of ik zo’n toffe graadmeter ben aangezien ik zelfs de weeën voor de ontsluiting goed vol te houden vond. :shifty:

ooooooooooooh …



Nou dan is het alleen maar fijn…Het klonk zo gek…

Ooooooh Rhiannon…dat is idd de andere kant!!!



Ik ga er niet op hopen (althans, dat probeer ik :shifty: :shifty: )…maar het zou zoooooo fijn zijn!!!

Joepie laat je niet tegenhouden om te hopen hoor :wink:

Het kan echt zomaar zijn dat het wel snel gaat. Ik neem ook maar aan dat alles ‘klaarstaat’ voor de bevalling dus te snel zal het je wel niet kunnen gaan toch? :angel:



Maar de snelheid van bevallen is natuurlijk altijd lastig in te schatten. Wat wij hebben meegemaakt is schijnbaar meer uitzondering. De totale bevalling heeft voor mij (en niet eens op papier schijnbaar hanteren ze daar alleen de tijd tussen breken vliezen en geboorte voor :shock: ) van 23.00 tot 7.55 geduurt. En op papier van ong 5.30/5.45 tot 7.55.

(tja ik hoef me niet af te vragen waarom mijn verloskundige wil dat ik bij een volgende bevalling snel bel :silenced: )



Ik hoop met je mee dat het bij jou effect zal hebben!

Jaaa, alles staat al klaar :angel: :angel:



Ehm…ja, dat klinkt wel heel erg snel!! Hahaha…ik snap je verloskundige volkomen :mrgreen:



Ja, hoe ze dat berekenen…bij Kim begon het exact om 8.15 uur en om 23.15 uur is Kim geboren. Maar op papier is inderdaad gerekend vanaf het breken van de vliezen…terwijl ik toen 4 sm ontsluiting had en echt al een tijd flinke weeën met zelfs persdrang had :shock:



Dus voor mij heeft het 15 uur geduurd…terwijl dus anders op papier staat.

ik ben zelf gestript geworden en deed helemaal geen pijn , ik werd om 10 uur gestript en om 3 uur konden we naar hetr ziekenhuis gaan en om 7 uur werd mijn meid geboren mijn verhaaltje in het kort :mrgreen:

Nou dat klinkt heel erg positief! Dan had jij ook een snelle eerste bevalling, jij (of Kim) bent het klokje andersom rond gegaan :wink:

Ik zou als ik jou was gewoon de dextro en het drinken klaarzetten :angel: :mrgreen: :thumbup: Nog een weekje dan…toch? :mrgreen:

Pegje, jij ook al een goede (en heeeeele snelle) ervaring…



Ik begin toch wat zenuwachtig te worden (leuk zenuwachtig hoor!!!)…



Idd over een weekje!!!



JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, wat zu dat GE-WEL-DIG zijn :mrgreen: :mrgreen:



Ik word 's middags gestript om 14.40 uur…dus die maandag zelf zal wel niets zijn, maar de 15de is ook een mooie dag toch :thumbup: precies 2 weken na Kim haar verjaardag :inlove:

Ik had ook gehoord dat strippen alleen nut had als er verweking was.



Ik moest ingeleid worden (langdurig gebroeken vliezen) maar had nog helemaal geen verweking niets. Dus strippen had geen nut. Ik kreeg een tabletje ingebracht dat voor verweking zorgt en 2 uur later ha dik 3 cm… zo snel kan inleiden weer gaan. Dus dat is misschien de volgende stap als het strippen niet werkt. Alvast veel succes maandag… maar we zullen je voor die tijd nog wel sprken…

Ik ben met Jesse 2x gestript en 2x niets uitgehaald.

Ook vond ik het behoorlijk pijn doen en dan ook echt behoorlijk!



Bij Ties ben ik 1x gestript en dat heeft wel wat geholpen, alleen hielden de weeen er na 5 uurtjes mee op :eh: :frowning:

Bij mij wilden ze ook echt niet eerder strippen dan met 41 weken ondanks mijn bi. Hopelijk lukt het bij jou wel.

Heel veel succes.

Nou hier mijn ervaring dan ook maar even :wink:



De verloskundigen hier hebben meegewerkt aan een onderzoek, waaruit gebleken is dan in veel gevallen strippen vóór de 41 weken maar weinig leid tot het beginnen van de bevalling. Daarom strippen ze hier ook niet veel eerder, omdat het vaak toch niet helpt.



Ik ben de eerste keer gestript met 40+4, ik had een vingertopje ontsluiting en alles voelde vrij week aan volgens VK, ik vond het overigens niet pijnlijk! Heb me goed proberen te ontspannen en was een raar gevoel beetje vervelend, maar daar bleef het bij gelukkig. Daarna ook geen last gehad, alleen beetje zeurend gevoel af en toe. Maar helaas geen bevalling tot gevolg :frowning:



Met 41+2 ben ik weer gestript, ditmaal had ik 2cm ontsluiting, bmm volledig verstreken en alles super week. Het viel weer reuze mee. Dit keer wat meer bloed aan de handschoen na het strippen, dus leek gunstig.

Thuis nog wat bloed verloren, maar verder weer niks :wall: Ik ben rond 16:00 gestript…



S’nachts kon ik weer niet slapen en ben ik nog even onder de douche gaan zitten, nergens last van. Om 1:30 lag ik in bed en viel toen snel in slaap. Om 2:35 schoot ik wakker van de eerste en meteen erg heftige wee :shock: Meteen weeën om de 3-8 minuten, dus erg onregelmatig.

Om 4:00 de verloskundige al :oops: gebeld, want ik vond het allemaal erg heftig en wilde dat ze langskwam, weeén al om de 3 minuten. Om 5:00 was ze er, weeënstorm. 5:10 keek ze en had ik al volledige ontsluiting :eh: :dance: Ze heeft mijn vliezen gebroken en om 6:10 was Sem al geboren, dus in 3,5 uur van begin tot eind…



Hier komt bij een volgende zwangerschap de VK tegen de uitgerekende datum bij ons inwonen :lol: Dat zei ze na de bevalling, kans is groot dat we het misschien samen moeten doen dan :shifty: Het kan dus nog sneller 8) Maar dat zal vast niet door het strippen zijn gekomen :wink:



Succes vast, en hopelijk heeft het strippen het gewenste resultaat, maar ik zou proberen er niet teveel op te rekenen, anders word het zo’n ontzettende tegenvaller :hug:

ik ben bij lucas ook getrsipt, smaandags en ben de zondag erop bevallen (dus zal het wel niet gewerkt hebben :wink: )



bij thomas hebben ze het geprobeert, maar het kon niet omdat ales nog potdicht zat, en ze er zo dus niet bij kon komen, omdat alles te hoog lag



ik hoop voor je dat het bij jullie wel lukt…

Bij Sanne is gestript s avond om 1900 uur en om half 9 s ochtends was er …

Bij Sem zat alles nog te hoog (na 8 dagen overtijd :roll: )…ze hebben het wel geprobeerd maar dit heeft niet geholpen…



Maar ik was met beide overtijd…hoe het gaat werken met 37 weken weet ik natuurlijk niet…maar ik hoop voor je dat het gaat lukken…SUCCES :thumbup:

Vandaag toch het strippen??? Heel veel sterkte!! ik :pray: dat het iets oplevert!

@Dreamer wrote:

Vandaag toch het strippen??? Heel veel sterkte!! ik :pray: dat het iets oplevert!


voor zover ik begreep pas volgende week hoor… Maar als jij nu al :pray: dan moet het wel goed komen :lol:

hallo,



hier nog iemand die gestript is en het wel degelijk geholpen heeft. ik liep al dagen met begin klachten rond van de bevalling zoals een beetje ontsluiting en wee achtige pijn maar niet echt door zetten, bij een bezoek aan de vk werd ik gestript en ik was nog niet goed en wel thuis toen ik echt met regelmaat weeen voelde op komen. ik liep ook al meer dan een week overtijd en was het ook echt beu maar het ging erg vlug, ik werd rond 12.00 uur gestript en had tegen 20.00 uur al bijna 8 cm ontsluiting en weeen om de 3 minuten. ik mocht toen door naar het ziekenhuis waar het vruchtwater werd gebroken en snachts werd mijn zoon geboren. ik denk inderdaad dat er wel al aktiviteit moet zijn zoals een beetje ontsluiting of iets dergelijks, ik vond het strippen helemaal niet zo fijn maar wel mee vallen. ze rekken dan de baarmoeder mond op met twee vingers en zoiets lijkt mij altijd wel een beetje een vervelend gevoel,



groetjes vn linda (lipi)