N.iels is al een tijdje zindelijk, poepen gaat :thumbup: maar plassen blijft regelmatig :thumbdown:
Er zijn dagen bij dat het prima gaat maar ook dagen dat ik echt 3 of 4 natte broeken heb.
Ik heb zelf echt het idee dat hij hiermee aan het kijken is hoever hij bij mij kan gaan.
Ik zie aan hem dat hij moet en dan zeg ik N.iels vergeet jij niet even te plassen? Nee ik moet niet en even later is hij nat, en ook echt nat he.
Ongelukjes doe ik af met niets… schone broek aan en we gaan weer verder maar dit accepteer ik niet.
Het is ook duidelijk dat hij het bij papa niet doet, als die thuis is zegt hij echt regelmatig papa ik moet plassen.
Ik wil dus dat hij weet dat ik ook niet met me laat sollen en heb hem speelgoedjes in laten leveren die hij met stikkers terug kan verdienen.
als hij ze terug hebt en ik moet ze de 2e keer af pakken dan kan hij ze niet meer terugverdienen en is het gewoon PECH.
Hoe zouden jullie dit oplossen, bovenstaande lijkt wel enigszins te werken maar ik ben niet echt overtuigd zeg maar…
natas
nou wat een toeval, schrijf net dit bij de witte motoren:
hier gaat het trouwens echt klote met het plassen. hij had gisteren weer drie ongelukjes gehad op het kdv. en ik kom er maar geen wijs uit. soms denk ik dat ie misschien gewoon echt zijn sluitspieren niet onder controle heeft. maar gisterenavond stond ie te dartelen in de kamer, ik vroeg of ie moet plassen, hij ontkende (kijk mama ik kan ook gewoon lopen hoor… ). Om een minuut later in zijn broek te plassen, lachend…en dit voorval staat alles behalve op zichzelf.
ik ben nu heel pedagogisch onverantwoord begonnen met straffen ipv belonen, daar lijtk ie iets gevoeliger voor te zijn (je mag geen tv kijken als je weer ongelukjes hebt gehad). maar dat is natuurlijk ook eignelijk niet de oplossing. Ik vind het niet erg als ie gestraft wordt als ie het met opzet, en lachend doet eigenlijjk, maar wat nou bij ongelukjes die echt ongelukjes zijn?
ik word er een beetje wanhopig van. we zijn in augustus begonnen, toen ging het een aantal maanden helemaal goed (dus hij kan het wel!), amar sindsdien is het op en af, en vooral heel veel af…
ik vind dit tot nu toe echt het moeilijkste van de opvoeding. weet gewoon niet hoe ik ht moet aanpakken. Het kdv zegt dat ze dit ook nog nooit hebben meegemaakt…het cb raadt aan om weer luiers om te doen, maar dat zie ik eigenlijk echt niet zitten
grrrrrrrr
dus…een en al herkenning hier, maar oplossing, ho maar…
fiep ik zou geen luiers meer om gaan doen hoor…blijven belonen als het goed gaat… bij ‘ongelukjes’ mag je best een beetje boos worden als je zeker weet dat hij het expres doet…
je moet het zien als grenzen testen, net als neit willen eten…hier hebben zij de macht over…
hoe meer aandacht hoe meer macht
( oh het klinkt zo simpel…ik weet het)
ik ben zelf ook schuldig aan heel boos worden enzo bij expresse ongelukjes… :wall:
gelukkig gaat het nu weer heel goed…alleen van de week een :sick: ‘ongelukje’…erg fijn :liar:
toen ben ik ook boos geworden hoor…
maar aan plas ongelukjes heeft hij me niet meer…hij moet dan zelf andere kleren pakken en aantrekken…
dat vind hij niet leuk :mrgreen: dus doet hij dat niet meer :lol:
maar goed probeer de positieve aandacht de overhand te laten houden :thumbup:
Even echt compleet uit nieuwsgierigheid hoor, maar zijn jullie kindjes zelf zindelijk geworden of hebben jullie getraind omdat je vond dat het zo langzamerhand moest kunnen.
Ik heb met Joost wel gemerkt dat hij het wel al kon, maar dat ie er "nog niet aan toe "was om het ook echt uit te voeren, wat ik heel frustrerend vond eigenlijk want "wat doen zo’n kind van bijna 3 en een half nog met een luier om " maar heb me maar enorm verbeten en nu is het zonder geemmer ineens goed gegaaan.
Ik neem idd maar aan dat het een soort bewust zijn van macht/aandacht is en negatieve aandacht is ook aandacht om "expres"in nje broek te plassen.
Persoonlijk zou ik wel gewoon weer een luier aantrekken, onder het mom , ik hoor het wel als je weer op de wc wil plassen
maar ja, dat roept nogal makkeljik als buitenstaander natuurlijk,
lastig probleem …
Mij is vamorgen door de huisarts vertelt om juist NIET te gaan straffen want daar kunnen ze een angst mee krijgen en dan gaan ze juist terug vallen in het gedrag van broek plassen in jou geval.
knap dat die van jou het poepen onder de knie heeft dan want mijn dochter poept dus nog wel in haar broek en plassen gaat wel weer heel erg goed.
@mamadidi wrote:
poept dus nog wel in haar broek en plassen gaat wel weer heel erg goed.
Hier dus ook en hij vertikt het om op de wc te poepen!
Zelfs het kadootje op de kast wat er al weken ligt, is geen stimulans!! :think:
@Rooike wrote:
@mamadidi wrote:poept dus nog wel in haar broek en plassen gaat wel weer heel erg goed.
snoepjes zakjes chips stickerbladen ga zo maar door en idd kadotjes het helpt echt niet.
ik denk dat het poepen toch een stuk moeilijker is voor die kleintjes dan plassen.
@mamadidi wrote:
@Rooike wrote:@mamadidi wrote:poept dus nog wel in haar broek en plassen gaat wel weer heel erg goed.
snoepjes zakjes chips stickerbladen ga zo maar door en idd kadotjes het helpt echt niet.
ik denk dat het poepen toch een stuk moeilijker is voor die kleintjes dan plassen.
Precies, dat werkt hier ook allemaal niet hoor!
Heb echt alles al voorbij laten komen.
Vanmiddag heb ik een afspraak bij een pedagogisch medewerker op het ziekenhuis, via de kinderarts dus hopelijk weten die de gouden tip.
:mrgreen:
kurk er in :mrgreen: nee hoor geintje hahahhaahha
Hahahaha!
:mrgreen:
je word er gewoon dood ziek van die van mij word over drie maanden 6 jaar en die poept ook nog steets in zn broek ( zie het topic ) en ik zit wel eens huilend op bed dat ik denk waarom.
Ik weet het, het afvragen heb ik dus ook, maar ja, we krijgen er geen antwoord op waarom…
Hier een manneke dat bijna zeven is, en nog steeds niet altijd droog/schoon… :?
En ook hier werken de verschillende beloningsmethoden absoluut niet… :x
@Rooike wrote:
@mamadidi wrote:poept dus nog wel in haar broek en plassen gaat wel weer heel erg goed.
ik dacht even dat luuk een kadootje voor je op de kast had gedaan ipv op de wc :roll: :doh:
hoe gaat het bij jullie ??? op school ??? en wat doen jullie waneer jullie kind poept plast in zn of haar bed ??? wat proberen jullie nu op het moment ???
Even echt compleet uit nieuwsgierigheid hoor, maar zijn jullie kindjes zelf zindelijk geworden of hebben jullie getraind omdat je vond dat het zo langzamerhand moest kunnen.
ik ben met nano afgelopen zomer begonnen, toen ie uit zichzelf interesse begon te tonen, en toen kdv en ik in dezelfde week bedachten dat het misschien wel tijd voor um was. De eerste maanden ging het dus ook echt goed, dus ik ben geneigd te zeggen dat ik er niet te vroeg mee ben begonnen, al heb ik daar de afgelopen maanden behoorlijk vaak over zitten twijfelen en piekeren...
Ik moet zeggen dat het hier de laatste dagen opvallend goed gaat. Ik heb de consequentie toch maar weer een beetje omgedraaid: hij mag tv kijken als het een hele dag goed gaat ipv geen tv als het niet goed gaat. En ik probeer de ongelukjes wat meer te negeren. jammer, en dat was het dan, volgende keer beter. Het lijkt te werken...(maar dat heb ik al vaker gezegd :silenced: )
Mathis had laatst een paar dagen hele erge diarree waardoor hij een paar keer wat in zijn bed gedaan had 'overigens totaal niet expres natuurlijk!! Ik heb hem toen een luierbroekje aangedaan, gewoon om niet zo veel was te hebben. Hij had er een hekel aan!! Vond het helemaal niets om weer een luier om te hebben. Misschien dat dat toch een idee is als je kindje steeds ongelukjes heeft. Gewoon weer een luier omdoen (en dan hopen dat ze dat ook helemaal niks vinden).
nou ik ben er achter hoor, de ongelukjes zijn steeds in een periode dat hij zich extreem lijkt te ontwikkelen. (sprongetje zeg maar)
Hij heeft trouwens zoiezo nog een luier s nachts om maar overdag terug dat vind ik geen optie.
Ik accepteer maar dat hij het af en toe heeft en spreek hem op een ongelukje niet aan maar als ik zie dat hij moet plassen, ik vraag het hem en hij zegt doodleuk nee hoor en 2 seconden later plast hij in zijn broek…
Ja dan ben ik best boos.
Nu vraag ik dus niet meer of hij moet plassen maar zeg ik, ik zie dat jij moet plassen zal ik je even helpen of kan je het helemaal zelf…
Dit werkt redelijk alhoewel ik toch iedere dag wel een keer een natte broek heb gezien afgelopen 1,5e week…
We zien wel.
natas
@fiep klophout wrote:
… maar gisterenavond stond ie te dartelen in de kamer, ik vroeg of ie moet plassen, hij ontkende (kijk mama ik kan ook gewoon lopen hoor… ). Om een minuut later in zijn broek te plassen, lachend…en dit voorval staat alles behalve op zichzelf.
Lastige situatie!
Zou het helpen als je hem weer op gezette tijden gewoon op de wc zou zetten met de boodschap dat hij dat blijkbaar weer nodig heeft omdat hij het niet voelt aankomen?
Dat vindt hij vast niet leuk als hij net aan het spelen is en weer op de wc wordt gezet, en hij begrijpt dan vast wel dat hij weer gewoon moet gaan plassen op de wc?! En als het toch echt ongelukjes zijn, dan heb je ook weer even stukje training?!
Oh ja,..... :oops: ik ben ook pas lekker bezig met trainen hoor, nog niet heel erg deskundig :mrgreen:
Ik wil hier net een topic over openen.
Nica is nu een klein maandje zindelijk, poepen en plassen, beide kan ze prima op de wc. Maar de afgelopen dagen is het drama, vandaag al 3! natte broeken, terwijl we gewoon lekker thuis zijn.
Ze is afgelopen week jarig geweest, ik bedenk me nu dat dat misschien ook wel een reden is, ze lijkt erg moe, maar slapen overdag ho maar.
Maar ook mijn vraag: Negeren of straffen. Tot nu toe negeren we het maar een beetje, maar soms baal ik er best wel van, ze deed het zo goed! :?