Stoppers van September 2010 kletsen hier! #5

wave sterkte.dat is niet niks zeg.



propje hoe is het gegaan vandaag?



idd hier een goede 12 weken echo gehad.alles is goed op schema.

het hoeft alleen nog te groeien!

Sorry meiden, vanwege drukte weinig tijd gehad… :oops: :oops:



Wave, dat is enorm schrikken…!! Ik kan mij heel goed voorstellen dat de wereld toch even voor je instort. De veilige thuishaven zoals je die gewend was is er dus nu niet meer… :hug: :hug: Veel sterkte met het verwerken met dit verdriet. Ook op volwassen leeftijd komt zoiets altijd hard aan en moet het een plekje krijgen…



Snips, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. Foto? Wij mogen volgende week naar de VK voor controle (en echo neem ik aan).



EstHe, op vakantie naar Bali! Wow!! Lekker hoor. Waarom met z’n allen? Gewoon vanwege de gezelligheid of heeft het een speciale reden? :-*

Wat sneu voor Ruben dat het prikje zeer deed. Was het een gewone vaccinatie of vanwege de vakantie? (Sorry, ik zit daar nog niet zo in met die kinderprikjes… :shifty: )



Prinses, het zit jullie wel erg tegen…!! :hug: :hug: Inderdaad eerst maar aansterken en tijd voor jullie tweeën nemen. Gelukkig is de operatie verder goed gegaan en was het goedaardig.



Propje, hoe gaat het met jou?



Wij gaan zelf op vakantie naar Gran Canaria. Heerlijk, veel zin in. Volgende week nog een check bij de VK en 9 juli staat de 20 wkn echo alweer gepland. Indien het te zien is willen we wel weten wat het wordt. Van mij hoeft het niet per se, maar mijn vriend is wel heel nieuwsgierig… hahaha… :lol:



Ik heb sinds gisteren nu toch echt het gevoel dat ik begin te groeien. Niet alleen omdat mijn (toch altijd bolle buik) ietsjes anders/groter wordt, maar ook omdat ik sinds gisteren iedere keer bij het opstaan mijn bekkens lichtjes voel… Het zal er wel bij horen…



Ook hebben wij ons alvast ingeschreven voor Samen Bevallen. We willen graag per sé iets samen doen en de meeste cursussen is toch alleen op de vrouw gericht…, jammer!

Yvonne, leuk zeg, samen naar zo’n cursus :thumbup: de meeste zijn idd gericht op vrouwen, om dan 1 of 2x met de partner erbij ‘voor te bereiden’.

Bijzonder he, dat je je lichaam ziet en voelt veranderen. Last van je bekken hoort er wel bij, maar als je er echt last van hebt kan je er wel even naar laten kijken. Met oefeningen kan je dan de pijn eraan zoveel mogelijk verminderen.



Het was idd een vaccinatie voor de vakantie. We gaan met zn allen omdat mn schoonouders 30jaar zijn getrouwd :smiley: (afgelopen zaterdag) en zij wilden het graag op deze manier met ons allemaal samen vieren, op vakantie gaan dus.

hoi lieve mensen

hier even een kort berichtje van mij want ben nu aan het herstellen en trek het niet erg lang achter de computer.

de operatie is goed gegaan, mn eileiders zagen er netjes uit dus daar kan het niet aan liggen dat ik nog niet zwanger ben. ondanks alles wil het soms toch best wel uit maken en de zwangerschapskans vergroten.<br /> ze hebben wel een heleboel endo weg gehaald maar niet alles. nu moet de toekomst uitwijzen of ik minder pijnklachten heb en anders ben ik met de tijd weer aan de beurt om onder het mes te gaan.<br /> maar nu maar eerst een richten op mn herstel, ik moet 2 weken rustig aan doen. mag helemaal niets, en aangezien man lief nog niet de oude is hebben we thuiszorg aangevraagt.

verdere detais volgen snel

:pray:

Dikke knuff meid :hug: herstel maar goed.

Gelukkig kunnen jullie thuishulp krijgen, sterkte.

Snips, wat fijn dat alles op de echo goed is. Dat groeien gaat vanzelf!!

Lekker genieten nu!!!



Yvonne, leuk dat de 20wk echo gepland is! Echt iets om naar uit te kijken. Ook wel spannend, maar ook heel bijzonder.

Wat leuk dat jullie samen een cursus willen doen. Idd, daar is niet zo veel voor. Een ‘pufclub’ vond ik niets, maar de contacten die ik er aan overgehouden heb, wel. Vanmiddag komen we weer bij elkaar.

En naar Gran Canaria… heerlijk!!!



EstHe, Bali, super!!! Gezellig, met z’n allen.

Wij hebben een paar jaar geleden ‘alle’ inentingen en herhalingen gehad en nu… blijven we lekker in NL (als het slecht weer is, moeten we nog maar even zien…)



Prinses :hug: :hug: Hoe is’t nu?



Propje, dat is ook wat, met z’n tweetjes hulpbehoevend ziek thuis… Moet je 't maar samen gezellig maken!!



En hier… ik ben een heel stuk rustiger dan vorige week. Ik kan wel boos blijven, maar als ik zie hoe mijn ouders met elkaar om gaan, waarom zou ik dan moeilijk blijven doen? Niet dat ik alles zomaar vergeten ben, maar toch.

Zondag had ik het helemaal gehad, was eerst naar mij oma geweest (die ook haar verhaal kwijt moest) daarna sporten en halverwege zag ik vlekken/sterretjes en klonk alles verder weg. Heel vreemd, maar wel een teken dat ik moest stoppen! 's Avonds was het gelukkig over.

Dat ik er al weer positiever in sta komt ook omdat mijn moeder bijzonder veel mazzel heeft gehad, ze heeft namelijk al een flatje gevonden bij ons in het dorp. (nu woont ze nog in een dorp 6 km verder)

Een seniorenflat (moest ik wel ff aan wennen, maar ja, ze is idd 55+) met een balkon op het zuiden.

Heeft Hidde dus straks 2 oma’s (en een opa) in het dorp wonen. Ideaal, nog een oppas zo dichtbij haha.

Er kan dus weer volop geklust worden (niet dat wij hier thuis al klaar zijn, maar weer extra kluswerk dus)

Zij neemt alle Hidde-zooi (bedje, box, enz) mee en mijn vader is al weer aan het shoppen op marktplaats voor andere spullen. Hidde weet straks niet beter of de ene opa en oma wonen in hetzelfde huis en één oma woont alleen en één opa.

Het zal voor ons allemaal even wennen zijn, maar dat is een kwestie van tijd denk ik.



Intussen is Hidde even vrolijk als altijd! Het liefst kletst en kraait hij vanaf een uur of 5 de hele buurt wakker. Zelfs nu, terwijl er deze week weer 2 tandjes zijn doorgekomen. Nr 3 en 4, de voortanden bovenin.

En… :dance: hij is vandaag jarig; een half jaar!!! Wat vliegt de tijd zeg!!!

Propje, richt je goed op je herstel…! :naughty: Ik hoop dat je je snel wat beter voelt… :hug: :hug:



Wave, gefeliciteerd met het halfjarige verjaardag van Hidde! :lol: :lol: Wat leuk dat er al tandjes doorkomen.

Wel fijn dat je moeder nu al een flatje heeft gevonden… Is wel heel snel, maar wellicht wel beter zo… Veel klusplezier je moeder! :smiley:



Prinses, hoe gaat het met jou?



Sinds deze week begint mijn buik ineens flink te groeien! :shock: Als dat zo doorgaat moet ik wel snel kijken naar andere kleren… Ik kan er nog steeds niet aan wennen dat ik zwanger ben eigenlijk. Wellicht komt het besef eind volgende week weer wat meer als ik eenmaal weer naar de VK ben geweest voor de volgende controle.



We zijn nog niet aan de kinderkamer begonnen, maar zijn wel e.e.a. aan het opruimen. Alle dozen op zolder (en spullen van de logeerkamer) worden bekeken en gesorteerd op weggooien, verkopen en bewaren. Geen leuke klus, maar zo creëer je wel weer extra ruimte… Ook met het beginnen van de kinderkamer zie ik nogal tegenop, vooral omdat bij de raam het e.e.a. echt opgeknapt moet worden. Als dat eenmaal klaar is vind ik het wel weer leuk hoor…!

Wave, gefeliciteerd met Hidde zn halve jaar :dance:

Wat fijn dat je moeder zo snel al een eigen plekje heeft :slight_smile:

Wel heel moeilijk natuurlijk, maar het maakt het wel wat concreter en hopelijk ook makkelijker te accepteren, omdat het dan eenmaal zo is en je weer verder moet.



Yvonne, al dat uitzoek- en opruimwerk is wel ergens goed voor. Is 't maar gedaan toch :slight_smile:

Het besef dat ik echt zwanger was, kwam bij mij toen ik de eerste ‘plopjes’ voelde en wist dat dat écht mijn kindje was!



Hier heb ik me vanmorgen heel druk gemaakt om huis, alles s weer fris en schoon (nouja, bijna alles…) Vanmiddag kwam mn nicht gezellig op visite.



Hebben jullie nog speciale plannen voor de EK-wedstrijden?



Morgen komt mn schoonzus bij ons kijken, woensdag gaan we naar vrienden, en die zondag bij mn schoonouders denk ik, aangezien 't dan ook vaderdag is.

Wat een stilte weer hier :slight_smile:



Nou, jullie EK-plannen zijn niet meer echt nodig :lol:

Hopelijk gaat alles goed :thumbup:



:-*

Sorry EstHe, was een te druk weekje.



Dinsdag op schoolreis geweest met mijn gr 7. Mijn gr 8 was afgelopen week op kamp naar Texel, woensdagmiddag heen geweest, pas om 1.30 daar in bed en om 5.30 weer eruit om om 10.30 weer voor gr 7 te staan… (en maar doen alsof ik geen koppijn had van het slaapgebrek en maar vrolijk blijven doen)

Mijn knolletjes waren dus helemaal op donderdagavond.

En nu moet ik het bekopen met een flinke snotneus haha.



Fijn weekend verder!!

Poeh he, petje af hoor. En dan idd maar doen alsof alles prima gaat :mrgreen: :clap:

En geen sorry hoor :-* je komt hier als je er tijd voor hebt toch :slight_smile:

Sterkte met je verkoudheid en jij ook een fijn weekend!

Ook ik ben behoorlijk verkouden… Ben vrijwilliger geweest bij de zwem4daagse. Duidelijk te koud weer geweest… en dat stilstaan langs het water heeft duidelijk geen goed gedaan… :naughty: :naughty:

He bah, beterschap voor je Yvonne :-* :hug:

Wel leuk om vrijwilliger te zijn :thumbup: vervelend dat je er ziek van geworden bent…



Morgen de 1ste keer vaderdag hier :inlove:

Heb met Ruben lekker gekliedert met vingerverf op een canvasdoek voor A :mrgreen: was superleuk! Hij heeft heel fanatiek alle verf lekker uitgesmeerd! :thumbup:

Verder gaat hier alles goed :smiley: Ruben eet en slaapt gelukkig weer normaal en goed. Hij zit zelf, tijgert de kamer door :mrgreen: eet een hele boterham weg en kan zo heerlijk kletsen :inlove: (dada zegt ie :thumbup:)

Leuk zo’n vaderdagcadeau! :smiley:



Wave, hoe staat het met jouw verkoudheid?



Prinses, Propje, ik ben benieuwd hoe het met jullie is…!! Meldplicht!



Snips, hoe gaat het met jouw zwangerschap? Alles goed bij jullie?

En hoe gaat 't met jou zwangerschap Yvonne?

Groeit je buikje al? (foto :angel:) Voel je al plopjes/schopjes etc?



Hier gister behoorlijk beroerd geweest (buikgriepje ofzo…) heel de dag op de bank gehangen afgewisseld met naar de wc rennen :sick:

Gelukkig is maandag oppasdag van mn schoonouders, dat kwam goed uit :thumbup:

Vandaag gaat 't redelijk, voel me nu wel als een vaatdoek :frowning: Nog ff bijkomen.

Hallo EstHe, buik begint sinds vorige week nu echt te groeien…! Broeken kan ik nog aan, maar beginnen her en der al wat strak te zitten. Nieuwe shirts voor de zomer heb ik al gekocht + een zwangerschapsrokje. Verder moet alles nog aangeschaft worden.



Gistermiddag en avond dacht ik soms eventjes iets van plopjes te voelen in mijn buik, maar dit kan ook iets anders zijn geweest. Komend weekeinde maak ik een buikfoto en zal die ook eens gaan plaatsen.



Wat vervelend dat je zo beroerd bent/was! Heerlijk om even te kunnen bijkomen dan… Hoe gaat het nu met je?

Wat leuk dat je buikje begint te groeien! Wordt 't heel echt mee vond ik :inlove:

Heb echt genoten van mn dikke buik (ookal zijn er ook nadelen :silenced:)



Klinkt heel bekend, een plopje voelen maar steeds niet echt zeker weten of dat ‘het’ nou is.

Weet 't nog precies wanneer ik de eerste keer zeker wist dat 't de kleine was, dat was op moederdag :inlove: in de auto op weg naar mn eigen moeder.



Ben benieuwd naar je buikfoto :thumbup: superleuk om dat bij te houden en later terug te kijken.



Ik voel me weer helemaal mezelf :slight_smile: gister nog wel wat last, en ook een soort spierpijn in mn maag/darmen. Maar vandaag is alles weer normaal, gelukkig.

Snips, Prinses, Propje hoe gaat 't bij jullie??! :-*

hier gaat het goed.

maar ben druk met van alles en nog wat.

nu de voorbereiding voor de verjaardag van mijn dochter morgen.



en ik ben gewoon moe en heb niet veel fut.

Hahaha Yvonne meld plicht 8) is het zo streng hier.

Hoe gaat het nu met je, geniet je al lekker van je zwangerschap.

Nog even en dan weet je wat het word of wil je dat niet weten?



Snips en met jouw buikje begint die al een beetje te groeien?



Hier gelukkig weer een hee stuk beter, ben goed hersteld van de operatie alleen kan het nog 3 weken duren voor ik helemaal weer de oude ben. Gemeenschap is nu erg gevoelig maar op verschillende manieren we mogelijk.

Vandaag zijn we in hè zh geweest voor de uitslag. Ik heb dus endometriose op m’n blaas, ophangbanden van de baarmoeder, midderif en bij m’n darmen zit een verkleving dit kunnen ze niet weg halen want dan richten ze te vee schade aan. De pijnklachten zullen dus blijven.

Verder had ik wat haarden (baamoederslijmvlies) en een verkleving bij m’n eierstok dit hebben ze weg gehaald en ze hopen dat dit de kans op een zwangerschap verhoogd.

Aangezien ik niet te lang moet wachten met zwanger worden omdat de endometriose dan erger kan worden, gaan ze ons een handje helpen. Vanaf de volgende cyclus gaan ze starten met iui en daarbij een stimulatie van m

De eicelrijping dus ik heb vandaag een prikinstructie gehad. Mocht meteen even oefenen. Dood eng vond ik dat maa van de prikjes voel je eigenlijk maar weinig. De bijwerkingen zijn buikpijn, pijnlijkere menstruaties en verhoogde kans op een meerling. Er staat dus een zwaar traject voor de deur maar ik krijg er ook wel iets heel moois voor terug.

Dit gaan ze 3 keer proberen en dan gaan ze verder kijken, of het te doen is met de pijn klachten, als het te doen is gaan ze nog een keer IUI proberen en zo niet dan starten ze met IVF. Het is nu de keuze pijnvrij zonder kinderwens of kinderwens met pijn.

Ik zie er wel tegen op maar kijk ook wel uit naar een zwangerschap, nu hebben we deze maand nog 1 kans, ik hoop de het lukt ondanks alle stress want ga volgende week natuurlijk trouwen. Vandaar dat ik het zo druk heb.