hier dus absoluut geen honger tijdens/na een bevalling…
Achteraf ben ik zelfs een uur of wat voor de eerste weeen gestopt met ‘echt’ eten. Denk dat me dat deze keer pas wedderom achteraf op gaat vallen :lol:
Bij de middelste die avond nog wel stamppot gegeten, maar dat is de 2e x (op weg naar boven) echt niet lekker meer :sick: .
Ben nogal een spuger tijdens bevallen, dus denk dat mijn lijf toch een soort signaal krijgt ofzo om vooral niet teveel en te zwaar te eten ofzo. Door de adrenaline voel ik de eerste uren na de bevalling ook absoluut geen honger.
Het beschuitje met muisjes eet ik als trotse mama op, maar niet omdat ik honger heb. Wel ontzettend dorst (waarschijnlijk ook door het spugen).
De jongste is geboren om half 5 in de middag. Toen de weeen 2 uur eerder begonnen grapte ik nog tegen manlief: misschien moet je de nasi maar gewoon maken, als we thuis zijn schuif je zo aan tafel.
Dat we om half 7 echt weer thuis zouden zijn en hij berehonger had had die bijna spijt dat hij het niet gemaakt had (gelukkig belde mijn broertje of hij eten mee moest nemen, want dat hadden we vast niet gedaan. Heeft mijn man dankbaar gebruik van gemaakt).
De eerste was in 3,5 uur van de eerste pijnlijke wee tot aan het moment dat Juul op mijn buik werd gelegd.
Omdat het Juul zo snel ging moest ik bij de tweede meteen bellen bij het eerste krampje. Dus bij het eerste niet noemenswaardig krampje hing ik meteen aan de telefoon. 22.30 uur zat ik pot dicht en kreeg te horen dat het misschien wat voorweeën waren.
Om 23.30 wist ik zeker dat de bevalling toch begonnen was, de weeën kwamen snel achter elkaar en begonnen echt gemeen te zijn.
1,5 uur later was Imme er.
Ik heb bij Imme 5 dagen last gehad van verschrikkelijke naweeen…
Eerste bevalling 5,5 uur en 1,5 uur persen… Veel rugweeen en die waren enorm pijnlijk…
Tweede bevalling kreeg ik pas om 3.05 uur door dat ik misschien wel eens weeen kon hebben en heb toen de vk gebeld omdat dit gevoel er toch al wel een half uurtje was…
Gewoon buikweeen en geen of nauwelijks pijn… Om 3.20u vk terug gebeld omdat mijn vliezen waren gebroken en ik persdrang had en om 3.25 stormde de vk binnen en om 3.30u na dus 10 minuten ophouden wat niet echt ging was onze dochter geboren…
Ik adviseer dus om gelijk te bellen als je wat voelt want bij ons had het echt niks gescheeld en ik vond dat echt niet leuk achteraf… Nu kan ik er wel mee lachen maar de eerste dagen kon ik alleen maar huilen…
Naweeen vielen enorm mee, wel flink uitgescheurd omdat het zo snel ging…
Kennisje van mij heeft pas de derde bevalling zonder vk gedaan, toen ze belde om te zeggen dat ze begonnen was floepte de baby er al uit…
grts patricia
Bij mij was de eerste er in 6 uur.
De tweede was er binnen 2 uur, vk was nog net op tijd!
Bij mij precies hetzelfde.
Persen duurde bij de 1ste 20 min, bij de 2de 1 sec, ze kwam er met een vaart vanzelf al uit :)
Bij de 2de bevalling, heb ik meer pijn ervaren, wrs door de weeen die onwijs snel op elkaar volgden. En last van naweeen gehad.
:mrgreen:
Wat grappig dat ik hier toevallig kom en mijn naam zie staan…
Mijn 1e werd in 6,5 uur geboren zoiets…de VK rekende vanaf het begin van de weeen dan,mijn water brak al eerder.
Mijn 2e is binnen een uur geboren…voor mij eigelijk nog sneller,had geen benul dat ze al zover was…16.48 nog een lachende foto bij de wieg met mijn dikke buik en om 17.05 was ze er dus al :shock:
VK aan de telefoon want er was geen houden meer aan,mijn man en ik hebben het idd samen gedaan.
Oh en mijn stortbevalling deed dus geen pijn…heb 2 pijnlijke weeen gehad vlak voordat de persweeen begonnen…dat was het…
het rare eraan vond ik dat ik om 3.20u nog zei toen mijn vliezen braken… Nou de vk komt in ieder geval niet voor niks… (was bang dat ze voor niks zou komen) en 10 min later heb je een baby op je buik liggen…
Heel onwerkelijk is dat om mee te maken…
Ook ik heb snelle bevallingen gehad (geen stortbevallingen)
Nina was in 3u er: vanaf het 1e gevoel dat het begon. Verloskundige heeft zelfs gewacht met vliezen breken tot ze de kraamhulp hoorde komen.
Elin in 2u!
Vooral manlief had de vraag wat als de 2e (te) snel komt. VK gaf als tip: bel uiteraard zo snel mogelijk en indien nodig: zet de deur open, zodat ik meteen naar binnen kan! En gaat alleen zo snel als alles goed gaat, dus heb vertrouwen.
Voor mij ook interessant topic!!!
Ben bij R ook erg snel bevallen en hoop dat deze 2 niet nog sneller komen.
Bij R had ik binnen 1,5 uur volledige ontsluiting. Daarna heb ik ruim 20 minuten persweeen weg moeten puffen omdat mijn man er nog niet was. Daarna is ze na ongeveer half uur persen geboren. Gelukkig lag ik al in het ziekenhuis met gebroken vliezen (met ruim 35 weken en zonder weeen) anders waren we te laat in het ziekenhuis geweest!
Ik heb nu nog de “mazzel” dat bij tweelingen de weeen wat minder sterk kunnen zijn, zodat het misschien wat korter duurt?.. is dat zo tweelingmama’s??
Ik had trouwens daarna ook berenhonger!!! Wilt u een beschuitje? Nee ik lust wel wat brood!!!Jam jam
Bij de eerste duurde het hier 7,5u vanaf het eerste krampje tot hij eruit kwam. Aangezien me verteld was dat het gemiddeld wel 10 tot 12u duurde bij een eerste, dacht ik na 6u dat ik het nog wel héél lang uit moest houden, niet dus :mrgreen:
Bij de tweede duurde het bijna 60 uren vanaf het scheuren van de vliezen en de eerste weeën tot de geboorte. Toen had ik al 3 nachten niet geslapen door de weeën dus kon helemaal niks meer denken. :mrgreen:
En nu nummer drie, ik hoop uit gans mijn hart dat die alvast wat sneller komt dan die tweede :mrgreen:
1e ingeleid en na 3 dagen braken de vliezen en duurde het nog 17,5 uur.
2e stortbevalling van 3,5 uur
3e stortbevalling van weer 3,5 uur
4e stortbevalling van 1 uur en 55 minuten
Dus hier is het evenredig of nog sneller 8)
1ste 5 uur
2de 3,5 uur had sneller gekunt (3 uur) als ik meteen actief was gaan meepersen.
Bij de 1ste uurtje naweeen gehad, en bij de 2de wel 3 dagen en heel heftig sommige moest ik gewoon weg puffen, en ´s nachts niet kunnen slapen
De mijne (1e) was totaal 1 uur en 45 min, ik denk dat ik 5x of misschien 6x een wee heb gehad. Het verhaal om de zoveel minuten weeen hebben, dat ging bij mij dus niet op. mijn zw.schap was niet fijn, maar bevalling daarentegen ging prima.
Nou meiden als ik jullie verhalen zo lees ben ik zeeeeeeeer benieuwd wat nummer 2 gaat doen :mrgreen:
ondanks dat het snel ging en niet prettig was hoor je mij niet klagen hoor :mrgreen:
Nummer 2 mag van mij ook zo snel komen :inlove:
Nog 30 wkn en dan heb ik het antwoord
Zo te lezen gaan dus de 2de bevallingen over het algemeen wel sneller…ben dan ook benieuwd hoe het hier gaat verlopen.
1ste bevalling rekenen ze 2 uur en een kwartier voor. Heb de hele dag wel wat gerommel gehad, maar geen pijnlijke, dus dacht nou zullen wel voorweeen zijn, tot m’n vliezen braken om 15:45, toen dacht ik ja het is echt begonnen, snel vriend opgebeld dat hij naar huis moest komen en die heeft vk gebeld. Om 17:00 waren we in het ziekenhuis en 17:59 is onze dochter geboren.
Bij de volgende moet ik dus ook meteen bellen…en ze weet niet of we het ziekenhuis dan gaan halen…dus we wachten het wel af :lol:
Onze eerste is in 5 uurtjes geboren, had 3,5 kunnen zijn maar moest persweeën wegpuffen omdat ze niet ingedaald lag.
Onze Wessel is in een half uur geboren, manlief net op tijd in het ziekenhuis en verpleging en artsen net zo geschokt als wij.
Hier ook redelijk vlotte bevallingen
1e duurde 6,5 uur
2e breken vliezen en geboorte 10 minuten
3e 1,5 uur
4e …?..ben heel benuwd
en ook best angstig want hoe sneller,hoe meer last van naweeen
mamaelise ik heb zo goed als geen naweeën gehad ondanks dat Wessel dus in een halfuurtje kwam. We hadden ons daar wel op ingesteld maar gelukkig is me dat bespaard gebleven.
oh wat fijn,…
ik vondt de naweeen echt verschikkelijk
ben je bevallen en dan voelt t alsof je nog een keer moet
Mijn eerste was er in 2 uur en 50 min.
Gelukkig was ik met de tweede al in het ziekenhuis want die was er vanaf de eerste wee in 50 min :shock:
We zijn nu bezig voor nummer drie, maar maak me best een beetje zorgen over de bevalling :shifty: