strijkvraagje

Op zich vind ik strijken geen vervelende klus… maar het opplooien van hoeslakens grrrrrr daar krijg ik de kriebels van !! Hoe kun je dat behoorlijk deftig doen? Iemand tips?

Strijk jij hoeslakens???



Uhhh ikke echt niet, dus geen tip voor je… sorry :smiley:

nee ik ook niet, beddengoed helemaal niet…

Hier strijk ik ook geen beddengoed dus helaas… :mrgreen:

ik heb zo en zo al een gruwelijke hekel aan strijken dus ik kan je ook niet helpen, en beddengoed strijk ik ook niet

ik stijk ook niet,

wat is deftig opplooien eigenlijk?

Ik strijk het alleen als ik het 1x dubbel heb gevouwen.

Je moet die hoeken in 2 andere hoeken stoppen.

Ik kan dat zo niet uitleggen, dat moet je zien…

:think:



En dan kun je het dus ook makkelijker strijken én opvouwen.

eerste wat ik dus ook dacht: strijk je beddengoed?? :o



nee ik strijk zo weinig mogelijk, dus kan je niet helpen

@jess wrote:

ik stijk ook niet,

wat is deftig opplooien eigenlijk?




Ja vertel eens :smiley: Enne, hoe hou jij je hoeslakens netjes in bed ? Beweeg je je dan niet ? :wink:

Ik schud mn dekbed een paar keer en het ligt weer mooi.

Als je het goed vouwt dan vallen de kreukels ook wel mee hoor.

Of haal je elke dag je beddegoed weer af om het weer mooi te strijken?

Ik strijk wel, maar geen beddengoed.

Ik strijk wel het beddengoed, alleen de hoeslakens niet.



De hoelakens vouw ik zo op:

De onderste 2 punten in de bovenste 2 punten vouwen, dan de rechter punt in de linker punt vouwen, dan netjes opvouwen en heb je een keurig pakketje

Ik had ook nog nooit van opplooien gehoord. Bij mij gaat het altijd op een prop in de kast. De dekbedhoezen strijk ik wel, maar die vouw ik 1x dubbel en strijk het dan 2x (dus niet echt alle kanten).



Groetjes,



Viratine



P.S. Ik zag net dat er een stukje weer aan 2 randjes zit. Mijn man heeft er geen moeite mee, ik vind het niet fris en wil nieuwe kopen. Wat zouden jullie doen?

aha, opplooien is dus opvouwen?

:smiley:

Ik vouw alles wel netjes hoor , ik heb ook geen droger, dus met netjes te drogen hangen, blijven er niet zo heel veel kreukels in.

Ja, idd, opplooien is dus opvouwen ( sorry, blijkbaar is dat een belgisch woord :mrgreen: )



Hmmm… noem mij maar perfectionistisch dan, want die kreukels op het hoeslaken kan ik echt niet zien :hand:

Ik strijk dat ook niet :mrgreen: Het gaat rechtstreeks, van uit de droger, (lekker warm nog) op mijn bed! :mrgreen: En als ik het straktrek, is er geen kreukel te zien :thumbup:

Ik vind het vouwen ervan al kl… :twisted: ,laat staan dat ik ze nog ga strijken… Dan heb ik vast de rest van de dag een pest humeur… :roll:

strijken? wat is dat? :think: :eh:

:lol:



Ik strijk ook geen beddengoed… ik vouw de hoeslakens ook zo op: de onderste hoeken in de bovenste hoeken, dus zeg maar het hoeslaken dubbel vouwen in de brede weg, dan de zijkanten “naar binnen slaan” en dan dubbel vouwen in de lange weg, nog een keer, en dat smalle pakketje nog eens 2 x dubbel vouwen. Dan hou je een klein pakketje over.

Ik strijk mijn beddengoed wel hoor… die kreukels vind ik ook niks. :?

Maar tis wel een pokkeklus.