Mijn 1e bevalling was een stort.bevalling, in nog minder dan 4 uur werd onze zoon geboren :inlove: (1e wee tot laatste pers)
Nu bij deze 2e zwangerschap heb ik van de vk al de waarschuwing gehad dat de 2e mogelijk nog sneller kan komen en dat ik bij de eerste de beste wee meteen moet bellen en dat ze dan niet meer weg gaan.
Ondanks dat de bevalling alleen maar bestond uit rugweeenstomen en verre van prettig was, mag de 2e ook wel zo snel komen hoor…:mrgreen:
Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen na een snelle 1e bevalling, kwam de 2e ook zo snel of nog sneller??
Mijn 1e bevalling telt in deze niet mee vind ik… die was ingeleid, dus niet ‘natuurlijk’ gestart.
De 2e kwam vlot… en de 3e kwam idd vlotter. Hebben de VK ook na een half uur weeen al gebeld en 1,5 uur later was onze zoon er.
Ze heeft ook al gezegd dat ik deze keer liever ook niet eens dat halfuur moet wachten met bellen, maar bij de eerste weeen de telefoon moet pakken. Ben zelf erg benieuwd hoe het zal verlopen.
nr 1 was een rustige bevalling van 5 uur
nr 2 een stortbevalling van 2,5 uur
nr 3 ook een bevalling van 2,5 uur, maar de eerste 5 cm heb ik opgedaan in de nacht ervoor, heel rustig, niet pijnlijk (op het spreekuur in de middag bleek ik 5 cm te hebben.)
bij 6 cm mijn vliezen doorgeprikt, en 15 minuten daarna hield ik nr 3 vast… (hij strortte werkelijk naar beneden, ik kon hem niet tegen houden)
de eerste was er in 3,5u. De avond ervoor had ik wel al flink weeen gehad dus ik heb het niet ervaren als een stortbevalling.
Nr 2 duurde zo’n zes uurtjes, nr 3 acht :lol:
Ook mij werd bij de tweede en derde op het hart gedrukt direct te bellen, maar was dus helemaal niet nodig.
Al heb ik niets te klagen, hoop niet dat een evt vierde er nog langer over gaat doen :shifty:
Bij mij was de eerste er in 6 uur.
De tweede was er binnen 2 uur, vk was nog net op tijd!
Nummer 3 deed het ook zo snel.
Nummer 4 deed er wat langer over, 4 uur. Ik vond dat zelf heel erg prettig! Het bouwde zich langzaam op waardoor ik de weeen beter aan kon. Ook was iedereen er wat mij rust gaf, de na weeen waren ookminder dus ik was blij :mrgreen:
Mijn eerste bevalling duurde 8 uurtjes.
De tweede 1 uur en 3 kwartier :shifty:
@Matsjo wrote:
Mijn eerste bevalling duurde 8 uurtjes.
De tweede 1 uur en 3 kwartier :shifty:
:shock: tjeetje meis…
Mijn beide bevallingen heb ik er ongeveer hetzelfe over gedaan alleen de persweeén veel korter, Merel 45 min Jorre nog geen 5 min…
Teun: begon spontaan met het breken van de vliezen. 4 Uurtjes later mocht ik al gaan persen. Helaas 1,5 uur moeten persen :? … beetje lang! Maar in totaal 5,5 uur was Teun er :thumbup: !
Nina: was een inleiding. Liep 10 dagen overtijd.
Vliezen werden gebroken en 1,5 uur later was ze er al :shock: :shock: !
En bij allebei de bevallingen heb ik het over “van niks naar baby” , dus geen enkel pijntje vooraf :mrgreen: !
Maar de PIJN bij zo’n stortbevalling… :? :shifty: :silenced: !
Groetjes, Anne
eh, geloof dat je Renzosmam ook even moet aankloppen… Toen die hoorde dat ik zo snel van Jayden was bevallen, gaf ze aan dat ze van haar 2e nog zoveel sneller was bevallen dan van de 1e
Bij jayden had ik om 3 uur 's nachts last van ongikrampjes en om 11 uur 's ochtends is hij geboren. 9.15 uur waren vliezen gebroken, dus vanaf toen in 1 uur en 3 kwartier… (had om kwart over 9 3 a 4 cm ontsluiting). ben hier dus ook erg benieuwd hoe een 2e bevalling gaat…
Tegen die rugweeenstromen zie ik het meeste tegen op, daar kon ik echt niet tegen op en kon er ook niets mee.
Soms denk ik 1 cm ontsluiting per uur opbouwen zou lekker zijn, aan de andere kant denk ik ook je bent er wel lekker snel vanaf :mrgreen:
Onze zoon werd trouwens bijna in de auto geboren :shifty: Zou eigenlijk thuis bevallen maar de vk had zo iets van meis die rugweeen ga je niet nog uren volhouden, zij kon natuurlijk niet weten dat ik binnen 5 minuten van 4 cm naar volledige ontsluiting ging
na 3 keer persen was hij er…
Ik werd trouwens gewaarschuwd voor hevige naweeen, maar heb geen enkele nawee gehad, zat een paar uur later weer heerlijk in de achtertuin in het zonnetje en de dag er na liep ik heel trots achter de wandelwagen :inlove:
Ben echt heel benieuwd hoe nummer 2 gaat worden Mijn moeder is van allebei haar kinderen binnen 1 uur bevallen (1e tot laatste pers)
zelf heb ik de bevalling van de jongste ondanks dat het maar 2 uur was van 1e wee tot baby niet als stort of erg pijnlijk ervaren.
Had ‘gewoon’ direct weeen om de 2/3 minuten die meer dan een volle minuut aanhielden.
Maar verder heb ik die bevalling dus als enorm relaxed ervaren, terwijl we dus ook nog naar het zhuis zijn gereden.
Alles ging snel, maar het was wel ‘logisch’ voor mij en mijn lijf wat er gebeurde vond ik. Het volgde elkaar op zoals het ‘hoort’.
Enige echt vervelende vond ik de naweeen… dat is gewoon bagger :shifty:. Had ze bij de middelste ook al, maar bij de jongste was het dagenlang… en dat voelt echt als nutteloos (want ik ben dan echt niet aan het beredeneren dat het zo goed is voor de krimp van de baarmoeder… het doet gewoon zeer, moest ze wegpuffen, heb er van moeten overgeven en het advies: neem maar een pcm is gewoon ontzettend nutteloos :silenced: en je krijgt er dan geen baby voor terug).
Bij Sas was de verloskundige dan ook te laat :lol: … maar ze heeft een handige man, die heeft het opgelost !
Maar de tijd weet ik niet :think: …
Ik vond het van de ene kant heel fijn dat het niet zo lang duurde, maar de pijn is verschrikkelijk. Er zit geen opbouw in. Mijn gyn zei ook dat dat meestal de zwaarste bevallingen zijn wat pijn betreft :? …
idd dat werd hier ook gezegd ja…
MamaMarije: Ik heb het ook niet als stort.bevalling ervaren hoor, maar zo werd het genoemd door de vk en gyn
Ik zelf vond het allemaal wel prima, maar na de bevalling is wel 100 keer gevraagd of alles goed ging en na een week weer door de vk om te kijken of ik de snelle bevalling goed kon verwerken :wall:
Geloof dat de omgeving zich er meer druk om maakte dan ik zelf :lol:
Ondanks dat de weeen er meteen om de minuut uit het niets in knalde, mag het van mij weer zo snel gaan hoor…
1e in krap 6 uur, 2e in krap 2 uur. We hadden al de grap gemaakt om bij nr 3 maar gewoon preventief met 40 weken naar het z’huis te gaan :mrgreen:
Maar 3 mocht thuis geboren worden; het ziekenhuis hadden we ook niet meer gehaald :shifty: . Van wee 1 tot geboren in 1 uur 14 min, ik heb de eerste paar weeen bewust beleefd, daarna voor mijn gevoel een wee van een uur gehad :mrgreen: 't was in elk geval wel effectief :mrgreen:
dus hier wel: snel, sneller, snelst :mrgreen:
O ja, naweeën gelukkig niet gehad! Lijkt me erg vervelend, ja .
En het herstel gaat ook vrij snel; ik liep zelf met m’n infuus van de verloskamer naar de afdeling :lol: .
Effe offtopic : ik had die 1,5 uur ook alleen maar honger (mocht niks eten 's morgens). Tussendoor alleen wat dextro energy gepakt.
Nina was geboren om 11.30 uur en dat was net de tijd dat het eten werd uitgedeeld; heb nog nooit zo genoten van een bord wortelenstamp met een gehaktbal :lol: … Net bevallen en ik zat te vreten alsof er niks aan de hand was :oops: !
haha ik kan me niet herinneren dat ik tijdens de bevalling honger had :lol:
Had ook geen tijd om iets in mijn mond te stoppen
Daarna trouwens wel ontzettende honger, na het beschuitje heb ik geloof ik 6 broodjes weg gewerkt, vriend vroeg om nog meer maar dat hadden ze niet :oops: (of wilde het niet geven ;-)) Ben om 04:14 bevallen dus helaas geen warme hap
Savonds wel heerlijk biefstukje met gebakken uit, aardappels, broccoli met kaas :drool:
wow Dragon, jij hebt idd dan wel een stortbevalling gehad zeg! :shock: en moet lachen om die broodjes :lol:
@AnneK wrote:
Effe offtopic : ik had die 1,5 uur ook alleen maar honger (mocht niks eten 's morgens). Tussendoor alleen wat dextro energy gepakt.
Nina was geboren om 11.30 uur en dat was net de tijd dat het eten werd uitgedeeld; heb nog nooit zo genoten van een bord wortelenstamp met een gehaktbal :lol: … Net bevallen en ik zat te vreten alsof er niks aan de hand was :oops: !
Ik heb helemaal geen stortbevalling gehad (verre van zelfs… :shifty:), maar ik had ook honger!!! Ik mocht pas de volgende ochtend weer wat eten (dus: dinsdagavond avondeten gehad, woensdagochtend nuchter naar het ZH, do uiteindelijk een KS en vrijdagochtend pas weer ontbijtje… :shock: ) Ik was zoooooooooooooooooooooooo blij met mijn 2 beschuitjes zonder beleg… ik heb er een foto van gemaakt :mrgreen:
Tweede wordt wel een “stortbevalling”… 5 minuten gok ik…
Zolang duurt de KS tot brusje op de wereld is… Wat er daarna nog aan na-weeën etc ook gaat komen… daar denk ik liever nog niet over na :?
En nu zal ik me niet meer met dit topic bemoeien, aangezien ik er niet over mee kan praten
Groetjes, Marieke
De 1ste in dik 3.5u (ingeleid).
De 2de in 1.5u, had nog sneller gekund, heb een groot kwartier persweeën zitten wegpuffen in de auto :shifty:
Vind het zo lastig te omschrijven altijd hoe lang de bevalling geduurt heeft, vooral bij de 1e. Het had 's nachts wel wat gerommeld, maar voor mijn gevoel was het rond 4 uur 's nachts echt raak, toen waren de buikpijntjes die ik daarvoor had gehad ( niet vaak/lang, wel af ent ie ) in ene wat meer regelmatig, al was het totaal niet zo vaak als het ‘beladvies’ vertelde ( 1 uur lang weeën om de 2 á 3 minuten en 60 sec. lang )… Uiteindelijk hub wakker gemaakt, 4.45 toch maar de VK gebeld, ook al was het nog steeds niet volgens beladvies. ( om de 5 minuten weeën en dan misschien 20-30 sec. ) Ze was er 5.15 leek beginnend… vliezen braken 5 minuten later 5.40 8 cm. ontsluiting!! 6.10 persen, Elise was er 6.32
samengevat Bij Elise dus een bevalling van zeg 4 uur? Persen dus 22 minuten.
Jesse: vliezen breken 01.30, helaas troebel. Weeën komen ong. kwartier later, hele mikmak thuis, 02.30 ziekenhuis, ong. 03.15 GYN meet 4 cm. ontsluiting, ondertussen al een weeënstorm, dacht dat ik gek werd!!! En dacht 4 cm, dit gaat nog eeeeeuwen duren dan! rond 4.15 gevoel dat ik moet persen, niet normaal… duurt even voor de gyn komt kijken, die is er zo rond 04.30, volledige ontsluiting… 2 minuten persen en meneer is er!
Dus ook hier het geval: na een voorspoedinge redelijk snelle 1e bevalling een nog snellere 2e. Ik hoop dat we voor een evt. 3e idd op tijd gaan zijn!
Ow, en de naweeën bij Jesse waren idd verre van prettig, bij Elise totaal geen last van gehad!