straaljagers

wat beklemmend gevoel geeft het mij. Nu hoor ik al zeker een uur straaljagers over vliegen… jakkes…

woon in noord nederland… :?

oefeningen

@knollie1 wrote:

oefeningen

kan je dat ergens vinden als dit het geval is? vind het wel prettig als ik zulke dingen weet. Had eht vermoeden wel… maar nergens vind je zulke dingen definitief.

niet dat ik meteen aan oorlog denk, maar mijng edachten gaan dan wel eens uit naar mensen in libie die dit nachten achtereen hebben moeten ervaren…

woon ook in het noorden, maar hoor niks?

Nou is het noorden natuurlijk ook wel groter als 1 plaats…

hier staat het dan meestal in de krant of op de regionale nieuws site

wij wonen vlakbij enschede en vliegveld twente en dar waren eerder ook weleens oefeningen

gevonden!! :dance: dankzij hubbie!

http://www.defensie.nl/actueel/vliegbewegingen

hier ook steeds vanavond!

@konijn wrote:

gevonden!! :dance: dankzij hubbie!

http://www.defensie.nl/actueel/vliegbewegingen

maar dat was gister

Week 50:

maandag 12 december 2011 van 21:00 uur tot 23:59 uur lokale tijd;

dinsdag 13 december 2011 van 00:00 uur tot 04:00 uur lokale tijd.

ja hier ook (vlak bij enschede)

ik vind het alleen maar goed dat ze het doen… we zijn hier wel meer gewend

Zijn inderdaad druk met oefeningen. Gister stond hier in het plaatselijke blaadje dat ze ook in Ponypark Slagharen aan het oefenen zijn geweest. Maandag kwam ik op de A28 richting Meppel enorm veel legervoertuigen rijden.

Straaljagers vlogen inderdaad ook continu over gisteravond.

@ingemamavan2 wrote:

ja hier ook (vlak bij enschede)

ik vind het alleen maar goed dat ze het doen… we zijn hier wel meer gewend

Ik vind de oefening okk verder wel goed… Maar voelt zo onbestemd als ik niet weet dat het een oefening is… Tja, zo zit ik nou eenmaal in elkaar.

Idd ze hebben en nogwatdaagse oefening op de grond erop zitten. Ze hebben bij mij in de buurt hun bivak opgeslagen een aantal nachten terug en ze gingen verder.het.noorden in

Hier in Gelderland hebben dit jaar ook een giga grote oefening gehad. Op de grond maar ook met straaljagers en helicopters. Was gelukkig allemaal goed aangekondigt ivm geluidsoverlast en dat hebben we geweten ook. :silenced: Vroeger woonde ik ook dichtbij Vliegveld Twente en daar qua straaljagers ook veel gehoord.

Hier (midden van 't land) gister aan het begin van de avond ook af en aan straaljagers.

‘Vroeger’ (toen vliegbasis Soesterberg nog in gebruik was) hoorden we heel regelmatig F16’s overvliegen, nu is het eigenlijk altijd rustig.

Vond 't gister ook wel wat veel… maar zolang het bij oefenen blijft vind ik het best :wink:

Grote delen van Overijssel zijn dinsdagavond opgeschrikt door het lawaai van laagvliegende straaljagers.

Er zijn F16’s gehoord in onder meer Zwolle, Kampen en Genemuiden, maar ook in Deventer, Goor, Hengelo en Oldenzaal. Volgens Defensie gaat het om een oefening en zijn de vliegtuigen afkomstig van de vliegbasis Leeuwarden. Het is de bedoeling dat er deze week tot en met donderdag elke avond tot 23.00 uur gevlogen wordt. Op vrijdag wordt er overdag gevlogen. Ook volgende week vinden er nog avondvluchten vanaf Leeuwarden plaats. Oefenmissies in het donker zijn volgens Defensie nodig voor een optimale training van vliegers, die in het donker kunnen oefenen met nachtzichtapparatuur. Er wordt in de wintermaanden geoefend, omdat het dan eerder donker is.

bron: rtv oost

dit stond vanmorgen in het nieuws

@Zeemeermin wrote:

Konijn, wij hebben hetzelfde gevoel. Hier in Zwolle vliegen ze af en aan en wij hebben ook even gezocht op internet, maar niks gevonden.

Ha, fijn dat hier een topic over is. Hier dus ook gisteravond een beklemd gevoel met al dat vlieglawaai. Ik was alleen thuis en moest ook denken aan mensen in oorlogsgebieden die dit kunnen horen, met onzekere afloop :frowning: Werd er wel een beetje bang van, het ging echt hard he?

Heb ze ook gehoord, vond het ook al vreemd. Meestal vliegen ze overdag, maar ja in het donker is het toch weer anders 8). Logisch dat ze dat ook oefenen.

Maar nu weten we dus zeker dat het een oefening was. Altijd weer fijn.

@knollie1 wrote:

Grote delen van Overijssel zijn dinsdagavond opgeschrikt door het lawaai van laagvliegende straaljagers.

Er zijn F16’s gehoord in onder meer Zwolle, Kampen en Genemuiden, maar ook in Deventer, Goor, Hengelo en Oldenzaal. Volgens Defensie gaat het om een oefening en zijn de vliegtuigen afkomstig van de vliegbasis Leeuwarden. Het is de bedoeling dat er deze week tot en met donderdag elke avond tot 23.00 uur gevlogen wordt. Op vrijdag wordt er overdag gevlogen. Ook volgende week vinden er nog avondvluchten vanaf Leeuwarden plaats. Oefenmissies in het donker zijn volgens Defensie nodig voor een optimale training van vliegers, die in het donker kunnen oefenen met nachtzichtapparatuur. Er wordt in de wintermaanden geoefend, omdat het dan eerder donker is.

bron: rtv oost

dit stond vanmorgen in het nieuws

Nou ja zeg, Marle word niet eens genoemd :think:. Das toch echt een wereldstad in Overijssel :lol:

inderdaad zoooooooooooooooooo groot!!! :shock: :wink:

ons dorpje wordt ook niet genoemd en dat is ook al zo groot

Wij wonen onder de rook van Vliegbasis Gilze-Rijen, zo ongeveer recht onder de aan- uitvliegroute van de landingsbaan, en hier zijn ze alweer een aantal dagen bezig met vliegen 's avonds. ML zei van de week: wat is dat gegrom toch steeds??? F16 en vrachtvliegtuigen en zo dus. :wink: Ik ben het al helemaal gewend, na 2 jaar hier wonen, dus ik hoor het vaak al niet eens meer. Maar met de luchtmachtdagen zitten wij altijd buiten, want dan zie je ze in formatie overvliegen en alles, supertof! :mrgreen: